Komfort ??

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Komfort ??

Příspěvek od skodovkar »

Avensis 2001. Chrochta 1,9 TDI 66kW má žhavící svíčky, které jsou ve vodním okruhu, je to taková obdoba.Právě proto mi speciální spalovací jednotka přijde jako hoooodně veliký luxus, má tu výhodu, že topí i když je vypnutý motor.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Komfort ??

Příspěvek od tonny »

pepoh píše:som presvedceny ze je tam z dovodu znizenia emisii, studeny motor ma vysoke emisie. a dizel ako taky pomaly topi.
To myslíš vážně?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Komfort ??

Příspěvek od pepoh »

zufale firmy robia zufale ciny, napr moto-skandaly doby nedavnej. :)
dizelgate, startstop a ine ftakoviny

neviem, no nove auto nesplnujuce emisne normy nemoze byt homologovane, a stava sa nepredajnym kusom zeleza.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Komfort ??

Příspěvek od tonny »

pepoh píše:zufale firmy robia zufale ciny
Už je mi to jasné :shock:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Komfort ??

Příspěvek od Misojogi »

Jerry3 píše:Vyhřívaný volant nijak nedobastlíš, musíš si ho pořídit s autem. Jinak ho dnes můžeš mít třeba i v Hyundaji či Kie (z laciných aut).
prave som nasiel
Sadáte ráno do auta, trasiete sa od zimy, štartujete, zapínate kúrenie naplno, prikladáte skrehnuté prsty na vetracie otvory v kabíne a – nič. Prúdi z nich celkom studený vzduch a niekoľko minút sa situácia nezlepšuje. Akokoľvek kontraproduktívne to znie – aby ste čo najrýchlejšie vykúrili kabínu, musíte najprv kúrenie vypnúť.

Dôvod treba hľadať v spôsobe, akým funguje chladiaci okruh auta. Píše o ňom Chad Upton na svojom blogu Broken secrets.
Najprv zohrejte motor, až potom seba
Základom príjemnej teploty v kabíne auta je vykurovacie teleso, schované v motorovom priestore. Cez teleso preteká chladiaca kvapalina motora.
Keď zapnete kúrenie, ventilátor fúka cez mriežku vykurovacieho telesa a vytúžené teplo z chladiacej kvapaliny prúdi do kabíny auta. Na to, aby kúrenie zohrievalo interiér auta, musí byť najprv zohriata chladiaca kvapalina (a teda motor).
K rýchlemu zohriatiu pomôže minimalizovanie tepelných strát. Predčasným zapínaním kúrenia odoberáte teplo z chladiacej kvapaliny, čím sa predlžuje zohrievanie motora.
Pri starších autách po naštartovaní preto vypnite vetranie a nastavte najnižšiu teplotu – tým urýchlite zohriatie motora. Kúrenie zapínajte až vtedy, keď sa zohreje motor (podľa ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny).
Čítajte viac: https://auto.sme.sk/c/20429939/ako-zohr ... z5ZzHCdQRl
Treba tiež upozorniť, že výrobcovia používajú rôzne finty na urýchlenie zohriatia motora. Môže ísť napríklad o elektrické klapky v prednej maske auta, ktoré ostávajú zatvorené, kým nemá motorový priestor prevádzkovú teplotu.
Mimochodom, vykurovacie teleso má svoj význam aj v lete.
Ak sa vám auto prehrieva (stáva sa to najmä tým starším), pustite si naplno kúrenie a vetrajte cez otvorené okná. Zlepšíte tým odvod odpadového tepla z motora a uľahčíte jeho chladenie.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Komfort ??

Příspěvek od Jerry3 »

V té citací je fůra nepřesností, pokud ne přímo úplných hloupostí. Např. ty klapky na vstupu vzduchu do motorového prostoru neslouží rychlejšímu ohřátí motoru, ale snížení aerodynamického odporu celého vozu. Dále autor nejspíše vůbec netuší, že existuje nějaký malý a velký chlad. okruh, že se "element topení" fyzicky nenachází v motorovém prostoru a že je dnes trvale zapojen do malého okruhu chlazení, tedy že na něm není žádný ventil, který by řidič mohl sám ovládat. Onen "rádce" je tedy někdo jako riml: o věci ví velký kulový, přesto má potřebu se o něj podělit. :mrgreen:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Komfort ??

Příspěvek od rousini »

Tento případ jasně ilustruje, jak bylo důležité nepraktikovat kouření na záchodě o hodinách fyziky v 7. třídě... :mrgreen:

Aneb s trochou představivosti a selskýho to musí být jasné. Ale dízlák dodatečně umožní dohnat tento handicap.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Komfort ??

Příspěvek od Misojogi »

ty klapky na vstupu vzduchu do motorového prostoru neslouží rychlejšímu ohřátí motoru, ale snížení aerodynamického odporu celého vozu.
toto som nevedel ani ja, tiez som si myslel ze je to ako roletka pred chladicom na starych skodach 1202
Dále autor nejspíše vůbec netuší, že existuje nějaký malý a velký chlad. okruh, že se "element topení" fyzicky nenachází v motorovém prostoru a že je dnes trvale zapojen do malého okruhu chlazení, tedy že na něm není žádný ventil, který by řidič mohl sám ovládat.
na Skodovke 100 sa este kurenie zapinalo pustenim vody do radiatora kurenia, Zda sa ze odvtedy vyvoj pokrocil :idea:

ale stale ostava otazka ci nekurenie zrychli pociatocny ohrev motora
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Komfort ??

Příspěvek od Jerry3 »

Dnes naprosto minimálně. A dosáhneš pouze toho, že se ti zamlží skla zevnitř, čehož se pak budeš těžko zbavovat. Tedy pokud nemáš klimatizaci, nezapneš její kompresor a venku nebudou aspoň 4 stupně nad nulou.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Komfort ??

Příspěvek od rousini »

Misojogi píše:...ale stale ostava otazka ci nekurenie zrychli pociatocny ohrev motora
Samozřejmě že eliminace odběru tepla z motoru zrychlí dosažení provozní teploty a to tím výrazněji, čím je motor účinnější, čím pracuje v ekonomičtějším režimu a čím má větší hmotnost.
Majitel benzínového motoru, který po nastartování obohacuje směs, aby mj. katalyzátor dosáhl provozní teplotu má tento pohled zkreslený neboť se mu ručička teploty vyšplhá na 90°C za 3km, ale já s chrochtákem poznám jestli ohřívám kabinu nebo motor...
I z toho důvodu je vyhřívaná prdel těžký bonus, protože je to lokální zdroj tepla a dovede zahnat pocit zimy z okolního chladu.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Komfort ??

Příspěvek od skodovkar »

rousini píše:...I z toho důvodu je vyhřívaná prdel těžký bonus, protože je to lokální zdroj tepla a dovede zahnat pocit zimy z okolního chladu.
A navíc zvyšuje zatížení motoru :arrow: motor produkuje ještě více tepla. Z tohoto pohledu dává smysl zapnout klimatizaci (a ještě chladit, jde-li to).
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Komfort ??

Příspěvek od rousini »

To jo, každý elektrospotřebič je dobrý, ale ty sicny berou á cca 60W max, což je oproti nějakým 15 kW potřebným k pohybu zlomek. Ale kdo je perfekcionista, tak ví co dělat :wink: (vyhřívaný okna, zrcátka a trošku přitaženou ručku :idea: :mrgreen: )
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Komfort ??

Příspěvek od skodovkar »

Mlhovky, dálkáče, klaxon, ventilátor, varovky a jezdit oknama nahoru a dolů :lol:
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Komfort ??

Příspěvek od Brembo »

Rousini 60 W ? Ventilátor kurenia minimálne 40 W,ohrev zadného okna 400 W,zrkadlá každé po 20 W a kompresor klimatizácie podla potreby od 0 W až po 10 kW.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Komfort ??

Příspěvek od rousini »

"á 60W" myšleno vyhřívání jedné sedačky :roll:

Klima má odběr a je to koneckonců u chcípáků znát, ale jak psal J3. Pod určitou teplotu kompresor nesepne a tudíž to nepomůže zatížit motor.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Odpovědět