Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

skipp69 píše:....dilensky manual a Mazda tam pise o oleji Dexelia, u ktereho napr. v 5w30 se ale uvadí ACEA A5/B5 - to je vyssi norma, nez doporucena A3....
PHiLiPZ píše:A5 ma znizenu HTHS, znizuje o 1% spotrebu a zhorsuje mazanie pri vyssej teplote/zatazi. A5 NIE je lepsie ako A3!
Tak. Oleje A5/B5 snižují spotřebu paliva. Asi tak o to procento. Kvůli emisím. Ale taky tím že jsou se sníženou HTHS viskozitou (laicky řečeno jsou řidší) tak zvyšují spotřebu sebe sama - a čim vic kilometrů má motor už za sebou, tím víc. Ano, na krátké jizdy se A5/B5 použít dá, ale stejně tak dobře jdou i A3/B4, které ale maji výhodu v pevnějším olejovém filmu při delší jízdě a vyšším zatížení.
A pokud se budeme bavit o A3/B4, tak rozdíl mezi 5w30 a 5w40 je velmi malý. To už spíš - pokud by si bydlel na horách, by se dalo uvažovat o 0w40 (tady jeden tip Mobil1 FS, a měl bys to skoro jak do Superba :))
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Bramborak3 »

skipp69 píše:Objednano Ravenol 5w40 ;)

Diky panove!
Ten Vst 5w40? Je super a i aditivacni balicek, a udaje viskozity pri startu v -30 a cerpatelnost. Na tve kratke jizdy se Wolfram, molybden navic hodi dobre. I obcasny ostry jizdy zvladne s prstem v nose.
Ta 5w50 jde pouzit taky, ale pro auto co nezere olej, nejezdi i dalnice a sport jizdy, vetsinou kratke jizdy zbytecny. Navic se zvysi nepatrne spotřeba
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

skipp69 píše:Objednano Ravenol 5w40
Bramborak3 píše: Ten Vst 5w40? Je super a i aditivacni balicek, a udaje viskozity pri startu v -30 a cerpatelnost. Na tve kratke jizdy se Wolfram, molybden navic hodi dobre. I obcasny ostry jizdy zvladne s prstem v nose.
Rozdíly co se týče nízkoteplotních vlastností mezi oleji VST a VSI jsou minimální a v reálu těžko postřehnutelné (pro řidiče, i pro motor :)), byť VSI má hodnoty lehounce lepší. VST je zase trošku výhodnější když jde o vysoké teploty; akorát je vhodné pro plnou "aktivaci" té wolframové složky po nalití do motoru ho pak ohřát, protáhnout a podržet v otáčkách. Pak se motor lehce zklidní i ztiší. Toť aspoň moje zkušenost s olejem Ravenol SSL 0w40
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Bramborak3 »

Jo rozdíly mezi Vsi a Vst 5w40 jsou nula nic a motor to v - 15st nepozná. A jak píšeš. Já taky hned po výměně za Vst 5w40 dal autu ceres 120km do Hranic a zpět..A pak jsem ani motor neslyšel...Jak se v motoru aktivovali ty aditiva.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od jarson1 »

...alebo ti zalahlo v ušiach ked to revalo s ručičkou na obmedzovači ? :mrgreen:
Nie, srandujem...ale - tiež mam ten wolfram. A nejako nič nepozorujem. Asi bežných 3tis a a občasných 5tisíc je málo :roll: Jedine co pozorujem po ostrejsej jazde , je to co som opísal - že na chvílu ohluchnem :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
skipp69
Příspěvky: 17
Registrován: pon črc 23, 2018 13:59

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od skipp69 »

Takze... jen takovy smutny dovetek. Vymenil se olej za Ravenol (samo ze vc. filtru).... A hned po vymene zacal motor “rachtat”. Volnobeh bych rekl ok a nekde kolem 2800 otacek prijde rachtani - ozyva se to od vika ventilu a krytu rozvodu. Nevim.

Kazdopadne rozvod je retezem a motor nema hydrostely, ale podlozky. Kdy podlozka je à 1000 (cca) a je jich tam 16.... Plus rozvodova sada origo Mazda, tesneni a dalsi hovadiny a bavime se o cene nekde k 50.000,— .... v autorizaku asi 55...

Co bych tak rekl no. Asi ze me z toho fakt mrdne :((
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

skipp69 píše:Co bych tak rekl no....
Možná je to blbá náhoda, ale tím olejem to určitě není.... To spíš filtrem. Ale nase*e to. A možná prodávajíci věděl proč to prodává :( Ale ty věci přece nemusíš kupovat a nechat to dělat přímo v Mazdě. Já dal kdysi za práci, rozvody a napínací kladku na Civica kolem 3 tisíc.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skipp69
Příspěvky: 17
Registrován: pon črc 23, 2018 13:59

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od skipp69 »

Ty veci (rozvodova sada a dalsi) se na to neda koupit aftermarket. Jedine vse origo Mazda. Dnes jsem to po telefonu resil se sefmechanikem z autorizaku Mazdy. Velice sympatickej chlap co zna motory, rekl mi hromadu veci tzv. “z patra” a Mazda tyhle veci neuvolnuje pro aftermarket z toho duvodu, ze jsou koncipovany na zivotnost jednotky (fakt to nejsou takovy sracky jako treba retezy ve VW). Ten motor sam mel a rekl mi o nem kde co. Rozdil mezi autorizakem a mym letitym mechanikem je par tisic. Protoze ty dily jsou proste za raketu jak prase.

Je to cely komplikovanejsi a na delsi povidani no. Nicmene vysledek pro me je shit-shit. Vim, ze to neni tim olejem, jenom se to hned po vymene projevilo a jak to tak byva - ve vhodnejsi dobu to fakt prijit nemohlo. Asi ten motor budu resit, protoze nemam kapacitu to ted otacet a hledat jiny auto atd...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od lefort »

V životě jsem neviděl, že by na běžné rodinné auto nešly koupit spotřební aftermarket díly. To ses nepodíval, nebo Ti to někdo nakukal, nebo si z nás dělá Jezevčík srandu?
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

No možná bych toho šéfmechanika z autorizáku Mazdy zas tak růžově neviděl :( bo po chvíli hledání půjdou určitě najít i ty nastavovací podložky. Bratru tak do stovky.
Ale to už se mi teda teď hledat nechce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od tonny »

Když to udělala výměna oleje, neopraví to také výměna oleje? Nejde mi to do hlavy, pokud to ten předešlý olej pouze nemaskoval a nový třeba nevyčistil.

Osobně bych také raději opravil výměnou dílů. Rozvodový řetěz většinou rachotí při volnoběhu, při zvýšených otáčkách se pak zklidní. Nejsem ale mechanik, nemám tolik zkušeností a už vůbec nejsem šéfmechanik, kterého to živí. Poradil by spíš Pedro.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
skipp69
Příspěvky: 17
Registrován: pon črc 23, 2018 13:59

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od skipp69 »

Pitris píše:No nevím, ale tak dvě minuty hledání....
Tohle je jediny co jsem nasel taky - jinak v nabidce “overenych” obchodu jako je treba Pema, nebo Kelly, nenajdes nic - tyhle obchody vubec neznam a tu firmu taky ne - ten servisak z Mazdy me pres “prebrandovanou” cinou z Aftermarketu varoval, ze jsou to fakt sracky. At si to tam pry klidne dam, ale ze to nevydrzi vic jak 20tis a bude pruser.

Tu nedostupnost dilu mi nezavisle na sobe potvrdili 3 ruzny lidi kteri maji diametralne odlisne zdroje a dodavatele a nacenovali mi podle VIN. Tak cemu potom uz muzu verit? :/

Dalsi vec - ty podlozky - pan z Mazdy rikal, ze kdyz budu mit kliku, jdou casto i prohazet mezi sebou, ale neni to dogma. A svymu servisakovi verim - dela mi vsechny mozny auta uz 12 roku a nikdy nebyl problem.

Zatim jsem z toho, ze jsme nechteli koncern, teda spis smutnej no :(
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od Pitris »

skipp69 píše: ne - ten servisak z Mazdy me pres “prebrandovanou” cinou z Aftermarketu varoval, ze jsou to fakt sracky....
Jasně že jo. Cejtí u Tebe peníze tak poplije všechno ostatní...
V MJauto jsem nakupoval už dostkrát, a NIKDY problém. Ale dělej jak myslíš, když myslíš že všechno neorigo je šunt....
Nevidím ale důvod nepoužít třeba rozvody od dobrého výrobce z druhovýroby.
Chápu že seš naštvanej a vidíš rudě. Ale po koupi starého auta se s dalšími investicemi počítat musí. Já koupil 9 let staré auto za 315 tisíc, ale už dalších skoro 80 jsem během roku do něj "vrazil" bo chci aby vydrželo (počítám vše krom beneli)....:)
A prověřené druhovýroby se bát nemusíš.
Ale po 180-ti tkm za závadu už asi výrobce nemusí - nevíš jak se k tomu choval bejvalej, a ani proč to prodal. A pro účely prodeje se někdy dá ledacos (úspěšně, ale krátkodobě) zamaskovat. Neříkám ale že to musel vědět.
A nechci se dotknout ani toho Tvýho servismana, ale pokud někdo tvrdí že všechno neorigo je shit, tak to moc férové není. A kór když dělá ve značkovým servisu.
skipp69
Příspěvky: 17
Registrován: pon črc 23, 2018 13:59

Re: Mazda 5 CR19 1.8 benzin; r. v. 2006

Příspěvek od skipp69 »

Pitris píše: Jasně že jo. Cejtí u Tebe peníze tak poplije všechno ostatní...
To jsme se spatne pochopili. Nemam potrebu plivat na aftermarket - jak sem rikal, mam Superba 2.8 V6 - tam uz je pulka veci z after, ktera se menila. Za original bych se nedoplatil. Jenom napr. couvaci senzory - vymenil jsem je za nejlevnejsi Jablotron do origo der, protoze ty origo se porad srali a za jeden chteji 2300... Asi tak. Dily co kupuju jsou cenove vetsinou levnejsi nez dvojkova oktavka. Pokud to neni nejaka zesilena vec na V6.

Muj mechanik je soukromnik a je to jeden z par lidi co znam, ze OPRAVUJE a ne ze prendava dily. Pokud to jde, samozrejme. Nejede origo dily, pokud to neni nevyhnutelne, ale bere kvalitni aftermarket (usuzuji dle znacek i toho, ze mi od nej nikdy nic nelehlo).

A pokud s tim shopem mas zkusenost - jedine dobre, kouknu na to a zkusim jim napsat a porovnat si to podle VIN.

No a to, ze 180tkm na aute nevoni novotou, to vim samo taky. Ale zahucet do motoru za pade a nebo treba za 20 za rok, ve spotrebnich vecech (brzdy, tlumice atd...) je trosku rozdil no. Cekal jsem nejaky investice, to je jasny, ale tohle me celkem posadilo na prdel a trefilo se to do doby, kdy se mi to fakt ale vubec nehodi.
Odpovědět