Kde s nimi tedy jezdíš?tato3 píše:Overené v jednom aj druhom prípade - žiadne riedenie oleja ani dialnica ani medzimesto ani mesto.
Kvalitní 5w30 pro hybrid
Moderátor: Colommbo
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Sorry, ale Shi má pravdu. Hybrid už z podstaty věci olej moc neprohřeje protože spalovák není v činnosti pořád (tedy pokud se s ním jak Shi píše nejezdí ve velké zátěži), a olej JE o dost víc kontaminovaný benzinem (a i vzdušnou vlhkostí) který se z oleje nemá čas odpařit. Proto často měnit...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Nemám zatím zkušenost, že by mi olej ředil benzín a měním poctivě, ale chci jen podotknout, že alespoň Toyota nevypíná spalovací motor, dokud není olej ohřátý na provozní teplotu. Takže je pravda, že hybrid často spíná spalovací motor, ale v žádném případě nikdy studený, proto má taky v zimě celkem výrazně vyšší spotřebu To jen pro upřesnění.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
- no nemá pravdu na hybridoch od toyoty máme najazdených 250 000km a žiadne riedenie sa nedeje ani sa nemôže od podstaty fungovania... a nedeje sa ani pri jazdách mestom, medzimestom ani na dialnici - kedže máme hybridy s rôznymi profilmi jázd.Pitris píše:Sorry, ale Shi má pravdu. Hybrid už z podstaty věci olej moc neprohřeje protože spalovák není v činnosti pořád (tedy pokud se s ním jak Shi píše nejezdí ve velké zátěži), a olej JE o dost víc kontaminovaný benzinem (a i vzdušnou vlhkostí) který se z oleje nemá čas odpařit. Proto často měnit...
Kde s nimi tedy jezdíš?tato3 píše:Overené v jednom aj druhom prípade - žiadne riedenie oleja ani dialnica ani medzimesto ani mesto.
To kedy a ako sa motor vypína a nevypína - je to algoritmus ktorý nemá zmysel extra riešiť pretože je nastavený správne - optimálne. Proste to funguje tak ako má a za tie roky ani raz sa nestalo aby som mal pocit že to má byť nejako inak.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
na zaklade coho ? cim vies tvrdenie dokazat?tato3 píše:
- no nemá pravdu na hybridoch od toyoty máme najazdených 250 000km a žiadne riedenie sa nedeje ani sa nemôže od podstaty fungovania...
mam nepriamostrekovy motor psa (co aj toyoty hybrid pouzivali).
slaby pach benzinu na viecku je pritomny, ak nebolo jazdene niekolko minut na lpg.
blowby a zbytky paliva sa vzdy dostanu do vane.
lebo nedokazes zabranit aby sa benzin nedostal na steny valca, potom ho piest zotrie aj olejom do vane.
a s novymi priamostrekmi (aj toyota) je situacia nasobne horsia
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
ktorý motor od PSA používali toyoty v hybridoch?
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Nezlob se na mě, ale takhle bez důkazů to vypadá, že ses naučil zpaměti manuál výrobce a odmítáš zapojit vlastní rozum. Skoro by se to dalo zaškatulkovat do vlákna o těch nejlepších autech a řidičích...tato3 píše:...na hybridoch od toyoty máme najazdených 250 000km a žiadne riedenie sa nedeje ani sa nemôže od podstaty fungovania... a nedeje sa ani pri jazdách mestom, medzimestom ani na dialnici - kedže máme hybridy s rôznymi profilmi jázd.
To kedy a ako sa motor vypína a nevypína - je to algoritmus ktorý nemá zmysel extra riešiť pretože je nastavený správne - optimálne. Proste to funguje tak ako má a za tie roky ani raz sa nestalo aby som mal pocit že to má byť nejako inak.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
A čo tak kvapôčkový test ? Tam by sa palivo ukázať malo...v mene vedy
Na druhú stranu treba pripomenúť že mnohé NEhybridné autá majú veľký problém s riadeným olejom. Podľa mňa je to hlavne o konštrukcií a potom o jazdnom profile...
Na druhú stranu treba pripomenúť že mnohé NEhybridné autá majú veľký problém s riadeným olejom. Podľa mňa je to hlavne o konštrukcií a potom o jazdnom profile...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
- aha takže ja tie autá prevádzkujem jedno 8 rokov, druhé 2 roky, nájazd 250 000km a mám tu dávať dôkazy že riedenie oleja problém nieje... na druhej strane tu čítam od "znalcov" že motor PSA používa toyota v hybridoch a o tom že hybrid má zásadný problém s riedením oleja - tak skúsme to obrátiť nech dá nejaký dôkaz ten kto s tým prišiel inak sú tie tvrdenia verklíkovanie ala jedna babka povedalarousini píše:Nezlob se na mě, ale takhle bez důkazů to vypadá, že ses naučil zpaměti manuál výrobce a odmítáš zapojit vlastní rozum. Skoro by se to dalo zaškatulkovat do vlákna o těch nejlepších autech a řidičích...tato3 píše:...na hybridoch od toyoty máme najazdených 250 000km a žiadne riedenie sa nedeje ani sa nemôže od podstaty fungovania... a nedeje sa ani pri jazdách mestom, medzimestom ani na dialnici - kedže máme hybridy s rôznymi profilmi jázd.
To kedy a ako sa motor vypína a nevypína - je to algoritmus ktorý nemá zmysel extra riešiť pretože je nastavený správne - optimálne. Proste to funguje tak ako má a za tie roky ani raz sa nestalo aby som mal pocit že to má byť nejako inak.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Dělal někdo test vzplanutí motorového oleje v otevřeném kelímku / nebo kapkový test ? Kapkový test se dá provést i na běžném filtračním papíru, my ze staré školy jsme používali piják. Pak můžem diskutovat
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
tao3: To, co si nechceš připustit je fakt a záleží na daném motoru, jestli se se to projevuje jen v teoretické nebo praktické rovině.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Neexistuje naftový alebo benzínový motor u ktorého by sa nedostalo palivo do oleja . Takže každý olej je riedený, niektorý v zanedbatelnom množstve , niektorý viac.A tvrdiť že mu palivo olej neriedi je hovadina na n-tu.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Já mám nalítáno přes 200 hodin letadlem a tak vím, že letadla nepadají.tato3 píše: - no nemá pravdu na hybridoch od toyoty máme najazdených 250 000km a žiadne riedenie sa nedeje ani sa nemôže od podstaty fungovania... a nedeje sa ani pri jazdách mestom, medzimestom ani na dialnici - kedže máme hybridy s rôznymi profilmi jázd.
U každého spalovacího motoru proniká palivo do oleje. Některé na to trpí víc, některé míň, ale je to tak z podstaty fungování. Pokud olej dosahuje dost vysokých teplot, tak se palivo odpaří a problém s tím není. U simulovaného WLTP cyklu se ukázalo, že zatímco klasický spalovák dosáhne teploty oleje přes 80 stupňů za cca 10 minut, tak u hybridů je situace úplně jiná. A to ten WLTP cyklus začíná při pokojové teplotě. V zimě je situace z logiky veci ještě mnohem "zábavnější".
https://www.infineuminsight.com/en-gb/a ... r-hybrids/
Optimálně z hlediska spotřeby při aktuálně platném homologačním cyklu, který přitom nemusí mít nic společného s tím jak konkrétní člověk své auto používá.tato3 píše: To kedy a ako sa motor vypína a nevypína - je to algoritmus ktorý nemá zmysel extra riešiť pretože je nastavený správne - optimálne.
Mít dobrý pocit je samozřejmě důležité, protože pak člověk nic nemusí řešit - dokud mu jeho svět nespadne na hlavu a on nemusí řešit fakturu za opravu.tato3 píše: Proste to funguje tak ako má a za tie roky ani raz sa nestalo aby som mal pocit že to má byť nejako inak.
Těch několik málo dohledatelných studií, které zkoumaly stav olejů u aut, která jezdí do značkových servisů ukázaly, že většina aut, co jezdí na výměnu oleje, má olej dávno za zenitem.
U Toyot se to nestává ...tato3 píše:Ale toyoty rozhodne olej benzínom neriedia - nepriamy vstrek alebo kombinácia priamy-nepriamym podľa záťaže.
https://www.rav4world.com/threads/confi ... es.319684/
Mimochodem dotaz, na který jsem odpovídal, se ptal obecně na oleje pro hybridy, - a moje odpověď platí pro hybridy všech značek, byť ty Toyotí jsou na tom nadprůměrně dobře.
P.S. A co taková nitridace olejů u hybridů, u Toyoty taky neexistuje?
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
ziadny, ale nepriamostrekove ako technologia urcite ano.tato3 píše:ktorý motor od PSA používali toyoty v hybridoch?
napisal som to tak, aby si nemysleli ze mam lpg na hybride.
za druhe, "sytic" - vyssia bohatost za studena je aj v novych autach.
tyka sa to aj fesakov co maju toyoty s "vesmirnymi" technologiami.
pach cerstveho oleja a stopy benzinu, to sa neda oklamat. typicke pachnuce frakcie benzinu maju vyssi bod varu, preto trva par desiatok minut pokial sa to odpari.
ak nemas lpg, je problem sajrajt vypalit na nulu, lebo cez blowby (a stieranim piesta) stale prichadza nova davka sajrajtu do oleja.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Ještě trochu k výběru oleje. Nikde jsem to nenašel a selsky mi pro hybrida vychází lépe 0w30 než 5w30, lepší čerpatelnost za studena, HTHS také kolem 3 a TBN 10. Proč ne ? Díky za objasnění.
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Re: Kvalitní 5w30 pro hybrid
Ono tá čerpatelnost sa prejavuje až hlboko pod nulov... a hranica medzi 5w a 0w môže byť tenká.... vždy záleží od konkrétneho oleja.
Môžeš vybrať olej 5w ktorý má najnižšiu hodnotu ccs a máš skoro nulku...osobne som mal poslednú zimu Shell hu 0w30 ktorý môžem len odporučiť je to nulka no zároveň má vyššiu viskozitu ako niektoré 5w oleje A5.
Do hybrida smelo...
Môžeš vybrať olej 5w ktorý má najnižšiu hodnotu ccs a máš skoro nulku...osobne som mal poslednú zimu Shell hu 0w30 ktorý môžem len odporučiť je to nulka no zároveň má vyššiu viskozitu ako niektoré 5w oleje A5.
Do hybrida smelo...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3