Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Jerry3 »

Tak toho se u dnešních aut rozhodně nedočkáš, neboť ty kontrolky jsou nafixlované. A opět i s tímhle "podvodem" začal VAG. :x
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Shi píše:Hodnoty odparnosti dle Noacka pod 9% jsou velmi slušné a zdaleka ne každý olej to má. VST má hodnotu pod 8%, což značí, že olej je hodně solidní a základový olej je teplotně hodně stabilní.
Děkuju , nevěděl jsem jak moc je ta hodnota v normálu, uvádí jen že 15% už je moc.
Bramborak3 píše:NO-HITS: Pokud ti mazda nežere olej, tak nevím co pořád řešíš. Šlahni tam Vst 5w40 a měn po 7-8 tis km ( zkrz krátké jízdy v zimě ).....
Jen chcu vybrat správně pro svůj motor a způsob užívání , proto zjišťuju co, proč, proč ne atd ;-)
NO HITS píše:
Nakonec u Ravenolu MTF-2 nevidím rozdíl oproti té Tutele Car Technyx, řekl bych že synchrony na 1 a 2 už budou mít to nej za sebou. Uvidím jak v týdnu ráno padnou teploty pod 10°C
Tak po cca 40-50km přichází změna, 1-2 jde řadit mnohem lehčeji a kvalty celkově za studena nejdou přes zuby nebo nahrubo, ale začínájí pěkně zapadat :wink:
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Shi »

Prumerne oleje mivaji Noack kolem 11%. Hodnota pod 8% je opravdu hodne solidni, hodnoty kolem 6% jsou pomerne vyjmecne a naznacuji extremni teplotni stabilitu a to, ze olej asi nebude mit hydrokrakovany zaklad, ale bud GTL nebo PAO ci neco jeste drazsiho.
Uz hodnota pod 9% znamena, ze zrejme nepujde o laciny olej, 9% je mimochodem strop pro kteresi normy Mercedesu.

V aute, kde Mobil1 FS 0w 40 nestihal a mizel, jsem dal Ravenol VST 5w 40 a po 10 000km se to zda byt vic v pohode, ale kleslo i zatizeni motoru, tak nejde o prime srovnani.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Akorát mam pocit že s tím VST je motor za studena hlasitější než s tím vyjetým mobilem. Trochu mě to zneklidňuje. Po zahřátí je pěkně tichej.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od jerome »

V tom prípade, by mu pravdepodobne viac sadla Pitrisom odporúčaná SAE trieda 0W40 :idea: :wink:
Ale žiadne stresy :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od kornel »

Jerry3 píše:
Hombre píše:To, že olej není vhodný na konkrétní styl jízdy, to znamená ostřejší jízdu, jde poznat po této jízdě, kdy začne na volnoběh problikávat mazání.
Tak toho se u dnešních aut rozhodně nedočkáš, neboť ty kontrolky jsou nafixlované. A opět i s tímhle "podvodem" začal VAG. :x
niekde to ešte vie byť ok... CT-R zobrazuje (mimo iné zaujímavé údaje) aktuálne hodnoty tlaku oleja.. Pritom ani v tejto kategórii áut to nie je ani zďaleka žiaden štandard..
Shi
Příspěvky: 1340
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Shi »

VST bude za studena hlucnejsi, protoze v Mobil1 bude asi o dost vic Molybdenu.
Podobne pozoruji zajimavy rozdil mezi Ravenol SSO 0w-30 a Mobil1 5w-30. S Ravenolem subjektivne trochu drsnejsi chod za studens a soucasne mensi ochota jit do otacek. Zatim ale olej ale nemel prilezitost jit do vysokych teplot, pak se uvidi, zda nastane zmena. Nicmene potvrzuje to, ze Mobil1 je premiovka :-)
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

Začínám si myslet jestli je to vůbec vhodný pro moje ranní studený starty s jizdou do kopce a trasou 5km v zimním období
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od kornel »

Shi píše: Podobne pozoruji zajimavy rozdil mezi Ravenol SSO 0w-30 a Mobil1 5w-30. S Ravenolem subjektivne trochu drsnejsi chod za studens a soucasne mensi ochota jit do otacek.
..v CT-R po cca 2500km som Ravenol SSO 0w-30 vymenil za Amsoil Signature Series 0w-20 (nebudem rozvádzať prečo a čo ma k tomu viedlo, možno inokedy a v inom vlákne... no racionálna motivácia a dôvod existovali/jú...). Je to trochu zaujímavé no motor má po zmene minimálne rovnako hladký chod v každej situácii a spektre ot. a citeľne vyššiu chuť a elán do otáčok (predpokladám, že je to spôsobené vysokým podielom esterovej zložky v základe, ako aj vysoký podiel Molybdénu, Bóru a vraj dokonca aj Wolfrám..). Tieto oleje síce majú tenší mazací film, ale vraj vysoko odolný a pevný, s lepším prietokom.
Poznám sa s chlapíkom, ktorý má FK2 naladenú na cca 380-390ps.. na takomto výkone (a že ho aj využíva..) natočil s autom cca 70tkm/celkovo 130tkm.. bez jediného neduhu. Pri 110tkm sa pozrelo na spodok motora ako aj vačky.. všetko vo výbornom stave. Oleje celú dobu SAE 0w-20 ( spomenul Honda type 2.0, Amsoil, Millers CFS, Penrite).
P.S treba ale spomenúť, že aj v tejto SAE 0w-20 sú medzi olejmi veľké výkonnostné rozdiely.. (a to zjavne ešte výraznejšie než v iných).. záleží pre aký agregát sú určené a vyvíjané.
Naposledy upravil(a) kornel dne úte říj 01, 2019 22:08, celkem upraveno 1 x.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od jarson1 »

kornel - bingo :wink:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

kornel píše:....v CT-R po cca 2500km som Ravenol SSO 0w-30 vymenil za Amsoil Signature Series 0w-20....Je to trochu zaujímavé no motor má po zmene minimálne rovnako hladký chod v každej situácii a spektre ot....
Není zajímavé že má motor "citeľne vyššiu chuť a elán do otáčok" - je to přirozené bo Amsoil 0w20 má podstatně nižší nejen kinematickou, ale především HTHS viskozitu - je "řidší" než Ravenol 0w30 A3. Na to ty "vodooleje" jsou - aby kladly motoru nižší odpor. Se všemi zápory i klady. No dělej jak myslíš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od jerome »

NO HITS píše:Začínám si myslet jestli je to vůbec vhodný pro moje ranní studený starty s jizdou do kopce a trasou 5km v zimním období
A to si špekuloval s 5W50 resp. 10W50 :mrgreen: Kludne jazdi a nerieš. Pri takýchto krátkych jazdách je vhodnejšie skrátiť výmenu oleja na cca 5.000km s obyčajnou 5W40 príkl. Total, jak experimentovať aký olej bude najlepší a potom si vyčítať,že som zle vybral :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od kornel »

Pitris píše:Amsoil 0w20 má podstatně nižší nejen kinematickou, ale hlavně HTHS viskozitu - je "řidší" než Ravenol 0w30 A3. Na to ty "vodooleje" jsou - aby kladly motoru nižší odpor. Se všemi zápory i klady. No dělej jak myslíš....
Nejde ani o to čo som ja myslel/vymyslel.. určitým spôsobom sa mi dostalo (cez isté kontakty v USA a trochu náhodne) informácii od človeka a z prostredia blízkeho vývoju tohto motora.. ktorý sa vyjadril že tento agregát v CTR bol primárne navrhovaný a konštruovaný na oleje nižšej "váhy" (teda ako to nazval) :arrow: HTHS.. je stavaný dosť na tesno a presne, najoptimálnejšie (celkovo) podľa ich vyjadrenia pracuje práve s takýmito špeci olejmi, ktoré zabezpečujú čo najlepší prietok a rýchlosť mazania a maximálny odvod tepla.. pre odolnosť ol. filmu a "anti wear" obsahujú potrebné zložky (ktoré drvivá väčšina olejov neobsahuje alebo len v minimálnom zastúpeni).
Mimo iné nezávisle od toho som sa bavil aj s človekom, ktorý sa špecializuje dlhé roky na Hondy a zvlášť CT-Ry (prestavby na závodné účely, ladenie, opravy atď.) slová o "tesnosti" motora vrátane ložísk potvrdil.. videl a na svojom stole ich mal otvorených už dosť.. Podľa jeho slov "Auto má všechno včetně ložisek konstruované velmi na těsno, silnější ol. film většinou v ložiscích na ojnicích znamená horší průtok a mazání, to samé turbo, všechny motory co vlastně padly a já je viděl, případně prohlížel, tak bylo příčinou selhání ojničního ložiska z důvodu mazání, následuje kompletní destrukce spodku motoru, turbo se přidře jak špony ucpou sítko a zmenší průtok v turbu a když má člověk smůlu, tak se zadře vysokotlaké čerpadlo v hlavě, ze stejného důvodu, takže kvůli půlce ložisku za 20€ destrukce motoru za 15tis €". Proto na to upozorňuji, co budete jezdit za olej je pak ve výsledku opravdu na Vás...

V tomto vlákne som o tom písať nechcel, ale budiš.. istým spôsobom to tu pasuje.
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od NO HITS »

jerome píše: A to si špekuloval s 5W50 resp. 10W50 :mrgreen: Kludne jazdi a nerieš. Pri takýchto krátkych jazdách je vhodnejšie skrátiť výmenu oleja na cca 5.000km s obyčajnou 5W40 príkl. Total, jak experimentovať aký olej bude najlepší a potom si vyčítať,že som zle vybral :wink:
No jo jenže po startu s 5W-50 od mobilu, to byl odocela tichý, teď je to hlasitý jak nějákej diesel, po zahřátí je klid , ale první 2 kilometry mě ten hluk/randál zneklidňuje. Moje skoro 22let stará almera takhle za studena nikdy hlučná nebyla, žádná a to jedna měla motor už špatnej, žrala olej chvílema nejela díky oleji v sání atd (předchozí majitelka měnila magnatec po 20-25tkm jak jsem později zjistil), ale zas to jsou skoro poloviční objemy
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 6 2.5 125kW 2007-2012 (GH) Motorový olej

Příspěvek od Pitris »

to kornel: Přít se nebudu, asi chce motor s litrovým výkonem 160 koní něco 'spešl'. Ovšem u závodů není priorita výdrž, ale okamžitý výkon....

Edit: I když ono to nebude tak žhavé bo manuál k tomu motoru povoluje i A3-ku.
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř říj 02, 2019 16:31, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Doplnění po mrknutí se do manuálu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět