Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
FF

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od FF »

...ono aj k automatu treba manuál... :idea:
...ale chlapi ho neradi čítajú... :lol:
Itall

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Itall »

Harry píše:Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Spojka na Š110L vydržela 112000 km zásluhou mého otce, já jsem s tím jezdil spíš až po výměně. Však on mě vždycky učil: při každém zastavení vyřadit a nestát na spojce. Do kopce se rozjížděl spíše s ručkou, nějaké "chytání na spojku" nědělal. Jó, stará dobrá škola, od 15-ti let začínal na nákladním Opelu Blitz (děda - tátytáta jezdil na mlíku a o prázdninách se hodilo, že má výpomoc 8) , auta tehdy nejezdila, policajti také ne... :wink: )
Itall

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Itall »

Ještě přípodotek: GO motoru byla u Š110L ve 112200 km, spojka se měnila až tehdy a vlastně ještě ne celá 8) , dokladem je záznam o koupi "spojkové obložení, tl. 8,5 mm - Kčs 50,50". Našel jsem i další zajímavé záznamy. Např: rozvodový řetěz - Kčs 21,- nebo: velké rozvodové kolo - Kčs 24,- nebo: různá těsněníčka k motoru - Kčs 1,85. To bylo ještě v roce 1988.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

Itall píše:
Harry píše:Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Spojka na Š110L vydržela 112000 km zásluhou mého otce, já jsem s tím jezdil spíš až po výměně. Však on mě vždycky učil: při každém zastavení vyřadit a nestát na spojce. Do kopce se rozjížděl spíše s ručkou, nějaké "chytání na spojku" nědělal. Jó, stará dobrá škola, od 15-ti let začínal na nákladním Opelu Blitz (děda - tátytáta jezdil na mlíku a o prázdninách se hodilo, že má výpomoc 8) , auta tehdy nejezdila, policajti také ne... :wink: )
Tak jsi se konečně přiznal..... :lol: :wink: :lol:
Tomu věřím.... :)
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Itall píše:Ještě přípodotek: GO motoru byla u Š110L ve 112200 km, spojka se měnila až tehdy a vlastně ještě ne celá 8) , dokladem je záznam o koupi "spojkové obložení, tl. 8,5 mm - Kčs 50,50". Našel jsem i další zajímavé záznamy. Např: rozvodový řetěz - Kčs 21,- nebo: velké rozvodové kolo - Kčs 24,- nebo: různá těsněníčka k motoru - Kčs 1,85. To bylo ještě v roce 1988.
Jj, to je zajímavé; velké kolo stálo 24,- Kčs, malé , které se měnilo málokdy, 64,- Kčs. Kompletní lamela spojky stála 125 Kčs, zatímco na Octavii nebo Š 1200 až 1203 stála 375, páč byla perfektně (5-ti pružinami o 3 velikostech) odpérovaná, t. zv. tlumič záběru..... :wink:
Naposledy upravil(a) Harry dne sob dub 06, 2013 22:52, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Colommbo píše:Můj Favorit 136L r.v. 1989 kupovaný v r. 1993 s najetými necelými 30tkm byl ekologicky zlikvidován v r. 2008, na počítadle cca 190tkm s původní spojkou... :)
Favorit měl absolutně jinou spojku, s odpérovanou lamelou, na rozdíl od všech Škodovek s motorem vzadu, které měly to nejlacinější z laciných, teda kus obloženého plechu s nanýtovaným nábojem uprostřed, s jiným, neseřizovatelným, (což byla výhoda,) přítlačným talířem, s membránovou pružinou. :wink: :!:
Také vypínání spojky bylo upraveno, aby blbcí, nechávající nohu na spojce to hned neoddělali..... :lol:

Já měl chvíli zákazníka, který dokázal na Š 110 L oddělat spojku v průměru za 5.000 km...... :mrgreen:
Byl to dvoumetrovej chlap, několikanásobnej doktor přírodních věd, profesor na Karlově universitě.
Nechával hnátu imrvére na spojce, takže jezdil od servisu k servisu, všade byl nespokojen.... :lol:
Dělal jsem mu ji 3 x, pak asi jel zase jinám.... :mrgreen:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od skodovkar »

Harry píše:Favorit měl absolutně jinou spojku, s odpérovanou lamelou, na rozdíl od všech Škodovek s motorem vzadu, které měly to nejlacinější z laciných, teda kus obloženého plechu s nanýtovaným nábojem uprostřed, s jiným, neseřizovatelným, (což byla výhoda,) přítlačným talířem, s membránovou pružinou.
Podotýkám, že poslední Rapidy měly už favomotory a dnes není problém koupit spojku 190 odpruženou, leč 180 odpruženou opravdu nelze sehnat. Ty nejstarší měly tři seřizovatelné packy.
Genese: neodpružená s packama, neodpružená s talířovou pružinou, odpružená talířovou pružinou :idea:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:Podotýkám, že poslední Rapidy měly už favomotory a dnes není problém koupit spojku 190 odpruženou, leč 180 odpruženou opravdu nelze sehnat. Ty nejstarší měly tři seřizovatelné packy.
Genese: neodpružená s packama, neodpružená s talířovou pružinou, odpružená talířovou pružinou :idea:
Koukám, že to znáš lépe než já,.... :) to je dobře. :!: :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jerome »

Presne nad týmto som rozmýšľal odkedy jazdím s automatom. Postupom času som zistil,že Féčko pustením plynu pekne plachtí aj bez preradenia z D do N :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jerome »

Aby ste sa naučili správne hádzať rýchlosti :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Řazení, přesněji přeřazování na dvě doby (raz-dva) praktikuju celé roky za volantem, učil nás to instruktor v autoškole a sice to není nejrychlejší, avšak přijde mi to k řadícímu mechanismu ohleduplné. Aut jsem zatím nevystřídal mnoho (současné je šesté, neumím je střídat jako ponožky) a eMBéčko řadí ze všech nejlíp, nejlehčeji, skutečně jedním prstem max. dvěma, užívám si to. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Presne tak :D Aut som tiež nevystriedal mnoho - len 5( z toho dve detto rovnaké), ale v žiadnom nijaký problem s radením nikdy nebol. Zato u "požičaných" a služobných ( vW, Ford, Opel, aj iné toyoty dokonca ...)....no comment.
Ale musím povedať, že u mna , napriek povesti hondy, že má radenie ukážkové, to "špičkou prsta"rozhodne nejde. Zato u cariny je tento výraz uplne presný.
Na druhej strane , nestažujem sa, aj tá Honda radí skvele. A tiež to tak tobím - na dve doby- ale vlastne je to tiež velmi rýchle. tahá si to tam ako keby samo. Akurat ma stve jednotka - neviem ci nie je synchronizovaná, ale casto nejde zaradit za jazdy. Myslím tak, že ak stojím, uplne v pohode, ale ak napriklad musim velmi spomalit a vyradím ( ale nezastavujem) a mám rýchlost niekde pod 20/hod, kedy to je na dvojku este málo, tak sa jej tam vobec nechce. A meziplyn velmi nepomáha teda. Myslel som, že nejaká porucha, ale udajne to je tak vsade u týchto modelov. Tak neviem - bud kecaju , alebo.... Zvykol som si. Proste nevyradujem dvojku, vtedy to z 2 do 1 ide dobre. Len cez ten neutral práve velmi nie.
Ale tak on to tak aj hovorí - dvojka a jednotka na priamo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jerome »

Ja som niekde zachytil,že jednotka je len na rozbeh. Keď už sa kolesá hýbu,kľudne stačí zaradiť aj pri tebou spomínanej 20-ke 2-ku :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

No stací, ale nejako cítim, že to nie je ono. Teda pri tej 20ke viacmenenej to vezme bez reptania, ale predstav si tak 13-15. To už sa motoru nepáči. Idealna najnižšia rýchlost pre zaradenie dvojky je tu tak 25 (a vyssie samozrejme nie je problem nikdy).
Vsimol som si to preto, lebo napriklad u tej Cariny som taketo niečo nikdy nezaznamenal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět