Koncernak

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Koncernak

Příspěvek od skodovkar »

Nevím jak to souvisí s mým příspěvkem :?: Ale z výroby to tak zřejmě nebylo, tam se motory štelují a přišlo by se na to. Problémy s podtlakovou regulací druhého stupně a obecně jeho seřízením nebyly ničím vzácným. I když nějaké v garáži mám, tak jsem rád za svoji jednokomoru DIF 23 :mrgreen:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

Souvisí to tak, že v daném případě šlo o "nedovrtanou" dírku podtlaku pro membránu ovládání 2. stupně, za což tupý řidič jaksi nemohl, pouze si toho nevšiml. Zatímco v případě VGT udělají tupí řidiči vše pro to, aby si tuto "fičuru" přispívající k citelně lepší použitelnosti dieselového motoru sami svým zacházením zneprovoznili.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Koncernak

Příspěvek od skodovkar »

A když ji rozhýbeš, tak lítají saze :wink:
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Koncernak

Příspěvek od pepoh »

dyzel nesmie dymit, ledaze ma chip tuzing, alebo vstreky co nacuraji naftu
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud máž zatuhlé ovládání VGT, máš komplet zblblý systém regulace.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Koncernak

Příspěvek od skodovkar »

Pokud se saze neusazují na VGT, pak s mými omezenými znalostmi turbodehtů nevím, kde by se mohly ještě usazovat.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

V celém sacím traktu (kvůli EGR), a to až do té míry, že zcela zneprovozní škrt. klapku. Ano, VAG-ovské motory s VGT ji měly (dnes nevím) a byla zhusta zdrojem problémů, byť veřejně málo ventilovaných. Nejspíš proto, že všichni koncerňáci jsou předsvědčeni o tom, že "diesel přece žádnou klapku nemá". :P
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Koncernak

Příspěvek od skodovkar »

Zdrojem kouře není chrochta ale avensis. Pokud lopatky na VGT změní náklon, pak bych očekával, že právě ony usazeniny dostanou kopanec jak zvýšenou teplotou a průtokem, tak zejména tím, že jsou najednou přímo vystaveny žhavým plynům. A začnou se jak mechanicky uvolňovat, tak prohořívat. I dále se může něco uvolnit, neříkám, že ne.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncernak

Příspěvek od Durex »

https://www.idnes.cz/technet/veda/oscil ... 5_veda_pka
Tohle mi něco silně připomíná, když lidi jsou schopní platit za méně (v případě článku za nic) více. Ale je krásně vidět,jak funguje marketing a jak si někdo pokaždé to stádečko pohlídá a někdy na dost dlouho ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Koncernak

Příspěvek od Jezevcik »

Jerry3 píše:Ostatně ne náhodou to byl právě VAG, kdo přišel jako vůbec první s automatickým a navíc defaultním přepínáním ventilace na vnitřní okruh při zařazení zpátečky.
Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování. Moc smysluplné mi to nepřijde.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Koncernak

Příspěvek od Jezevcik »

To už jsem četl v týdnu a hodně se tím pobavil. Ta "koncentrace" oné složky je tak mizivá, že začínají selhávat veškerá pochopitelná přirovnání. Možná je pro představu lepší to vzít tak, že je to jako kdybych vypil rybník, nad nímž proletěla kachna, ale pro jistotu bych odečetl i její stín.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Koncernak

Příspěvek od skodovkar »

Jezevcik píše:Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování. Moc smysluplné mi to nepřijde.
Viděls někdy jak funguje tzv. pulzační motor na V1? https://youtu.be/U-xlttsfWn4?t=19 :lol:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

Jezevcik píše:Předpokládám, že to přepnutí trvá pár vteřin a zajímalo by mne, jak se to chová při takovém tom kvedlání rychle dopředu a dozadu během parkování.
Přepnutí na vnitřní recirkulaci je poměrně rychlé, podle mého trvá do jedné sekundy. Zpět je to o dost pomalejší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

skodovkar píše:Zdrojem kouře není chrochta ale avensis.
Však proto píšu o VGT, nikoli o ne-VGT, tj. TDI 66 kW.
skodovkar píše:Pokud lopatky na VGT změní náklon, pak bych očekával, že právě ony usazeniny dostanou kopanec jak zvýšenou teplotou a průtokem, tak zejména tím, že jsou najednou přímo vystaveny žhavým plynům. A začnou se jak mechanicky uvolňovat, tak prohořívat. I dále se může něco uvolnit, neříkám, že ne.
No a právě v tom je ten omyl. Jednou již zatuhlé ovládání VGT obvykle nelze zprovoznit jinak, než rozebráním, vyčištěním a ručním rozhýbáním. :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Koncernak

Příspěvek od Jerry3 »

Jezevcik píše:...Moc smysluplné mi to nepřijde.
Těch nesmyslných řešení je u VAGu plno. Např. jsem svého času jezdil služební oktávkou 1,8 20V (bez T), která sice ještě neměla ESP, ale už měla protiprokluz, bohužel nevypínatelný. V zimě na sněhu s tím byla obrovská sranda: neprojel jsem ani to, kde by mne vzhledem k okolnostem ani ve zlém snu nenapadlo, že uváznu. :P
Odpovědět