Karbonové šupinky v oleji

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Misojogi »

Které oleje
teraz si narychlo nespomeniem, ale mali to byt nejake mikro a nano castice, pripadne sa to malo dosiahnut nejakou specialnou prisadou do oleja
videl som take reklamy ale moc som tomu neveril takze si to uz presne nepamatam

proste pointa je taka ci tie supinky nie su dosledkom predosleho majtela a jeho experimentov
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Pitris »

To si pleteš se zubní pastou s mikrogranulemi :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od NO HITS »

Misojogi píše:
Které oleje
teraz si narychlo nespomeniem, ale mali to byt nejake mikro a nano castice, pripadne sa to malo dosiahnut nejakou specialnou prisadou do oleja
videl som take reklamy ale moc som tomu neveril takze si to uz presne nepamatam

proste pointa je taka ci tie supinky nie su dosledkom predosleho majtela a jeho experimentov
Oni myslí spíš nano šupinky, ne šupiny co vypadnou z vany :D
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Hombre »

Slunečnicový, když tam zůstane odloupaný teflon z pánve.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od tonny »

NO HITS píše:Oni myslí spíš nano šupinky, ne šupiny co vypadnou z vany :D
Ano, Mišo měl na mysli teflonové částice, ne přímo šupiny. https://www.oleje.cz/clanek/Teflonove-s ... ano-ci-ne-
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Zdenek 74
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 26, 2016 18:51

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Zdenek 74 »

Zdravím všechny... nejen pro NO HITS :)
ještě se vrátím malinko k filtraci a tlaku motorového oleje.To bys tomu dal nap-del, kdyby jsi slučoval tlak oleje před regulátorem tlaku a tlakovým obtokovým ventilem ve spin filtru :cry: . Nedá se jednoznačně říct, že obtokové ventily ve filtrech otevírají ve 2barech. Každý motor má v tomto ohledu jiné potřeby a proto výrobci filtrů šijí filtr na míru konkrétnímu motoru. Je jedno jestli turbo-diesel,-benzin nebo atmosféra. Například tvoje auta... Mazda 2.5 má v kvalitním filtru ventil 2,5bar a Almera 1.4 okolo 1bar , protože to tak mazací soustava prostě potřebuje. Dotazovaný motor FIRE 192B2000 má pro montáž na trhu filtry od 0,7 po 1,7 dle značky. Obtokový ventil se otevírá pouze ve dvou případech (bohužel ne u nekvalitních a nevhodně namontovaných), při promrzlém mazivu a při nadměrně znečištěné filtrační vložce, aby bylo zaručené mazáni motoru. Pokud olej v provozní teplotě motoru ve 2000-3000 ot/min jde obtokovým ventilem je zde něco špatně :) . U tzv. spin filtrů - jednofiltračních , ale i dvoufiltračních se o přetlak za olejovým čerpadlem v bloku motoru stará malá kulička s pružinkou vždy!!! měkkčí než pružina obt.ventilu ve filtru (pokud se na ni zatlačí vyteče ještě malá část starého oleje) tj. regulátor tlaku oleje, který se otevře, když filtrační papír v dostatečné míře nepropouští olej a tím reguluje tlak i pro filtr a vše co je za ním. Pak je potřeba taky rozlišovat plnoprůtokový filtr, který je předmětem debaty a obtokový a to skutečně obtokový, který mám třeba ve stovárně a jeho účinnost je oproti novějšímu typu pramalá. :) Jináč bezbečný tlak oleje v mazací soustavě osobního auta je zhruba 2,5 až 4bar podle typu a objemu motoru, je pravdou pokud se namontuje nekvalitní nebo nepředepsaný filtr a že jsem jich na dílně už pár demontoval nadělá to časem paseku. ptb měl problém s nečistotami tak jsem chtěl poradit, protože mám s těmito Fiaty osobní zkušenost a pokud jde o mazání není místo pro nějaké ,,iluze,, jak píšeš :) . Zdar jak sviňa do Brna :wink:
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od NO HITS »

Myslím že se opět pleteš :D
Třeba Almera nemá obtokovej ventil ve filtru, ale v bloku válců. Kulička pod filtrem není regulační ventil, ale právě ten obtokovej ventil. Regilační ventil je jen pístek na pružině, takže omezuje max tlak oleje, , kterej bude vyšší než tlak při max výkonu (minimum 4,2 bar). Takže to bude třeba na 5barů. Ze schématu je jasně vidět, že ten ventil je přímo okolo filtru a při nárůstu tlaku na ty 2bary se obtokáč otevře a pak jde olej cestou nejmenšího odporu, čili přes obtokovej ventil. Ještě dodám že konkrétně almera 1.4/1.6 má pří 2000ot/min tlak minimálně 2,4 bar, takže přes filtr to jde jen na volnoběh. ( při studeným startu v zimě až 1500ot) ;-) Bádání zdar
Obrázek
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to je potom ale dost blbý. Jinak ovšem tlak a průtok v daném konkrétním místě jsou veličiny na sobě hodně závislé, tj. posuzovat tlak v hlavním olejovém kanálu a v prostoru umístění obtokového ventilu filtru je dost ošemetné.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od jarson1 »

položme sa na otázku:
čo asi urobí v tejto suvislosti použitie oleja o neprimerane vysokej viskozitnej triede oproti predpisu výrobcu?
...a zaspomínajme si pritom na hodiny fyziky :roll:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Pitris »

A povezte, čo si predstavujete pod takym pojmom neprimerane vysoka viskozitna trieda .:?: :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od NO HITS »

Asi tím myslí špatně zvolena, např 15Wxx na zimu a krátký trasy... Aspoň tak jsem ho pochopil já.... Ehm, ono je to téma vlastně o šupinkách v oleji... Zase jsme trochu utekli od tématu :D
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Misojogi »

o šupinkách v oleji...
skus pozriet napr co pise J Cerny na tuto temu
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ovem-oleji
Naposledy upravil(a) Misojogi dne ned říj 06, 2019 22:40, celkem upraveno 1 x.
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Zdenek 74
Příspěvky: 14
Registrován: úte črc 26, 2016 18:51

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Zdenek 74 »

Tak to velice zjednoduším, pokud olej neprotéká i po ohřátí přes filtrační papír filtru tak je prostě zle a je jedno jaké jsou otáčky motoru, filtrace je nedokonalá! Olej přes papír prochází bohu dík vždy i u Nissanu a nejen při volnoběhu (to bys na trase Brno - Praha vůbec nefiltroval a motor při 15 000km intervalu výměn by šel brzy do kopru). V jakém množství závisí na teplotě (viz. jarson1) i tlaku oleje, po ohřátí v předepsané viskozitě ve velkém množství tomu věř. Až když z důvodu vysoké viskozity nebo vysokého tlaku vlivem vyšších otáček, znečištění, zanesení ,,nestíhá,, protékat olej otevírá se regulační ventil před filtrem (chrání filtr, olejový chladič...není vždy součástí... před nadměrným tlakem) a obtokový ventil ve filtru. Na schématu Almera 1.4 1.6 máš za čerpadlem regulační i obtokový v bloku motoru z 90.let Nissan, Opel atd. v naprostém pořádku- může být (odlišná konstrukce) , ale Fiat Bravo FIRE 1.4 192B2000 a dovolím si říct většina vyráběných motorů má obtokový ventil až ve filtru. Proto může nastat u tohoto velice rozšířeného typu ,,spin,, únik malé části nečistot zpět do motoru a o to zde šlo :) . U tvé Almerky tě to nepotká tam se vše odehrává ještě před filtrem, jedině že by ti propouštěla pryžová nebo silikonová protizpětná membrána ve filtru. A když jsi u těch schémat tak se podívej na řez plnoprůtokového filtru typu spin-on a řez filtru na tvou Almeru a porovnej. Určitě na to příjdeš. Motory jsou různé konstrukce a odlišnosti běžné, jen slovo motor zůstává stejné. :) :wink: studuj třeba zde: http://www.tznj.cz/uploads/ucebnice_top1/files/13.html
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od Misojogi »

Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Karbonové šupinky v oleji

Příspěvek od NO HITS »

Filtr jsem měl rozporcovanej a obtokáč tam opravdu není, jen ta prstencová membrána. Nedávno jsem videl test filtrů různých výrobců, bylo jich asi 15, porovnávali tam množství materiálu, filtrační schopnost, tlak sepnutí obtokovýho filtru, průchodnost filtru resp jakej odpor to vytváří v olejové soustavě atd.
A rozpětí otevření obtoku bylo snad od 0,9bar do 5 barů. Mezi správně fungujícími byly mann, champion, purflux (dvojnásobná filtrační plocha). Možná tohle byl důvod proč se u nissanu tenkrát rozhodli dát obtokovej ventil přímo do motoru. Nebo to bylo jen pro jistotu, těžko říct
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Odpovědět