Mazda 6 2003 GY olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

Zdravím,
jdu si k Vám pro radu. Vlastním necelý rok Mazdu 6 2003, nafta. Co jsem to kupoval, byl tam nějaký Castrol 5w-30, takže hned po koupení se vyměnilo na Mazda dexilia 5w-30 ultra, tady byl úbytek oleje nějakých 1,3l na 10000km. Další výměnu jsem dal ravenol 5w-40 VST, a první 2000km si ten motor nevzal ani kapku. Bohužel teď po nějakých 3000km od výměny dolévám každou jízdu po dálnici. Za 140km si to vezme 0,1/0,2/0,3 deci, jak kdy. Když jedu menší vzdálenost tak si to ČASTOKRÁT nic nevezme. Auto netočím, max rychlost na dálnici 140, okrsky 110.
Než to další rok dám na překroužkování, chtěl bych zkusit nějaký 10w-50 olej, poměrně hodně zde na fóru sem se dočet o Ravenolu HVE 10w-50, že by to mohlo zmírnit spotřebu, co je na tom pravdy, pomůže to?
Auto nedýmí, motorový prostor suchý. Jede to absolutně normálně.
Jezdím z 95% delší trasy, pokud je nějaký studený start v zimě(moc zimu nejezdím, pokud je sníh tak vůbec, jinak vyjedu 1x do měsíce od listopadu do března), vždy auto nechám nějakou tu minutu v garáži běžet, než se vyjede.
Díky za rady..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Pitris »

Nechci tvrdit ze to tak je, ale je možné že vidle do toho motoru hodils tou Dexelií 5w30 Ultra, protože to je olej se sníženou HTHS viskozitou A5/B5, a ten nemá v jetějším/staršim motoru - a zvlášť na delší jizdy co dělat :roll:
Chce to opravit, a nemusí to být kroužky ale třeba i gufírka ventilů, ale než, tak olej SAE 10w50 může trošku s tou spotřebou oleje pomoci. Jenže ten Ravenol je celkem drahý zkoušení....
Asi bych zkusil podstatně levnější třeba Total Racing (ale ne z autokelly). A buď 10w50, nebo i 10w60 (když je garáž, málo studených startů a hodně delších jizd). Určitě však olej ACEA B3 (nebo B3/B4 - ale ne B5 ani C2/C3) :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od jarson1 »

za prve blahoželám - fajn kára :wink: Skoda že v nafte , ale aj tak.
Nepises kolko má najazdené ale asi to nebude mladík co sa nájazdu týka.
K oleju - moje myslienky su tri - možno je to zakarbonované a pomohlo by to vyčistit a dufat, že problem je sposobený zapečením kružkov - niečo co spolahlivo cistí - shell alebo aj špeci prípravok na ocistnu kuru ( pohladaj , niekde to tu je), alebo oblubene odporucanie na niekolko silno skrátených intervalov výmeny takehoto "cistiaceho "oleja.
Alebo druhá myslienka - prirodzené opotrebenie + tesnenia ( v tomto prípade tipujem spomenuté gufrerka ventilov)- tu pomáha podla skuseností valvoline max life.
Alebo tretia - ako pise Pitris - kedže sa to stalo takpovediac "náhle" - teda z ničoho naraz pomerne velká spotreba ( aspon teda podla teba), nie je vylučené, že sa niečo "pokazilo". Dovodom može byt kludne to co Pitris napísal. Nemusí, ale skusenosti hovoria, že môže.
Nemám preferenciu pre žiadnu možnost, ide len o uvahu a snahu zistit príčinu. Aký olej konkretne neviem, ale v podstate suhlasim opät s Pitrisom. Len by som možno nehnal tu hornu viskozitu tak vysoko. Totiž nemyslým, že tebou udavaná spotreba je až tak hrozná.
Pretože - neriešiš to príliš? 0,1dcl to je 10ml :shock: - vsak to je problem aj odmerat pomaly. Ja si neviem predstavit ani ako by som to takto presne odmeral.
No neviem, či sa treba až tak znepokojovat. Ked to totiž prepočítam tak to vlastne ani nie je nejaké extra množstvo ktoré by signalizovala problém, resp . nejaké postupné zvyšovanie spotreby oleja. To vychádza na tých cca. 0,7 až 1,3 L na 10tkm zhruba ( mas tam pomerne velký rozptyl v tých tvojich meraniach mililitrových :) ). A to si aj mal predtým. Ano, nie je to ideal, ale ani pohroma. Iba že by islo o preklep...
Inak stačí to mat MEDZI ryskami, nepotrebujes mat na mierke po FULL. Ani sa to neodporuča.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Bramborak3 »

Myslím že myslel 0.1-0.3 L.....na 140km... To je při 0.2 L na 140km 1.4 L na 1000km.!
Nečekam že někdo zmeří ubytek oleje 0.2 deci....v olej naplni. Tzn 20ml. Jedna injekcni strikacka
Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

Je to tak, omlouvám se. Nechtěl sem psát deci ale v L. Jde o to, že dle manuálu je ta mezera mezi ryskama nějakých 0,7l jestli se nepletu, z toho vycházím.
Jinak, nájezd je nestočených 171xxx km, dle tří stránek, kde si zaplatíte ten report a vše vám vyjede. Ale kdo ví, je to dovezený Ital, tak už to mohli stočit dávno v Itálii. Ale pokaždé co sem to měl na zvedáku všichni chválili a stavem by to fakt odpovídalo.
Co tedy zkusit, o peníze mi momentálně nějak nejde. Byl bych rád, kdyby to ještě nějakou dobu vydrželo a pokud je Valvoline Max life lepší volba, tak bych šel klidně do něj.
Ještě se Vás zeptám, nejsem v tom nějak zběhlý, na kolik vyjdou gufera atp.? Je to podobné, jako u překroužkování? Jeden co dělá mazdy v okolí mi nabízel překroužkovaní s menší GO motoru za nějakých 17 000, za mě bych s touto cenou byl spokojený, ale pokud by to šlo řešit olejem. :roll:
Jen je zajímavý, že při té jízdě v klidu do těch 110km/hod 50 km tam a 50km zpět ani kapka pryč, předpokládám tedy, že jízdou na dálnici ten olej prostě ,,vypařuje``
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od jerome »

Tiež sa prikláňam k názoru Pitrisa,že tým A5/B5 olejom od Mazdy dostal motor po ušoch :? Ten väčší úbytok sa deje pri dlhších jazdách tj po riadnom prehriatí oleja. Takže potrebuješ zdvihnúť viskozitu pri 100°C :idea: Skúsil by som Valvoline VR1 Racing 5W-50 ten má viskozitu 18mm2/s @ 100°C
Ešte by sa dalo skúsiť experiment s Maxlife-om, ten ľúbi stvrdnutú gumu zmäkčiť.
Keby si to dal robiť, tak komplet prekrúžkovanie + guferá nech je s tým pokoj :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

jerome píše:Tiež sa prikláňam k názoru Pitrisa,že tým A5/B5 olejom od Mazdy dostal motor po ušoch :? Ten väčší úbytok sa deje pri dlhších jazdách tj po riadnom prehriatí oleja. Takže potrebuješ zdvihnúť viskozitu pri 100°C :idea: Skúsil by som Valvoline VR1 Racing 5W-50 ten má viskozitu 18mm2/s @ 100°C
Ešte by sa dalo skúsiť experiment s Maxlife-om, ten ľúbi stvrdnutú gumu zmäkčiť.
Keby si to dal robiť, tak komplet prekrúžkovanie + guferá nech je s tým pokoj :wink:
Jinak, ty 5W-50tky, častokrát sem četl, že mají ve zvyku po nějakých 7,8tis. km ztrácet vlastnosti a že je vhodnější je častěji měnit, než mám určeno já svých 10tis. Je to tak?
Takže mám na výběr ze tří, ten Ravenol, Valvoline či tu zmíněnou 5w-50, teď který.. :D
Jen, aby ta oprava kroužky + gufera nepřišla na víc, než za co sem tu mazdu kupoval :D
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od jerome »

Áno. Investíciu do staršieho auta, v tvojom prípade do 17 ročného, si treba premyslieť. Záleží v akom stave je kasňa (pri týchto ročníkoch dosť hnili) a ako dlho ho ešte chceš prevádzkovať. Predsa len dolievať olej je v porovnaní GO minimálna investícia. Keď tak skúsiť najprv polaborovať s tým olejom. Asi by som začal tou 5W50 (výrobcov je veľa) Je o niečo viac nadopovaná, takže stráca rýchlejšie svoje vlastnosti, ale tých 10.000 v pohode dá :wink: Ak by nepomohla tak skúsiť Maxlife. Možností je veľa :mrgreen: Smelo do toho :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

Je to přesně jak říkáš, ty mazdy první generace hnili už při výjezdu z továrny. Nicméně já tedy musím zaklepat krom zadního lemu který má jen dva malé puchýře to mám zdravé+ 3 měsíce zpět sem nechal dělat antikorozní nástřik spodku.
Byl bych rád kdyby to rok, max dva ještě vydrželo, pak se chci kouknout po nějaký Mazdě GH. Ale v benzínu tentokrát :D
Pokud to tím některým olejem stáhnu na nějakou normální hodnotu tak to tak nechám.. co může odejít krom katalyzátoru po roku dolévání? akorát chudák motor ze vnitř potom teda :D
Každopádně všem moc díky.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od jarson1 »

Ak sa to vo zvýšenej miere prejavuje práve na dialnici vo vyšších otáčkach, tak to smeruje k tým guferkám ventilov.
Ale ako sa tu spomenulo - ak robit opravu, potom by bolo rozumne aj spodok aj vrch naraz. Teda aj guferká aj kružky.
Zatial by som skusil ten max life. Napriklad tento :
https://oleje-a-maziva.heureka.sk/valvo ... e/#section
A k tej oprave -osobne mam zlu skusenost s polovicatou robotou - na toto mi chcipla jedna toyota - robili akože repas hlavy, ale bez spodku. mal som spotrebu cca 0,5l na 1000-1500. Po oprave liter na 150kM ( nejde o preklep). Teraz stará dáma leží v kóme v garáži a ja rozmýšlam čo s nou. Docasne odhlásená, asi pojde do toyotieho neba nakoniec. Chuderka , dožila sa len cca.500tkm a takto skončila ....to len aby si nedopadol podobne.
Ale ako si písal, že ti na peniazoch nezaleží, potom je tu este možnosť zbavit sa ho kým to ide a kupit druhé, bez tohoto problému. Nesrandujem. myslým to vážne.Toto sa bude len zhoršovať. A teda ak to aj nateraz zachrániš , časom ta to aj tak dobehne.
Ak to má len "dva malé puchýřky", pekný suchý motor a ochranu podvozku a tak "málo" km, este to aj dobre predáš.
A ako si sám povedal - tiež by som volil radšej benzín. Zvlášť ked jazdíš ako si popísal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

Co bych dal za tvých krásných 500tis. :D
Díky za tip oleje, zkusím buď tedy těch 5w-50 nebo to co jsi poslal, akorát teda nejsem si jistý tou 40tkou, nebude ta 50tka lepší?
Nicméně recenze má více než dobré..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Pitris »

Ten Valvoline MaxLife 5w40 nebo 10w40 pomoct s těmi gufírky (příp. s připeklými kroužky či ztvrdlým jiným těsněním) může, ale hned to nebude - chce to trochu času....
Olej s letním čislem 50 je viskóznější a umí lépe dotěsnit už větší vůle v motoru.

Pokud to jsou gufírka, byl by vhodnější ten MaxLife (nebo nějaký jemu podobný "spešl" olej pro jetější motory). Jestli se na motoru "podepsala" ta Dexelia, chce to "padesátku".
Píšeš o obavě ze ztráty vlastností oleje se širším rozpětím SAE po 7 - 8 tkm, ale toho se Ty, kdy jezdíš dlouhé jízdy bát při výměně po 10-ti tkm vůbec nemusíš, a dal by se od Ravenolu i třeba 5w50 HVT (jako MaxLife), nebo za gut peníze ten Total Racing 10w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Romanos12
Příspěvky: 19
Registrován: ned lis 22, 2020 14:51

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Romanos12 »

Pitris píše:Ten Valvoline MaxLife 5w40 nebo 10w40 pomoct s těmi gufírky (příp. s připeklými kroužky či ztvrdlým jiným těsněním) může, ale hned to nebude - chce to trochu času....
Olej s letním čislem 50 je viskóznější a umí lépe dotěsnit už větší vůle v motoru.

Pokud to jsou gufírka, byl by vhodnější ten MaxLife (nebo nějaký jemu podobný "spešl" olej pro jetější motory). Jestli se na motoru "podepsala" ta Dexelia, chce to "padesátku".
Píšeš o obavě ze ztráty vlastností oleje se širším rozpětím SAE po 7 - 8 tkm, ale toho se Ty, kdy jezdíš dlouhé jízdy bát při výměně po 10-ti tkm vůbec nemusíš, a dal by se od Ravenolu i třeba 5w50 HVT (jako MaxLife), nebo za gut peníze ten Total Racing 10w50.
Pecka, takhle stručně vysvětleno, moc díky.
Objednal sem nakonec ten Valvoline Max Life 10W-40, měl až tak dobré recenze, že se mi tomu nechce věřit.. :D Ten ravenol se mi taky líbil ale četl sem, že je to vhodné do aut bez turba.
Jinak jen tak teoreticky už, který z těch všech by jsi zvolil a viděl jako nejvhodnější? Vím, že to posoudit nelze, protože nevíme jestli gufera nebo kroužky.. ale čistě teoreticky :D
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Durex »

Pročetl sem si diskuzi jen zrychleně,ale měl bych k tomu asi toto:

Od MaxLifu nečekat zázraky. Je to pořád olej a ztvrdlé hotové gufero nezachrání ani svěcená voda a ani panenská moč. Je to spíš prevence.

Jestli 10W40 nebo 5W50 ... No na jednu stranu je to jedno. Při krátkém a zde doporučovaném servisním výměnném intervalu tě nemusí trápit změna viskozity v čase. Pořád na tom budeš lépe, než s 5W30. Ale pokud bude motor brát olej což bere, tak bych byl pro 5w50 a to jak již bylo řečeno kvůli letní 50.

A pokud gufera nebo kroužky ... Já bych to na gufera neviděl,protože říkáš, že motor nehulí. A pokud by to byly gufírka,tak po startu by si zakouřil. Taky by si vzal při brždění motorem. Ale pokud ti mizí po dálnici,tak to je jízda pod zatížením a v otáčkách. A to půjde kolem kroužků. Tedy pokud by to mělo být kroužky nebo gufírka.

A pokud to jde kolem kroužků, tak ono překroužkování někdy může udělat větší paseku, než to nechat být. A nebo to udělat komplet s výbrusem a honováním. A když už je dole blok,tak už zabrousit sedla a vyměnit gufírka a přebrousit hlavu. To už není taková investice navíc a je to jistota ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 6 2003 GY olej

Příspěvek od Bramborak3 »

Ja mam ted v motoru max life 10w40 a zatim to sežralo 0.5l na prvnich 1000km. Na minuly dost husty 10w50 cca to same. Mozna lehce víc. A na Vst 5w40 0.8 - 0.9 L.. Takze uz to funguje i tak. Ale motor to uz neopraví. Viskozita za tepla 13.8 vs 18.6...A verim jak psal Pitrs. Neni to hned. Chce to tam tyto oleje na jety motory na tesneni davat dele. A fungovat to bude. Ja po 4 tis km na maxlife dam zmíněný Hve 10w50. A pristi podzim zimu hvt 5w50.. pokud budu se spotřebou oleje kolem 0.5 L nebo min, ( u 3 litru ) tak to taky nebudu resit
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne pon lis 23, 2020 11:51, celkem upraveno 2 x.
Odpovědět