Manuál nebo automat

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od pepoh »

niektore auta maju moc pomalu 1, vacsinou terenaky bez osobitnej redukcie.
jimny asi
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Třeba Duster zcela určitě a v jeho případě to je přesně, jak píšeš, supluje redukci. A jen tak na okraj - za dvacet let ježdění Omegami (Omčami vypadá divně) jsem si navykl rozjíždět se naprosto běžně na dvojku, úplně stejně jako na jedničku, bez jakéhokoli většího prokluzu spojky, ty motory s tím neměly sebemenší problém ani do mírného kopečku. A současné eMBéčko jakbysmet, dokonce se mi už asi třikrát stalo, že jsem se na křižovatce zasnil a teprv po rozjezdu, který mi přišel nějak vláčnější, jsem si uvědomil, že mám zařazenu trojku (bo je v poloze řadičky, kde Omči mívaly dvojku)... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Tak ja neviem...pomalá mi u mna rozhodne nepripadá. Skor by som povedal extremne krátka - dotknes sa plynu a otackomer letíííí....Možno to len velmi riešim.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Pomalá nebo krátká, to je vlastně jedno a totéž. 55km/h udělá s prstem v nose a cuku-letu (zkusil jsem to s Omčou k omezovači, jen jednou, rvalo mi to srdce...), převod je to však velmi krátký.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od lefort »

Colommbo píše:...jsem se na křižovatce zasnil a teprv po rozjezdu, který mi přišel nějak vláčnější, jsem si uvědomil, že mám zařazenu trojku (bo je v poloze řadičky, kde Omči mívaly dvojku)... :roll:
S tím kocháním opatrně ;-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Já vím, Bohumile, já vím. Nestává se mi to často... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od tonny »

Výrobci automobilů s politiky se o nás starají za každou cenu, a neb kvůli bezpečnosti se zruší manuální převodovky. https://www.garaz.cz/clanek/manualni-pr ... .seznam.cz
Bezpečnost a ekologie nade vše. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Lidstvo jako takové je čím dál pohodlnější, rozmazlenější a v jistém smyslu slova současně s tím hloupne. Při braní v potaz všech těch technologických výdobytků posledních (-ho) desetiletí vlastně není divu. Lidi přestávají používat mozky, bo na všecko máme aplikace nebo strejdu Googla, lidem za volanty aut se m.j. přestává chtít řadit a šlapat při tom na spojku, koukat do zpětných zrcátek při jízdě, předjíždění či couvání (mám hen ty asistenty), plánovat trasu a sledovat ukazatele u cest (dyť mám navigaci) ajánevímcovšeckoještě. Celou dlouhou dobu se šoféři o (svou) bezpečnost museli (po)starat sami, teď je aut na silnicích jako máku, lidi povětšinou spěchají a nestíhají se věnovat všemu, čemu by měli. Tož co, soudruzi, pomůžeme jim, viďte...? Do aut nasypeme asistenty všeho druhu, zrušíme manuální převodovky (bo jsou vlastně nebezpečné), autům softwarově omezíme rychlost (která přece zabíjí podobně jako stromy kolem silnic) a připojíme je on-line a konečně nám bude všem dobře. (?) Akorát tak VELKÉ HOVNO! :evil:
Máte pravdu, jsem zaprděnej staromilec a fandím autům (a obecně věcem), které fungovaly a pokud přestaly, daly se při troše dobré vůle opravit, podobně slovem "pokrok" bych označil tak polovinu věcí, které lidstvo vymyslelo a v posledních letech obzvlášť. Možná i proto říkám zaplaťpánbu za auta, která jezdí, jak chci JÁ a ne jak chtějí ONA SAMA!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od jarson1 »

Colommbo ono je to vlastne vsetko ako má byt. Akurát si musis uvedomit, že nie vsetko co jazdí po ceste je automobil. Automobil máš napríklad ty. To ostatné, čo tu riešime a divíme sa ako sa to konštrukcne od automobilu vzdaluje sa správne volá "dopravný prostriedok". Pretože su "řidiči" a su " cestující", tak aj preto sa zakonite nejakým tým vývojom objavila práve pre tu druhu skupinu aj táto odnož, z automobilov vychádzajuca. Tu už nejde o jazdu ale o prepravenie sa od niekal niekam.
Takže řidiči budu jazdit v automobiloch dalej a cestujuci si budu kupovat tieto automatické presuvadlá.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Pitris »

Ano, my (tady většinou) máme ještě auta. A věřím že se - aspoň já - toho automatického přesouvadla / přesouvání (už) nedočkám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

jarson1: Vlastně máš pravdu, příteli. Sice smutnou, avšak ne každá pravda bývá veselá.
Pitris: Přistupuju k tomu podobně a jsa o nějakých deset (...?) let starší, jsem na tom vlastně ještě líp než ty... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od pepoh »

vase velicenstvo, k*k*tnost bruselska... :roll:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od dany01 »

patrí sa dodať ,kolko % ľudí si este vie jazdu s manuálom užiť? ja napr. v osobaku by som automat prijal- ale HYDRO. do nákladiaku by som s manuálom uz nesadol- stačí ze som si dodrbal kríže a koleno s manuálom. Ti co majú skúsenosť vedia o čom píšem.
ked si chcem zatahat- zaqualtovat zoberiem moto, ale nie do mesta , tam je to peklo- do mesta skúter.
problém je ze ked manuál nebude auta zdražia este viac ako doteraz
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od tonny »

Dany01, je vidět, o čem píšeš. :wink:
Souhlas i se zdražením aut s automatem, jako důvod dobrý, přitom je jednodušší dělat jednu převodovku než nabízet dvě, podobně jako s motory. A ještě mají drzost tvrdit, že si to zákazníci žádají. :D
Ještě osekají výbavu, nejlépe maximální pro všechny a barvy pro nás vyzvednou trikolóru, ostatní za tučný příplatek. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Manuál nebo automat

Příspěvek od Colommbo »

Chápu a rozumím tomu, že v některých případech (třeba zrovna ty zmiňované NA či autobusy) je automat lepší řešení, stejně jako že v osobních autech někdo rád holky a jiný zase vdolky a kdo přičichne k automatu, už nechce jinak. Mě jen sejří, že určitá skupina lidí za volanty přijde časem o možnost zvolit si ty vdolky (a možnost sekvenčního řazení sem netahejte)... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět