Karbonové šupinky v oleji
Moderátor: Colommbo
Karbonové šupinky v oleji
Zdravím pánové!
Měnil jsem olej ve Fiatu Bravo 1.4 16v 66kW (2009) teď ve 118000 km a našel jsem ve vypuštěném oleji na dně lavóru menší množství (cca 15 - 20?) tvrdých černých karbonových šupinek o velikosti cca 1 - 2 mm.
Dřív jsem si jich nevšimnul.
Žádné kovové piliny ani kal ani nic podobného v oleji nebylo.
V motoru byla Selenia 20K a to asi 8500km.
Tento olej používám prakticky celou dobu. Výměny byly vždy po cca 10000 km, samozřejmě i s filtrem.
Dlouhodobá spotřeba oleje je asi 0,07 l/1000km.
Je to normální stav?
Díky!
Měnil jsem olej ve Fiatu Bravo 1.4 16v 66kW (2009) teď ve 118000 km a našel jsem ve vypuštěném oleji na dně lavóru menší množství (cca 15 - 20?) tvrdých černých karbonových šupinek o velikosti cca 1 - 2 mm.
Dřív jsem si jich nevšimnul.
Žádné kovové piliny ani kal ani nic podobného v oleji nebylo.
V motoru byla Selenia 20K a to asi 8500km.
Tento olej používám prakticky celou dobu. Výměny byly vždy po cca 10000 km, samozřejmě i s filtrem.
Dlouhodobá spotřeba oleje je asi 0,07 l/1000km.
Je to normální stav?
Díky!
Re: Karbonové šupinky v oleji
A nemohly ty "šupinky" být v té nádobě už před vypuštěním toho oleje Ta péče o motor je
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Karbonové šupinky v oleji
Pitris: Myslím, že spíš ne, že to opravdu vyteklo z motoru. Jinak motor jde normálně, teď trochu klidněji. Tak jako vždycky s čerstvým olejem. Asi to moc řeším...
Re: Karbonové šupinky v oleji
takze mas auto od nova.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Karbonové šupinky v oleji
bjukemen: Ano
Re: Karbonové šupinky v oleji
zaujimave nemali by sa tam nachadzat ziadne supiny karbon ani nic..
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Karbonové šupinky v oleji
Auto má jednoho řidiče?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Karbonové šupinky v oleji
Hombre: Ano, z 95% s ním jezdím jenom já.
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Karbonové šupinky v oleji
p_t_b : Po někom takovám jako si ty si koupit auto je můůj sen. Všechna čest
-
- Příspěvky: 57
- Registrován: čtv čer 14, 2018 20:07
Re: Karbonové šupinky v oleji
já jsem karbonové vláskové šupinky našel v našich autech (BMW motory M52,M62), když se auta koupili z německa a dal se proplach oleje. V říše se dodržuje interval 25-30 tisíc...
auta fungujou dál..
auta fungujou dál..
Re: Karbonové šupinky v oleji
Tam by si pro děravý groš nechali koleno vrtat.
Re: Karbonové šupinky v oleji
Neviem preco ale vsetci si myslia co dovezu auto z nemecka ze ich auta su vzdy top stav, sam som nejake uz videl pri opravach a musim povedat ze som bol sklamany, bol som naivny ked som si myslel ze narod z adekvatnym platom sa o auta stara nejako inak ako je v skutocnosti zvykom
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Karbonové šupinky v oleji
Byl bych toho názoru, že ten olej není to pravé ořechové. Pomalu dělá usazeniny do nějakého povlaku. Po dosáhnutí určité tloušťky, se začne odlupovat. A toto se opakuje po určitých periodách-najetých km.Nějaká složka v oleji není OK.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Karbonové šupinky v oleji
Hombre: To je možné. Příště zkusím nějaký jiný a uvidí se.
Re: Karbonové šupinky v oleji
Aky je uz lepsi olej ako selenia 20K..?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw