Maxxmotion diesel + aditiva
Moderátor: Colommbo
Maxxmotion diesel + aditiva
Zadravím, chtěl bych se zeptat jaké je vhodné aditivum pro efektivní zvýšení mazacích schopností do nafty OMV Maxxmotion. Mám BMW 530d s piezo vstřikovači a nechci ho odrovnat nekvalitní naftou nebo naftou která hůže maže vstřiky, proto by mě zajímalo vhodné aditivum, které by se netlouklo s touto naftou. Jaký máte názor na kombinaci s aditivem Millers Oil Ecomax? Děkuji.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Odpověď je jednoduchá - tankujte běžnou naftu u pum, které nejsou pochybného původu. Nikde se nekonají dlouhé kolony nepojízdných naftových aut, tak jak se někteří snaží zde nabulíkovat. Jediné, co bych asi netankoval, je ten Maxx. To opravdu ne.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Na maxxe jsem jezdil přesně rok a dával jsem pro sicher Vif a to pro zlepšení mazivosti. Bylo to tak z nouze, Vifu má dostatek a nic lepšího jsem neměl. Nyní jezdím na Optimal Diesel +Vif a zdá se mi lepší než nemravně drahej Maxx. Zkusím sehnat protokoly od Optimalu abych zjistil prametr mazivosti a cetanový číslo. To by ukázalo jaký je skutečný rozdíl mezi oběma naftama. U mě je základ nafta bez biosložky a Optimal by to měl zcela splňovat.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Na maxxmotion diesel se mi líbí, že je bez bio složky, že má vysoké cetanové číslo a že má nízký podíl aromatických uhlovodíků (které zanášejí u moderních dieslů motorový a výfukový systém -) nižší životnost DPF). Optimal diesel má hlavní výhodu, že je bez bio složky, ale na aromatické uhlovodíky je nejhorší (viz podzimní test paliv). Jak jsem se dočetl tak schopnost aditiv zvyšovat cetanové číslo závisí na podílu aromatických uhlovodíků, protože je Verva vyráběná z běžné nafty (možná přímo od Čepra) s relativně vysokým obhasem aromatických uhlovodíků s bio složkou a přídáním aditiv, je třeba aby dosahovala parametrů které má (cetanové číslo, čístící vlastnosti, eliminace vlivu bio složky apod.) ji nadopovat extrémním množstvím aditiv, což také jistě není ideální. Pokud je vavíc na maxxmotion diesel motor úspornější (tak jak si tady na foru samo několik členů ověřilo) cenový rozdíl oproti běžné naftě není až tak veliký. Já mám možnost tankovat Maxxmotion jen o 2 Kč dráž než Optimal diesel. Proto se mi pro motor jeví jako nejlepší volba Maxxmotion + kvalitní aditivum zvyšující mazivost nafty, jen teď ještě takové najít.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Vřele doporučuji návštěvu některého ze specializovaných diesel servisů: o práci rozhodně nouzi nemají a navzdory extrémně vysokým nákladům na pořízení vybavení a jeho provoz se jejich síť utěšeně rozrůstá, což znamená jediné - dlouhé kolony nepojízdných naftových aut nestojí na silnici, ale čekají před vraty těch servisů, až na ně konečně přijde řada!bastien píše:... Nikde se nekonají dlouhé kolony nepojízdných naftových aut, tak jak se někteří snaží zde nabulíkovat. ...
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Je normální, aby se člověk s vyhraněným negativním postojem k aditivům angažoval v debatách na tohle téma? Zajeď k Hypernově vezmi plnou a za ušetřený šušeň si kup koninu v akci...
Jinak téma o aditivaci a Maxxovi tady jsou, jen je třeba hledat, protože se to vzájemnými zkušenostni a porovnáváním v jednotlivých vláknech míchá. Občas taky někteří plkáme o ničem, ale na to ještě nemám koule (zatím) upozornit. Musíš hledat...
Jinak téma o aditivaci a Maxxovi tady jsou, jen je třeba hledat, protože se to vzájemnými zkušenostni a porovnáváním v jednotlivých vláknech míchá. Občas taky někteří plkáme o ničem, ale na to ještě nemám koule (zatím) upozornit. Musíš hledat...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
PR a marketing fungují .
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
právě, že jsem si celou diskuzi velice dobře pročetl a nenašel jsem v ní uspokojinou odpověď. Někdo nedoporučoval k maxxmotion diesel dávat VIF (nevím proč, kvůli složení?) a prakticky se tam řeší jen kultura chodu motoru a spotřeba nikoliv separátně mazivost a vhodnost konkrétního aditiva k Maxxmotion. Na zahraničních fórech jsem našel i celou řadu diskuzí a testů aditiv, ty ale nejsou běžně u nás k dostání, protože pocházejí především u USA a nedají se k nám zaslat.
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Že by právě z toho žily ty specializované diesel servisy a mohly si dovolit mašiny, jejichž ceny začínají na 1,2 mil. Kč za jednu, přičemž s jednou nikdo nevystačí?bastien píše:PR a marketing fungují .
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
" Motorová nafta MaxxMotion diesel je již plně aditivovaná z výroby. Nemá tudíž žádný smysl ji dodatečně ještě aditivovat neboť předávkování některých typů aditiv, přítomných m.j. i v produktech VIF, může vést k oslabení až k eliminaci jejich účinků."
http://up.picr.de/9635011lor.pdf
http://up.picr.de/9634822soj.pdf
http://up.picr.de/9635011lor.pdf
http://up.picr.de/9634822soj.pdf
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
U bastiena zřejmě ano u normálních lidí asi nerousini píše:Je normální, aby se člověk s vyhraněným negativním postojem k aditivům angažoval v debatách na tohle téma?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Vůbec nemám negativní postoj k aditivům v PHM. Jen jsem napsal, že Maxx s dodatečným aditivem je úplný nesmysl, zrovna tak Maxx bez aditiva má smysl jen jako průvan v peněžence, neboť nemá žádnou přidanou hodnotu oproti standartní naftě. To je vše .
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Asi proto se vyrábějí prémiová paliva, maziva, ..., ale i jiné produkty, včetně např. těch potravinářských. A ze stejného přesvědčení nakonec skončíme na tom, že něco lepšího už nikde nebude k dostání, poněvadž nebyl odbyt, neboť to stejně nemělo žádnou přidanou hodnotu.bastien píše:... Maxx bez aditiva má smysl jen jako průvan v peněžence, neboť nemá žádnou přidanou hodnotu oproti standartní naftě. To je vše .
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Založ si nějaký vlákno, třeba "Proč jezdit na standardní naftu", kde mě podobný bludy budou připadat přiměřený a já budu vědět, že tam nemám lézt...bastien píše:Vůbec nemám negativní postoj k aditivům v PHM. Jen jsem napsal, že Maxx s dodatečným aditivem je úplný nesmysl, zrovna tak Maxx bez aditiva má smysl jen jako průvan v peněžence, neboť nemá žádnou přidanou hodnotu oproti standartní naftě. To je vše .
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Maxxmotion diesel + aditiva
Hehe, tak za těch pět let, nebo kolik čtu zde plky o dodatečných aditivech do čehokoliv, se válím smíchy nad tím, že za tu dobu nabyl nikdo schopen jednoznačně doložit, že mu aditiva do standardních nepančovaných PHM nebo do prémiových paliv (nebo prém. paliva samotná) nějak pomohla - kromě průvanu v peněžence.