Mazání kulových čepů
Moderátor: Colommbo
Mazání kulových čepů
Máte někdo zkušenosti s mazáním kulových čepů. U mého vozu (Ford Explorer) origo čepy nemají maznice ale v ND už mají. Na horní a řídící čepy jsem nainstaloval maznici, spodní, na jednom je roztržená prachovka a musel bych to celé rozdělat, tak to zrovna vyměním. Zatím jsem namazal něčím, co jsem měl v mazacím lisu a dál bych chtěl koupit nějakou kvalitní, ať to prodlouží jejich životnost. Máte nějakou zkušenost, co by jste doporučili. Koukal jsem na http://www.millersoils.cz/deltaplex-grease?c=115. Popřípadě i mazání kardanů.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Mazání kulových čepů
Maznice na kulovych čepech? Jo, ješte pamatuju, ale mazaci lis uz hodně dlouho nemám...
Re: Mazání kulových čepů
Já mám malý bagřík DH0115, tak se mazací lis hodí.
Maznice na kulových čepech, u těhle vozidel jsou. Co jsem měl staré Pajero 1988, tam bylo uložení nápravy v jehlových ložizcích s maznicí a byl pokoj od vrzání, pokud se tedy pravidelně mazalo 2x ročně nebo když se brodilo.
Maznice na kulových čepech, u těhle vozidel jsou. Co jsem měl staré Pajero 1988, tam bylo uložení nápravy v jehlových ložizcích s maznicí a byl pokoj od vrzání, pokud se tedy pravidelně mazalo 2x ročně nebo když se brodilo.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Mazání kulových čepů
Optimálne mazivo by bolo so sulfytmolybdénom,pokial tam nie su teflonové alebo spekané puzdrá. Potom by sa muselo siahnut po klasickom mazacom tuku na lítnom základe,bez pevných prísad. Inak sa kedysi mazali bud A00,NH2 alebo čo práve bolo.
Naposledy upravil(a) Brembo dne pon bře 13, 2017 20:05, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Mazání kulových čepů
na spekane puzdra nemoze ist.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Mazání kulových čepů
nie,pokial su samomazné-respektíve nevyžaduju mazanie,tak uzavrie pory,a bude to prakticky nasucho.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Mazání kulových čepů
Aky vazelinu na mazanie gulovych capov?
ked som teraz pozeral v akom su stave, napriek tomu ze guma(prachovka) vydrzala dostala sa tam voda a zahrdzaveli a tym padom skoncili (musim menit)
Chcelo by to nejaku vazelinu ktora nevytecie a zaroven zabrani vode aby sa tam dostala a este by mala byt inertna voci gumovym castiam aby ich nenaleptala
co by ste navrhovali?
kedysi sa pouzivala vazelina na vodne cerpadla, ale tu uz som davno nevidel v obchode ...
pozeral som starsie prispevky na fore, ze na gumu torznej tyce(uchytenie stabilizatora) Jerry odporuca svoju oblubenu hlinikovo medenu pastu AL1100 od Wurthu
ale co dat do prachovky noveho capu (dal som dolu a je tam nejaka biela vazelina ale je je malo takze casom odide a bude treba mazat znova - treba dat tolko aby vytekala von a potom snad cap vydrzi viac)
ale aku? Opat v diskusii som pozeral ze Molyka (molybdensulfid) je nevhodna lebo znici samomazny cap a ze nejaka litiova by mala byt, ale aka?
aby bol ochranna voci gume a zaroven aby nedovolila vode dnu?
ked som teraz pozeral v akom su stave, napriek tomu ze guma(prachovka) vydrzala dostala sa tam voda a zahrdzaveli a tym padom skoncili (musim menit)
Chcelo by to nejaku vazelinu ktora nevytecie a zaroven zabrani vode aby sa tam dostala a este by mala byt inertna voci gumovym castiam aby ich nenaleptala
co by ste navrhovali?
kedysi sa pouzivala vazelina na vodne cerpadla, ale tu uz som davno nevidel v obchode ...
pozeral som starsie prispevky na fore, ze na gumu torznej tyce(uchytenie stabilizatora) Jerry odporuca svoju oblubenu hlinikovo medenu pastu AL1100 od Wurthu
ale co dat do prachovky noveho capu (dal som dolu a je tam nejaka biela vazelina ale je je malo takze casom odide a bude treba mazat znova - treba dat tolko aby vytekala von a potom snad cap vydrzi viac)
ale aku? Opat v diskusii som pozeral ze Molyka (molybdensulfid) je nevhodna lebo znici samomazny cap a ze nejaka litiova by mala byt, ale aka?
aby bol ochranna voci gume a zaroven aby nedovolila vode dnu?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazání kulových čepů
Raději si kup kvalitní čep!
Re: Mazání kulových čepů
kupil som original OPEL
ale aj tak chcem urobit maximum pre to aby co najdlhsie vydrzal
ale aj tak chcem urobit maximum pre to aby co najdlhsie vydrzal
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazání kulových čepů
Který už to auto přežije. Jinak v tom čepu vazelina je. A když chceš udělat maximum, kontroluj tu prachovku....Jerry3 píše:Raději si kup kvalitní čep!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazání kulových čepů
dal som dolu prachovku takze viem ze je, ale zda sa mi to malo, ja si myslim ze spravne by mala byt prachovka PLNA vazeliny a vtedy sa dnu ziadna voda nedostane a cap vydrziJinak v tom čepu vazelina je.
takze som chcel doplnit viac vazeliny, len neviem ze aka tam bola povodne
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazání kulových čepů
To co tam je stačí. Dokud/pokud je neporušená prachovka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Mazání kulových čepů
mne sa zda ze setrili a keby sa prachovka naplnila tak by vydrzala viac vodyTo co tam je stačí.
Naozaj si myslis ze to staci ? a co ked sa dnu dostane voda? nie je lepsie tomu vopred zabranit?
samozrejme zvonka pouzit vazelinu na konzervovanie pred pocasim je OK a na to uz mam KimTec bielu vazelinu
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Mazání kulových čepů
Kašli na to, je to blbost!
Re: Mazání kulových čepů
Prachovka je tam proto, že se čep hýbe a vytváří na ni tlak. Pokud to přeplníš, tak se může poškoditMisojogi píše:ale zda sa mi to malo, ja si myslim ze spravne by mala byt prachovka PLNA vazeliny a