Dobrý den,
předem se omlouvám, jelikož to téma se nejen zde řešilo už asi 100x, ale třeba se věci někam posunuly a někomu by to mohlo pomoci.
Jde o to, že jsem si pořídil nový vůz Kia Ceed GT Line s výše uvedeným motorem. A jelikož chci nějakým způsobem mít tu jejich záruku (v minulosti ověřeno, že věci opravdu mění na záruku), tak na garančky musím do autorizáku. V okolí mám dva servisy.
Jeden mi nabízí olej 5W30 A5/B5, což vzhledem k tomu, že auto má GPF, tak by neměl být vhodný. Nicméně Xkrát jsem se dotazoval přímo na Kia /Hyundai nejen v ČR, ale i zahraničí a nikde s tímto olejem v daném motoru nemají problém a doporučují jej. GPF prý ohrozit nemůže. Servis také tvrdí, že tento olej v tomto motoru není problém.
Druhý servis do těchto motorů dává 0W20, který by již odpovídal pro použití s GPF.
Ať sem pátral nejen na našich, ale i zahraničních fórech, tak jsem nikde nenašel, že by s A5/B5 měl tento motor nebo GPF jakýkoliv problém, a že ho tam servisy Kia / Hyundai lijí opravdu ve velkém. Oba oleje jsou i uvedené v příručce k vozidlu. A5/B5 je psaný, že lze použít na středním východě, což předpokládám, že 0W20 je preferovaný v Evropě, je hlavně kvůli emisím. Proto si jdu pro radu, do jakého servisu jezdit, abych motoru v rámci možností motoru ubližoval co nejméně. V minulém autě jsem měl ten samý motor a dá se říct, že jsem jezdil na oba dva oleje a problém jsem neměl. Osobně jezdím většinu času po městě, ale také se dost pohybuji po dálnici a samozřejmě v zimě Alpy a léto Chorvatsko apod. Co byste mi tedy doporučili? Jakou jít cestou? Kia teď dost zpřísnila podmínky dodržování garanček, tak proto jdu cestou autorizáku. Je mi jasné, že by bylo asi nejlepší měnit doma. Jinak chci samozřejmě měnit po 10 000 km.
Díky moc všem za postřehy
Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát kvě 26, 2023 16:51
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Rýchla odpoveď je => 5W30 A5/B5.
Na obšírnu odpoveď chýba pár informácií: interval výmeny oleja stanovený výrobcom bežný a ten pre stažené podmienky, štýl jazdy a či všetky výmenu pôjdu cez autorizák, alebo len ob-výmeny.
GPF by som vôbec neriešil, jednak 5W30 A5B5 je predpísaný olej pre ten motor, leje sa aj do nafťákov s DPF, druhak GPF nie je DPF a z ďaľeka sa nezanáša tak rýchlo. Kde DPF vydrží cca 250tis km, tam GPF pôjde vysoko cez pol milióna km.
Ak je interval výmeny povedzme 20tis km/1 rok, osobne by som napr. :
1. obkukal v servise (v tom s 5W30) aký presne olej lejú (asi dáky Total?), ten zakúpil a prvú výmenu urobil sám (u garážnika) po 3-5tis km
2. na další servis šiel do autorizáku max. po prejdení km nájazdu pre sťažené podmienky , alebo dle svojvôle (napr. tých 10tis km)
3. další servis po (napr.) 10tis km sám
4. další servis po dovŕšení intervalu návštevy autorizáku/alebo 10tis km čo nastane skôr = autorizák
5. atď
To len príklad, ako by som to približne riešil ja (pri správnej konštalácii ročného prejazdu). Nutno dodržať presne rovnaký typ oleja a filtra ako v autorizovanom servise, kvôli príp. reklamácii.
Pokiaľ sa ide striktne držať len autorizáku, tak vtedy ja osobne prvý výmena po 2-3tis km sám (keď aj filter by ostal, ale aspoň olej) a v 10tis km už prvá komplet výmena autorizák.
Ono potom ide aj o praktické hľadisko:
1. predpokladám, že v servise s 0W20, výmena bude stáť viac
2. pri svojpomocných výmenách v strede intervalu, bude 0W20 takisto stáť viac ako 5W30
3. keďže GtLine, usudzujem aj razantnejší štýl jazdy ? preto 5W30
4. diaľnice/Alpy/Chorvátsko/mesto, prednosť kompromisu 5W30
5. už viakrát zaznelo, že pri olejoch s HTHS 2,6 a menej sa krivka opotrebenia začína lámať v neprospech takéhoto oleja = preto A5 s HTHS od 2,9
6. videl som ako vyzerajú napr. nastavovače v Audi jazdených 0W20 , ale pravda to bolo v športových modeloch a tupcami za volantom (studený motor - plný kotol), po geo motora všetci na 5W40
Takže za mňa s kľudom na duši 5W30 A5/B5 .
Na obšírnu odpoveď chýba pár informácií: interval výmeny oleja stanovený výrobcom bežný a ten pre stažené podmienky, štýl jazdy a či všetky výmenu pôjdu cez autorizák, alebo len ob-výmeny.
GPF by som vôbec neriešil, jednak 5W30 A5B5 je predpísaný olej pre ten motor, leje sa aj do nafťákov s DPF, druhak GPF nie je DPF a z ďaľeka sa nezanáša tak rýchlo. Kde DPF vydrží cca 250tis km, tam GPF pôjde vysoko cez pol milióna km.
Ak je interval výmeny povedzme 20tis km/1 rok, osobne by som napr. :
1. obkukal v servise (v tom s 5W30) aký presne olej lejú (asi dáky Total?), ten zakúpil a prvú výmenu urobil sám (u garážnika) po 3-5tis km
2. na další servis šiel do autorizáku max. po prejdení km nájazdu pre sťažené podmienky , alebo dle svojvôle (napr. tých 10tis km)
3. další servis po (napr.) 10tis km sám
4. další servis po dovŕšení intervalu návštevy autorizáku/alebo 10tis km čo nastane skôr = autorizák
5. atď
To len príklad, ako by som to približne riešil ja (pri správnej konštalácii ročného prejazdu). Nutno dodržať presne rovnaký typ oleja a filtra ako v autorizovanom servise, kvôli príp. reklamácii.
Pokiaľ sa ide striktne držať len autorizáku, tak vtedy ja osobne prvý výmena po 2-3tis km sám (keď aj filter by ostal, ale aspoň olej) a v 10tis km už prvá komplet výmena autorizák.
Ono potom ide aj o praktické hľadisko:
1. predpokladám, že v servise s 0W20, výmena bude stáť viac
2. pri svojpomocných výmenách v strede intervalu, bude 0W20 takisto stáť viac ako 5W30
3. keďže GtLine, usudzujem aj razantnejší štýl jazdy ? preto 5W30
4. diaľnice/Alpy/Chorvátsko/mesto, prednosť kompromisu 5W30
5. už viakrát zaznelo, že pri olejoch s HTHS 2,6 a menej sa krivka opotrebenia začína lámať v neprospech takéhoto oleja = preto A5 s HTHS od 2,9
6. videl som ako vyzerajú napr. nastavovače v Audi jazdených 0W20 , ale pravda to bolo v športových modeloch a tupcami za volantom (studený motor - plný kotol), po geo motora všetci na 5W40
Takže za mňa s kľudom na duši 5W30 A5/B5 .
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
za mňa rovnako (vzhľadom na opis prevádzkovania) optimálne 5w-30 A5/B5 (to GPF s tým bude úplne v pohode, prežije motor 10 krát)
...a s ostatným od kolegu soska tiež súhlas, rozviedol to velice pekne a racionálne
...a s ostatným od kolegu soska tiež súhlas, rozviedol to velice pekne a racionálne
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Hlasujem za 5w30. A taku tu prvu " domacu" vymenu na tajňáša kludne s pomocou odsavacky ( napr. z lidla za 15 eur - a ked budes praktizovat aj v buducnosti vymeny v 1/2 intervalu, tak ju este vyuzijes).Je to raz dva a ani sa nezaspinis. Filter sice zostane ale po nejakych 3-5 tis to zase ziadny extra problem nie je. Aspon nebude riziko podozrenia z manipulacie keby nieco....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát kvě 26, 2023 16:51
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Díky pánové. Jde mi hlavně o to, abych olejem 5W30 A5/B5 nedal motoru čouda, ale je pravda, že v příručce je uvedený a sám výrobce mě to potvrdil a doporučuje jej. Bohužel výměnu kolem 3 tis. km jsem nestihl, tak olej vyměním až kolem 8-10 tis. km a pak každých 10 tis. km. Je pravda, že jsem již několika servisy prošel a všude mě říkali, že GPF u korejců je v pohodě a snad jej ještě nikdy neměnili.
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Aj ja, ako....
Jinak naprostý souhlas s klukama. Vzhledem k typu jízd to bude A pokud si výrobce motoru věří že spotřeba oleje - a jeho průnik do výfukového traktu bude minimální tak se neC dá. A někdy v budoucnu po záruce jestli bude spotřeba oleje už event. vyšší, lze přejít na 5w30 s C2 (nebo něco 0/5w30 C2/C3).sosko píše: => 5W30 A5/B5.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát kvě 26, 2023 16:51
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Jako je pravda, že pokud se na těchto motorech oleje mění včas a chová se k tomu člověk lidsky, tak olej neberou, tudíž do GPF toho asi moc nedoleze. Je tedy otázka jak je to s průnikem benzínu do oleje a s následným dojmem, že olej nemizí, nicméně já osobně jsem nikdy nepozoroval, že bych z oleje nějak výrazně cítil benzín. Hlavně se ptám z toho důvodu, že nový GPF stojí na korejce až 90 tisíc . Ale to je otázka let budoucích, třeba EU nařídí elektroauto do každé rodiny a výměny olejů budou minulostí Díky.
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Přesně tak Olej do 10 tkm, měnit airfiltr dřív než předpis, nehonit to studený, po delší jízdě dochladit turbo, nepodtáčet a občas to prohnat v otáčkách....honza.novak píše:Jako je pravda, že pokud se na těchto motorech oleje mění včas a chová se k tomu člověk lidsky, tak olej neberou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kia / Hyundai 1,5 T-GDi (118 kW)
Toto platí viac-menej u všetkých motorov možno až na pár výnimiekhonza.novak píše:Jako je pravda, že pokud se na těchto motorech oleje mění včas a chová se k tomu člověk lidsky, tak olej neberou...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30