Měnit olej v diferenciálech?
Moderátor: Colommbo
Měnit olej v diferenciálech?
Mám Mercedes ML W163 a zvažuji, zda vyměnit olej v diferenciálech (a rozvodovce) nebo do toho radši nešťourat. Auto má na budíkách 315, ale podle nějaké kontroly bylo jednou stočené určitě, tak kdo ví, kolik má skutečně, třeba "jen" 380 ale taky třeba 480...autem dost tahám a rád bych, aby nadále sloužilo. V současné chvíli vše funguje jak má, diferáky nehučí a nic podobného, ale říkal jsem si, že bych mu dopřál servis, ale trochu se bojím, abych mu spíš neublížil a nezačalo se něco dít po výměně. Má někdo zkušenost nebo fundovaný názor?
Re: Měnit olej v diferenciálech?
no určite by som do výmeny išiel. V servise ti určite povedia, že to sa nerobí, ale aj tak by som trval aby ti predali správne oleje. Možno už po takom nájazde by som urobil "preplach" a po pár tisíc km by som to vymenil znova. Možno tam bude pekné blato
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: Měnit olej v diferenciálech?
ŽÁDNÝ olej NENÍ celoživotní, a KAŽDÝ olej by se měl vyměnit 300 tkm je prasárna, natož pak třeba půl mega
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Měnit olej v diferenciálech?
ked auto preda po lizingu, tak celozivotni (pre neho osobne) je
a dalsi v poradi nech sa trapi
a dalsi v poradi nech sa trapi
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Měnit olej v diferenciálech?
Aj brzdy a padaky mozu byt celozivotne.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Měnit olej v diferenciálech?
trochu mám pocit, že jsem nebyl tak docela pochopen...netvrdím, že je olej celoživotní, nebo by se neměl měnit ani nic v tomto duchu (ani mi nepřijde, že by to z mého dotazu jakkoliv vyplývalo). Kdybych měl auto od nového, nebo mělo najeto do 100tkm, tak nad tím ani nepřemýšlím a rovnou ho vyměním, ale ptám se proto, že už jsem zaznamenal výměnu oleje v automatu, který kleknul právě po výměně, výměnu oleje v manuální převodovce, která po výměně začala hučet a i jsem četl, že v diferenciálu může dojít k uvolnění nějaké usazeniny, díky které diferenciál začne třeba hučet nebo úplně odejde. Proto se ptám, jestli má někdo zkušenost, a i tak by bez obav olej měnil a nebo nevrtal do něčeho, co bez problému funguje. Ten člověk, který šel u staré plechovky, která normálně řadila, udělat výměnu oleje v převodovce, to asi taky myslel dobře, ale nakonec by udělal líp, kdyby to neřešil, protože by převodovka pravděpodobně přežila auto, které by pošlo na korozi třeba, takhle si jen přidělal starosti s převodovkou, které nic nebylo. Tomuto scénáři se chci vyvarovat, proto se ptám, než to udělám.
Re: Měnit olej v diferenciálech?
To že sa vymenil olej v prevodovkach neveští nič o Tom že sa vymenil za správny. Tak čo popisujes býva po nesprávnom výbere oleja väčšinou. Avšak všetci sme vyplývali asi z tých km 315tis keď sme narážali na doživotnú náplň
Volvo S80 2.0T
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Audi A6 2,7TDI manuál 6st. bez DPF
Motul X-Cess
Mobil Rally Formula
Re: Měnit olej v diferenciálech?
http://www.aisinaftermarket.jp/en/produ ... x_AFW+.pdf "dozivotny"...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Měnit olej v diferenciálech?
Silně doporučuji nespekulovat nad oleji a cenou a zajet do značkové prodejny a koupit dle Winka to, co tam má být. I za vyšší cenu. Těch ušetřených pár korun se může velice prodražit. Také znám případ preventivně vyměněného oleje, ovšem jiného než jsem popisoval, přestože papírově splňoval parametry. Odnesla to převodovka a byl to dost drahý špás.
Re: Měnit olej v diferenciálech?
to maxx99: Za tim, že neměnit olej 300 (nebo víc) tkm je prasárna si stojím. Jestli máš koupenou ojetinu a "jen" řešíš co teď, tak v tom připadě byl prase bejvalej, a Tobě se omlouvám. Ale doporučim to, co tu už zaznělo - dát tam origo olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Měnit olej v diferenciálech?
otázkou je, jestli ty skazky nejsou spojeny i tím, že by ta převodovka klekla tak jako tak... Stejně tak i v tom MLku může být otázkou času, jestli či kdy se to vysere bez ohledu na to jestli olej vyměníš nebo ne. Obzvlášť když je historie auta taková jakou popisuješ
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Měnit olej v diferenciálech?
Rozhodně vyměnit, já mám u Explorera předpis v diferácích a rozvodovce 160tkm, kontrola 1x ročně. Chce to občas kouknout, jak vypadá, jestli je to ještě vůbec olej. Může se tam dostat voda odvzdušňovákem a je zaděláno na problém. Já měnil po 95tkm a byl ok, nyní budu měnit po 75tkm, není to taková položka, mám v zadním 2,6l, u ML je asi 1,7l.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Měnit olej v diferenciálech?
tak jsem to risknul a vyměnil. Vpředu to bylo docela dobrý, prostě jen tmavej olej, chybělo 0,2l. Vzadu tam bylo i trošku "bláta" a chyběl skoro půllitr...Po výměně zatím ujeto asi 20km a při dojíždění třeba na křižovatku bez plynu, kdy spadnou otáčky a není slyšet motor, bych řekl, že je auto trochu tišší, ale možná je to jen placebo...
Re: Měnit olej v diferenciálech?
Je dost duvodu, proc se tohle muze stat, zadny z nich sam o sobe neni argumentem proti pravidelnym vymenam ATF nebo kapalin jako takovych. Spise je to tak, ze pokud u starych automatu nekdo na udzrbu 15-20 let kaslal, protoze "olej je dozivotni", tak mozna v ten okamzik uz je na miste zamyslet se nad tim, jestli v te ne-udrzbe nepokracovat, protoze:maxx99 píše:Ten člověk, který šel u staré plechovky, která normálně řadila, udělat výměnu oleje v převodovce, to asi taky myslel dobře, ale nakonec by udělal líp, kdyby to neřešil, protože by převodovka pravděpodobně přežila auto, které by pošlo na korozi třeba, takhle si jen přidělal starosti s převodovkou, které nic nebylo. Tomuto scénáři se chci vyvarovat, proto se ptám, než to udělám.
1) Je proplachnuti oleje a vymena oleje. "Fluid flush" (vymena veskere kapaliny, cca 7-8l, nutno v servisu kde na to maji stroj) muze u starsich aut zpusobit problemy docela rychle, protoze to najednou zacne rychle cistit usazeniny. "Fluid change" (vymena cca poloviny kapaliny, lze i doma prostym shozenim vany) je v tomto ohledu mnohem lepsi, protoze to zacne cistit pomaleji, coz je lepsi. Ale chce to po 10-15k km zopakovat.
2) Nezapomenout na filtr. Casto se deji takove prasany, kdy je kapalina odsata a vymenena, ale necha se stary filtr, aby se nemusela sundavat vana (protoze servisy si uctuji ukonove hodiny, a cas jsou penize, ze ). Co se stane, kdyz do soustavy se zanesenym filtrem pridame novou kapalinu s 100% detergentnimi schopnostmi je asi jasne.
3) Prevodovky casto mivaji nejradsi OEM olej (a to i ty manualni, moje 0AF je toho prikladem). V realite tam ale vetsina lidi nalije to, co koupi v Tescu/Walmartu/AutoKelly, hlavne ze je na tom napsane "Meets ATF+4 specifications", pritom i kdyby se to nalilo do uplne nove prevodovky, tak to okamzite zacne delat potize.
4) Casty problem je take koupeni ojetiny, vymena vsech kapalin v dobre vire, ze to pomuze prodlouzit zivot, a najednou dojde okamzite ke zhorseni. Prevodovka ale pravdepodobne byla nacata uz predtim, a jenom do ni prodejce nalil nejake aditivum na zamaskovani symptomu (Lucas Oil Transmission Fix aj.). Ne ze by to nefungovalo, ale je to doopravdy na posledni tazeni prevodovky, do auta, ktere ses pripraveny odvezt na vrakac klidne za tyden, kdyz to nebude fungovat. I tak ale vim i o pripadech, kdy s tim nekdo najel jeste dalsich 80 tis. km (pote, co prevodovka zacla prokluzovat), takze je to trochu hit or miss, ale kazdopadne: Co se stane, kdyz tam ty pak jako novy majitel das v dobre vire novy olej? To je v podstate instant kill.
Ruznou kombinaci techto ctyr pak faktoru pak vznikaji ty historky "znamej si koupil automata, vymenil olej a zdechlo mu to".
Kazdopadne souhlasim s klukama, ze vymeny kapalin i tam, kde to neni predepsane, nejsou spatne (prave naopak), ovsem je potreba mit tohle na vedomi, ale pokud nejde primo o 4. bod, tak prevodovku clovek vymenou (ne proplachnutim) originalniho oleje vc. filtru 2x po sobe nezabije. Sam jsem v automatu (Chrysler 41TE) olej menil 2x a ve vysledku to vedlo ke znatelnemu zlepseni razeni.
Ale abych to aspon vratil k tematu a diferencialum, ale i tam bych rekl (i kdyz uz jsi to stihl udelat ) – vymenit. Nejlepsi by bylo byvalo to udelat ihned po koupi ojetiny (nebo kratce pote), clovek si overi, ze je spravne mnozstvi, ze v tom nebyly necistoty, piliny (i kdyz to uz se dnes asi nedela, kdyz to jde vic nenapadne aditivy, ale kdo vi) apod. Pokud po vymene je vse ok, fajn, po nejakem case pro jistotu vymenit jeste jednou a jezdit. Pokud hned po vymene zacne neco hucet, tak je hned jasne ze predchozi majitel to jenom zamaskoval nejakym aditivem, a aspon vis, na cem ses a muzes se podle toho zaridit.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso