Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Moderátor: Colommbo
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Onoho času keď som ceed 2019 mal, (síce CRDi ale ako príklad môže byť), som si u nich pozrel čo leju do motorov- dávali Shell HU 5w30 C3, to som si kúpil a nalieval to predomnou-autorizaku neverím. Mal som v C3 povolené všetky dostupné triedy- u nich mi liali 5w30 , medzi výmenu 10tis km som dal 5w40 v C3.
Za mňa 0-5w20 nie, min 5w30-40, prípadne možno 0w30-40. Pre môj vnútorný pocit.
Za mňa 0-5w20 nie, min 5w30-40, prípadne možno 0w30-40. Pre môj vnútorný pocit.
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Bohužel servisy v okolí neumožňují být u výměny a ani nedovolují si přinést vlastní olej. Na to mě upozornovali předem, aniž bych se stihl vůbec zeptat.
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Kašli na autorizovaný servis, já už na ně prdím, na poslední garančce po mně chtěli za olej, filtr, kabinový filtr a brzdovku 9200,-. U mého osvědčeného servisáka bych zaplatil čtverku a ještě by mně tam nalil pořádný olej a né ten šunt Magnatec v C2.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Jak jsem psal výše, do autorizáku jezdím kvůli "záruce", ale to je asi spíše moje blbost, když čtu jak se k zárukám poté staví. Nicméně litr oleje za 800,- už je opravdu moc.
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Presne si to vystihol motor to vôbec nepotrebuje aj napriek tomu to tam mnohý lejú... len pre vnútorný pocitdany01 píše: Za mňa 0-5w20 nie, min 5w30-40, prípadne možno 0w30-40. Pre môj vnútorný pocit.
Vlastný olej si môžeš doniesť len na Tom trvaj a nedaj sa odhovoriť... Maximálne ti dajú podpísať papier...aj ja som ho podpisoval
Magnatec v C2 nie je šunt len meno trpí pretože sa hooodne pretťahovali intervali
Inak by som sa držal predpisu výrobcu....ak máš povolené 5w30 predpokladám že C2 bude v knižke tak osobne by som dal 0w30 na zimu a 5w30 na leto (ako už bolo spomenuté) ...inak to dxg aj keď nie je C2 je viac než použiteľné....pretože ilsac je čo sa týka obsahu saps takmer to isté pokiaľ si teda ochotný zaň platiť...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Však je za půlku toho, co dávám teď za nějaký sudový koncernový olej. Takže za mě cajkMirec 29 píše:dany01 píše: .... pokiaľ si teda ochotný zaň platiť...
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
No pokiaľ sa takto na to pozeráš tak ok. A od toho dxg-čka ťa rozhodne odhovarať nebudem sám so ho mal a ešte jedno balenie čaká na toto leto...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Pokud existuje alternativa, tak si rad necham poradit. Auto neplanuji prodavat, tak mu muzu doprat to nejlepsi.
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
tak ti poviem jedno tajomstvo...najlepšia je včasná výmena ( a nemusí to byť top ) oleja. Preto osobne preferujem oleje leto/zima pri nájazde viac ako 10tkm ročne
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Když si začal s těmi tajnostmi tak přidám taky jednu páč to vypadá že to moc lidí neví.
Aby motor vydržel chce to ho NEPODTÁČET, netrápit ho pod 2000, občas vyhnat pavouky a nechat ručku otáčkoměru aby si prohlídla i číslo 5
Aby motor vydržel chce to ho NEPODTÁČET, netrápit ho pod 2000, občas vyhnat pavouky a nechat ručku otáčkoměru aby si prohlídla i číslo 5
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
a osobne u mňa by bola aj samozrejmosť "vifovanie"
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Panove, zase takovy blb nejsem, auto nepodtacim, snazim se brat kvalitni benzin a obcas dam i ten vif. olej se take snazim menit kolem 10 tis. Bohuzel jsem veril servisu, ktery mi tam dal evidentne spatny olej.
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Ne. Sorry, to si nikdo nemyslí, ale opravdu jsou taci co věří tomu že olej po 30-ti tkm, a když uslyší 3 tisíce otáček tak se křižují jako kdyby viděli čerta bo to přeci nejmíň žere při dvanácti stech otáčkách a nejvyšším kvaltu.michalpce píše:Panove, zase takovy blb nejsem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Osobne by som sa pri podaní oleja 508/509 na zimu vôbec neurazil... takže by som ho ani nenazval špatný. Sám by som ho tam nedal lebo by som volil lacnejšiu alternatívu ale zase ani by som sa rozhodne nebál .
To čo píšem nepíšem len pre teba ale pre všetkých potenciálnych čitateľov tohoto vlákna ktorý majú síce rovnaký motor/auto ale nie rovnaký prístup k motoru/autu ako napr. ty. Preto je treba niektoré veci spomenúť a zopakovať aby sa nezabudlo/vedelo
To čo píšem nepíšem len pre teba ale pre všetkých potenciálnych čitateľov tohoto vlákna ktorý majú síce rovnaký motor/auto ale nie rovnaký prístup k motoru/autu ako napr. ty. Preto je treba niektoré veci spomenúť a zopakovať aby sa nezabudlo/vedelo
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Kia CEED SW 1,5 T-GDi 118 kW s GPF
Tak on ten olej asi urcite neni spatny, ale podvedome mam porad v hlave, ze tam asi moc nepatri.