Mazda 5 s DPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od jerome »

duff74 píše:Podle mého selského rozumu měli napsat pouze JASO, nebo C1,2,3. Upřednostňování pouze ACEA C1 je dle mého ta nejhorší varianta pro motor. Otázkou je jak si s větším podílem síry, sulf. popela a fosforu poradí DPF. Případně nakolik zkrátí jeho životnost.
Ked kupis auto v europe na co tam budu pisat japonsku JASO normu ked v europe sa vacsina orientuje podla ACEA normy. A dalsia vec je ze vacsina europskych olejov si JASO normu nedavaju do TL lebo by to o nieco predrazilo olej. To zas v JPN je to naopak :mrgreen: Tu C1 (znizena HTHS) tam Mazda dava-odporuca aj kvoli emisiam. Jak pisal Pitris C1,C2,C3,C4 su oleje vhodne pre DPF filtre a to je podstatne. Inak ten Mobil ESP Formula neni zla volba :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
duff74
Příspěvky: 25
Registrován: ned lis 25, 2007 17:20

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od duff74 »

Pitris. To je vlastně fakt, že zplodiny vznikají spalováním nafty, a ty plní DPF, nikoliv spalování oleje, takže by za ideálních podmínek, kdyby auto nespotřebovávalo žádný olej (nějakou část ho stejně spaluje), mohly dieslové motory s DPF jezdit i na ACEA B3/4.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Pitris »

Ale vono si to olej baští.... Jde o to že s oleji se sníženou HTHS viskozitou jde ruku v ruce i zvýšená spotřeba oleje, a pokud má C1 sice velmi malý obsah saps který se dostane do filtru, tak s C3 - která sice toho sapsu obsahuje víc, bude spotřeba oleje nižší a ve finále se tak klidně může stát že filtr ten rozdíl vůbec nepozná, ale motor bude s olejem s normální HTHS viskozitou "spokojenější"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
on-dra
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 08, 2017 6:55

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od on-dra »

duff74 píše:Takže JASO je japonská obdoba ACEA, pokud to chápu správně. Jde o to, že běžný uživatel např. zmiňované Mazdy si přečte ACEA C1, což ja napsané i na krytu motoru a bude trvrdošíjně hledat oleje C1, (kterých zas tolik není, a když tak jsou dražší), přitom olejů C2,3,4 je mraky za lepší cenu a to nezmiňuju to, že motoru "udělají" lépe. Bohužel i na Mazdaclubu je ACEA C1 modlou a nejede přes to vlak...
Podle mého selského rozumu měli napsat pouze JASO, nebo C1,2,3. Upřednostňování pouze ACEA C1 je dle mého ta nejhorší varianta pro motor. Otázkou je jak si s větším podílem síry, sulf. popela a fosforu poradí DPF. Případně nakolik zkrátí jeho životnost.
Osobně teď do Magdy leju: http://www.oleje.cz/p/elf-evolution-ful ... 5-l--17378
Zdravím Vás pánové,
čím více čtu k olejům do mazdy, tak se mi hůře rozhoduje, popíšu svou situaci a poprosím Vás o radu :

- mazda 6 GH rok 2011, motor 2,2 MZR-CD 120kw, R2AA s DPF.
- najeto celkem 74000, koupeno s 26000 rok 2014- garantovaný nájezd-rodina)
- servis pouze mazda, kde byl nejdříve Total, posledně Shell helix ..
-mezi řádnými intervaly jsem nyní vyměnil sám - Mazda original Oil ultra DPF 5w30 ACEA C1
- intervaly nyní cca +- 10 tkm
- dpf regeneruje po 700-900km, regenerace většinou dokončuji, pokud to poznám, tzn olej se moc neředí

- již se mi nechce podporovat orig. servis a mám pochybnosti o relevantnosti elektronické servisní knížky pří následném prodeji, raději budu řešit kvalitnější oleje individuálně, než dávat 3x tolik za ty oleje, které tam zrovna mají na skladě.
- nevěřím po přečtení fór originalitě právě dexelie (orig oil mazda) a už jí tam nedám.


- vyplývá mi, že specifikace C1 je spíše emisní záležitost, rád bych tedy přešel na vhodnější. pokud filtruji s C1, tak jsem dost omezen a cenově je to znát.
- popravdě moc se nevyznám v technických specifikacích norem, omluvte tedy spíše dotaz laika, ale zároveň řidiče, který chce motoru dát řádnou péči.
- prosím o doporučení pro tento motor - nájezd 20% dálnice, okresky 40%, město 40%
- studené starty ráno a odpoledne, vím, že ve městě trpí, ale nájezd je proměnlivý.

- podle servisní informace je vhodný pro motor R2- ACEA C1/JASO DL-1 0w30/5w30, ale i ACEA C2 0w30/5w30
zajímavé je, že pro všechny motory skyactiv, tedy rok 2012 a výše jsou již ACEA C3 ..

Velmi děkuji, budu rád za konkrétní odkaz.
Ondra.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Jerry3 »

on-dra píše:...zajímavé je, že pro všechny motory skyactiv, tedy rok 2012 a výše jsou již ACEA C3
Nevím, jestli je to zajímavé, ale určitě je to vhodné, resp. mnohem vhodnější než ACEA C1 nebo C2. Odkaz ti sem nedám, ale chceš-li určitě nepančovaný olej, hledej u firmy Yacco.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Pitris »

Olej ACEA C3 (nebo C2/C3 nebo C4) a SAE 0w30, 5w30 nebo 5w40 a když tu Jerry nakousl to Yacco :wink: tak třeba https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-LUBE ... -d1684.htm / https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm
Jinak víc na minulé stránce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
on-dra
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 08, 2017 6:55

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od on-dra »

Moc díky za doporučení, včera jsem objednal Yacco LUBE O 5W-30 z odkazu, doprava zdarma, cena super, tak uvidíme, myslím, že autu to rozhodně neuškodí. Pokud přijde zítra, hned to tam dám. Na motoru je po 10tkm znát, že už by výměnu zasloužil.
Je to ACEA C3/C2, low SAPS, a co čtu zde na foru tak Yacco obecně je brán jako "lepší" olej.
Do hledáčku jsem ještě řadil Mobil 1 ESP Formula https://www.znackoveoleje.cz/Mobil-1-ES ... l-d101.htm ten má ve specifikaci i JASO-DL1, ale tak třeba příště :wink:
Škoda jen, že jsem nenašel na stránce správný olej filtr., ale to je detail.
Ještě jednou díky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Pitris »

:wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od jerome »

on-dra píše:Moc díky za doporučení, včera jsem objednal Yacco LUBE O 5W-30 z odkazu...
No jo to sa v tych cechach mate. U nas si na Yacco este musime pockat, alebo teda aspon som ho na nete nenasiel :cry:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Pitris »

Vidíš, kdybys dojel na sraz, mohl to tady někdo koupit a měl bys dopravu taky "zdarma" :P :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tomason22
Příspěvky: 14
Registrován: pon bře 06, 2017 19:31

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Tomason22 »

Ahoj lidi,brzy se zase chystám na výměnu a tentokrát chci koupit pokud možno to nejlepší.
No a od minule jsem byl poučen,že je lepší než C1 dát C3.
https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm
nebo
https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni ... glife-5w50
nebo
https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni ... glife-5w40
nebo
https://www.pipaoils.cz/produkty/osobni ... glife-5w30
Tak co myslíte,který vybrat?
Pro připomenutí,jeto Mazda 5 2.0 nafta s DPF najeto 230 tis.
Děkuju moc za komentáře a pomoc!
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od jerome »

Tomason22 podla mna Yacco :wink: cena tak isto :wink:
Pedro nikdy nehovor nikdy 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od Pitris »

to Tomasson22: Plně vyhoví Yacco VX 1000 FAP, ale kdyby si nevěděl co s penězma☺ tak Millers EE. Ale důležitější než jestli Yacco nebo Millers je výměna po 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od tonny »

Pitris, ta kouzelná větička "po 10.000km" je už tak otřepaná, že ji nikdo nečte a jen se hledá konkrétní nejlepší olej za pokud možno nejlepší nebo rozumnou cenu.

Mohu ale s potěšením říci, že se v mém okolí již tento cyklus stává normálním.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
jm88
Příspěvky: 4
Registrován: pát lis 16, 2018 13:47

Re: Mazda 5 s DPF

Příspěvek od jm88 »

on-dra:

Ako ti jazdí mazda s tou C3 normou oleja? Ja mám ten istý motor v CX-7, tiež chcem C1 normu nahradiť, pôvodne som uvažoval nad 10W40 Motul, predsa keď ho nebude žrať, nemôže škodiť DPF filtru.

Ale neviem či to nebude až príliš extrém..

Zaujímajú ma preto najnovšie poznatky špekulantov :-)
Odpovědět