kolik oleje do tdi?
Moderátor: Colommbo
kolik oleje do tdi?
Zdravím chtěl bych se zeptat kolik litru oleje se vejde do motoru škody octavie(1) 1.9Tdi 66kw rok výroby 2004 motor ALH.Děkuji
chci tam dát mogul extreme 10W40 prej to bohatě stačí doporučil mi to jeden co do těch oleju dělá a kámoš ho tam taky dává a říkal že 4litry stačí ale nějak se mi to nezdá protože jsem měl vždy 5litrovej kanystr a zbylo tam vždycky podně.Tak jsem se chtěl ujistit kolik teda přesně tam patří jestli 4 nebo 4,5litru.Pitris píše:Smím se zeptat, jaký olej používáš?
Do oktávky 1.9 TDi 66kW jsou oleje v pětilitrovém balení normálně -
- ale není "verze 4+1" výhodnější - člověk pak nemá "na dně" v pětilitrovým kanystru,
ale půlku v litrovce......a "trochu" oleje na případné dolití není na škodu míti.....
Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.
Tak budu muset vzít 4 a ještě 1 litrové balení abych teda mohl vyzkoušet když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4lity a nebo když je to uplně na maximum rysky.mipesa píše:Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.
Není to špatná volba - Mogul Extreme je O.K., a viskozitní třída 10w40 je vhodná celoročně, pokud jezdíš dlouhé štreky, a máš minimum mrazivých startů.Anonymous píše:.....chci tam dát mogul extreme 10W40.....
Jestli ale v zimě často startuješ, a jezdíš jen "po městě" 5km tam, a 5 zpátky, je vhodnější 5w40.
POUZE pro nastartování stačí, aby byl sací koš olejového čerpadla v oleji -Anonymous píše:.....když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4litry a nebo když je to uplně na maximum rysky.
- a to po nalitých čtyřech litrech zcela jistě BUDE. A oleje má být v motoru mezi ryskami na měrce - pak je motoru téměř jedno, kolik tam je oleje.
Ten by ale neměl být nad, a pod (což je pro jízdu horší) ryskou.
(A každých alespoň tisíc km by se mělo množství oleje v motoru kontrolovat -
- i když se třeba zdá, že je spotřeba téměř nulová).
Jak píše Pitris, nejideálnější hladina je mezi ryskami.Anonymous píše:Tak budu muset vzít 4 a ještě 1 litrové balení abych teda mohl vyzkoušet když tam dám jen 4 litry co to udělá po nastartování.Netrpí ten motor když tam jsou jen 4lity a nebo když je to uplně na maximum rysky.mipesa píše:Když naliju 4,5 l tak hned po změření je to na max, po proběhnutí motoru si něco vezme filtr a klesne to na 3/4 měrky.Když dáte 4 l budete to mít těsně nad spodní hranici měrky - čerstvá záležitost, v pátek jsem to dělal.Feldy 1,9 D a další 1,9 TDi to mají prakticky stejné.Do své prac.Feldy 1,9 D dávám to samé.Samozřejmě, když dáte jen 4 l tak to bude stačit.
Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.DíkPitris píše:Není to špatná volba - Mogul Extreme je O.K., a viskozitní třída 10w40 je vhodná celoročně, pokud jezdíš dlouhé štreky, a máš minimum mrazivých startů.Anonymous píše:.....chci tam dát mogul extreme 10W40.....
Jestli ale v zimě často startuješ, a jezdíš jen "po městě" 5km tam, a 5 zpátky, je vhodnější 5w40.
...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!Anonymous píše:Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.Dík
olej měním po 10000tis.kmFF píše:...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!Anonymous píše:Ahoj jezdím vzdálenosti 20km tam a zpět.Auto je celoročně garážovaný tak že ta 10W40 tam stačí né?Auto je 25dní v provozu dojíždím s ním do práce a jestě spousta ježdění okolo.10W40 tam nechám protože už tam nějakej čas je.Dík
Olej provozem nejdříve ŘÍDNE, houstnout začíná až po několikatisíckilometrovém přetažení výměnného intervalu - pokud mění po 10-ti tkm, neviděl bych v tom problém....FF píše:...je ti dúfam známe, že olej je v priebehu nájazdu kilometrov čím ďalej tým "hustejši" a "hustejší"?! Takže povedzme po 10000km je zo SAE 10W kľudne niečo ako SAE 15W... ...takže ten SAE 5W bude vždy výhodnejší!