Ahoj,
mám dvouleté auto, žel Bohu asijské, tedy s obecně měkčím lakem, než jsou třeba laky německých výrobců. Tudíž mám i problém i v tom, že náletová rez se do takovýchto laků zažere o něco snadněji.
A teď k meritu věci. Mám černý lak, auto myji cca 1x za 14 dní kompletně, 1x za 3-4 jen tlakovou vodou a aktivní pěnou. Vzhledem k tomu, že jsem si na detailing fóru už "něco málo" načetl, vím, že použitím clay baru, dochází k vytvoření drobných škrábanců, které se pak musí následně strojně rozleštit. Chtěl jsem se těm škrábancům vyhnout, a proto jsem se clayování rovněž vyhnul. Na černé by byly skrábance, byť i mikro, vidět docela dost.
Chemickou dekontaminaci jsem tedy provedl letos, po zimě, tímto přípravkem (byl v akci a má slušné hodnocení):
https://www.ahifi.cz/odstranovac-poleta ... 1-ltr.html
Pro doplnění uvedu, že auto mělo v laku lokálně náletovou rez už když jsem ho kupoval nové. Vysvětlení je jednoduché. Auto se vyrábí v Mexiku, z továrny putuje docela dlouhou cestu po železnici, než je naskladněno na loď. Poté opět jede železnicí až do centrálního skladu. A právě vlaky mají na náletovou rez značný vliv (brzdové segmenty a ten prach z nich se do laku zaseká). Proto se náletová rez nejvíc týká laků aut, pohybujících se poblíž železnice. Poblíž železnice i bydlím.
Štvalo mě, že jsem měl auto lesklé jak "psí kulky", ale když jsem po laku přejel dlaní, nebyl hladký, jak by měl být. Korrosol si se rzí vyborně poradil, po aplikaci, nasledném a důsledném umytí auta jsem nezaznamenal ani náznak toho, že by byl lak drsný. Pěkně hladký. Otestoval jsem to klasickým způsobem. Na dlaň jsem si nasadil mikroténový sáček a objel celou karoserii, bez náznaku drhnutí. Takže s výsledkem jsem spokojený.
Otázkou zůstává, jak moc by si Korrosol poradil s mnohaletou kontaminací.
Co se týce další kontaminace, jako je asfalt apod., k tomu účelu mám odlito do barelku od kamaráda chemii od Mafry. Použil jsem ji zatím jen jednou. Vysledek na černém laku nepoznám.
Jestli máš ale lak dlouho a řádně neudržovaný lak, clayi a strojní kotekci se zřejmě nevyhneš.
Jsem hobbík, netrvrdím, že se v tom nějak zvlásť vyznám, ale lak mám ve slušné kondici i po dvou letech. Pritom údržba černého auta je peklo na zemi
Prolez detailing fórum, tam jsou mezi klukama fakt profíci a mnohdy i dobře poradí jak na to