Komfort ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Komfort ??

Příspěvek od pepoh »

sice auto mam iba rok, ale cez leto som dodrzoval vyfukanie s vypnutou klimou , cca par minut pred koncom jazdy. ziadny smrad atd.
na ebay som kupil srandu do 12v, vyraba ozon. skusal som na chvilu doma.
je to sila fakt, dezinfekcia bez chemie. :wink:
https://www.ebay.com/itm/DC12V-10g-Car- ... :rk:1:pf:1
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Komfort ??

Příspěvek od Jerry3 »

Některá provedení Mitsubishi Carisma měla vyvíječ ozónu jako součást klimatizační jednotky.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Komfort ??

Příspěvek od yosemitak »

Brembo píše:tak tomuto žvástu nemože verit ani sám autor https://fdrive.cz/clanky/test-jak-si-ve ... obilu-5434

Okamžitou hodnotu spotřeby energie na vyhřívání sedaček a volantu lze sledovat na středovém displeji spolu se spotřebou motoru, topení, klimatizace a elektroniky vozidla. Hodnota příkonu topení sedaček a volantu byla nejčastěji od 0,3 do 0,4 kW v závislosti na vnější teplotě, nastaveném stupni vyhřívání a počtu vyhřívaných sedaček. Tato hodnota je příjemně nízká, spotřeba energie na topení byla většinou o dost vyšší. Při vnějších teplotách kolem 5 až 10 stupňů Celsia úplně postačí nastavit vyhřívání volantu a sedačky pro navození tepelné pohody. Teprve při nižších teplotách jsem zapínal topení.
Proc? I v normalnim aute kde hreje volant a sedacky okamzite po nastartovani se jede vyrazne pohodlneji i se studenym motorem (nez zacne foukat topeni), dokonce tak pohodlne, ze fakt clovek obcas i zapomene (resp. nema potrebu) zapinat topeni. :)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Komfort ??

Příspěvek od Pitris »

To si sedáte v zimě na sedadlo v trenkách? :) V životě jsem ho nepotřeboval vyhřívané. A ani teplý volant....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Komfort ??

Příspěvek od yosemitak »

Ja nerikam, ze je potreba, jenom, ze to umi vyrazne zprijemnit zivot (a uprimne, az budu nekdy kupovat nove auto, tak to budu asi vyzadovat). Kdyz ma clovek teplo pod zadkem (a ne, neni to citit jenom v trenkach) a rukama, tak tolik nevnima, ze nebezi topeni (ktere v zime prvnich 10-20 minut stejne bezet ani nemuze). :D

V elektroautech je to pak vcelku logicke reseni problemu, kdy neni odkud brat odpadni teplo. :)
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Komfort ??

Příspěvek od lefort »

V autě co parkuje venku je výhřev sedaček i volantu úplně super. Ano, jde to i bez něj, ale jak okusíš, už nechceš jinak :-D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Komfort ??

Příspěvek od yosemitak »

Je to podobny pripad jako vyhrivana podlaha (hlavne v koupelne). Bydlel jsem tri mesice v byte, kde byla. Vzpomenu si na to v pokazde, kdyz jdu ted do koupelny, kde neni (hlavne teda ted v zime). I bez toho se da zit, ale je to tezke. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Komfort ??

Příspěvek od Pitris »

yosemitak píše:....nebezi topeni (ktere v zime prvnich 10-20 minut stejne bezet ani nemuze....
Každý si asi pod takym pojmom :) "teplo" představuje něco jiného, ale i když parkuji venku, po 3 - 4 minutách mě v autě fouká (sice ne horký, ale) teplý vzduch.
lefort píše:V autě co parkuje venku je výhřev sedaček i volantu úplně super. Ano, jde to i bez něj, ale jak okusíš, už nechceš jinak :-D
Právě že jsem to zkusil :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Komfort ??

Příspěvek od Colommbo »

Áčková Omča (z r. 1991) už měla vyhřívání (obou) předních sedaček taky, jednostupňové a pouze sedáky, druhá Omča měla třístupňové a včetně opěradel (trojku jsem nikdy ani nezkoušel.) A jak píše Toník, když člověk sedne do vymrzlýho auta a přihřeje si zadek a cemr, je to příjemný, aspoň zpočátku (že topení netopí 10 až 20 minut - to je někde něco špatně.) Současný auto má tuhle vychytávku taky a funguje. Vyhřívaný volant jsem nikdy neměl, po deseti kilometrech sundávám palčáky. :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Komfort ??

Příspěvek od yosemitak »

Colommbo píše:že topení netopí 10 až 20 minut - to je někde něco špatně
Neni, to je realita stare velke nafty v dodavce. :D Kdyz je kolem nuly, tak je voda na 90 st. kolem 20. minuty, a vetsinou mam behem teto doby vypnute vetraky, protoze jinak to zpomaluje ohrivani vody (nema smysl do obri vymrzle kabiny poustet vlazny vzduch, to nic neudela a akorat to zpomaluje ohrivani motoru). A i potom, kdyz uz konecne vali horky vzduch, tak vyhrat celou kabinu taky neni zrovna na 5 minut (v pracovnich dodavkach je to o neco lepsi, tam je prepazka a staci vytopit jen ten maly prostor okolo ridice).

Takze kdyz jedu trasy kratsi nez 30 minut kdyz je venku treba kolem nuly, tak obcas ty palcaky nesundam vubec. Aspon to ma vyhrivany podsedak, takze se s tim da zit. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Komfort ??

Příspěvek od Pitris »

Aha. Já (a asi i Colommbo) jsem myslel že (Tvá) Oktávka.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Komfort ??

Příspěvek od yosemitak »

Ok, tak to jsem napsal blbe. :) Kdyby oktavka netopila ani po 10 minutach, tak to by bylo fakt neco spatne. Ale jinak i u te dodavky bych asi mel dodat, ze je odpojeny EGR (odjakziva, proto mi to prvne ani nedoslo). S recirkulaci by ten ohrev i tam byl rychlejsi, jen nevim o kolik.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Komfort ??

Příspěvek od Brembo »

ja som poukazoval na odber,teda príkon. 4 sedadlá s príkonom 300W-to mi príde relatívne málo,ked skutočne hreju tak,ako poukazoval autor článku.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Komfort ??

Příspěvek od NOVON »

yosemitak píše:Ok, tak to jsem napsal blbe. :) Kdyby oktavka netopila ani po 10 minutach, tak to by bylo fakt neco spatne. Ale jinak i u te dodavky bych asi mel dodat, ze je odpojeny EGR (odjakziva, proto mi to prvne ani nedoslo). S recirkulaci by ten ohrev i tam byl rychlejsi, jen nevim o kolik.
No o dost :-)
Vyhřívané sedačky jsou fajn..bohuzel nemám :-(
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Komfort ??

Příspěvek od Pitris »

No a já mám - a nechci (resp. nepoužívám) :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět