Manuál nebo automat
Moderátor: Colommbo
Re: Manuál nebo automat
...ono aj k automatu treba manuál...
...ale chlapi ho neradi čítajú...
...ale chlapi ho neradi čítajú...
Re: Auto pro zenu
Spojka na Š110L vydržela 112000 km zásluhou mého otce, já jsem s tím jezdil spíš až po výměně. Však on mě vždycky učil: při každém zastavení vyřadit a nestát na spojce. Do kopce se rozjížděl spíše s ručkou, nějaké "chytání na spojku" nědělal. Jó, stará dobrá škola, od 15-ti let začínal na nákladním Opelu Blitz (děda - tátytáta jezdil na mlíku a o prázdninách se hodilo, že má výpomoc , auta tehdy nejezdila, policajti také ne... )Harry píše:Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Re: Manuál nebo automat
Ještě přípodotek: GO motoru byla u Š110L ve 112200 km, spojka se měnila až tehdy a vlastně ještě ne celá , dokladem je záznam o koupi "spojkové obložení, tl. 8,5 mm - Kčs 50,50". Našel jsem i další zajímavé záznamy. Např: rozvodový řetěz - Kčs 21,- nebo: velké rozvodové kolo - Kčs 24,- nebo: různá těsněníčka k motoru - Kčs 1,85. To bylo ještě v roce 1988.
Re: Auto pro zenu
Tak jsi se konečně přiznal.....Itall píše:Spojka na Š110L vydržela 112000 km zásluhou mého otce, já jsem s tím jezdil spíš až po výměně. Však on mě vždycky učil: při každém zastavení vyřadit a nestát na spojce. Do kopce se rozjížděl spíše s ručkou, nějaké "chytání na spojku" nědělal. Jó, stará dobrá škola, od 15-ti let začínal na nákladním Opelu Blitz (děda - tátytáta jezdil na mlíku a o prázdninách se hodilo, že má výpomoc , auta tehdy nejezdila, policajti také ne... )Harry píše:Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Tomu věřím....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Manuál nebo automat
Jj, to je zajímavé; velké kolo stálo 24,- Kčs, malé , které se měnilo málokdy, 64,- Kčs. Kompletní lamela spojky stála 125 Kčs, zatímco na Octavii nebo Š 1200 až 1203 stála 375, páč byla perfektně (5-ti pružinami o 3 velikostech) odpérovaná, t. zv. tlumič záběru.....Itall píše:Ještě přípodotek: GO motoru byla u Š110L ve 112200 km, spojka se měnila až tehdy a vlastně ještě ne celá , dokladem je záznam o koupi "spojkové obložení, tl. 8,5 mm - Kčs 50,50". Našel jsem i další zajímavé záznamy. Např: rozvodový řetěz - Kčs 21,- nebo: velké rozvodové kolo - Kčs 24,- nebo: různá těsněníčka k motoru - Kčs 1,85. To bylo ještě v roce 1988.
Naposledy upravil(a) Harry dne sob dub 06, 2013 22:52, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Manuál nebo automat
Favorit měl absolutně jinou spojku, s odpérovanou lamelou, na rozdíl od všech Škodovek s motorem vzadu, které měly to nejlacinější z laciných, teda kus obloženého plechu s nanýtovaným nábojem uprostřed, s jiným, neseřizovatelným, (což byla výhoda,) přítlačným talířem, s membránovou pružinou.Colommbo píše:Můj Favorit 136L r.v. 1989 kupovaný v r. 1993 s najetými necelými 30tkm byl ekologicky zlikvidován v r. 2008, na počítadle cca 190tkm s původní spojkou...
Také vypínání spojky bylo upraveno, aby blbcí, nechávající nohu na spojce to hned neoddělali.....
Já měl chvíli zákazníka, který dokázal na Š 110 L oddělat spojku v průměru za 5.000 km......
Byl to dvoumetrovej chlap, několikanásobnej doktor přírodních věd, profesor na Karlově universitě.
Nechával hnátu imrvére na spojce, takže jezdil od servisu k servisu, všade byl nespokojen....
Dělal jsem mu ji 3 x, pak asi jel zase jinám....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Manuál nebo automat
Podotýkám, že poslední Rapidy měly už favomotory a dnes není problém koupit spojku 190 odpruženou, leč 180 odpruženou opravdu nelze sehnat. Ty nejstarší měly tři seřizovatelné packy.Harry píše:Favorit měl absolutně jinou spojku, s odpérovanou lamelou, na rozdíl od všech Škodovek s motorem vzadu, které měly to nejlacinější z laciných, teda kus obloženého plechu s nanýtovaným nábojem uprostřed, s jiným, neseřizovatelným, (což byla výhoda,) přítlačným talířem, s membránovou pružinou.
Genese: neodpružená s packama, neodpružená s talířovou pružinou, odpružená talířovou pružinou
Re: Manuál nebo automat
Koukám, že to znáš lépe než já,.... to je dobře.skodovkar píše:Podotýkám, že poslední Rapidy měly už favomotory a dnes není problém koupit spojku 190 odpruženou, leč 180 odpruženou opravdu nelze sehnat. Ty nejstarší měly tři seřizovatelné packy.
Genese: neodpružená s packama, neodpružená s talířovou pružinou, odpružená talířovou pružinou
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Castrol NEBRAT !
Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy
Není dne, aby se člověk nenas*al.
Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Re: Manuál nebo automat
Jak co proč.... https://www.autickar.cz/clanek/autickar ... .sznhp.box
A když automat, tak s ním jak? https://www.garaz.cz/clanek/s-automatem ... .seznam.cz
A když automat, tak s ním jak? https://www.garaz.cz/clanek/s-automatem ... .seznam.cz
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Manuál nebo automat
Presne nad týmto som rozmýšľal odkedy jazdím s automatom. Postupom času som zistil,že Féčko pustením plynu pekne plachtí aj bez preradenia z D do N
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Manuál nebo automat
Aby ste sa naučili správne hádzať rýchlosti
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Manuál nebo automat
Řazení, přesněji přeřazování na dvě doby (raz-dva) praktikuju celé roky za volantem, učil nás to instruktor v autoškole a sice to není nejrychlejší, avšak přijde mi to k řadícímu mechanismu ohleduplné. Aut jsem zatím nevystřídal mnoho (současné je šesté, neumím je střídat jako ponožky) a eMBéčko řadí ze všech nejlíp, nejlehčeji, skutečně jedním prstem max. dvěma, užívám si to.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Manuál nebo automat
Presne tak Aut som tiež nevystriedal mnoho - len 5( z toho dve detto rovnaké), ale v žiadnom nijaký problem s radením nikdy nebol. Zato u "požičaných" a služobných ( vW, Ford, Opel, aj iné toyoty dokonca ...)....no comment.
Ale musím povedať, že u mna , napriek povesti hondy, že má radenie ukážkové, to "špičkou prsta"rozhodne nejde. Zato u cariny je tento výraz uplne presný.
Na druhej strane , nestažujem sa, aj tá Honda radí skvele. A tiež to tak tobím - na dve doby- ale vlastne je to tiež velmi rýchle. tahá si to tam ako keby samo. Akurat ma stve jednotka - neviem ci nie je synchronizovaná, ale casto nejde zaradit za jazdy. Myslím tak, že ak stojím, uplne v pohode, ale ak napriklad musim velmi spomalit a vyradím ( ale nezastavujem) a mám rýchlost niekde pod 20/hod, kedy to je na dvojku este málo, tak sa jej tam vobec nechce. A meziplyn velmi nepomáha teda. Myslel som, že nejaká porucha, ale udajne to je tak vsade u týchto modelov. Tak neviem - bud kecaju , alebo.... Zvykol som si. Proste nevyradujem dvojku, vtedy to z 2 do 1 ide dobre. Len cez ten neutral práve velmi nie.
Ale tak on to tak aj hovorí - dvojka a jednotka na priamo.
Ale musím povedať, že u mna , napriek povesti hondy, že má radenie ukážkové, to "špičkou prsta"rozhodne nejde. Zato u cariny je tento výraz uplne presný.
Na druhej strane , nestažujem sa, aj tá Honda radí skvele. A tiež to tak tobím - na dve doby- ale vlastne je to tiež velmi rýchle. tahá si to tam ako keby samo. Akurat ma stve jednotka - neviem ci nie je synchronizovaná, ale casto nejde zaradit za jazdy. Myslím tak, že ak stojím, uplne v pohode, ale ak napriklad musim velmi spomalit a vyradím ( ale nezastavujem) a mám rýchlost niekde pod 20/hod, kedy to je na dvojku este málo, tak sa jej tam vobec nechce. A meziplyn velmi nepomáha teda. Myslel som, že nejaká porucha, ale udajne to je tak vsade u týchto modelov. Tak neviem - bud kecaju , alebo.... Zvykol som si. Proste nevyradujem dvojku, vtedy to z 2 do 1 ide dobre. Len cez ten neutral práve velmi nie.
Ale tak on to tak aj hovorí - dvojka a jednotka na priamo.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Manuál nebo automat
Ja som niekde zachytil,že jednotka je len na rozbeh. Keď už sa kolesá hýbu,kľudne stačí zaradiť aj pri tebou spomínanej 20-ke 2-ku
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Manuál nebo automat
No stací, ale nejako cítim, že to nie je ono. Teda pri tej 20ke viacmenenej to vezme bez reptania, ale predstav si tak 13-15. To už sa motoru nepáči. Idealna najnižšia rýchlost pre zaradenie dvojky je tu tak 25 (a vyssie samozrejme nie je problem nikdy).
Vsimol som si to preto, lebo napriklad u tej Cariny som taketo niečo nikdy nezaznamenal.
Vsimol som si to preto, lebo napriklad u tej Cariny som taketo niečo nikdy nezaznamenal.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey