Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od torro »

Automat nemám, ani u jednoho auta, ale v poslední době zjišťuji, že mám na automat věk. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Nepodléhej stařecké skepsi a dál pěkně kvedlej! Aspoň neusneš za volantem. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Jak správně s automatem https://www.autozive.cz/jak-ridit-auta- ... d=12576608
A není lepší manuál? :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Naprostá většina majitelů vozů s AT tvrdí, že kdo jednou ochutnal automat, už nic jiného nechce. Pak je malé procento řidičů, kteří automat ochutnali a vrátili se k manuálu. Mezi ně se počítám i já. :)
Sám pro sebe si to odůvodňuji tak, že s automatem auto jede, jak chce ONO, s manuálem jak chci JÁ.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:kteří automat ochutnali a vrátili se k manuálu. Mezi ně se počítám i já. :)
Sám pro sebe si to odůvodňuji tak, že s automatem auto jede, jak chce ONO, s manuálem jak chci JÁ.
Mám to pane Jiří úplně stejně :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od pepoh »

na novych sa system snazi podtocit a to neni moc prijemne.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Ano a nejen to. Ostatně řadí-li systém v základním nastavení kupř. v pětilitrovém Mustangu nebo v Dodge 5.7 HEMI při 1200/min., je to něco jiného než v případě čtyřhrnku se čtvrtinovým (nedejbože tříhrnku s pětinovým) objemem... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Fahrer »

Skoro každý, kdo jezdil s manuálem a sedne do auta s AT má problém a víceméně se chce vrátit a kvedlat.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od lefort »

Jo jo? :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
simec44
Příspěvky: 39
Registrován: ned led 05, 2020 22:27

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od simec44 »

Colommbo píše:Ano a nejen to. Ostatně řadí-li systém v základním nastavení kupř. v pětilitrovém Mustangu nebo v Dodge 5.7 HEMI při 1200/min., je to něco jiného než v případě čtyřhrnku se čtvrtinovým (nedejbože tříhrnku s pětinovým) objemem... 8)
ono staci DSG hodit do S a zadne podtaceni se nedeje. jinak na D je to trapeni auta, predevsim ve meste, kde na 5 si to dovoli jet 50

ja mam rozdilny nazor, automat je lepsi
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od rousini »

Mě "přemýšlení" nad tím, jaký tam mám právě zařadit kvalt nikterak nevytěžuje mozkovou kapacitu a je mi to příjemnější než se čílit nad tím, proč mi drnčí přístrojovka, proč mi to jednou z kopce brzdí a podruhé plachtí. Dokud bude výběr, tak to NECHCI.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od tonny »

Já mám raději klasický automat s měničem, jezdím pohodově a při couvání s vozíkem je to navíc výhoda. Do dvojspojek bych nešel, nepotřebuji ani 10q pro honění spotřeby/CO2. Manuál patří k vychutnání si jízdy pro jedny, pro druhé levné auta s nižší spotřebou.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Fahrer »

tonny: Ano, přesně o tom to je. Určit o jakém automatu je řeč a ten s hydroměničem je jedinečný.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od rousini »

Nevím, jak dnes, ale na starém 4q hydroměniči mě vadil stálý prokluz dokud se to na IV nezaklaplo...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Fahrer »

My zase kdysi u jedné převodovky řešili, jestli nezamyka už na nejakej prostřední a pak až na poslední kvalt. Až tak pevné to působilo. Naopak nedávno jsem měl půjčenou soupravu, kde tahač měl automat. Super bylo, jak tam sám házel meziplyny, ale rozjezd se mi nezdal úplně plynuly. Řekl bych, ze rozjezdu na sněhu potřebuji hodně zkušeností.
Odpovědět