Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

No ved ja nemam urcene nejake extra podmienky, ze ake presne auto chcem. Teda urcite nie na typ auta, atd..
Chcem auto v slusnom stave, so slusnym vykonom a preto si prezeram a prezistujem viacere. Je na tom snad nieco spatneho ? Nikde netvrdim, ze toto konkretne auto chcem urcite brat. Proste hladam ponuky a ked ma nieco zaujme, tak to riesim.
Zrovna v tejto teme ma donedavna presviedcali, ze nic lepsie, ako automat nemozem kupit. Takze hej, mechanik radi Nie, na fore radia Ano. Netusim, ako moze ten tiptronik vypadat, preto sa snazim zistit, ako ho najlepsie vyskusat. Nemam prachy na nove auto zo salonu, tak hladam pouzivane. mam si kupit 1.4 benzin, aby automat "vypadal dobre" ? :)
Ja viem, mam si kupi Civica :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Aspoň ve stručnosti pár poznatků, víc jsem toho zatím nenašel... :)
http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Aud ... 14167.html
A Civica neeee, to už spíš Hondu Legend 3.5 V6 AT... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Jezevcik »

Tomas-SA píše: Nemam prachy na nove auto zo salonu, tak hladam pouzivane. mam si kupit 1.4 benzin, aby automat "vypadal dobre" ? :)
Ja viem, mam si kupi Civica :)
Promiň, ale přijde mi, že vyhazuješ zbytečně prachy z okna.V prvé řadě bych ihned poslal do hajzlu toho Jeepa a v řadě druhé bych se nehrnul do podobně rizikových auťáků, byť líbezných a nadupaných.
Za to, co sypeš do oprav Jeepa a do jeho nenasytného chřtánu(20 litránků?), by to netrvalo dlouho a na něco solidního bys opravdu měl.
Ale je to Tvoje věc a jestli namítneš, že mi do toho nic není, tak budeš mít pravdu.
Hondy Civic bych se opravdu nebál.Type R je něco.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Tomas-SA

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Tomas-SA »

Jeep ma svoje ucely, ktore ine auto nenahradi. Toto nema zmysel riesit.
Ten Jeep by mal zostat, ako auto "na dozitie". V podstate je na nom uz kopa veci porobenych, uz len tu nestastnu prevodovku vymenit [caka na vymenu za 750Eur] a potom bude pomerne pokoj. Jeep neide prec urcite... ;)
Spotreba v tazkom terene 30l a podobne [niekedy sa to neda ratat na kilometre, skor na motohodiny] :D

Osobak mam, ale chcem trochu upgradnut na nieco vykonnejsie a menej rozhrkotane, ako je moje stare Polo - to je vsetko.

Netvrdim, ze Ta do toho nic neni - ja som rad za uplne kazdy nazor !
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Tom se nechce zbavit Jeepa, protože ho auto vozí na ryby a tomu rozumím jsa taky rybář... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od skodovkar »

A co máš proti Civicu? Tak si kup Accorda, Legenda, Lexus (ojetiny mají zajímavé ceny!), Mazda 6, Xedos(ne 2,3 s milerem), Mitsubishi Galant... výběr je obrovský. Otázka zní, kolik máš na auto připraveno éček?
Itall

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Itall »

Tak si pořídí na ryby Pandu 4x4 a je to. Prut se do toho vejde (složený) a jedna dvě ryby také (víc jich nechytí ani boha). Ovšem esli tam jezdí také rybáři z Prahy (pardon z Blavy), nebude si dělat ostudu mezi těmi velkými offroady a SUV, pravda. Musí se zůstat u Jeepa.
Macka vo vreci je něco jako zajac v pytli? :roll:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Anebo nějaký úplně jiný (nejaponský) auto... :lol: Ale to už se dostáváme jaksi mimo původní téma tohoto vlákna, takže bych navrhoval případné přesunutí další diskuse do patřičných vod... :)
http://www.oleje.cz/forum/jake-auto-t3861-885.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Přesunuto :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

Pitris píše:Přesunuto :wink:
Promiň Pitrisi, ale jsi příliš stručný. :wink: :lol:
Přesunuto co, a kam :?: :!: :?:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Harry píše:Přesunuto co, a kam....
Pokračování tohoto vlákna, které se "zvrtlo" jinam. Je to ve vlákně "Jaké auto".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kimis2

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od kimis2 »

Automat je fajn, takový pohodlnější, v kolonách mě to s ním baví. Ale jinak mám raději manuál, občas vytočit motor k červenému... :)
__________________________
kuželové převodovky R3
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Harry »

kimis2 píše:Automat je fajn, takový pohodlnější, v kolonách mě to s ním baví. Ale jinak mám raději manuál, občas vytočit motor k červenému... :)
__________________________
kuželové převodovky R3
Vytočit motor k červenému můžeš na každém automatu, tedy pokud s ním umíš zacházet. :wink:
I staré automaty /AT/ mají předvolič, který v podstatě omezuje počet řazených rychlostí.
Takže když jsem na Legacy z r. 1997 na křižovatce z vedlejší na dálnici předvolil "2", padla tam "1", po ní "2" a dál už AT řadit nemohl a já ho vytočil na 6800 rpm., to bylo 130 km/h tacho, tam už se zapnul omezovač, tak jsem dal "3". Ovšem to jsem dělal velmi málo, jenom abych vyhnal pavouky. :lol:
Ono to totiž na "3" jelo 170 tacho....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Auto pro zenu

Příspěvek od Harry »

Itall píše:Mohu jen něco ze své zkušenosti:
1) Š110L - měnila se spojka + ložiska v převodovce asi po 100000 km, ale z důvodu GO motoru. Spojka tam ještě být mohla, a dlouho, a ložiska se měnila v naivní představě, že převodovka se pak ztiší, což se nestalo. Kolik by to vydrželo bez výměny, nevím. Výměny oleje nevím, pokud byly předepsány, dělaly se, to jsem ještě nedělal já.
Tohle mi tak překvapilo, že mi to nedalo, abych se k tomu nevrátil. :wink:
Měl jsem v ruce doslova tisíce vozů Škoda s motorem vzadu, měl jsem řadu svých zákazníků, znal jsem další zákazníky svých kolegů, a příběhy jejich aut.
Nikdy jsem neviděl takovouto Škodovku, které by spojka vydržela víc, než 80.000 km.... Na to mohu přísahat nejen před lidmi, ale i před Bohem.
Většinou to probíhalo tak, že spojka se dělala v rozpětí ujetých 50 až 80 tkm, a kolem 110, výjímečně až 130 tkm se dělala zároveň s GO motoru.

Pokud se převodovka neztišila po výměně ložisek, tak byla špatně složena. (Nadělal jsem se jich zhruba přes 4 stovky, spojek podstatně víc, také dvě úplně sám, v jednom dni.... :wink: )
Itall píše:2) Favorit - najeto asi 117000 km - bez zásahů, 2x výměna oleje v převodovce, 2x 2,5 L, olej do stovky za L.
3) Fabia - najeto přes 161000 km - bez zásahů, dokonce i bez výměny oleje v převodovce. Výrobce ji nepředepisuje, ani otvory pro vypouštění a plnění nějak nejsou, než jsem to vše pozjišťoval, je prodaná :wink: .

Já jsem tedy zatím neregistroval žádné problémy s mech. převodovkou ani potřebu výměny spojky. Věřím, že Fabia (jako zástupce současných aut) by v tomto ohledu fpoho 200000 km najela. Víc nepotřebuji, nejsem ojetinář.
K tomu se nemíním vyjadřovat, Favoritů jsem dělal pár (desítek,) a Fabie už jsem nedělal.
A jsem rád, že jsem je nedělal..... :wink: :mrgreen:

Ale stejně se mi zdá, že jsi abnormálně šetrný a šikovný šofér.....
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Můj Favorit 136L r.v. 1989 kupovaný v r. 1993 s najetými necelými 30tkm byl ekologicky zlikvidován v r. 2008, na počítadle cca 190tkm s původní spojkou... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět