Kvalitní 5w30 pro hybrid
Moderátor: Colommbo
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Souhlasim. Neresil bych 0w nebo 5w, ale dalsi parametry a slozeni oleje podle stylu pouzivani auta. Chtel bych olej s molybdenem a borem, API SN nebo SP.
Dival bych se na Mobil1, Shell HU a Ravenol SSO, nebo i DXG a z exotictejsich treba Amsoil Signature Series.
Dival bych se na Mobil1, Shell HU a Ravenol SSO, nebo i DXG a z exotictejsich treba Amsoil Signature Series.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Shi píše:Souhlasim. Neresil bych 0w nebo 5w, ale dalsi parametry a slozeni oleje podle stylu pouzivani auta. Chtel bych olej s molybdenem a borem, API SN nebo SP.
Dival bych se na Mobil1, Shell HU a Ravenol SSO, nebo i DXG a z exotictejsich treba Amsoil Signature Series.
Díky za tip,
Ravenol SSO 0w30 má moc pěkné čísla, sice cena podobná jako u Millera, ale to nevadí, příště do něj nejspíš půjdu. Naopak z 5w30 bych si u nich nevybral, tam je Miller silnější.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
SSO pouzivam v aute, kterym jezdim kratke trasy. Neobsahuje estery ale predevsim PAO, takze pripadny kondenzat netvori tolik kyselin, navic TBN je slusne, NOACK taky dobry, obsahuje molybden a wolfram - temer sama pozitiva.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Díky za super odborné info. Jen ještě jedna věc, má vyšší HTHS, 3,57, doteče to všude kam má a se správnou teplotou?
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Je potreba zkusit najit, co pro dany motor doporucuje vyrobce za mozne viskozity v zemich mimo EU a USA. Vetsinou s 5w-30 nebyva problem, ale jen vyrobce vi co to vlastne stvoril.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
V manuálu je to poměrně benevolentní, přijde mi, že má výrobce rozum a počítá s různými klimaty, což je pro mě příjemné, oproti fordu, kde nebyly žádné možnosti. Stojí tam přesně tohle:
Volba motorového oleje
Ve vašem vozidle je použit olej "Toyota Genuine Motor Oil". Toyota
doporučuje používat schválený olej "Toyota Genuine Motor Oil".
Můžete použít také jiný motorový olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20, 5W-30 a 10W-30:
Vícerozsahový motorový olej API třídy SL "Energy-Conserving",
SM "Energy-Conserving" nebo SN "Resource-Conserving", nebo
ILSAC
15W-40:
Vícerozsahový motorový olej API třídy SL, SM nebo SN
Doporučená viskozita (SAE):
SAE 0W-20, kterým je z výroby
plněno vaše vozidlo, je nejlepší
volbou z hlediska nízké spotře-
by paliva a dobrého startování
v chladném počasí.
Pokud není dostupný olej SAE
0W-20, může být použit olej
SAE 5W-30. Při příští výměně
oleje by však měl být nahrazen
olejem SAE 0W-20.
Pokud použijete motorový olej
SAE 10W-30 nebo vyšší visko-
zity v extrémně nízkých tep-
lotách, motor bude obtížné
nastartovat, proto je doporučen
motorový olej SAE 0W-20 nebo
5W-30.
Viskozita oleje (jako příklad je zde vysvětleno 0W-20)
• Hodnota 0W v označení 0W-20 vyjadřuje vlastnost oleje, která
umožňuje startování motoru za studena. Oleje s nižším číslem
před W umožňují snadnější startování motoru v chladném počasí.
• Hodnota 20 v označení 0W-20 vyjadřuje viskózní vlastnost oleje,
když má olej vysokou teplotu. Olej s vyšší viskozitou (s vyšší hod-
notou) je vhodnější, pokud vozidlo jezdí vyššími rychlostmi nebo při extrémním zatížení.
Volba motorového oleje
Ve vašem vozidle je použit olej "Toyota Genuine Motor Oil". Toyota
doporučuje používat schválený olej "Toyota Genuine Motor Oil".
Můžete použít také jiný motorový olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20, 5W-30 a 10W-30:
Vícerozsahový motorový olej API třídy SL "Energy-Conserving",
SM "Energy-Conserving" nebo SN "Resource-Conserving", nebo
ILSAC
15W-40:
Vícerozsahový motorový olej API třídy SL, SM nebo SN
Doporučená viskozita (SAE):
SAE 0W-20, kterým je z výroby
plněno vaše vozidlo, je nejlepší
volbou z hlediska nízké spotře-
by paliva a dobrého startování
v chladném počasí.
Pokud není dostupný olej SAE
0W-20, může být použit olej
SAE 5W-30. Při příští výměně
oleje by však měl být nahrazen
olejem SAE 0W-20.
Pokud použijete motorový olej
SAE 10W-30 nebo vyšší visko-
zity v extrémně nízkých tep-
lotách, motor bude obtížné
nastartovat, proto je doporučen
motorový olej SAE 0W-20 nebo
5W-30.
Viskozita oleje (jako příklad je zde vysvětleno 0W-20)
• Hodnota 0W v označení 0W-20 vyjadřuje vlastnost oleje, která
umožňuje startování motoru za studena. Oleje s nižším číslem
před W umožňují snadnější startování motoru v chladném počasí.
• Hodnota 20 v označení 0W-20 vyjadřuje viskózní vlastnost oleje,
když má olej vysokou teplotu. Olej s vyšší viskozitou (s vyšší hod-
notou) je vhodnější, pokud vozidlo jezdí vyššími rychlostmi nebo při extrémním zatížení.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Očividne v Toyote navody píšu inžinieri. Inde to robia manažéri
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
V tom pripade neni co resit a SSO lze bez obav pouzit.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Už mě svědí ruce,ale počkám po sezóně, teď mám najeto sotva 2tkm, to by byla škoda
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Ahoj! Zimní patnáctka - to jako fakt...?Brodys píše:V manuálu je to poměrně benevolentní ... Stojí tam přesně tohle:
...15W-40:
Vícerozsahový motorový olej API třídy SL, SM nebo SN...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Kde sa tam píše o zimnej 15.Trošku si to vytrhol z kontextu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Podívej se na citaci nebo na celý kolegův příspěvek. Jedině že by ta jednička znamenala nějaké "za prvé" a pak by se jednalo o 5W40...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Je to opravdu 15w40, je povolená, ale ne v chladném počasí, ta věta je myšlena tak, že v zimě to s tím olejem nemusí jít protočit:-D Je u toho taková tabulka a 15w40 je max. do mínus 12. Ale stejně jsou to střelci, pustí tohle a 5w40 ne, to je rasismus.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Právě proto mě to zarazilo - továrně lijí 0W20 a přitom připouštějí (na letní provoz) olej, který se lil do Fáček...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Podľa mňa je to len "poistka" výrobcu v prípade akýchkoľvek problémov...dnes už sa taký rozsah nepoužíva...dnes už nie je nič výnimočné predpisovať jednu sae a život je odrazu krásny
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3