Oleje.cz

 

Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod davidTJ » stř dub 19, 2017 17:38

Ahojte,

Keďže pri mojich problémoch s autom ste mi vedeli vždy dobre poradiť, obraciam sa na vás chlapi aj teraz.

Mám Mazdu 6 2,0 2006 108kW benzín. Auto jazdí perfektne, čo som si však všimol, ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. Pri kľudnej jazde sa mi tiež zdá že teplota nie je v strede, ale mierne pod..na cca 80 stupňoch. Neviem kde je problém, napadá ma iba:

-termostat
-čidlo pre budík

Alebo to môže byť podľa symptómov aj niečo iné? Viem si to nejak skontrolovať? :wink:

ďakujem veľmi pekne za odpoveď, a prajem pekný deň.
davidTJ
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Návštěvník22 » stř dub 19, 2017 18:06

Za a) je správně. Termostat. :roll:
Návštěvník22
 

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Jerry3 » stř dub 19, 2017 23:39

davidTJ píše:...ak vytočím motor na cca 4 -6 otáčok, po pár sekundách klesne teplota na budíku dole na cca 70 stupňov. Ak idem stále v otáčkach a točím to po omezovač (7200ot/min) tak teplota klesne skoro až ku najmenšiemu dielu ( C na budíku). Takto to robí aj pri brzdení motorom, len vtedy klesne mierne. ...

Dle popisu mi to na termostat ani trochu nepřipadá. Váznoucí termostat se totiž charakteristicky projevuje tak, že pokud pořádně "nezatopím pod kotlem", nevytáhnu teplotu nahoru. Naprosto typickým příznakem špatného termostatu pak je znatelně nižší teplota motoru (dle ukazatele na přístojovce), pokud je zapnutá klimatizace / aktivovaný její kompresor.
Jerry3
 
Příspěvky: 4590
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Hombre » čtv dub 20, 2017 6:08

Jaký máš poměr nemrznoucí směsy? Vypustit, dát jen destilku a vyzkoušet.
Když to bude OK, namíchat správný poměr.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1083
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Pitris » čtv dub 20, 2017 6:25

Termostatem by to bylo když by se 'voda' pomalu ohřívala a při brždění motorem by to dolů padalo nejrychleji, ale při zátěži by se to drželo spíš výš. Čím bude způsobena psaná závada si netroufnu tipnout, ale vím ze zkušenosti že když se začne něco elektrického u motoru chovat podivně, tak zkontrolovat ukostření motoru.... A zkontroloval bych i přetlakovou funkci víčka chladiče.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Millers oils CFS 10w40, na zimu Gulf Formula G 5w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 18750
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Jerry3 » čtv dub 20, 2017 6:56

Doplňující otázka: "Jak to topí?" Pokud normálně, tak je chyba nejspíše v tom ukostření (agregátu či přístrojovky).

Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.
Jerry3
 
Příspěvky: 4590
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod rofek » čtv dub 20, 2017 8:06

Jerry3 píše:Kdyby šlo o soudobé auto anebo o BMW, pak bych tipoval, že jde o problém v řídící elektronice pracující s vodní pumpou či termostatem, ale pochybuji, že by Mazda z r.v. 2006 něco takového měla.


Stejmy motor (on je vlastne od fordu*) se daval do mondea od roku 2000, do c-maxe a focusu od 2004, je to tzv. duratec HE. Ve fordech ma tzv. elektricky rizeny a vyhrivany termostat, tedy jeho cinnost ECU/PCM skutecne reguluje. Nevim, jestli ho aplikovala i mazda, ale spis by to bylo prekvapujici, kdyby pouzili japonci konvencni termostat...

* byt je hlavne na netu rozsireny mytus, ze je to mazdacky agregat montovany ve fordech (a do volva)
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Uživatelský avatar
rofek
 
Příspěvky: 88
Registrován: stř led 25, 2017 0:30

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Jerry3 » čtv dub 20, 2017 8:08

Pak je to vcelku jasné! :wink:
Jerry3
 
Příspěvky: 4590
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod davidTJ » čtv dub 20, 2017 9:37

Áno je to rovnaký termostat ako v Duratecoch, elektricky vyhrievaný, motory sú to rovnaké, akurát vo Forde má výrivé klapky v saní.

To znamená źe takto sa to správať má? Alebo je problém práve v termostate? :?

PS: Auto kúri normálne, aj sa rýchlo motor zohreje na prevádzkovú teplotu
Naposledy upravil davidTJ dne čtv dub 20, 2017 9:42, celkově upraveno 1
davidTJ
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Jerry3 » čtv dub 20, 2017 9:41

Možná ne v samotném termostatu, ale v jeho "řízení". Co to topení, funguje celou dobu OK?
Jerry3
 
Příspěvky: 4590
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod davidTJ » čtv dub 20, 2017 9:44

ÁNo, auto topí v poriadku, nič som si nezvyčajné nevšimol...

Možno ešte stojí za skúšku dať teplotu na max a či prestane topiť keď to vytáčam?
davidTJ
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte led 31, 2017 14:40

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Jerry3 » čtv dub 20, 2017 9:51

Ano, vyzkoušej, jak se projevuje to topení. Pokud normálně, znamená to, že termostat teplotu v hlavě motoru drží správně a problém je v elektrice/elektronice.
Jerry3
 
Příspěvky: 4590
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Hombre » čtv dub 20, 2017 14:03

Termostat dostává impuls od ŘJ, která vyhodnocuje i větší přidání plynu dopředu, proto počítá z nárůstem teploty a tak i elektricky dříve otevře více termostat.Mám to na Mondeu.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1083
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Colommbo » čtv dub 20, 2017 14:17

Když jsem začal číst toto vlákno, elektronicky řízený/vyhřívaný termostat (pěkná blbost!) mě napadl taky, i některé novější oplí motory tuto vychytávku už mají. Vymysleli jste to už sami. :)
Omega 2.6 V6 2001 sedan, včil Yacco Galaxie GT 5W50 (SN) a letní 205/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 6046
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Klesajúca teplota motora pri vytáčaní

Příspěvekod Pedro » čtv dub 20, 2017 14:21

Vadny cidlo,elektronika budiku. Kdysi jsem se s tim setkal. Vetsi dobijeni v otackach,ac regulator pustil navic jen co mel,ale pri rozsviceni svetel,ventilatoru,vyhrejvani okna...,budik v otackach fungoval jak mel. Ale jestli me pamet neklame,ukazoval naopak vice. Zkusebni vymena pristrojovky a tam ok.
Boha nevim uz,co to bylo za auto. Myslim...,ze Fiesta?????
Almera 3dv., benzin, zimní ELF evo 5w40. Ostatní náplně Castrol. Toyo 350+BaPolaris 3. Drobné tech. úpravy.
Sedici nafta, Total 5w40 C3.
Kawa EN 500, ELF Road 10w40.
Oct I combi, benzin, (služební) mix 5,10,15w40,50.
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 5706
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Další

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků