Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:...Ešte som sa pýtal v tedy mechanika , že ked menil prepálený ventil či mi to volako očistil aj tie ventili zakarbované. A on na to že on to len odmastnil , že to nerobievajú vžiadnom servise , že to nie je štandard že mi to niekto aj vyčistí , že len zabrusil tie sedla ventilov

A nevidíš v tom ani trochu žádný rozpor? Vždyť jak mohl "zabrousit sedla ventilů", když to "nerozebíral"? Nehledě na to, že při podpálení se obvykle poškodí talířek ventilu, přičemž vložené sedlo z tvrdokovu zůstává zcela nepoškozené. Ventil se dá nový a nic se nezabrušuje, poněvadž to není zapotřebí a vlastně to ani nejde. :idea:
Wolf7991941 píše:, a že keby to nejak mechanicky chcel čistiť , že sa môže stať že sa mi potom nejaký karbon odlupne a môže to mať zlý nasledok ked sa to usade medzi ventilom a sedlom ...
No a právě proto je třeba ten karbon odstranit! :idea: :idea:
Wolf7991941 píše: Tak neviem čo teraz ... A s tým fsi to moc nechápem , mám tu príručku v nemčine tak neviem z kade je to auto
Vcelku logicky je z nějaké německy hovořící země, nejspíše z Německa nebo z Rakouska, neboť ze Švýcarska bys měl příručku trojjazyčnou. A tam se práce motoru s vrstvenou směsí nerušila. :idea: :idea: :idea:
Wolf7991941 píše: ale fsi teda na vrstvene spalovanie nejazdí ?
Nějak nevím, čemu na tom ještě po tom všem, co jsem ti sem už napsal, nerozumíš. :o Přečti si to důkladně(ji), resp. pozorně(ji).
Wolf7991941 píše: Od kedy to tak nastavili na ten 95 benzin alebo ako ?
Jenže oni "to nenastavovali na 95-oktanový benzín" (i mezi takovými benzíny je značný rozdíl, především co do aditivace), oni pro východní trhy rušili práci motoru s vrstvenou směsí, aby eleminovali obrovské vícenáklady s řešením záručních problémů s motory, do kterých jejich provozovatelé lili ten nejlacinější benzín. Pokud v tom nevidíš "drobný rozdíl", pak ti nemohu pomoct. A udělali tak už několik měsíců poté, co se ty vícenáklady projevily. Jenže pokud máš auto dotažené z DE či AT, tak tuto úpravu nemáš, tedy je zbytečné, aby ses zabýval tím, zda tam můžeš lít úplné svinstvo. Nemůžeš, musíš používat výhradně prémiová paliva! :idea: :idea: :idea: :idea:

P.S.: Tu nálepku či dokonce celé víčko mohl někdo schválně vyměnit, aby nalákal kupce té ojetiny, tedy v daném případě tebe.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:Aj to som študoval , prečo sa podpaluju ventile , nič som nenasiel akurat niekde bolo naznačané že koli karbonu , neviem či preto lebo je potom ventil asi zle chladený alebo čo ...
K podpálení ventilu, z 99 procent výfukového, dojde obvykle kvůli mechanické překážce (kus karbonu, část elektrody či izolátoru zapalovací svíčky) usadivší se na dosedací ploše mezi talířkem ventilu a jeho sedlem, případně následkem příliš vysoké teploty ve spalovacím prostoru (práce s chudou směsí, tj. u motorů FSI práce s vrstvenou směsí).
Wolf7991941 píše:A ked som sa na to pýtal mechanika tak povedal , že ťažko povedať , že môže to byť chyba z výroby , chyba materialu a že ventil sa chladi na sedlách ...
To je pravda jen částečně - viz mé vyjádření výše.
Wolf7991941 píše:Len mi je divné že to zdochína a potom je už dobre ... že by sa v plyvom tepla , tie netesnosti trochu zmenšili ? Aj ked len po pár sekundách iduceho motora ? A kedže som laik , tak neviem o akých kanálikoch sa bavime . Su na vine tie kanaliky alebo to môže byť teda aj ten odlupnuty karbon z ventilov ?
Bavíme se o karbonu v sacím potrubí a na talířcích i dřících sacích ventilů, který se tam usazuje vlivem vysokého podílu recirkulace výfukových plynů (EGR). Pokud motor FSI odmítá nastartovat anebo jde po startu nepravidelně či dokonce chcípne, má už tak zasrané sání, že sací ventily za studena pořádně nedovírají. S rozstoucí teplotou se "vzpamatují", resp. opět rozchodí. Jenže hrozí, že kus karbonu, který blokoval některý ze sacích ventilů, prolétne spalovacím prostorem a "sekne" se na těsnicí ploše výfukového ventilu, který se následně podpálí. Jenže k tomu nedojde hned, resp. krátce po studeném startu. :idea:
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Wolf7991941 »

No lebo preto som sa pýtal , že mi to teda prišlo tak , že tam bolo to vrstvene spalovanie zrušené , kedže je tam 95 , v tom prípade som pochopil že to tam nemusím dávať ale je to lepšie aj tak , ale na druhu stranu kedže je to asi z nemecka alebo ja neviem ako , tak to tam musí ísť každopádne ... A ja neviem ako to už bolo , čo rozoberal čo nie , on mi povedal že zabrusil tie sedla , tak neviem že či len na tom jednom valci alebo ako, alebo to všetko rozobral ale len sedla zabrusil , lebo na 4. valci na výfukovom ventile som ho mal podpálený , tak vymenil teda rovno obidva výfukove ventile na tom 4. valci... ok to je jedno.Takže dôližité by bolo v tejto otázke že či ten štitok niekto vymenil či nie , tak lepšie je tam dať premiové palivo v každom prípade.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:No lebo preto som sa pýtal , že mi to teda prišlo tak , že tam bolo to vrstvene spalovanie zrušené , kedže je tam 95 , v tom prípade som pochopil že to tam nemusím dávať ale je to lepšie aj tak , ale na druhu stranu kedže je to asi z nemecka alebo ja neviem ako , tak to tam musí ísť každopádne ...
Výrobce vždy umožňoval použít 95, protože kdyby tomu tak nebylo, znemožňil by dovoz těch aut do zemí, kde víceoktanový, resp. prémiový benzín vůbec neprodávají (např. Kazachstán). Jenže něco umožnit z nouzových důvodů ještě neznamená, že to je možno brát jako pravidlo. :idea:
Wolf7991941 píše:A ja neviem ako to už bolo , čo rozoberal čo nie , on mi povedal že zabrusil tie sedla , tak neviem že či len na tom jednom valci alebo ako, alebo to všetko rozobral ale len sedla zabrusil , lebo na 4. valci na výfukovom ventile som ho mal podpálený , tak vymenil teda rovno obidva výfukove ventile na tom 4. valci... ok to je jedno.
Viděl jsi někdy sundanou hlavu? U tušíš, co obnáší její rozborka? Pokud ano, musí ti hned docvaknout, jak tě balamutil. Třeba proč by měnil nepoškozený ventil?
Wolf7991941 píše:Takže dôližité by bolo v tejto otázke že či ten štitok niekto vymenil či nie , tak lepšie je tam dať premiové palivo v každom prípade.
A co se ponořit do "studia" toho německého manuálu? :idea:
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Wolf7991941 »

Tak je to v podstate známi , asi ho preventivne vimenil , čo je možno blbosť ale tak radsej na tom valci vimenil obidva rovno , potom ten manual pozrem , ale tak je to teda tak , že aj keby to vrstvene spalovanie tam nebolo , tak aj tam pomôže pri tomto type motora že tam dám premiovku?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:...že aj keby to vrstvene spalovanie tam nebolo , tak aj tam pomôže pri tomto type motora že tam dám premiovku?
V daném případě rozhodně ano! Bude se ti méně zasírat sání, poněvadž motor pojede na větší předstih zážehu. Ale to jsem zde už také napsal.
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Wolf7991941 »

Ok diky , som o niečo múdrejší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Možná by nebylo bývalo od věci si tohle všechno pozjišťovat ještě před pořízením daného vozu.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od rousini »

J3: klobouček a poklona z mé strany :wink: Tady jsi napsal spoustu pro mě zajímavých věcí.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Durex »

Cisteni sani a ventilu na techto motorech bez rozebrani lze. Dela se to v podstate piskovanim a naslednym odsatim. Ja sem ze stary skoly a ja bych to rozebiral a pak cistil. Kolik si platil za opravu? Demontaz hlavy, vymena ventilu, zabrouseni, nove tesneni, predpokladam nechal tam stary srouby a montaz, doliti chladicky ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

To "pískování" se dělá rozemletými skořápkami vlašských ořechů. Stojí to majlant a je to málo účinné. Vyčistit při rozebrání je nesrovnatelně lepší, byť ještě dražší.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

rousini píše:J3: klobouček a poklona z mé strany :wink: Tady jsi napsal spoustu pro mě zajímavých věcí.
Díky za ocenění! :D
rosso
Příspěvky: 512
Registrován: čtv zář 27, 2018 21:48

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od rosso »

rousini píše:J3: klobouček a poklona z mé strany :wink: Tady jsi napsal spoustu pro mě zajímavých věcí.
Nejenom pro tebe, taky dík! :wink:
Wolf7991941
Příspěvky: 59
Registrován: ned úno 25, 2018 21:26

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Wolf7991941 »

Možno zatrepem somarinu už si to nepametám , lebo vymenil mi rovno aj rozvody , hydrošteli , blinker na speťáku , 2 tie ventile , tuším aj nejake to tesnenie aj so šrobami lebo sa ulomil či čo , dalej to zabrusenie čo som spominal , chladiacu a olej som mal svoj , potom aj nejake čidlo alebo ja neviem , sučiastky mi zohnal za dobru cenu a to všetko ma stálo tuším 250 eur za robotu.Ďalej sa už nebudem obhajovať s tým výberom auta.Keby som vedel a vyznal sa kupim si hoci škaredšie aj smenším výkonom ale spolahlivejšie... Ja som sa do aut nevyznal ani teraz sa nevyznám ale čítam rôzne články sem tam pre laika aby som vedel ako sa vjeci maj ... Išiel som tam so známim čo sa do toho troška rozumie , pri jazde sme nič nespozorovali , teda on , a ked si po ceste čital članok o tom motore tak povedal že by bol za 1.6 klasiku lebo je spolahlivejšia ale vtedy neboli v ponuke , jedine za ovela viac penazi lebo to bolo aj s lpg ... a povedal že ok , že ide normálne , nie je tam turbo čo je fajn , a neviem čo sa s ním potom ešte bavil s tým typkom o tých poruchách ale že boli nejake horšie recenzie na 1.6FSI ( to hovoril ten čo nám to predával , teraz sa zase nechidte toho že mu všetko verím , bavili sa oni , ja ako mlady chalan som sa do toho už vôbec v tedy nerozumel) a ked si čitali o tom motore na nete , tak tam našli že sa poruchava neviem čo , cievky a blbosti , tak len kyvol rukov že to nie su take strašné veci.Keby viem že to auto sa tak zanáša a je to až také hrozné tak to už nekupim.Možno by sme sa vtedy dozvedeli viac keby sme prečitali nejake forka a tak , recenzie od ludi.Ale jednak s tym ktorym som to išiel kupovať to začal študovať už až cestou tam lebo nevedel ake auta ideme pozerať , možno by mi predtým zistil viac ... Jednak sme išli dlhšiu cestu po to auto , dotoho sme museli dojsť taxíkom lebo sa nám zároveň dokazilo auto s krorím sme tam išli , tak sme taxikom išli pozreť aj dalšie auto , to sme sa dozvedeli že to bolo asi kupovane s aaa a majitel nebol moc presvedčivi , a potom už len o dosť drahšie bola ta 1.6 s lpg ... toto vyzeralo v normalnom stave , nie predražené tak sme to zobrali.Teraz ked som starší tak by som to študoval už ja osobne na nete , recenzie , fora , aj by som sa spýtal na nete , aj tak by som si zo sebou niekoho zobral kto sa tomu aspom trocha rozumie a kupil by som radšej spolahlivejšie miesto menej spolahlivejšieho ale peknejšieho výkonnejšieho a neviem čo ešte , aj ked som za to , že auto by sa malo celkovo danému človeku aj páčiť ale teraz viem že ked potrebujem aby ma nenechalo v štichu tak si zoberem aj suzuki swift pokial bude lepšie ako neviem ktore...A už tu nebudem nič riešiť, proste keby sa do toho vyznám , ako aj s tou opravou tak poviem urobte mi a spravte mi aj toto , dostal som radu od mechanika , toto hento sa neoplati , tak to robiť nebudem lebo si myslím že to tak je ... mimochodom ak sa smiem spýtať kolko by to zase stálo to rozobrat a vyčistit to , ak je isté že to je spôsobené tým karbonom ? To rozmýšlam radšej že si kupim novú dáciu a viem že mám nové auto , som 1. majitel , a čo je hlavné , nemusím sa modliť že mi sase odíde niečo iné a viem že sa budem mať na 99 percent dostaviť ako do roboty.Keby som to v buducnosti teraz chcel riešiť čo hovoríte na tie motory ? Samozrejme viem že za tú cenu to nebude auto na 20 rokov so 300 000 km bez žiadnej poruchy ... Rozmýšlam nad tým turbobenzinom 66kw , kedže tá 55kw verzia či čo to je bez turba má ťah aký má...bavíme sa teda o dácii sandero ...diky
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Kolísanie otáčok na voľnobehu ...

Příspěvek od Jerry3 »

Wolf7991941 píše:...to všetko ma stálo tuším 250 eur za robotu.
To je skoro zadarmo! :wink: :)
Wolf7991941 píše:...mimochodom ak sa smiem spýtať kolko by to zase stálo to rozobrat a vyčistit to , ak je isté že to je spôsobené tým karbonom ?
I toto jsem tu již zmínil:
Jerry3 píše:A jak to chceš čistit? Protože pokud jsi zanedbal prevenci (tzv. italská údržba), tak proti karbonu na čas pomůže jen sundání hlavy, její rozborka, mechanické vyčištění, zabroušení ventilů, její srovnání, výměna těsnění a případně chycených dílů. A tohle ti ani nezávislý servis pod 30 tis. Kč neudělá.
Odpovědět