Kolik kvaltů ?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od VencaB »

A já mám za to že správně navržené auto si vystačí se 4ma kvaltama. A to mi nikdo nevymluví.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Zejména v automatu :wink:
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od VencaB »

skodovkar píše:Zejména v automatu :wink:
Mi třeba upadl silentblok na převodovce a jak se motor oproti převodovce vyhnul, tak se nějak kulisa řazení pokorvila, a zařadil jsem jen za 2, 4 a Z a 1 3 a 5 jsem nepotřeboval. Bez problémů. Tak nechápu na co se dneska dělají 6-tikvalty a jiné bláboly.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

...nebo jakysi variator,delal to kdysi,tusim,Daf,ale nejak se tenkrat nechytlo. Nebo toto:
Nejlepe to osobne prezentoval E. Bugatti,staci 2kv,motor to vezme od volnobehu na 2ku az do max.rychl.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

S tím variátorem si nejsem úplně jistý. Audi mělo jakousi převodovku http://www.kaps.cz/news/multitronic_aut ... a-916.html
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Nejživější Škodovka s motorem vzadu byla Š 1100 MB. Byla nejlehčí a měla "starou" hlavu s jiným spalovacím prostorem , který ještě nezohledňoval emise.
Další modely (100, 110) už emise zohledňovaly (právě zmíněná hlava, křivka rozdělovače a otryskování karburátoru). Motory byly línější a auta těžší.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Nejživější Škodovka s motorem vzadu byla Š 1100 MB. Byla nejlehčí a měla "starou" hlavu s jiným spalovacím prostorem , který ještě nezohledňoval emise.
a co R-ka ?
ta mala vacku 249
a vyssi kompresny pomer
a lietala ako besna ....
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Harry píše:Nejživější Škodovka s motorem vzadu byla Š 1100 MB. Byla nejlehčí a měla "starou" hlavu s jiným spalovacím prostorem , který ještě nezohledňoval emise.
Ačkoliv nemluvím z vlastní zkušenosti, tak bych tipnul, že 1000MBG a 1100MBX byla ještě živější.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:S tím variátorem si nejsem úplně jistý. Audi mělo jakousi převodovku http://www.kaps.cz/news/multitronic_aut ... a-916.html
Tohle (variátor) měl DAF už dávno (na řemen). Jmenovalo se to "Variomatic", Jeden jsem (asi v r. 1976) dělal....:) Byla s tím zajímaví jízda. M. j. jelo to dozadu stejně rychle jako dopředu.:!::lol:
Dneska to má každej druhej scooter, a skříň s variátorem má řada aut (Nissan, Subaru, Diahatsu, Ford, Volvo, Honda....), akorát se to jmenuje CVT (Coutinuously Variable Transmission), zatímco u Audi je to "Multitronic".... :wink: :lol: a u Toyoty "Multidrive".
Mistrovským dílem konstrukce a technologie je použití CVT u traktorů Steyr. :wink: http://www.vobosystem.cz/traktor-steyr-cvt :idea:
Naposledy upravil(a) Harry dne úte bře 27, 2012 23:39, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

skodovkar píše:
Harry píše:Nejživější Škodovka s motorem vzadu byla Š 1100 MB. Byla nejlehčí a měla "starou" hlavu s jiným spalovacím prostorem , který ještě nezohledňoval emise.
Ačkoliv nemluvím z vlastní zkušenosti, tak bych tipnul, že 1000MBG a 1100MBX byla ještě živější.
:) Já myslel celou tu řadu, jednotlivé modely nerozlišuji. MBG byla určitě ještě živější, ale u MBX nemám osobní zkušenost. Bylo jich málo, nebyla příležitost. Taky si každý z nás (mechaniků) rozmyslel zkoušet auto, na které nebyla běžně plechařina k dostání..... :lol: Takže jsme to se zkušebními jízdami raději nepřeháněli. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Příspěvek od Harry »

Misojogi píše:
Nejživější Škodovka s motorem vzadu byla Š 1100 MB. Byla nejlehčí a měla "starou" hlavu s jiným spalovacím prostorem , který ještě nezohledňoval emise.
a co R-ka ?
ta mala vacku 249
a vyssi kompresny pomer
a lietala ako besna ....
Š 110 R měla už jiné spalovací prostory, motor nebyl tak živý, a auto bylo těžší. Měla těžší stálý převod, tedy vyšší maximálku. Nejrychlejší z místa byly MBG a MBX, jak píše Škodovkář. :wink:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

MBG mělo 2 karburátory, a MBX 2 dveře..... :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

VencaB píše:.....zařadil jsem jen za 2, 4 a Z.....
....a spojka Tě měla ráda..... :(
VencaB píše:....nechápu na co se dneska dělají 6-tikvalty.....

.....že by na lepší využití optimálních otáček? Že by na nižší spotřebu paliva? Že by na možnost rychlejší jízdy? Že by třeba náklaďáky, které mají 8, 10, 12 nebo i 16 kvaltů......

A možná taky proto, aby se při záběhu mohly střídat a měnit otáčky motoru :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Jo ale jezdit s tim je vopruz. Když mám jet např.se stříbrnou ochcávií combi,v dieselu s šestikvaltem,je to vo ničom. Tak minimální rozdíly v převodech jsou na nic. U slabčích motorů budiž,nebo u ostrých verzí benzínu s delším odstupňováním (M3,STI,EVO.../NÉ něco jako např. V RS/),tam se s tim dá něco dělat,ale jinak aby se s tim jelo dle otáčkoměru a optima,musí se to furt hlídat. Radši jezdim ,v sériovce,na ucho a reakce motoru.
Itall

Příspěvek od Itall »

Já bych šestikvalt bral 8) , i když, třeba by mě to (v autě) také oprudilo, těžko říct. Motorku mé kategorie si bez šestikvaltu už nedovedu představit (nebrat) :P .
Odpovědět