"Kvalita" nafty...

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Brembo »

rousini píše:Kdyby měl eurooil naftu s biosložkou 1. gen, tak já to na motoru poznám i bez webovek...

Matěj: spousta aut je necitlivá svým projevem na stanovený podíl MEŘO v naftě. Jediná výhoda biosložky je zvýšení mazivosti nafty. To doháním aditivem. Naopak MEŘO má omezenou skladovatelnost - absorbuje vzdušnou vlhkost a má tendenci postupně vytvářet krusty na vstřikovačích z napečeného vápníku a nevím ještě jakých prvků ve zvýšené míře v BIO obsažených. Takže se časem přicpe a začne odkapávat.

Je to sice extrém, povídačka o bubákéch, ale já tohle dobrovolně do motoru nechci.
Hlavne kovov,prevažne zinok-ani DPF z nich radost mat nebude,norma ale povoluje podiel popolčeka 0,01 %. V podstate sa nejedná o velký percentuálny podiel,no po pár tisícoch litrov to už zrejme nebude zanedbatelné množstvo.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
borelli
Příspěvky: 16
Registrován: pát pro 23, 2016 16:34

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od borelli »

Jelikož tu panují pochybnosti, zda Optimal Diesel obsahuje či je prostý biosložky, požádal jsem Čepro o stanovisko a odpověděli mě následující:
Dobrý den,
produkt OPTIMAL Diesel bez biosložky a OPTIMAL Diesel bez biosložky Plus neobsahuje biosložku – Methyl ester mastných kyselin FAME
:wink:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od NOVON »

boreli: Zrovna dneska jsem nabral plnou nafty optimal diesel-tu obycejnejsi.Krom toho,ze se mi opet potvrdila vetsi hlucnost motoru-vic to dieslově klepe,tak na pistoli bylo oznaceno B7,ale primo na stojanu nalepka "bez bioslozky",tak ze si asi zakaznik muze vybrat :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Matěj »

Máte pravdu, motor je hlučnější. Ano prostě je. Najít ideál, aby to jelo, aby to jelo tiše, aby to mazalo, aby to neškodilo motoru :-) Chci fakt tak moc ?

VIF tomu moc nepomáhá, Ekolube jakbysmet. Pořád to klape jak šicí stroj. Pak dám Effectu a.....ticho.
Ale zase ta biosložka :(
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od bio »

Není náhodou "hlučnost" taky o cetanovém čísle?
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od rousini »

Všem, kterým Optimal diesel nevyhovuje bych chtěl říct, že u většiny jiných pump tankuji Optimal diesel s biosložkou a eventuální aditivací...

Já mám naprosto opačnou zkušenost. Jediná naprosto tichá nafta Maxxmotion (ta prémiová) a právě Optimal diesel. Tam jsem nepoznal rozdíl. Na cokoliv jiného v ČR motor nadával. Podotýkám, že tyto úsudky jsem budoval v době kdy měl motor najeto do 40kkm a nic se na tom nezměnilo, jen že už nedělám průkopníka slepých uliček.

Ale nerozporuju vaše postřehy, každý motor je jiný.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od NOVON »

Tak maxmotion naftu jsem asi jeste nezkousel,vyzkousim.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od rousini »

Pokud nejezdíš do Rakouska, tak moc času už nezbývá :D
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Wasia

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Wasia »

V naftě jsem nováček, ale s běžnou naftou zakoupenou u Shellu v Čechách je motor 2,0 TDI hlučný i v létě až do zahřátí oleje na cca 90". Podlehl jsem reklamně a v prosinci jsem prázdnou nádrž naplnil naftou OMV MaxMotion. Motor je od té doby ihned po nastartování tichý a to i při ranním startu při -10"C. Na výkonu ani na spotřebě buhužel nepozoruji žádný rozdíl, ale ten klidný chod motoru v zimě za ty peníze asi stojí.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Já naftu (a Shell) NEÉ, ale "mušle" má tuším v nabídce u stojanů taky 2 druhy naft.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Misojogi »

biopalivo je pekna ostara, ale netusil som, ze stihacky pouzivaju naftu, myslel som ze pouzivaju letecky petrolej - kerozin
Luftwaffe musí na týden odstavit stíhací letouny Tornado na vojenské základně Schleswig na severu země. Důvodem je příliš velké množství bionafty přimíchané do leteckého paliva. Chybu odhalila běžná kontrola,
alebo mozno niekto kradol a primiesal to tam .... aby ho nechytili --- alebo sabotaz
https://zpravy.idnes.cz/stihacky-biopal ... anicni_ane
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Pitris »

Misojogi píše:....netusil som, ze stihacky pouzivaju naftu, myslel som ze pouzivaju letecky petrolej - kerozin....
Veď hej :shock:
Kerosen obsahoval nepovolené množství příměsi :!: Takže do beneli někdo přimíchal bionaftu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od rousini »

Kerosin nemá s leteckým benzínem do pístových motorů nic společného. Je to spíš petrolej.

To co sem postnul Misojogi (citaci, víc jsem číst nemusel) je novinářská slátanina. Tak nějak různě se do kerosinu přimíchává biosložka a ne bionafta. Snad až v poměru 1:1...
Jenže je jí málo... Jumbo může tankovat kolem 200 000l...

Edit: nedalo mi nepřečíst celý článek.

Výňatek: "Kromě zádrhele na letecké základně Schleswig oznámila německá armáda v pondělí také další problémy – nedostatek tanků, ochranných vest, zimních oděvů a stanů pro nasazení v rámci sil rychlé reakce NATO v roce 2019."

Výňatek z diskuze: "Nedostatek zimních oděvů? Jsou nepoučitelní..." :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Fahrer »

"Kerosen obsahoval nepovolené množství příměsi " Pravděpodobně se tam dostal bordel při přepravě.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: "Kvalita" nafty...

Příspěvek od Jerry3 »

Požadavky na letecký kerosen, obvykle označovaný jako JET-A1, nejsou zase až tak přísné co do složení, ale naopak velmi přísné co do čistoty, přesněji obsahu pevných nečistot.
Odpovědět