Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
To mě nepřekvapuje,že ti to tvrdí. Je dobře,že ti řekli,že nemáš tahat vlek. To je pravda. Ještě doplním,že by se nemělo jezdit ustálenou rychlostí a zajet to přes víkend po dálnici. Ideální okresky, často řadit a když už máš najeto pár set km,tak se neboj vytočit třeba 2ku nebo 3ku skoro do plných a pak hned zase jet pohodu. Ale postupně to zatěžovat.
Jinak bych ty výměny oleje zase tak neřešil. Filtr to pochytá a toho materiálu z toho zajiždění zase není tolik,jako před 30 lety ...
Ale ta první výměna třeba po 1000 km fakt pomůže. A nezapomeňte,že to auto dostalo největší peklo hned po sjezdu z linky a pak tím častým popojížděním a častými starty za studena při přepravě
Jinak bych ty výměny oleje zase tak neřešil. Filtr to pochytá a toho materiálu z toho zajiždění zase není tolik,jako před 30 lety ...
Ale ta první výměna třeba po 1000 km fakt pomůže. A nezapomeňte,že to auto dostalo největší peklo hned po sjezdu z linky a pak tím častým popojížděním a častými starty za studena při přepravě
Naposledy upravil(a) Durex dne sob dub 16, 2022 8:27, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Některé prameny a někteří uživatelé uvádějí, že je lepčí nalít nový olej na jaře ("před sezónou".) Já bych řekl, že je to víceméně jedno, hlavně měnit a VČAS, tedy už tu uvedených 10-15tis.km. U tebe (ve tvé hlavě) je vše, zdá se, na dobré cestě... A jak doplnil Jan - střídat tempo jízdy.
Zimní a letní náplně jsou už trochu extrém, nikdy jsem to nepraktikoval, ale podle názoru a rozhodnutí každého soudruha.
Zimní a letní náplně jsou už trochu extrém, nikdy jsem to nepraktikoval, ale podle názoru a rozhodnutí každého soudruha.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Ja by som to extrémom nenazval... skôr striktné dodržiavanie doporučenia výrobcu jelikož mnohý z nás majú ťažký prevádzkový režim a ani si to neuvedomujú...a v takom prípade normálny výrobca uvádza interval 7.5 tkm. V tomto prípade stačí brať olej "v normálnej" cenovej hladine nie predražené oleje pretože tu je dôležitejší interval ako samotná kvalita oleja ale áno nie každý má na to priestor a chuť....
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Mě když jsem obcházel prodejce různých značek, a k překvapení prodejců se zajímal o cenu povinného servisu, nacenili u Renaultu (Kromexim) výměnu nejlevnějšího RN0710 oleje na 5000 Kč. Raději jsem si tedy k autu (nakonec u jiného dealera) předplatil paušální servisní smlouvu ať si fakturují co chtějí komu chtějí. Z originální Total/Elf distribuce (Deckenbach) mě olej na výměnu přijde na 800 s dopravou a filtr u Auto Kubíček asi na 350 Kč:-)
Kupoval bych osobně co nejlevnější olej z ověřeného zdroje, splňující specifikaci, a měnil ho co nejčastěji. Existují poznatky že skutečným limitem longlife intervalů byvá filtr, ktery se zaplní a pak přepouští za studena nefiltrovamý olej obtokem.
Kupoval bych osobně co nejlevnější olej z ověřeného zdroje, splňující specifikaci, a měnil ho co nejčastěji. Existují poznatky že skutečným limitem longlife intervalů byvá filtr, ktery se zaplní a pak přepouští za studena nefiltrovamý olej obtokem.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Mirec 29: Ahoj! Když jsem použil termín extrém v souvislosti se zimními a letními náplněmi, měl jsem na müsli používání rozdílných olejů/viskozit, ne časté či častější výměny...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
To Durex: No trochu se u toho pousmál, protože to ještě nemá tažný, ale pak dodal, že obecně přetěžování není dobrý. Já bych výměny taky nejradši moc neřešil, ale hold jsem se jednou rozhodnul místo ojetiny pro nový a s cenou nervozita stoupá. Jedna nebo dvě výměny oleje navíc se v ceně auta prostě ztratí, tak i kdyby to nemělo ničemu pomoct, tak to snad určitě neublíží. Po sjetí z linky a při přejezdech asi zažilo peklo. Na palubáku bylo 16 km se spotřebou 29,9 litrů na 100 km.
O zajíždějí na dálnici jsem tu diskuzi taky našel. Stanovil jsem pro první cesty výlet Brno - Náchodsko, kde se teda jedou dlouhý úseky ustálenou rychlostí, ale jsou tam i kopečky a města. První cesta na čerpačku byla samozřejmě na Benzinu pro plnou vervy a VIFu. No večer tady čtu, že je lepší N98 a wynn's, takže zase nervozita stoupá. To už se ale snad dostávám do sféry uživatelů, co dávají na zimu jinou viskozitu oleje než na léto. Respektive i to střídání oleje musí mít na funkci určitě zásadnější vliv než volba aditiv při záběhu motoru.
To Colommbo: Aha! Já měl právě za to, že na ledový zimní starty bude nový olej určitě lepší. No v mojí hlavě se jen postupně kupí informace získané z vašich hlav a jsem docela rád, že jsem tohle fórum náhodou objevil.
To Zajda: Přesně o podobné ceně mi vyprávěl prodejce mého kusu. O té paušální servisní smlouvě taky přemýšlím a mám na to 3 měsíce. Zase jsem si říkal, že když ze mě dostanou pokaždé nějakou sumu, tak se to třeba promítne v kvalitě a budou dělat opravdu všechno. Objednám z pemy Elfa a originální filtr a budu doufat.
O zajíždějí na dálnici jsem tu diskuzi taky našel. Stanovil jsem pro první cesty výlet Brno - Náchodsko, kde se teda jedou dlouhý úseky ustálenou rychlostí, ale jsou tam i kopečky a města. První cesta na čerpačku byla samozřejmě na Benzinu pro plnou vervy a VIFu. No večer tady čtu, že je lepší N98 a wynn's, takže zase nervozita stoupá. To už se ale snad dostávám do sféry uživatelů, co dávají na zimu jinou viskozitu oleje než na léto. Respektive i to střídání oleje musí mít na funkci určitě zásadnější vliv než volba aditiv při záběhu motoru.
To Colommbo: Aha! Já měl právě za to, že na ledový zimní starty bude nový olej určitě lepší. No v mojí hlavě se jen postupně kupí informace získané z vašich hlav a jsem docela rád, že jsem tohle fórum náhodou objevil.
To Zajda: Přesně o podobné ceně mi vyprávěl prodejce mého kusu. O té paušální servisní smlouvě taky přemýšlím a mám na to 3 měsíce. Zase jsem si říkal, že když ze mě dostanou pokaždé nějakou sumu, tak se to třeba promítne v kvalitě a budou dělat opravdu všechno. Objednám z pemy Elfa a originální filtr a budu doufat.
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
citrus po 22000km cca zmenil chovanie, doteraz 46000km je to rovnaké. Točí ochotne.
V zabehu motor tuhý.
V zabehu motor tuhý.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Já jel po koupi první cestu domů asi 100 km, snažil se měnit otáčky a zrychlení střídat s bržděním motorem. Nicméně po 30 km už šel 3válcový křeček při předjíždění do redline Věřím že neutrpěl, nyní ve 2x 000 km spotřeba oleje neměřitelnáOphidian píše:O zajíždějí na dálnici jsem tu diskuzi taky našel. Stanovil jsem pro první cesty výlet Brno - Náchodsko, kde se teda jedou dlouhý úseky ustálenou rychlostí, ale jsou tam i kopečky a města. První cesta na čerpačku byla samozřejmě na Benzinu pro plnou vervy a VIFu
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
Myslím že som pochopil správne... práve tá sezónna výmena je aspoň u mňa spojená práve so zmenou vyskozity...inak to u mňa nemá zmysel pretože to je podľa mňa podstata aby sa motoru vyhovelo jak v zime tak lete.... žiadne kompromisy a kľudne s lacnejšími olejmi kde ma to v konečnom dôsledku vyjde na rovnako ako u jednej náplne ročne s drahým olejomColommbo píše:Mirec 29: Ahoj! Když jsem použil termín extrém v souvislosti se zimními a letními náplněmi, měl jsem na müsli používání rozdílných olejů/viskozit, ne časté či častější výměny...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Megane 1,3 TCe140 - Jaký olej v záběhu?
To pepoh: Ve 22 000 km znatelná změna chování? Tak to taky trochu rozporuje tvrzení prodejců, že záběh už roky neexistuje.
To Zajda: Já to zatím vydržel do poloviny rozsahu otáčkoměru, ale strašně to láká. Je to pro mě celkem změna po 85 kW dieselu a ta 1.3 jde docela ochotně do otáček. Na druhou stranu se trochu obávám podtáčení a těch konstantních otáček. S tou naftou jsem zvyklý jezdit 1700 otáček, plynule a přitom už nad povolenými limity, takže benzín nad 2000 otáček a ruka je podvědomě na řadící páce. Pro mě a zajíždění motoru by bylo možná ideální noční velké město.
Na spotřebu oleje jsem celkem zvědav. Zatím mi auta ani motorky v podstatě nebraly, tak by mě to trochu mrzelo.
To Mirec 29: Po Vás bych chtěl auto!
To Zajda: Já to zatím vydržel do poloviny rozsahu otáčkoměru, ale strašně to láká. Je to pro mě celkem změna po 85 kW dieselu a ta 1.3 jde docela ochotně do otáček. Na druhou stranu se trochu obávám podtáčení a těch konstantních otáček. S tou naftou jsem zvyklý jezdit 1700 otáček, plynule a přitom už nad povolenými limity, takže benzín nad 2000 otáček a ruka je podvědomě na řadící páce. Pro mě a zajíždění motoru by bylo možná ideální noční velké město.
Na spotřebu oleje jsem celkem zvědav. Zatím mi auta ani motorky v podstatě nebraly, tak by mě to trochu mrzelo.
To Mirec 29: Po Vás bych chtěl auto!