Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Dobrý den,

Jaký bystemi prosím poradili za olej a filtr do tohoto vozu? Převažují cesty do práce (20 km tam a 20 km nazpět). Ale dost často také jezdím po dálnici a sem tam jezdíme do Rakouska (Alp), takže provozní podmínky asi nic moc. Díky moc za rady
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

To téma jsem četl, ale radši jsem chtěl oddělit hybrid od pouhého benzínu. Při první výměně v 2500 km mě dali 5w30 originál kia, ted tam mám 0w20 (navíc na faktuře je 508/509, což je olej pro koncern), takže jsem se celkem vyděsil, co to tam vůbec mám. Asi to byla poslední kapka a do autorizáku jezdit už nebudu.

Nevím jestli nějaký 508/509 splňuje i normu pro Kia. Většinou jsou C5. Ale prd tomu rozumím, tak nevím jestli to rěšit nebo dojezdit do 10kkm a pak dát něco normálního nebo to radši vylejt rovnou
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

Teď to tam nechej a po zimě bych dal úplné klidně 0w30 (5w30) ACEA C2.

PS: to že si první olej vyměnil po 2500 km je moc dobře a další výměny po 10-ti tkm taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Neuškodím tomu motoru (opravdu nedam ruku do ohne za to co tam mám)? Osobně bych se pak klaněl tomu 5w30, ale ani těch 0w20 v tebou odkazovanym tematu se nejevi spatne. Ono na jare stejne budu mit kilometry, tak to tak jako tak pujde ven.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

Když je tam C5 tak je to 0w20 a na zimu gut a jak jsem psal pak 0w30 (nebo 5w30) s C2. Pro ten GPF je C2 a C5 z hlediska saps totéž.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Teď obecně, lze tedy říci, že kde lze C2, tak mohu použít C5? Nebo to míchám jablka s hruškami?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

C1 - low saps, snížená HTHS
C2 - mid saps, snížená HTHS
C3 - mid saps, normální HTHS
C4 - low saps, normální HTHS
C5 - mid saps, extra snížená HTHS

Mid saps - max. 0,8%
Low saps - max. 0,5%
Normální HTHS - nad 3,5
Snížená HTHS - 2,9 - 3,5
Extra snížená HTHS - okolo 2,6 (0w20 a míň).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Takže teoreticky je motor méně chráněný s C5 oproti C2, pokud tomu rozumím.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

Z hlediska HTHS (tloušťky olejového filmu) a při (tepelné nebo výkonové) zátěži ano.
Ovšem pokud je motor uzpůsoben (kvůli ekologii) na 0w20, v zimě nebo na kratší jízdy - a při včasné výměně - se dá.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

No uzpůsoben, asi jo ale...auto mám z konce roku 2020 a dle manuálu je přípustný pouze 5w30, nicméně minulý rok měl Ceed facelift a ty samé motory (tam 100% ke změnám nedošlo) už mají v příručce uvedenou i variantu 0w20, kterou lijí do těchto motorů i v autorizáku bez ohledu na rok výroby auta.

Takže poté až budu měnit, tak tento bude ok? https://www.ravenol.de/en/product/motor ... -sae-5w-30?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

Ano. A pokud by si chtěl být pintlich a vycházelo to na dvě výměny za rok tak tu 5w30 po zimě a 0w30 na zimu https://ravenol.cz/produkty/ravenol-fes-0w-30:41/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Skvělý díky, buď tam dám toto, nebo v servisu budu důslednej a pohlídám si co mě tam dávají. Nevím jestli má smysl 0w30 jelikož parkuji v garáži a těch studených startů v mrazu je minimum. Ale beru v potaz tuto možnost.

Jen ještě čistě teoreticky, opravdu je možné si 0w20 odrovnat motorv dlouhodobém hledisku? Jak jsem psal, tak dálničních km není moc, ale když už tak jezdím do 160 km/h a autu nijak extra velký záhul nedávám. Protože pokud v autorizovaném servisu, kam jezdím lijí do každého Ceeda 0w20, co jim tam přijede (a že mají vyšší km nájezd než já, i v náročných podmínkách) tak to je dle mého organizované ničení aut. A chápu správně, že třeba 0w20 je naprosto nevhodná, když plně auto naložím 4 lidmi, na střechu dám box, na kouli 4 kola a jedu přes alpy do chorvatska, kde je 40 °C
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od Pitris »

michalpce píše:....že třeba 0w20 je naprosto nevhodná, když plně auto naložím 4 lidmi, na střechu dám box, na kouli 4 kola a jedu přes alpy do chorvatska, kde je 40 °C
Ano, přesné to jsou podmínky kdy je 0w20 nevhodná, i když ji výrobce předepíše/povolí a použivá.
Ony ty oleje 0w20 nejsou šunt a musí být kvalitní - a jsou, a jsou nadopovány aditivy, a při včasné výměně "to asi udrží", ale tomu motoru to v žádném případě neprospěje, bo je to olej na jiné podmínky; a na ty letní dovolenkové podmínky jsou zas vhodné jiné oleje.

PS1: když máš garáž, je 0w zbytečná.
PS2: a myslíš že servisu jde o to aby motor vydržel?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
michalpce
Příspěvky: 141
Registrován: stř zář 21, 2016 14:20

Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF

Příspěvek od michalpce »

Já vím, že servisu jde v první řadě o to, aby na mě vydělali, ve druhé řaě poté, abych co nejdříve navštívil showroom hned vedle a koupil si nové auto, aby mě ho mohli kurvit znovu. Do autorizáku jezdím jen kvůli záruce, ale začínám v tom postrádat smysl (hlavně ekonomický). Nota bene, když znám ověřenýho a spolehlivýho mechanika, který mi do auta dá, cokoliv budu chtít. V létě jsem se chystal kormě Chorvatska i do Norska, kde to taky není rovinka, a auto dostane zabrat, takže jednoznačně tam musí 5w30. Aspoň v tom mám pořádek. Díky moc
Odpovědět