Kia ceed sw - vhodný olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Colommbo »

J1: Trhať netreba, myslím, že si to popísal pregnantne a chápatelne aj pre mňa, díky! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od pepoh »

kater píše: ekooleje a C-čkove sú absolútne zlo pre motory

Oni síce umažu motor , ale prejaví sa to na jeho životnosti a to sa ešte nebavíme o riedení oleja palivom pri nedokončenej regenerácii filtra pevných častíc.
:wink:
ono je to tak s kazdym eko-kurvitkom modernej doby.
cim ich je viac pohromade, tym horsie pre majitela :mrgreen:
vid nove toyoty 0w16 s elektricky cerpadlom oleja, co reguluje tlak na nutne minimum...
zaruku to dozije, ale co potom ? :mrgreen:
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Mirec 29 »

Colommbo:
Je to fórum....je to o diskusii nie o nevraživosti ktorú tu viacerí ukazujú...
skúsim len v skratke...
1. Čo znamená saps ? vieme... aká je hodnota ktorá je dobrá pre motor... málo kto vie... aká je minimálna hodnota ktorá už sa javí ako nedostatočná? málo kto vie....
Saps už som písal je prežitok...je to o pokrokoch a to sa netýka len olejov ale všetkých vied... existujú alternatívy ktoré áno viac než dobre nahrádzajú saps ktoré sú áno potrebné ale nie až v takom množstve a dajú sa nahradiť niečim čo neubližuje DPF/gpf/twc...nejdem písať o jednotlivých zložkách zatiaľ....
2. A alebo C nevypovedá o kvalite oleja ako takého... vypovedá to o inom saps... nič viac.
O kvalite oleja vypovedajú testy nezávislých skupín ľudí ktorí sa tým živia....a teraz nemyslím ľudí alá pán Vaculík...ale skutočných mechanikov,chemikov, fyzikálnych chemikov a reológov...už som to tu raz písal a nepísal som to len tak...
https://www.google.com/search?q=mobil+1 ... ioAcA,st:0
Predstavte si že by ste mali možnosť komunikovať s takými ľuďmi... mnohý z tohto fóra by mali radšej ani odvahu sa na niečo spýtať aby sa im náhodou "ich svet" nezrútil....ja osobne dám na slová ľudí z oboru... jasné nie každý má možnosť dostať sa k takýmto informáciám a preto sú nútený veriť "odborníkom" z tohoto fóra....nechcem sa nikoho dotknúť toto je dobré fórum plné užitočných info ale čo sa olejov týka zaspala sa tu doba...
3. U mnohých "racing" olejov C-čkovych je napísané že sú taktiež vhodné pre bežný provoz... prečo by aj nie...zase sme len a len u množstva saps....
4. Toto nie je pravda... narážal som ale netýka sa to len ich na oleje používané a hlavne teda vyrábané v USA...tu nikto nerieši acea... prečo by aj majú svoj ilsac api a často v spojení s dexos...nie podľa mňa nie sú šunt to tu naznačil niekto iný... podľa mňa naopak sú to jedny z top olejov ktoré sa práve množstvom saps približujú k eú olejom acea C. Napr. v sae 5w30 valvoline,total,Wolf,motul,yaco,Castrol,penzoil,petro-Canada,eneos,zic,idemitsu a mnohé iné... všetko dexos1 gen 2 alebo ilsac/api...nicht acea...a pritom vysokokvalitné oleje... avšak s menším podielom saps... čo sa typickému Európanovi automaticky javí ako zlo...

Pitris:
Mne nič neuniká... práve naopak... áno sú vhodné do auta s gpf/DPF/twc ale len kôli obsahu saps ktorý im môže škodiť....im nie motoru...ten bude jásať šťastím aj pri C oleji pri vhodnom intervale...bude ho rovnako dobre ak nie lepšie (rozdiel v kvalite) chrániť pred opotrebovaním a nájme nebude vytvárať podmienky pre vznik špiny (Kali,laky)
O TBN som písal a zopakujem ešte raz...samo o sebe (hodnota) nič nevypovedá o kvalite oleja ako takého...rovnako ako akákoľvek iná hodnota sama o sebe...olej je treba brať ako celok... čo sa týka tbn vždy je treba hľadieť aj na TAN... prečo? Načo je mi vysoké tbn ak hladina tan počas prevádzky stúpa? čo je lepšie vysoké tbn na začiatku intervalu ktoré časom klesá no zároveň mi stúpa tan alebo nižšia hodnota tbn na začiatku pričom tan na konci je rovnaká ??? rozhodne je lepší ten druhý prípad...preto sa nežeňme za vysokým číslom ako takým ale hľadáte info ktorý olej sa ako dokáže vysporiadať s kyslým prostredím...ako to zistiť ? v dnešnej dobe kedy ako sa hovorí všetko je na nete...len je treba hľadať a najmä chcieť pochopiť a naučiť sa niečo iné než to v čom žijeme roky...

Jarson :
Jeden z mála ktorý má otvorenú myseľ...
Nechápem však o vyčerpaní akých aditív si písal ... Preto budem zdržanlivý

Pepoh:
Vieš aký typ čerpadla sa montuje do Toyot ? Nie teraz nemyslím či elektrické či čo... vieš ako naozaj fungujú? Vieš akú je minimálny tlak potrebný v mazacom systéme ? Prečo hovoríš o nutnom minime.... myslíš že menší tlak je horší ako väčší....omyl... vieš aký je optimálny tlak oleja ? Dôležitý nie je len samotný tlak ale prietok... vyšší tlak môže spôsobiť len viskoznejší olej... nemáš však vyšší prietok...rozhodne je lepší vyšší prietok ako tlak.

Neviem ale chápem prečo sa to zase takto zvrhlo...ja som nikdy nenapísal ani si myslím že má každý liať do motora oleje C len tvrdím a som o Tom presvedčení že motoru nijako neublížia... dôležitejší je interval a jazdné podmienky...a to ako sa k autu správam krátko po štarte napr.
Mimochodom mám v motore dxg...bez acea normy....na zimu Shell 0w20 s acea normou A avšak so zníženým obsahom saps (skúste niekto vysvetliť ) a na ďalšie leto tsj čuduj sa svete zase bez acea normy.
Odpútajme sa od "písmenok" výrobca limity acea často prekračuje len aby dosiahoľ svoj cieľ - kvalitný olej a nakoniec aj tak spadá pod acea normy :idea:
píšem často cez mobil sory za nejaký preklep...
Naposledy upravil(a) Mirec 29 dne úte čer 07, 2022 11:10, celkem upraveno 1 x.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

Mirec, hladal som to, ale za boha to už neviem najst. Skoda , že som si nedal založku. Islo o udaje z rozborov skusobní olejov. Jazdených teda. A aj keby si ma zabil, detailne ( ake konkretne aditiva...) si to už nepamätam. Ale aj inde som narazil na podobne tvrdenia. Neslo teda len o jeden web. Ale tu to bolo ine v tom, že boli dané jasné argumenty s konkretnymi hodnotami. Nie že by po tom nejako extra isli, proste toto sa zistilo.
Pointa ale bola v tom, že napriek výrobcami slubovanými " predlženými " intervalmi , v realite boli tieto "náhradné" aditíva vycerpane naopak dokonca skor , než to byvalo u tých "klasických". A islo prave o tie, ktore boli pouzivane ako nahrada kvoli dosiahnutiu low saps parametrov a mali "na starosti" práve ochranu proti opotrebeniu. Myslím, že by som tomu veril, lebo sa to vyskytovalo vo viacerých zdrojoch.
To je ale ako sa zdá asi ich jedina chybicka krásy. Inak - ak tam boli v správnom množstve - potom fungovali dobre a spolahlivo ( aj ked poznam zdroj, kde sa tvrdí -tiež teda svoje tvrdenia opiera o testy - že po prechode z klasiky na nove aditivacné baliky , už ani nový olej nedosahuje z pohladu ochrany proti opotrebeniu povodné hodnoty ako predtým).
Co mi utkvelo v hlave zo spominaných testov, že sa tam uvadzala hodnota cca 5000 míl ako bezpecná ( ak teda bol motor inak v dobrej kondícii, inak ani tolko). A islo o benzinové motory. Viac už si nepamätam.
Je ale pravda, že to boli clanky niekolko rokov staré a viem ja ci a ako vývoj pokrocil? Vsak aj zinok bol este nedavno dogma a dnes je vsetko inak.

A inak aj ked som tak trochu konzervatívny , nevidím dovod odmietat nové veci , ak prinesu zlepsenie.
neviem ako by som to popísal...možno toto to vystihuje ( požical som si citaciu z jedneho blogu):
A typical Gear Head’s mindset regarding new flat tappet engine Break-In is, “What I’ve been doing works, so I don’t want to change anything”. An Engineer’s mindset is, “No matter what you’ve been doing, let’s see if we can move forward and improve things, making them “better” than they were before”.
:)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Mirec 29 »

Pokiaľ ide o "aditíva" ohľadom TBN a celkovo výdrže čo sa týka schopnosti odolávať rôznym "kyselinám" v motore tak áno napr. použitie bezsírnych aditív má svoje nesporné výhody no nie však na LL intervaly...na toto nie sú stavané ani mnohé A oleje ktoré zlyhávajú nie hodnotou alkalickej rezervy ale lámaním sa ostatných prísad ktoré ak nie sú vyvážené...
čo sa týka opotrebenia tak zásadne nie. mid či low saps nie sú rozhodne o nič horšie v ochrane proti opotrebeniu...však v prvom rade chráni samotný olej/film a jeho pevnosť ( nie hrúbka :!: ) a pevnosť nie je daná množstvom saps či zinku alebo fosforu... a ak náhodou pri neprimeranom režime film zlyhá (ľahko môže zlyhať hrubý film ) až potom prichádzajú na rad aditíva ktoré vytvárajú tribofilmy...a tu je to najkrajšie...pochopiť a získať vedomosti aká kombinácia typu a množstva oných aditív vytvorí najsilnejšiu vrstvu pretože aj u tribofilmoch platí že nie je rozhodújúca hrúbka ale kvalita :wink:
Budúcnosť a je mi jedno či to bude niekomu na smiech sa ukazuje ako kombinácia zddp ( menšie množstvo ) plus iónová kvapalina...kto chce než študuje :wink:
avšak všetky tieto moje "nezmysli" nemusia trápiť nikoho pokiaľ jazdí ako človek a včas mení olejovú náplň :)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od maran5 »

Doufám,že se shodneme na tom,že pro každý motor na světě existuje optimální olej.Že se na tom oleji nejde shodnout,je přirozené - každý to vidíme jinak.Oleje reflektují vývoj motorů(anebo taky naopak).

A teď paliva.Cože,norma pro naftu EN590 je z roku 1993 ???No nazdar!!!Ano,nějaké revize tam byly,naposled 2010.Ale rozdíl mezi naftou 93 a 2022 je jen obsah síry z 2000mg/kg na dnešních 10mg/kg a min.cetany z 49 na 51.Mazivost,destilační zbytek,aromáty vše stejné.A do toho ještě biosložka.Benzín jsem nějak nenašel,ale hádám,že je na tom podobně.

Dál už ani nemusím pokračovat......
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

Mirec- ano, aj o rozpade nejakych tych molekulovych retazcov tam bola rec.
A tiez dufam, ze buducnost to dotiahne k lepsiemu. Totiz este nedavno bolo obvykle skoro pravidlom, ze ten isty olej s novou recepturou ( zvycajne preto novou aby ziskal prave nejaku novu normu), bol co sa tyka ochrany slabsi ako predchodca. Spominal si dexos. Specialne tu dexos 2 oleje takmer vzdy vykazovali nizsiu uroven ochrany ako ich starsie varianty s dexos 1.
Ale zasa treba to chapat takb, ze ide o istu vykonovu rezervu oleja a teda aj parameter novych olejov spolahlivo chrani a aj s istou rezervou pri predpokladanom sposobe pouzitia, len nema tu rezervu az taku velku ako ten pred nim.
(Zdroj: rat540)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Mirec 29 »

Pokiaľ by sme chceli byť konkrétny reč by musela byť o konkrétnych olejoch v konkrétnom motore...
To či olej stratí alebo nestratí na kvalite (všeobecne) záleží predovšetkým od prístupu každého jedného výrobcu...tu sa to delí na tých čo chcú iba zisky a na tých ktorý si potrpia na dobré meno. Medzi niektorými panuje rivalita čo ich ženie vpred... dobré pre spotrebiteľa.
Aj medzi olejmi dexos 1 či 2 boli a sú rozdieli...vo viacerých oblastiach...rovnako ako medzi olejmi s rovnakou acea napr. A5 či A3.
Áno súhlasím že aj oleje s menšou mierou ochrany proti opotrebovaniu (sila filmu) sú dostatočné pre každého normálneho "smrteľníka" :wink: prečo ale nezvolit tenší a zároveň pevnejší čo sa prejaví na "ľahkosti" motora pokiaľ mi to konštrukcia motora dovoľuje :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

Spravna uvaha.
Ovsem v praxi tak trochu problematicka. Sledovany udaj sa totiz nijako nedozvies , iba ak urobis test konkretneho oleja o ktory mas zaujem.
A je to skoda.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Mirec 29 »

Áno môže to byť trošku problém a drvivá časť ľudí nemá chuť či čas hľadať info...radšej dá na radu niekde na fóre nech už je akákoľvek...
Uvediem príklad na mojom aute...koľko ich na svete jazdí ? milióny...ak hľadáš nájdeš...existuje viacero oil clubov,blogov a podobných zdrojov (USA,PL,DE,RU,EN atď) a ak ozaj chceš nájdeš nejeden či už test alebo analýzu ( viacero ) oleja rôznych olejov na tom istom ( mojom ) motore...neveril by si koľko penazí sú schopný ľudia dať len aby zistili ako na tom ich motor je s jednotlivým olejom...dokonca si niektorý robia porovnávacie tabuľky aby mali ľahký prehľad kedy čo naliali a aké boli rozdieli...krásne údaje...a ak si toto všetko dokáže človek nájsť o svojom aute/motore je to pre mňa viac ako rada kohokoľvek na fóre...nechcem sa nikoho dotknúť naozaj. Ovšem platí prvá veta tohto príspevku a áno je to škoda ale každého jedného :wink:
som si vedomí že takéto pátranie je tak trošku úchylka ale čo už každý máme nejaký koníček :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

Asi tak. Aby clovek pohladal...ako sa vravi.
Ja teda viem o jednom zdroji, ktoremu sa ako tak da doverovar, aj to je za mlakou a teda 90% olejov tam testovanych u nas nezozenies. Ale aspon to.
Mohol by si nieka kam by sa to hodilo tito linky , ak mas , zavesit a ulahcit ostatnym " uchylakom " hladanie
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 126
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od sosko »

jarson1 píše:Mirec- ano, aj o rozpade nejakych tych molekulovych retazcov tam bola rec.
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita

s grafom priebehu viskozity 5W40 vs 5W30 a popise ohľadom modifikátorov viskozity ako "dochází k jejich trhání na menší molekuly, což znamená snižování viskozity oleje"
a ďalšie články s grafmi pojednávajúce o zmenách v oleji (okrem iného) v závislosti na km

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... race-oleje

jarson nemyslel si tieto informácie/články ? :oops:

Z desiatok až stoviek videných analýz z tých rôznych fór, k poklesu aditivácie (fosfor, zinok, molybdén, bór, ..?) v čase/km priebehu nijak výrazne nedochádza.
Naopak čo sa mení výraznejšie je pokles TBN, resp. podstatnejšie zvýšenie TAN, množstvo sadzí, vody, paliva, zmena viskozity.
Citácia z jedného z článkov "Některé lehkoběžné oleje (většinou SAE 5W-30 a 0W-30) mají sníženou hodnotu HTHS viskozity, která je však stále naprosto dostatečná pro kvalitní mazání většiny moderních motorů. Ing. Jaroslav Černý, CSc"
Nejdem sa zastávať ekovýrobkov bože chráň, ale keď aj človek, ktorý tomu (snáď) rozumie tvrdí, že aj znížená HTHS je dostatočne kvalitná pre väčšinu, tak potom či A3 alebo C3 olej už bude úplne jedno pri správnom intervale výmeny vzhľadom na zhoršujúce sa parametre vyššie spomenuté.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3 CVT 2006
ex OctaviaII 1.9TDI 77KW 2005,ARAL Hightronic 5W40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

Nie, toto bolo urcite z nejakeho zahranicia a bolo tam mnozsvo analyz / rozborov konkretnych " vyjazdenych " olejov.
Toto co uvadzas su take tie notoricky zname slabikare pre zaklady pochopenia ako funguju oleje. Ale stale vseobecne.
A hlavne vzhladom na to , ze mame ro 2022 , mozeme brat clanok , ktory vysiel v roku 2006 a data zbieral este niekolko rokov predtym, uplne dogmaticky? Cas plynie a veci sa menia. Ako zakladne principy a pointa stale plati, ale tazko mohol testovat oleje, ktore vtedy neexistovali.
To co som uvadzal ja , tiez nebolo uplne cersve , ale ani takto stare.
A nie sme tak trochu už daleko do temy? mali by nas odstrihnut :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od Mirec 29 »

Jarson:
Niečo som už uviedol v inom vlákna (sae20) a všetko bolo uvedené v posmech ( netvrdím že od všetkých )... takže verejne nie už nie...
A pre koho ? Ty to nepotrebuješ bo v hlave to máš zjavne dobre usporiadané ( mám aspoň taký dojem :D )
Ostatným rád posuniem info na konkrétny dotaz ak to bude v mojich silách a ak si niekto doteraz nevšimol píšem v poslednej dobe konkrétne oleje ...nie všeobecne ako iný... píšem o tých o ktorých mám vedomost a dôveru :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Kia ceed sw - vhodný olej

Příspěvek od jarson1 »

...len som asi zvedavý a používam kritické myslenie. To je vsetko. A ani to nie je zaruka neomylnosti.
Ale ( aj ked i toto už je od témy na kilometer) na chvilku sa s dovolením vratim sa k suboju olejov noriem A a C.
Teraz som narazil na jedno take zhrnutie testu ( už som to predtým cital, ale stratilo sa mi to). V podstate to potvrdzuje, že nový olej s normou C ( tu konkretne C3) može byt na ochranu proti opotrebeniu vybavený nie že dostatočne, ale priam výnimočne. (tento tu uvedený má poradove číslo 5 v rebríčku asi 250 hodnotených olejov). Ale sucasne je tu aj zmienka o tom ako stráca svoje vlastnosti pri prehriatí. A aj ked taketo teploty v normalne fungujucom motore nie su , miestne sa predsa len v kazdom motore vyskytuju ( piestna skupina). Takže aj toto mi istým sposobom potvrdzuje moj nazor na castejšiu výmenu u týchto olejov ( preložene prekladacom google z anglictiny ):

5. 0W30 Ravenol VSW, USVO (Ultra Strong Viscosity Oil), syntetický = 135 395 psi
Tento motorový olej s nízkým třením má certifikaci ACEA C3 a je určen pro benzínové nebo naftové motory osobních automobilů s nebo bez přeplňování nebo přímého vstřikování. Tento velmi působivý motorový olej se vyrábí v Německu a byl testován na začátku roku 2021.
Hodnota psi tohoto oleje, která pochází z testování při normální provozní testovací teplotě 230*F, jej řadí do kategorie ÚŽASNÉ ochrany proti opotřebení. A také jsem pokračoval v testování tohoto oleje při mnohem vyšší teplotě 275*F. Při této zvýšené teplotě se očekává, že jakýkoli teplejší a řidší olej zaznamená pokles schopnosti ochrany proti opotřebení. Tento olej měl pouze malý 4% pokles schopnosti. Ale i při této zvýšené teplotě produkoval působivých 129 754 psi, což zařadilo tento mnohem teplejší a řidší olej do kategorie FANTASTICKÉ ochrany proti opotřebení.
Také jsem testoval tento olej, abych zjistil jeho nástup tepelného rozkladu, což bylo poněkud zklamáním 265*F. POZNÁMKA: Motorové oleje NEPŘESTAVÍ fungovat, když překročí počátek bodu tepelného zhroucení. Prostě se začnou pomalu zhoršovat.


... a sucasne zareagujem aj na predosle odkazy od soska - zdroj z ktoreho toto je , je "živý" zdroj.
Tj. stale sa tam robí, stale pribudaju nove a nove zistenia. Teda poznatky tu uvedene odzrkadluju realny vývoj olejov v realnom case.
A myslím, že pre každého , kto z nejakého dôvodu hladá "správny" olej - asi každý kto tu je na fore sa sem takto dostal - ma väcsí význam poznat data konkretneho oleja z roku 2021, ako vseobecné info z roku 2006 .Aj ked ho v princípe nijako nepochybnujem a ako slabikar pre pochopenie fungovania olejov je stale doležitý. Ovšem zodpoveda skutocnostiam v tej dobe platným.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět