Mazda 5 s DPF
Moderátor: Colommbo
Re: Mazda 5 s DPF
Asi to bude extrém. Ale v tom smyslu, že každý motor si oleje pápne. Po výměně z C1 na C3 (B3) pravděpodobně klesne, ale zůstane. A pokud je motor už "načnutý" olejem se sníženou HTHS, tak ho ani dobrá 10w40 neopraví, a ještě jako "bonus" (spíš malus) zkrátí životnost tomu DPF.
Já bych volil olej s C3 a SAE podle toho kde a jak budeš jezdit:
0w30 mrazivé starty a krátké jízdy
0w40 mrazivé starty a dlouhé jízdy
5w30 každodenní ježdění po městě
5w40 dlouhé jízdy.
A měnit po 10-ti tkm (v tom posledním případě se dá do 15-ti tkm)
PS1: Kdyby si měl CX-7 s 2.3 turbobenzin, tak ten Motul 10w40 by byla (mimo časté mrazivé starty) hodně dobrá volba....
PS2: A sorry, nejsem on-dra a ani špekulant
Já bych volil olej s C3 a SAE podle toho kde a jak budeš jezdit:
0w30 mrazivé starty a krátké jízdy
0w40 mrazivé starty a dlouhé jízdy
5w30 každodenní ježdění po městě
5w40 dlouhé jízdy.
A měnit po 10-ti tkm (v tom posledním případě se dá do 15-ti tkm)
PS1: Kdyby si měl CX-7 s 2.3 turbobenzin, tak ten Motul 10w40 by byla (mimo časté mrazivé starty) hodně dobrá volba....
PS2: A sorry, nejsem on-dra a ani špekulant
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 5 s DPF
Pitris dakujem za odpoved. Pisal som z prace, napisal som v prvom prispevku toho malo.
Je to naftovy motor, ma 90tkm, mam ho od nova, zatial bez poruch, regeneracie prebiehaju tak ako maju. Motor nema hydrostel, spotrebu oleja nepozorujem a ani ho neriedi naftou, auto este nemalo zaplneny dpf tak, aby bolo treba nutenu regeneraciu.
Jazdi na olej mazda original dpf z autorizaku, chodim si ho kupovat za 120e/5l.
C1 olej urcite nepomaha retazi a ani ojnicnym salom, preto spekulujem. Sekundarna retaz ma podla senzorov a diagnostiky iba nepatrne natiahnutie oproti novej, vyssia hths by ale urcite mechanike motora pomohla.
Mechanik co mi dava rady do zivota pri primere p12 yd22 mi povedal ze ked dam 10w40, ten motor to oceni a bezne regeneracie nebudu prebiehat co 500km ale trebars raz za 10tkm. Lebo ak motor nezerie olej, je jedno aku emisnu normu olej plni, dpf neposkodi. Trochu sa bojim takto experimentovat, mozno by stacilo dat nizkoemisny olej s vyssou hths ako ma c1 norma.
Tu su moznosti 5w40 c3 ktory ale neplni normu c1/dl-1 ani alternativne c2.
Alebo mobil 1 esp 5w30 ktory plni japonsku dl-1 (pozaduje vyrobca motora) ktory ma v tech data hths 3,58.
V zasade som z toho pomotany co kupit, preto hladam usmernenie u ostrielanych borcov
Je to naftovy motor, ma 90tkm, mam ho od nova, zatial bez poruch, regeneracie prebiehaju tak ako maju. Motor nema hydrostel, spotrebu oleja nepozorujem a ani ho neriedi naftou, auto este nemalo zaplneny dpf tak, aby bolo treba nutenu regeneraciu.
Jazdi na olej mazda original dpf z autorizaku, chodim si ho kupovat za 120e/5l.
C1 olej urcite nepomaha retazi a ani ojnicnym salom, preto spekulujem. Sekundarna retaz ma podla senzorov a diagnostiky iba nepatrne natiahnutie oproti novej, vyssia hths by ale urcite mechanike motora pomohla.
Mechanik co mi dava rady do zivota pri primere p12 yd22 mi povedal ze ked dam 10w40, ten motor to oceni a bezne regeneracie nebudu prebiehat co 500km ale trebars raz za 10tkm. Lebo ak motor nezerie olej, je jedno aku emisnu normu olej plni, dpf neposkodi. Trochu sa bojim takto experimentovat, mozno by stacilo dat nizkoemisny olej s vyssou hths ako ma c1 norma.
Tu su moznosti 5w40 c3 ktory ale neplni normu c1/dl-1 ani alternativne c2.
Alebo mobil 1 esp 5w30 ktory plni japonsku dl-1 (pozaduje vyrobca motora) ktory ma v tech data hths 3,58.
V zasade som z toho pomotany co kupit, preto hladam usmernenie u ostrielanych borcov
Re: Mazda 5 s DPF
upchaty dpf---neviem . videl som v autokelly vyplach na dpf a chemiu. teoreticky by dpf nemusel byt velky problem.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Mazda 5 s DPF
Ten Mobil1 ESP Formula 5w30 by byl Já osobně bych 10w40 A3/B4 kvůli tomu DPF nedával, ale to je věc názoru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazda 5 s DPF
jm88 píše: .... Mechanik co mi dava rady do zivota pri primere p12 yd22 mi povedal ze ked dam 10w40, ten motor to oceni a bezne regeneracie nebudu prebiehat co 500km ale trebars raz za 10tkm. Lebo ak motor nezerie olej, je jedno aku emisnu normu olej plni, dpf neposkodi....
To jako vážně? A kam ty částice půjdou? Anebo díky hustějšímu oleji je motor při spalování nebude produkovat?
Re: Mazda 5 s DPF
Ja neviem, tvrdi ze 10w40 motor nezerie a tym padom spalinami z neho neupchava filter, sadze samotne dpf filter vraj neupchaju. Tot jeho nazor, jazdi mu takto vela aut s dpf a niektore regeneruju raz za niekolko 10tkm. Znamemu leje 10w40 do audi a8 2014 tdi, bez problemov.
Ja som sa na toto zatial neodhodlal ale za to ze je to spickovy odbornik na opravy automobilov dam ruku do ohna.
Ja som sa na toto zatial neodhodlal ale za to ze je to spickovy odbornik na opravy automobilov dam ruku do ohna.
Re: Mazda 5 s DPF
Ovšem o problematice spalování ví naprosto kulový!
Re: Mazda 5 s DPF
Nápad s olejem A3/B3(4) pro motor s DPF, který evidentně nežere olej (v mém případě se nezmění hladina mezi výměnami cca 7 kkm) mě samotnému vrtal v hlavě a selský rozum říká, že by to nemusel být problém. Ale ten červík pochybností zůstává... Hlavně pokud přeci jen nějaký ten vzniklý popílek je procesem regenerace DPF nespalitelný a povězme si, že absorbce nějakých 15 g popela znamená značně zanesený filtr (kvalifikovaný odhad)...
Nakonec jsem dospěl k názoru, že dobrá ACEA C3-10 a pozdější s rozumnými intervaly výměny nebude mít vliv na předčasné opotřebení motoru.
Jinak ten mechanik v olejové euforii zapomněl na saze vznikající spalováním nafty. 10 kkm mezi regeneracemi je můj vlhký sen
Edit: ten "kvalifikovaný odhad" berte s rezervou, nějak tak mi to říkal mechanik u Fordu. Teď jsem googlil a bude to možná trojnásobek. Navíc je to jen dopočítávaná hodnota. S ohledem na to, že i samotné saze zanechávají nějaké procento popílku, který je neodstranitelný je lepší si filtr "hýčkat"
Nakonec jsem dospěl k názoru, že dobrá ACEA C3-10 a pozdější s rozumnými intervaly výměny nebude mít vliv na předčasné opotřebení motoru.
Jinak ten mechanik v olejové euforii zapomněl na saze vznikající spalováním nafty. 10 kkm mezi regeneracemi je můj vlhký sen
Edit: ten "kvalifikovaný odhad" berte s rezervou, nějak tak mi to říkal mechanik u Fordu. Teď jsem googlil a bude to možná trojnásobek. Navíc je to jen dopočítávaná hodnota. S ohledem na to, že i samotné saze zanechávají nějaké procento popílku, který je neodstranitelný je lepší si filtr "hýčkat"
Naposledy upravil(a) rousini dne sob lis 17, 2018 10:12, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Mazda 5 s DPF
Jen tak mimochodem - každý motor má spotřebu oleje, i když to není poznat na měrce oleje.
Re: Mazda 5 s DPF
DPF-ka bežně spouštějí regeneraci kolem 25-27g (alespoň tak je to u Volva). Částice vzniklé ze spálené nafty regenerovat - vypalovat umí, ale ty, vzniklé spálením oleje již ne. Motor, už jenom z konstrukčního pohledu prostě nějaký ten olej spálit musí. Raději častěji výměním olej C2/C3, než abych řešil výměnu filtru - ona samotná cena za filtry jde sice postupně dolů, ale co tak čtu, tak vesměs při výměně nejdou povolit čidla a musí se dávat nová, která opravu značně prodraží.
Čistění DPF se může, ale také nemusí povést a zbytečně opět prodražuje opravu.
Čistění DPF se může, ale také nemusí povést a zbytečně opět prodražuje opravu.
Re: Mazda 5 s DPF
Chtělo by to zkušenost nějakýho vylítanýho chrochtáka a vliv na DPF.
bio: jasnajda
bio: jasnajda
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Mazda 5 s DPF
Vylítaný chrochták nebude mít z principu DPF...……….
Re: Mazda 5 s DPF
Z jakého principu?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Mazda 5 s DPF
Protože bude DPF vykuchán...…...
Re: Mazda 5 s DPF
Končím s OT: nějakej vhodnej kus by se jistě našel
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40