Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od mipesa »

Colommbo píše:Motám se trochu kolem Oplů a co vím, tož žádná signalizace není, potvrdil mi to i kluk-prodejce. A to je prostě špatný. Další věc je ta, že stále dost lidí kupujících si ojetou naftu nemá o nějakém DPF ani potuchy a podle toho se potom k autu taky (ne)chovají a najednou ouvej... :? Jinak jen ještě doplním mipesu - nejen metr a půl za autem, ale ani nic pod autem, DPF rozpálenej při statický regeneraci údajně dokáže i zlikvidovat dlaždice... :)
No ona to nemusí být kontrolka,co přímo ukazuje DPF,u Opela to je,tuším svítící oranžový motor a blikací klikatice v rámečku taky oranžový , ale ruku do ohně za to nedám.
Autoxxxrady

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Autoxxxrady »

Diskuse co je lepší jestli nafťák nebo benzin je celkem zajímavá. Pro velký nájezdy, velký auta a když něco často tahám nebo jezdím hodně zatížený je lepší naftový motor.
Nafta v malých autech do města, nebo pro krátké trasy nemá význam.
Každý ten motor je dobrý na něco jiného.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od skodovkar »

Colommbo píše:... ale ani nic pod autem, DPF rozpálenej při statický regeneraci údajně dokáže i zlikvidovat dlaždice...
Nedivil bych se, pokud se součásti viditelně rozpálí, tak sálání je výrazné.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

Fahrer píše:Řidič(ka) by pak věděl(a), že má kolem města udělat ještě jedno kolečko, aby se cyklus dokončil a neutrpěla životnost.
Tak to je paráda. Člověk se musí zeptat filtru, jestli už může motor vypnout nebo má ještě jezdit :P
Ano, každý motor se hodí pro jiné jízdní podmínky a taky jsem napsal, že: "někomu chutná nafta a jinému benzin. Inu proti gustu...." ale pořád mám za to, že oproti benziňáku je u turbodieselu více míst, kde hrozí (a nastanou) problémy. A ten filtr DPF je jen "třešinka na dortu" - a pěkně kyselá....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Colommbo »

Ano, tak to, bohužel, je... :roll: Pokud regenerace započne (a řidič to nějakým šestým či dalším smyslem vycítí, pozná), je třeba při zvýšených otáčkách absolvovat ještě několik dalších kilometrů, aby proces zdárně proběhl a byl ukončen. I kdyby právě začínal přímý přenos z finále MS v kopané nebo měl řidič stolici už v poslední zatáčce... :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Pokud regenerace započne (a řidič to nějakým šestým či dalším smyslem vycítí, pozná), je třeba při zvýšených otáčkách absolvovat ještě několik dalších kilometrů, aby proces zdárně proběhl a byl ukončen....
Jenže právě to jde ve městě - kde se bohužel spousta těchto motorů "pohybuje" nejčastěji - dost blbě :(
A jestli se ta "automatická regenerace" (jak jinde píše rousini) děje zhruba po 500-800km, tak teda :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pedro »

Prvni varianta tragedie je mi uplne volna pro nezajem,druha uz nikoliv.
No nekupte to,kdyz je take eko super prospesne.
Chladil jsem,kdyz bylo treba uz odstavit wrx sti 2,5.
Ale nechat si poroucet osobakovou konfekci? Kulovy,Nalezenec,kulovy.
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Stále častěji čtu v tisku články o vypouštění rakovinotvorných látek z benzínových motorů. A tak mám obavy, že jde o přípravu k zavedení filtrů i do benzínových motorů. Jen je potřeba počkat, až to napadne nějakou chytrou hlavu v Bruselu. :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

Ano, ty náznaky tu už jsou :( jen doufám, že to bude trvat co možná ještě dlouho, než to vymyslí :x
A jinak ještě ohledně těch filtrů u nafťáků (a možná i o sporu nafta / benzin) > těch informací je spousta :arrow: ....a v tomto případě může aspoň trochu pomoci i strýček Google
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Fahrer »

Je jasný, že šrouby se budou dále utahovat. Věřím tomu, že není daleko doba, kdy DPF nepůjde "podomácku" vyřešit. Vlastně se divím, že to doposavad není ošetřeno. Levné možnosti k tomu jsou, ale zřejmě ještě nejsou připravení lobbisté kteří by to dostatečně prodražili.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od skodovkar »

Ano, benzín to má taky spočítané, protože v zájmu snížení spotřeby začaly motory vypouštět hodně svinstva. Bude-li se vše vyvíjet současným směrem, tak je CNG jasné volba.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pitris »

Ještě je pro benziňáky naděje :P :wink: Třeba Mazda se ty Euro normy "pokouší obejít" kompresí 18:1
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Colommbo »

skodovkar píše:Ano, benzín to má taky spočítané...
Copak my, my už to nějak v těch ještě normálních herkách dojezdíme, než nám doktoři seberou papíry, ale tvojí generaci, Lubo, fakt nezávidím - lidem, kterým auta a motory něco říkají a neberou je jen jako prachobyčejný přemísťovadlo z A do B, bude smutno... :cry: A netýká se to, bohužel, jen aut... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od Pedro »

U moto nehrozí. Dokud na ní vylezu,kein problem.

Co bude za 10 let s novejma plechovkama,něřešim,žiju nyní.
Stejně přichází v úvahu jen jedno auto co bych se přemohl a vzal nové,jenže je stejně jen na ropu,tak co.
Koupim si pak třeba veterána výhradně japonské výroby a eko mi může.
Stejně jsou mi nová auta technicky a vzhledově z 99% odporná.
Celé je to psáno ve stylu TŘEBA.
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Mám u VW motoru DPF nebo ne?

Příspěvek od mipesa »

Já se podělím o svou zkušenost s mou C5.Jednou mi PC oznámil, že FAP je nějakej nemocnej a chce do servisu, tak jsem mu řekl nasr..vyndal jsem ho, zvážil a dal zpět. Objednal jsem si u citroenu nový za 29 600,-, zvážil a nový FAP jsem opět Citroenu vrátil, prakticky bez udání důvodu, ale vymluvil jsem se na špatnou diagnózu, bez řečí ho vzali zpět a vrátili mi many. Rozdíl byl 120g, protože vím jak vypadá tento FAP zevnitř a kolik se toho tam vejde tak je v něm tak cca 20 % bordelu a troufám si tvrdit,že se moc zasírat nebude, protože vlastní regenerace probíhá docela často a nejčastěji právě ve městě při 1800 ot/min na trojku při padesátce, motor lehce změní zvuk a nepatrně pocukává no a jiný způsob, pak mu dám čoud u nás na D1 v Naháči to je kopec cca 2,5 km dlouhý a tam je to vidět jak místy čoudne, jinak není vidět obláček, auto má najeto 142 tkm, problém byl zřejmě v nějakém zalepeném koncovém čidle od té doby v poho. Je to napsané dost zjednodušeně.
Odpovědět