"Kvalita" nafty...

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od pepoh »

Brembo píše:
pepoh píše:mna zaujima (nemam dizel aj tak... :lol: ) ze preco marine 2t olej a preco nie napr jaso fd...

JASO FD nerieši zanášanie sviečok nespálitelnými prísadami-popolčekom. TC W3 áno-spolahlivost je prvoradá. Nemusí zrovna dávat lodný olej,ale ked tam bude DPF,tak to už sledovat je vhodné. Novon nepísal som o celkovej hlučnosti samotného agregátu ale hlučnosti vstrekovacieho čerpadla a vstrekovačov.
zajimave, mal som dojem ze jaso fd je 100% bezbordel. aspon tak je to prezentovane.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Durex »

Výkonnostně stejné jako FC,akorát větší požadavek na čistící resp protiúsadové vlastnosti. Není to ale 100% bez bordelu. To si myslím,že při procesu spalování vlastně není ani možné ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

NOVON píše:jasno: Ok,díky.Tak že 0.25 l na 50 l nafty.
Presne tak.V zadnem pripade synteticky,jen mineralni "low smoke".
C5 (X7) 140 HDi,FAP
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Pitris píše:Nech na hlavě :) On se zase nějakej "riml" ze stáje VW objeví :(
Drzte se,prosim, tematu "Kvalita nafty" nebo je to tak tezke??

Ze bych se prihlasil do spatneho fora?
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Jasný příteli, neznáš pozadí sporu s rimlem :?
A ač bych třeba i rád poslechnul, tak nemůžu. Fakt nemůžu bo naftu čurdit nebudu. Protože BENZIN :P
Ale neboj se, aceton nebo olej do nafty komentovat nehodlám :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Jasně, hlavně nesmí být syntetický! :wink: :P :twisted:
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Jerry3 píše:Jasně, hlavně nesmí být syntetický! :wink: :P :twisted:
Ale jo,syntetika patri do motoru,ne do nafty.
Kdyz nekdo nema paru....skoda reci.Ten riml mel v tomto pravdu.
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

jasno píše:...V zadnem pripade synteticky,jen mineralni "low smoke".
Zběžnou prohlídkou netu jsem nenašel jediný "minerální" low smoke 2T olej, ba právě naopak: většina z nich byla označena jako polosyntetiky, případně "posílené syntetickou složkou", "se speciálními syntetickými přísadami", ty nejdražší pak byly přímo označené jako "syntetické". Pouze tady

https://www.researchgate.net/publicatio ... ke_engines

se píše následující:

"Smoky emissions from two-stroke gasoline engines (2T) are a problem for the environment. Use of vegetable oil (oxygenate) is one solution. A biodegradable 2T-oil was developed from castor oil, which consisted of tolyl monoesters and performance additives but no miscibility-solvent. Evaluation revealed that on one hand it reduced smoke by 50–70% at 1% oil fuel ratio and on the other hand it was at par with standard product specification. Starting problems, piston-seizer or any other driving problems were not observed during the test. There is excellent potential for castor oil based biodegradable 2T-lubricant as a smoke pollution reducer."

což nemá nic společného s "minerálem", ale s ricinovým olejem. A pokud je mi známo, tak zrovna ricinový olej se prakticky vůbec nespaluje.

Tak jak? :mrgreen:
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Addinol MZ405,Mannol,LiquiMoly 1619,High Performer,....
Polosyntetik Low smoke se da taky pouzit ale pozor na davkovani: LiquiMoly 1052,Meguin,Addinol MZ406,Motorex Scooter.... maji vyssi podil popilku ve spalinach a jsou nachylnejsi na davkovani (vykon motoru).Ja tam na doporuceni leju mineral (pro jistotu)
O ricinu jsem zatim nikde nic necet.
Je to kazdyho vec,jestli to zkusi nebo ne.V kazdym pripade to neskodi-naopak. :wink:
C5 (X7) 140 HDi,FAP
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Abych pravdu rek,v podstate se v tom prd vyznam.
Nez jsem se tu prihlasil,cetl jsem tu hodne prispevku a kdysi me zaujal odkaz,myslim od "luboal" nebo taknejak,na Monzol5c.Tak jsem si to zacal overovat a plna spokojenost!
Ovsem bez acetonu! :lol: :lol:
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Kromě u toho Motorexu Scooter jsem nikde nenašel zmínku o snížené kouřivosti. A Monzol 5c je podle všeho speciální aditivum do nafty. Tedy mi to celé (s tím zásadně a pouze jen minerálním 2T olejem do nafty) připadá jako neskutečná píč.vina. :twisted:
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Jerry3 píše:Kromě u toho Motorexu Scooter jsem nikde nenašel zmínku o snížené kouřivosti. A Monzol 5c je podle všeho speciální aditivum do nafty. Tedy mi to celé (s tím zásadně a pouze jen minerálním 2T olejem do nafty) připadá jako neskutečná píč.vina. :twisted:
Jojo,specialni aditivum to je,na bazi mineralniho 2T oleje.
Dokonce se nasli machri,kteri to chteli pouzivat jako normalni 2T olej :roll:
Mas pravdu,low smoke jsou vetsinou polosyntetika.
No,hlavne nepouzivat plnesynteticke!!!
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Ovšem pokud máš v autě FAP, pak mi přilévání minerálního 2T oleje do nafty připadá...(no, jak to říct slušně? :lol: )...jako silně kontraproduktivní. :P Ale co, je tvoje auto, tedy si ho můžeš kurvit, jak uznáš za vhodné. :mrgreen:
jasno
Příspěvky: 18
Registrován: čtv lis 22, 2018 7:11

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od jasno »

Jerry3 píše:Ovšem pokud máš v autě FAP, pak mi přilévání minerálního 2T oleje do nafty připadá...(no, jak to říct slušně? :lol: )...jako silně kontraproduktivní. :P Ale co, je tvoje auto, tedy si ho můžeš kurvit, jak uznáš za vhodné. :mrgreen:
Ach ta hlava!Samo,ze se muze dat polosyntetika 2T ale NE 4T olej!!!! tady jsem to trochu poplet.Omlouvam se.
Vozim si z Nemecka ten Monzol5c a davam 1:200,objednava mi to tam kamos a je vhodny pro FAP v Euro5!Takze zadny kurveni auta.
Ale to si jiste umis dohledat.
C5 (X7) 140 HDi,FAP
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Durex »

jasno píše:Ach ta hlava!Samo,ze se muze dat polosyntetika 2T ale NE 4T olej!!!!
No,pokud se to přežene s tím acetonem,tak 4T olej si to bude brát odjinud :D

Jinak sem rád,že se vysvětlilo to,co sem tu psal,že nechápu proč né synt. 2T olej ...

Nicméně v dnešní době si myslím,že přidávat 2T olej do 7% bio je blbost. V dřívějších dobách se V3S kám dávaly zapálený noviny do sání a pak to líp chytlo. To ale neznamená,že to teď budeme taky dělat. Nebo ano? A jaký plátek startuje líp? Asi Blesk! Po tom to chytne samo :lol: :lol: :lol: :lol: Né,už ani ten papír nehoří a je skoro problém ho zapálit ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět