Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Ophidian
Příspěvky: 17
Registrován: čtv dub 14, 2022 19:39

Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Ophidian »

Zdravím všechny odborné i neodborné členy tohoto fóra,

chtěl bych vás poprosit o radu s výběrem oleje a filtru pro svůj Renault Megane s motorem 1,3 TCe140 s filtrem pevných částic. Četl jsem tu mnoho témat, ale i tak nemám zcela jasno.

Motor má aktuálně 100 km a chystám se vyměnit olej mezi 1000 - 2000 km. Podle výrobce je tam aktuálně Castrol a je prý jedno, co tam bude, když to bude splňovat normu RN 17.

Nejvíc kilometrů najezdím na trasách 150 - 300 km napůl dálnice a okrsky a zbytek trasy do 5 - 10 km. Znovu bych rád vyměnil olej po 8 - 9 tkm, aby mi pak výměny vycházely po 10 tkm, přičemž na 30 tkm do toho půjde zase asi Castrol při výměně v rámci záruky.

Nerad bych dělal něco špatně nebo nedělal lépe než dobře, když by byla možnost. :D Stařičký passat jezdil na kde co (olej i nafta) a opravy motoru mě, jako posledního majitele, vyšly dost draho. Tomu bych se rád pokusil znovu vyhnout. Aktuálně jezdí na Mobil 1. Motorky mi vždycky jezdily na Motul a k Renaultu mi pocitově a historicky sedí Elf. Nicméně jak pozoruji fórum, existují i oleje, o kterých jsem nikdy neslyšel a celkem si je chválíte.

Moje aktuální myšlenka je: Elf Evolution R-Tech Elite 5W-30 a filtr Mann. U filtru budu doufat, že by to bylo bráno jako adekvátní náhrada originálu v případě poruchy motoru v záruce. Koupil bych na eshopu, jehož název tu několikrát padl a má v názvu pomlčku a díly nebo oleje. Tím se pokusím vyhnout neoriginálnímu oleji a vysoké ceně výměny v Renaultu.

Jenže s normou RN 17 jsem našel i Ravenol RNV SAE 5W-30, Mobil Super 3000, Repsol Elite, Castrol atd.

Co vy na výběr oleje a ,,riskování" s kvalitním (podle vás), ale neoriginálním filtrem?

Předem děkuji za všechny tipy a celkově za rozšíření obzorů na tomto fóru. 8)
cimik
Příspěvky: 111
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od cimik »

Filtr si kup originál Renault, a olej si dej dle sympatií k tomu co jsi vypsal. Za mě Ravenol. A na garančce nic nezjistí.
Dělal jsem to tak - a dělám do teď, roky s Fordem.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
tomxass
Příspěvky: 326
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od tomxass »

Ravenol
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Colommbo »

Ahojte! Za mě taky Ravenol a filtr třeba orig., Mannem nic nezkazíš. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ophidian
Příspěvky: 17
Registrován: čtv dub 14, 2022 19:39

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Ophidian »

Díky, díky. :)
O neorigo filtru jsem uvažoval zase jen na základě informací tady z fóra, že to často bývají předražené filtry levných značek s logem automobilky.
Ravenol si očividně chválíte hodně, jen by mě vyšel na 2200,-. Levněji jsem ho nesehnal a v Čr s normou RN 17 vůbec není. Elf za 1200,- :oops:
Je rozumnější použít v záběhu extra kvalitní olej nebo radši jen vysoce kvalitní za polovic a udělat do 10 tkm ještě jednu výměnu? :) Za tu poloviční cenu bych se do výměn 1000 km, 6000 km a 10000 km klidně pustil. Ostatně zrovna letos mi těch 6 tkm vyjde nejspíš nějak před zimou.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Colommbo »

Máš pravdu, cena je vpodstatě jedinou nevýhodou olejů Ravenol, ještě tak před rokem a půl to bývalo lepčí, na druhou stranu nahoru šly ceny všech olejů a nejen jich.
Za mě osobně "...radši jen vysoce kvalitní (olej) za polovic a udělat do 10 tkm ještě jednu výměnu..."
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
kater
Příspěvky: 220
Registrován: ned úno 09, 2020 21:59

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od kater »

Čo si predstavuješ pod pojmami "extra kvalitní" a "vysoké kvalitní"
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od sosko »

Nalejme si čistého vína. Nové auto v ZÁRUKE a ideálny pracovný režim a majiteľ plánuje chodiť do orig.servisu.
Ja by som vôbec nešpekuloval a hľadal originálny filter a pokiaľ je istota, aký orig.olej je použitý, tak použil ten, tečka. Keď to je "Castrolniečo", tak Castrolniečo. Pri výmenách po 10tis km je to jedno aká značka, dokonca by som sa v tomto prípade nebál 15tis/1rok (po tých prvých 2 výmenách). Kvôli ničomu inému, len kvôli záruke. Vysype sa po 60tis km turbo, servis si dá spraviť rozbor oleja a...je doreklamované. :cry: Motoru spravia dobre práve tie prvé skoršie výmeny pred prvým origo.servisom, či to bude Ravenol RN17 alebo Madit RN17 bude motoru jedno, čo nebude jedno bude nedajbože prípadná záručná reklamácia kol motora.
A keď už nie "správny" olej, ten filter určite ako páni už spomenuli, pretože NE-orig. filter si všimne aj ten učeň v servise hneď a bez rozboru.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
Ophidian
Příspěvky: 17
Registrován: čtv dub 14, 2022 19:39

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Ophidian »

To Colommbo:
Díky ještě jednou za názor. :)

To kater:
Já radši nic. Formuloval jsem to blbě. Ravenol je tu zmiňovaný velmi často a všichni ho chválí, tak ho beru dejme tomu jako top produkt. Elf používal Renault snad vždycky a jsou na něj také dobré recenze, tak ho vnímám jako velmi slušný za rozumné peníze. :roll:

To sosko:
No já mám trochu strach, nechat si měnit olej mimo servisní interval u výrobce. Však to tu i jinde už bylo několikrát. Nevyměněný filtr nebo naopak jen filtr. Ten Castrol mají aktuálně doslova ,,výrobce doporučuje Castrol” a není tam nic víc. V kolonce vedle a slovy prodejce ,,držte se normy RN 17, a naši servisáci snad lijou pořád Elf.” Za poznámku k filtru díky, pokusím se objednat originál a nebudu to pokoušet. :) No řešení záruky kolem motoru se obávám i přes veškerou rozmýšlenou prevenci, vždycky si najdou protiargument. Doufám ale, a když mi i prodejce doporučil měnit olej častěji, že v případě rozboru oleje při poruše mi nebudou mít co říct ani na Elf, ani na Ravenol, když dodržím RN 17.

Vidím to tedy podle doporučení na origo filtr, Elf mezi 1 - 2 tkm, Elf kolem 5 - 6 tkm, Elf nebo Ravenol při cca 10 tkm a pak klidně Ravenol co rok nebo 10 - 15 tkm podle stylu nájezdu. :)
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od pepoh »

staci sa spytat servisu, v zabehu vymenia
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Zajda »

Filtr každopádně Renault jestli si toho nemá nikdo všimnout.
Pro dokonalé zdání že na to nikdo nešahal pak doporučím koupit žlutý fix Eding, kterým čmrkneš přes výpustní šroub tak jak to bylo z výroby.
Tedy na jednom ze 2 nových Clií byl čmrkanec fialový ale sjednotil jsem to :-)

Naopak že by někdo rozborem poznal konkrétní typ oleje je totální nonsens. Maximálně rozeznat hydrokrak vs PAO+ester, který určitě v prvovýrobě nebyl.

Olej jsem neměl specifikovaný v servisní knize ale v brožurce bokem. Rozsah viskozit + Renault norma. Poznámka že Renault doporučuje Castrol fakt nikoho nemusí zajímat.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
zajda73
Příspěvky: 33
Registrován: ned úno 07, 2021 10:48

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od zajda73 »

Castrol GTX RN17 stojí do 700kč 5 litrů.Tak bych měnil po 2000km,8000km a potom každých 10000km s orig.filtrem v záruce.Zajda
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Colommbo »

zajda73 píše:...a potom každých 100000km s orig.filtrem v záruce.Zajda
Jednu nulu navíc jsem ti ubral... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Durex »

Elfu se vůbec neboj. Naopak! Pro motor je nejdůležitější právě ta výměna oleje a filtru při zaběhu, ačkoliv ti prodejci budou tvrdit,že už žádný záběh není. Je v podstatě jedno jaký to bude olej pokud bude plnit specifikaci. A u zajíždění je lepší méně kvalitní olej než něco,co extra snižuje tření... V začátku je právě potřeba opak ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Ophidian
Příspěvky: 17
Registrován: čtv dub 14, 2022 19:39

Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?

Příspěvek od Ophidian »

To pepoh: Ptal jsem se při objednání a samozřejmě není problém, vymění. Jen za trojnásobnou cenu a určitě si nedají moc záležet, aby vytekl všechen olej, nespletli si starý filtr s novým a nepřelili o centimetr risku. Rozhodně nechci všechny servisy házet do jednoho pytle, to vůbec. Jen zmiňuju náhody, které se zdejším uživatelům staly.

Zajdovi děkuju za tip s fixkou! :lol: Skočím do papírka pro žlutou. :mrgreen: Ty informace k oleji mám na jedné straně záručního listu. Ještě spolu s tabulkou údržby atp. :)

To zajda73: To už od Elfu není takový rozdíl. Kdyby ho v něčem předbíhal, tak určitě uvítám nižší cenu. :D Ty 2000 km jsou lepší než 1000 - 1500 km? Motorku jsem měnil tenkrát v 1000 km podle návodu a Svět motorů doporučuje taky 1000 km, tak jsem o tom dál nepřemýšlel. :oops:

To Durex: To mi přesně tvrdili. Teda nemám motor vytáčet na maximum a tahat vlek prvních 1000 km. Co se intervalu oleje týče, tak mi doporučili cca poloviční (15 000 km). Zatím jezdím na důchodce 2000 - 3000 otáček a snažím se víc řadit. Po 1000 km jsem chtěl právě vyměnit olej a začít střídat a zvyšovat zatížení. No a další případný odpad záběhu bych vylil po dalších 4 - 6 tkm a pak co rok nebo 10 - 15 tkm, podle toho, jak to bude rozumně vycházet. Určitě se asi necítím na ,,zimní" a ,,letní" olej, jak jsem u pár uživatelů zde sledoval. Nemám na to aktuálně vlastně ani nájezd. :D Nicméně, jestli to chápu dobře, je lepší vyměnit před zimou, než na jaře, což by mi mohlo i vycházet.

Díky :wink:
Odpovědět