No ono by se nemělo dělat více věcí,ale přesto se to děje.A nejsem si jist,zda je dnes záměrem výrobce,aby výrobek fungoval dlouhodobě spolehlivě.Kdyby totiž dal do motoru pořádný olej,tak by se zase ukázalo,že kecá ohledně spotřeby paliva.Ono dnes dost lidí jezdí s autem pomalu i na hajzlík,takže tam ta vodička má potom nějaký efekt.Nu a pokud tihle městští jezdiči vyrazí jednou za rok někam k moři na dovolenou,tak se dá vždycky ta zvýšená spotřeba oleje nějak okecat.Stačí si pročíst nějaká fóra a nestačíš se divit,kolik lidí na tohle slyší a budou ti tvrdit,že oni zvýšenou spotřebu oleje nemají.Když se zeptáš na to, v jakém režimu je auto provozováno,tak napíší,že jezdí 80% město,sem tam okresky,1x za rok k moři a ještě nezapomenou dodat,že se snaží nevytáčet motor nad 2500 ot/min,takže ta 6-ka při té cestě po dálnici chybí.A pak je druhý segment,který se dostaví na fórum tehdy,když jim auto začne špatně startovat,poškubává nebo dokonce zaplatili opravu za x tisíc korun,protože jezdili přesně podle pokynů výrobce a řvou jak tygři,že už si takový krám nekoupí.Když jim napíšeš,jak se věci mají,tak koukají jak puci.jerome píše:len teraz kto ma pravdu vyrobca alebo uzivatel vyrobca by predsa nemal klamat a dat svojmu vyrobku to najlepsie pre dlhodobe fungovanielengy60 píše:Z toho plyne, že motoru mnohem více svědčí olej specifikace A3/B3 a nikoliv A5/B5 jak tvrdí výrobce
Kia Ceed 1,4
Moderátor: Colommbo
Re: Kia Ceed 1,4
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kia Ceed 1,4
....alespoň někde tu má rozumColommbo píše:Nedělejte z těch olejů zas takovou vědu, kluci... ..
A co si tak pořídit jiný motor Možná, by se tvůj pohled na věc poněkud změnillengy60 píše:...Já když srovnám 3 druhy olejů,které jsem zatím v mém stroji vyzkoušel...
Re: Kia Ceed 1,4
Tak chlapi dnes som to radsej vymenil.Ten Millers ked som ho vypustal z motora bol skutocne ako voda,asi preto taky ten kovovy sramot.Uz nebudem experimentovat,ostanem pri osvedcenom Totale,alebo Shell Helix ultra.
Re: Kia Ceed 1,4
Mohu tě ubezpečit,že pokud si naliješ pleťovou vodu do jakéhokoliv motoru,tak budeš mít úplně stejný problém.NOP píše: A co si tak pořídit jiný motor Možná, by se tvůj pohled na věc poněkud změnil
Kolega dagypa50 je živým důkazem.Při použití doporučeného oleje hnusný kovový zvuk a fofrem se vrací zpět k osvědčenému normálnímu oleji.Pokud by ho nechal déle,tak by stoprocentně došlo i na ten úbytek.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kia Ceed 1,4
Keby sme si nerobili vedu z olejov tak toto forum nema zmyselNOP píše:....alespoň někde tu má rozumColommbo píše:Nedělejte z těch olejů zas takovou vědu, kluci... ..
Ja som zas rad ze sa rozsirila skupinka ludi nasluchajucich motoru
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Kia Ceed 1,4
No a kde bych se odreagovával?jerome píše:Keby sme si nerobili vedu z olejov tak toto forum nema zmysel
Těch pár jedinců stav věcí nespasí!jerome píše:Ja som zas rad ze sa rozsirila skupinka ludi nasluchajucich motoru
Re: Kia Ceed 1,4
jerome..
Vedu by sme robiť nemuseli, keby posledné roky (a čím ďalej, tým je to ešte výraznejšie) výrobcom nešlo primárne o dosiahnutie pošahaných laboratórnych emisných kritérii za každú cenu a neprispôsobovali a nepodriaďovali by tomu všetko..
Vedu by sme robiť nemuseli, keby posledné roky (a čím ďalej, tým je to ešte výraznejšie) výrobcom nešlo primárne o dosiahnutie pošahaných laboratórnych emisných kritérii za každú cenu a neprispôsobovali a nepodriaďovali by tomu všetko..
Re: Kia Ceed 1,4
Problém je "pouze" v tom, že podle nich zákazníci vybírají auta a v některých zemích podle nich stát vybírá daně.kornel píše:...keby posledné roky (a čím ďalej, tým je to ešte výraznejšie) výrobcom nešlo primárne o dosiahnutie pošahaných laboratórnych emisných kritérii...
Re: Kia Ceed 1,4
systém je prd.. a ako to už býva zvykom.. "akákoľvek zmena, aj zlá zmena, je dobrá a čo je hlavné, je už nevratná"
Re: Kia Ceed 1,4
Jenže to se neděje "vně nás", to my sami na sebe pleteme bič, kterým pak dostáváme výprask: takto funguje to, čemu se říká "společenský systém".
Re: Kia Ceed 1,4
Asi tak to ma asi byt kedze sme homo sapiens
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Kia Ceed 1,4
dagypa50 píše:Panstvo zdravim nalial som do mojho vyssie spominaneho Ceeda Millers EE LONG LIFE 5w40 NANODRIVE bude problem,alebo je to OK?
Tak to koukám jako blázen Sice ne každému motoru "sedne" každý olej, ale ten EE by měl být gut....dagypa50 píše:Tak chlapi dnes som to radsej vymenil.Ten Millers ked som ho vypustal z motora bol skutocne ako voda,asi preto taky ten kovovy sramot.Uz nebudem experimentovat,ostanem pri osvedcenom Totale,alebo Shell Helix ultra.
Brembo píše:Tak som konečne vymenil olej za MO EE 5W-40 a možem povedat,že skutočne znižije hlučnost i motor má iný chod. Zníženie hlučnosti po výmene je normálne,no zaznamnal som,že je potrebné odjazdit pár stoviek km,pri ktorých sa hlučnost postupne znižije. Zo zvukového prejavu diesela sa vytratil kovový zvuk,motor má hlbší zvuk.
....byť CFS NT je "o level" výš.... Já loni jezdil v Accordu EE 10w40 a nemůžu říct jedno křivé slovo....kornel píše:Já si to nielen myslím, ale aj z osobných už pomerne dlhodobejších skúseností (cca 100tkm na CFS NT 5w-40 v 2.0TSI) ten olej hodnotím veľmi pozitívne....
....ale je pravda, že třeba i Total a Shell má hóódně dobré oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kia Ceed 1,4
Pitris píše:Ten Millers EE 5w40 je sice C3, ale už C3-10 nebo dokonce C3-12. A ACEA C3-10 poskytuje stejnou míru ochrany jako oleje s aditivačním balíkem pouze ACEA A3/B4-08 FULL SAPS. Problém s olejem nebude - spíš naopak / ovšem za předpokladu správné výměny: krátké jízdy do 10-ti, delší jízdy do 15-ti tkm.
Proto jsem taky napsal: za předpokladu správné výměny: krátké jízdy do 10-ti, delší jízdy do 15-ti tkmlengy60 píše:No já na něj koukal taky,přemýšlím totiž o tom,že ten Mogul od Bédi pověnuji dcerce na příští výměnu oleje a vrazím tam spíš něco lepšího. Nicméně mě od tohoto oleje poněkud zrazuje poměrně nízká hodnota TBN.Tak si říkám,jestli nebude lepší Trident 5W-40 nebo XF Long Life 0W40 či dokonce CFS 5W-40,ten se mi zamlouvá úplně nejvíc.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Kia Ceed 1,4
No ono asi přeci jen nebude C3-10(12) totéž jako A3/B3(B4). Zjevně je ten Millers řidší než ten Total 5W-40,soudě podle překvapení kolegy.Dle mého skromného názoru je ten Millers EE 5W-40 spíše vhodnější pro naftové motory.Pro benzínový motor bych spíše zvolil XF 0W-40,CFS 5W-40 nebo CFS 5W-40 NT,které nemají normu VW 505.1 Podobné to je u Tridentu,normální 5W-40 bude fajn,verze LL s normou
VW 505.1 nejspíš nebude.
VW 505.1 nejspíš nebude.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Kia Ceed 1,4
Tak Quartz je opravdu mírně "hustší" než Millers EE - při 40°C 90 / 85,9 a při 100°C 14,7 / 14,1, ale že by to bylo až tak znatelné Ale jo, autímu je lepší běžný olej měnit častěj než lepší olej přejíždět.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF