Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Tak toho se u dnešních aut rozhodně nedočkáš, neboť ty kontrolky jsou nafixlované. A opět i s tímhle "podvodem" začal VAG.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Děkuju , nevěděl jsem jak moc je ta hodnota v normálu, uvádí jen že 15% už je moc.Shi píše:Hodnoty odparnosti dle Noacka pod 9% jsou velmi slušné a zdaleka ne každý olej to má. VST má hodnotu pod 8%, což značí, že olej je hodně solidní a základový olej je teplotně hodně stabilní.
Jen chcu vybrat správně pro svůj motor a způsob užívání , proto zjišťuju co, proč, proč ne atdBramborak3 píše:NO-HITS: Pokud ti mazda nežere olej, tak nevím co pořád řešíš. Šlahni tam Vst 5w40 a měn po 7-8 tis km ( zkrz krátké jízdy v zimě ).....
Tak po cca 40-50km přichází změna, 1-2 jde řadit mnohem lehčeji a kvalty celkově za studena nejdou přes zuby nebo nahrubo, ale začínájí pěkně zapadatNO HITS píše:
Nakonec u Ravenolu MTF-2 nevidím rozdíl oproti té Tutele Car Technyx, řekl bych že synchrony na 1 a 2 už budou mít to nej za sebou. Uvidím jak v týdnu ráno padnou teploty pod 10°C
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Prumerne oleje mivaji Noack kolem 11%. Hodnota pod 8% je opravdu hodne solidni, hodnoty kolem 6% jsou pomerne vyjmecne a naznacuji extremni teplotni stabilitu a to, ze olej asi nebude mit hydrokrakovany zaklad, ale bud GTL nebo PAO ci neco jeste drazsiho.
Uz hodnota pod 9% znamena, ze zrejme nepujde o laciny olej, 9% je mimochodem strop pro kteresi normy Mercedesu.
V aute, kde Mobil1 FS 0w 40 nestihal a mizel, jsem dal Ravenol VST 5w 40 a po 10 000km se to zda byt vic v pohode, ale kleslo i zatizeni motoru, tak nejde o prime srovnani.
Uz hodnota pod 9% znamena, ze zrejme nepujde o laciny olej, 9% je mimochodem strop pro kteresi normy Mercedesu.
V aute, kde Mobil1 FS 0w 40 nestihal a mizel, jsem dal Ravenol VST 5w 40 a po 10 000km se to zda byt vic v pohode, ale kleslo i zatizeni motoru, tak nejde o prime srovnani.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Akorát mam pocit že s tím VST je motor za studena hlasitější než s tím vyjetým mobilem. Trochu mě to zneklidňuje. Po zahřátí je pěkně tichej.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
V tom prípade, by mu pravdepodobne viac sadla Pitrisom odporúčaná SAE trieda 0W40
Ale žiadne stresy
Ale žiadne stresy
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
niekde to ešte vie byť ok... CT-R zobrazuje (mimo iné zaujímavé údaje) aktuálne hodnoty tlaku oleja.. Pritom ani v tejto kategórii áut to nie je ani zďaleka žiaden štandard..Jerry3 píše:Tak toho se u dnešních aut rozhodně nedočkáš, neboť ty kontrolky jsou nafixlované. A opět i s tímhle "podvodem" začal VAG.Hombre píše:To, že olej není vhodný na konkrétní styl jízdy, to znamená ostřejší jízdu, jde poznat po této jízdě, kdy začne na volnoběh problikávat mazání.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
VST bude za studena hlucnejsi, protoze v Mobil1 bude asi o dost vic Molybdenu.
Podobne pozoruji zajimavy rozdil mezi Ravenol SSO 0w-30 a Mobil1 5w-30. S Ravenolem subjektivne trochu drsnejsi chod za studens a soucasne mensi ochota jit do otacek. Zatim ale olej ale nemel prilezitost jit do vysokych teplot, pak se uvidi, zda nastane zmena. Nicmene potvrzuje to, ze Mobil1 je premiovka
Podobne pozoruji zajimavy rozdil mezi Ravenol SSO 0w-30 a Mobil1 5w-30. S Ravenolem subjektivne trochu drsnejsi chod za studens a soucasne mensi ochota jit do otacek. Zatim ale olej ale nemel prilezitost jit do vysokych teplot, pak se uvidi, zda nastane zmena. Nicmene potvrzuje to, ze Mobil1 je premiovka
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Začínám si myslet jestli je to vůbec vhodný pro moje ranní studený starty s jizdou do kopce a trasou 5km v zimním období
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
..v CT-R po cca 2500km som Ravenol SSO 0w-30 vymenil za Amsoil Signature Series 0w-20 (nebudem rozvádzať prečo a čo ma k tomu viedlo, možno inokedy a v inom vlákne... no racionálna motivácia a dôvod existovali/jú...). Je to trochu zaujímavé no motor má po zmene minimálne rovnako hladký chod v každej situácii a spektre ot. a citeľne vyššiu chuť a elán do otáčok (predpokladám, že je to spôsobené vysokým podielom esterovej zložky v základe, ako aj vysoký podiel Molybdénu, Bóru a vraj dokonca aj Wolfrám..). Tieto oleje síce majú tenší mazací film, ale vraj vysoko odolný a pevný, s lepším prietokom.Shi píše: Podobne pozoruji zajimavy rozdil mezi Ravenol SSO 0w-30 a Mobil1 5w-30. S Ravenolem subjektivne trochu drsnejsi chod za studens a soucasne mensi ochota jit do otacek.
Poznám sa s chlapíkom, ktorý má FK2 naladenú na cca 380-390ps.. na takomto výkone (a že ho aj využíva..) natočil s autom cca 70tkm/celkovo 130tkm.. bez jediného neduhu. Pri 110tkm sa pozrelo na spodok motora ako aj vačky.. všetko vo výbornom stave. Oleje celú dobu SAE 0w-20 ( spomenul Honda type 2.0, Amsoil, Millers CFS, Penrite).
P.S treba ale spomenúť, že aj v tejto SAE 0w-20 sú medzi olejmi veľké výkonnostné rozdiely.. (a to zjavne ešte výraznejšie než v iných).. záleží pre aký agregát sú určené a vyvíjané.
Naposledy upravil(a) kornel dne úte říj 01, 2019 22:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
kornel - bingo
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Není zajímavé že má motor "citeľne vyššiu chuť a elán do otáčok" - je to přirozené bo Amsoil 0w20 má podstatně nižší nejen kinematickou, ale především HTHS viskozitu - je "řidší" než Ravenol 0w30 A3. Na to ty "vodooleje" jsou - aby kladly motoru nižší odpor. Se všemi zápory i klady. No dělej jak myslíš....kornel píše:....v CT-R po cca 2500km som Ravenol SSO 0w-30 vymenil za Amsoil Signature Series 0w-20....Je to trochu zaujímavé no motor má po zmene minimálne rovnako hladký chod v každej situácii a spektre ot....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
A to si špekuloval s 5W50 resp. 10W50 Kludne jazdi a nerieš. Pri takýchto krátkych jazdách je vhodnejšie skrátiť výmenu oleja na cca 5.000km s obyčajnou 5W40 príkl. Total, jak experimentovať aký olej bude najlepší a potom si vyčítať,že som zle vybralNO HITS píše:Začínám si myslet jestli je to vůbec vhodný pro moje ranní studený starty s jizdou do kopce a trasou 5km v zimním období
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
Nejde ani o to čo som ja myslel/vymyslel.. určitým spôsobom sa mi dostalo (cez isté kontakty v USA a trochu náhodne) informácii od človeka a z prostredia blízkeho vývoju tohto motora.. ktorý sa vyjadril že tento agregát v CTR bol primárne navrhovaný a konštruovaný na oleje nižšej "váhy" (teda ako to nazval) HTHS.. je stavaný dosť na tesno a presne, najoptimálnejšie (celkovo) podľa ich vyjadrenia pracuje práve s takýmito špeci olejmi, ktoré zabezpečujú čo najlepší prietok a rýchlosť mazania a maximálny odvod tepla.. pre odolnosť ol. filmu a "anti wear" obsahujú potrebné zložky (ktoré drvivá väčšina olejov neobsahuje alebo len v minimálnom zastúpeni).Pitris píše:Amsoil 0w20 má podstatně nižší nejen kinematickou, ale hlavně HTHS viskozitu - je "řidší" než Ravenol 0w30 A3. Na to ty "vodooleje" jsou - aby kladly motoru nižší odpor. Se všemi zápory i klady. No dělej jak myslíš....
Mimo iné nezávisle od toho som sa bavil aj s človekom, ktorý sa špecializuje dlhé roky na Hondy a zvlášť CT-Ry (prestavby na závodné účely, ladenie, opravy atď.) slová o "tesnosti" motora vrátane ložísk potvrdil.. videl a na svojom stole ich mal otvorených už dosť.. Podľa jeho slov "Auto má všechno včetně ložisek konstruované velmi na těsno, silnější ol. film většinou v ložiscích na ojnicích znamená horší průtok a mazání, to samé turbo, všechny motory co vlastně padly a já je viděl, případně prohlížel, tak bylo příčinou selhání ojničního ložiska z důvodu mazání, následuje kompletní destrukce spodku motoru, turbo se přidře jak špony ucpou sítko a zmenší průtok v turbu a když má člověk smůlu, tak se zadře vysokotlaké čerpadlo v hlavě, ze stejného důvodu, takže kvůli půlce ložisku za 20€ destrukce motoru za 15tis €". Proto na to upozorňuji, co budete jezdit za olej je pak ve výsledku opravdu na Vás...
V tomto vlákne som o tom písať nechcel, ale budiš.. istým spôsobom to tu pasuje.
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
No jo jenže po startu s 5W-50 od mobilu, to byl odocela tichý, teď je to hlasitý jak nějákej diesel, po zahřátí je klid , ale první 2 kilometry mě ten hluk/randál zneklidňuje. Moje skoro 22let stará almera takhle za studena nikdy hlučná nebyla, žádná a to jedna měla motor už špatnej, žrala olej chvílema nejela díky oleji v sání atd (předchozí majitelka měnila magnatec po 20-25tkm jak jsem později zjistil), ale zas to jsou skoro poloviční objemyjerome píše: A to si špekuloval s 5W50 resp. 10W50 Kludne jazdi a nerieš. Pri takýchto krátkych jazdách je vhodnejšie skrátiť výmenu oleja na cca 5.000km s obyčajnou 5W40 príkl. Total, jak experimentovať aký olej bude najlepší a potom si vyčítať,že som zle vybral
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej
to kornel: Přít se nebudu, asi chce motor s litrovým výkonem 160 koní něco 'spešl'. Ovšem u závodů není priorita výdrž, ale okamžitý výkon....
Edit: I když ono to nebude tak žhavé bo manuál k tomu motoru povoluje i A3-ku.
Edit: I když ono to nebude tak žhavé bo manuál k tomu motoru povoluje i A3-ku.
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř říj 02, 2019 16:31, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Doplnění po mrknutí se do manuálu
Důvod: Doplnění po mrknutí se do manuálu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF