kvalita benzinu
Moderátor: Colommbo
Re: kvalita benzinu
A čo si, Kefalín, predstavujete pod tou aditivácijou?
Tady bude zakopaný pes, všeobecně každý benzín obsahuje aditiva, ovšem někteří distributoři přidávají další aditiva "navíc". A to pak prezentují jako výhodu jejich paliva.
Tady bude zakopaný pes, všeobecně každý benzín obsahuje aditiva, ovšem někteří distributoři přidávají další aditiva "navíc". A to pak prezentují jako výhodu jejich paliva.
Naposledy upravil(a) bio dne pon led 29, 2018 16:19, celkem upraveno 1 x.
Re: kvalita benzinu
Tak ano. Každý benzin obsahuje aditiva. Jenže ty "obyčejné" benziny mají hodnotu mazivosti HFRR jen aby splnily normu - někde u 760-ti jednotek (tuším že µm), kdežto ty doaditivované někde mezi 400 - 250. A jak tady kdysi "proběhl" test benzinů ve Světě Motorů, tak po přidání VIFu do "obyčejného" benzinu ONO a Lukoil (tehdy), ty µm "poskočily" z nějakých těch 750-ti na ale 260. (Čím míň, tím líp, protože by to měl být průměr vydřené plošky u mazivostní zkoušky). A neboť, poněvadž a nóbrž se nedělá mazivostní a čistící balíček aditiv zvlášť ale vždycky dohromady, tak když to maže, tak nejen že to jede☺ ale i čistí.... A tak je to spravne, tak to ma byt....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: kvalita benzinu
Dneska jsem bral Optimal 95E a na pistoli byla nalepka E5 a stejna nalepka i na klasickem N95.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: kvalita benzinu
U pumpy EO ve vedlejším městečku, kde pravidelně beru, stále původní označení. Oba benzíny musejí mít E5, ale je-li mezi nimi (nejen cenový) rozdíl, zákazník by měl být zpraven zcela jednoznačně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: kvalita benzinu
Co si myslíte o palivech z Makra? Já několikrát bral při nákupu a rozdíl od čehokoliv jiného jsem nepoznal. Prý je dodává koncern Mol a cenově teď v akcích (tento víkend už druhá za cca 2 týdny) je to asi nejlevnější benzín co se dá běžně koupit.
Re: kvalita benzinu
Pokud rozdíl nepozná motor tvého vozu, pak jsou oktanová hodnota a nejspíše i další parametry benzínu v pořádku - z hlediska požadavků onoho motoru. Jediné, ovšem neméně důležité, co se však pozná až časem, je tvorba úsad v motoru. A těm můžeš zabránit tankováním dostatečně aditivovaného benzínu anebo dodatečnou aditivací toho neaditivovaného jaksi svépomocí, s využitím k tomu určených aditiv.
Jinak informací k této věci je zde, na fóru, přehršel.
Jinak informací k této věci je zde, na fóru, přehršel.
Re: kvalita benzinu
Je možné že jim dodává MOL - chtělo by to se tam zeptat na produktový list (či jak se hen to jmenuje). Ovšem taky si myslím že třeba jako ONO - kde je prioritou nižší cena - to palivo bude "jen" odpovídat normě. Bude bez dodatečných čistících a mazacích aditiv. A jak napsal Jerry, je vhodné je z déledobějšího hlediska do benzinu při tankování přidat. Třeba VIF, Wynn's nebo Millers.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Durex
- Příspěvky: 3940
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalita benzinu
To je v pořádku,protože Optimal 95E je klasika doplněná aditivací a dovolím si tvrdit,že vifem - když sem si přečetl letáček tohoto prémiového paliva(někdy 2 roky na zpět),tak se to shodovalo s letáčkem vifu ... A jelikož oba benzíny obsahují do 5% lihu,tak oba musejí mít E5 ...NOVON píše:Dneska jsem bral Optimal 95E a na pistoli byla nalepka E5 a stejna nalepka i na klasickem N95.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: kvalita benzinu
Nedávno se mi dostal do ruky dodací list z jednoho Robin Oilu, zajímalo mě kolik procent je u nafty fame, což bylo 6,9%, ale zarazilo mě, že u BA95 bylo 0% ethanolu.
Re: kvalita benzinu
Nevím, kde to dát. Týká se to především kvality současných paliv (benzínu), tak snad jsem správně.
Včera jsem vytáhl sekačku na trávník, dolil benzín (vždy dávám aditivovaný Optimal od Eurooilu) a asi po deseti minutách provozu motor vypnul a nešel už "nahodit". Podotýkám, že sekačku mám třetím rokem a jedná se o 4T. Po laborování se svíčkou, která se jevila v pořádku, jsem se rozhodl vyčistit karburátor. Rozebral jsem sání, odpojil lanka, pružinky (mnoho pružinek) a po demontáži spodního víka karburátoru jsem se zděsil. Na spodku zvláštní úsada, něco jako "vodní kámen" a na něm hnědá mazlavá hmota. Hmotu a "vodní kámen" jsem odstranil, vyčistil trysku, vše složil a sekačka chytla "na brnk".
I když karburátor sekačky občas odkalím, takový humus jsem (i u aditivovaného benzínu) nečekal. Hnus toto
Včera jsem vytáhl sekačku na trávník, dolil benzín (vždy dávám aditivovaný Optimal od Eurooilu) a asi po deseti minutách provozu motor vypnul a nešel už "nahodit". Podotýkám, že sekačku mám třetím rokem a jedná se o 4T. Po laborování se svíčkou, která se jevila v pořádku, jsem se rozhodl vyčistit karburátor. Rozebral jsem sání, odpojil lanka, pružinky (mnoho pružinek) a po demontáži spodního víka karburátoru jsem se zděsil. Na spodku zvláštní úsada, něco jako "vodní kámen" a na něm hnědá mazlavá hmota. Hmotu a "vodní kámen" jsem odstranil, vyčistil trysku, vše složil a sekačka chytla "na brnk".
I když karburátor sekačky občas odkalím, takový humus jsem (i u aditivovaného benzínu) nečekal. Hnus toto
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: kvalita benzinu
Biosložka.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: kvalita benzinu
Ja beru právě ten Eurooil 95 obyc, kde je málo aditiv a narvu tam Millers petrol power aditiva. Do bmw i do moto R1. Zvysim si oktany cca o 2 jednotky a cistim a mažu..d
Re: kvalita benzinu
Z hlediska dlouhodobého odstavení je to ale k prdu.
Re: kvalita benzinu
Bez pochybností. Nicméně, otvírám oči s tím, že už si bláhově nemyslím nic extra pozitivního o kvalitě aditivovaných paliv. Zářný příklad budiž ty úsady "dvojího druhu". Aditivace je zřejmě nedokáže eliminovat tak, jak jsem původně předpokládal. Docela by mě zajímalo, za jakou dobu by se sekačka zastavila na obyčejný benzín, resp. jak by vypadalo víčko karburátoru.Jerry3 píše:Biosložka.
Koketuji s myšlenkou dodatečného palivového filtru, jako mám třeba na čtyřkolce, zbytečnost?
Bramborak3:
ten mám doma od neděle doma taky. Optimal by měl mít aditivaci VIFem, jestli jsem nebyl zbaven smyslu, tak jsem tuto informaci zahlédl zde na fóru. Nicméně si naděje nedělám, ten sajrajt se v systému musí někde "usadit", pokud není palivový filtr.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: kvalita benzinu
I ten palivový filtr je k prdu.