JASO norma

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

xantron
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 16, 2019 16:07

Re: JASO norma

Příspěvek od xantron »

No na skutru jezdim i v prosinci, takze 5w40 se asi bude hodit. Na interval vymeny oleje kaslu, menim olej kazde jaro bez ohledu na najezd. Jsou to blbe tri stovky za litr oleje, takze neni proc setrit. Jinak kaslu teda na JASO a beru tento jako vzdy. Jen jsem to chtel JASO pochopit
https://www.k2moto.cz/motorovy-olej-sco ... 5w-40-6634
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: JASO norma

Příspěvek od Jerry3 »

JASO je kvůli mokré spojce. Nemáš-li mokrou spojku, nepotřebuješ JASO. Toť celé kouzlo pochopení. Jinak jsi vybral dobře!
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: JASO norma

Příspěvek od Durex »

Přesně tak. JASO MA, MA1,MA2 nebo MB nemá jiné opodstatnění,než že je pro mokrou spojku. A až PCX bude mít mokrou spojku,tak se ani nerozjede,ostatně jako drtivá většina ostatních skútrů.

Jinak ten servisní interval sem napsal proto,že na skútrech se toho nalítá docela dost. Takže ano, rok a nebo max 3000 km. Pokud bude motor dostávat naloženo,tak se může i zkrátit. Je to proto,že je tam litr a nemá to olejový filtr.

Já bych tedy vbybral jiný olej (Bez JASO normy a i jinou API,ale pro tento interval výměny je to ok),každopádně chybu neuděláš a motor to určo ocení. - myšleno opravdu vážně

A jak sem psal. Nezapomenout na olej v koncovém převodu a po sezóně shodit dekl řemenu a pořádně vyfoukat spojku a variátor.

Ať to sviští :wink:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: JASO norma

Příspěvek od Jerry3 »

Já to mám naopak: na motorce suchá, na skútru mokrá spojka.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: JASO norma

Příspěvek od Durex »

kam ten svět spěje ... :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: JASO norma

Příspěvek od Pedro »

3000 je hranicni hodnota a obcas kontrolovat mnozstvi. O par Sh se straram ohledne maziv a vymem a nekdy je tam 3/4 L namisto 1,2.
Navic jak zmineno je tam jen sitko. Filtr ma az 300 ccm a vic.
Ja na vlastnich i pred tim pujcenych menim mezi 2000-2500km a filtr pokud je ob. V zabehu 500 a 1500.
Koncak cca 15-20000.
Financne je to fakt smesny. Napr do toho co ted mam 1,6L napln. 10w40 za 100-130 kc. Valvoline Elf Shell......

Hlidej i vodu. Obcas drobet mizi u mensich obsahu.
A i vyse psany o kuku do varose a vzduchace.
xantron
Příspěvky: 8
Registrován: úte dub 16, 2019 16:07

Re: JASO norma

Příspěvek od xantron »

Durex píše:Přesně tak. JASO MA, MA1,MA2 nebo MB nemá jiné opodstatnění,než že je pro mokrou spojku. A až PCX bude mít mokrou spojku,tak se ani nerozjede,ostatně jako drtivá většina ostatních skútrů.

Jinak ten servisní interval sem napsal proto,že na skútrech se toho nalítá docela dost. Takže ano, rok a nebo max 3000 km. Pokud bude motor dostávat naloženo,tak se může i zkrátit. Je to proto,že je tam litr a nemá to olejový filtr.

Já bych tedy vbybral jiný olej (Bez JASO normy a i jinou API,ale pro tento interval výměny je to ok),každopádně chybu neuděláš a motor to určo ocení. - myšleno opravdu vážně

A jak sem psal. Nezapomenout na olej v koncovém převodu a po sezóně shodit dekl řemenu a pořádně vyfoukat spojku a variátor.

Ať to sviští :wink:
do koncaku muzu ten stejny olej? Kupuju litr a do pcxa se vejde tak cca 700ml, tech 300ml by byla skoda vyhodit. Do toho koncaku se vejde tak max 150ml

Jinak variator uz jsem menil za Poliny a je to znat:-) O hondicku je dobre postarano. Oleje, filtry, chladici kapalina, variator, brzdovku, to vse delam kazdy rok. Je to cele investice cca tisic korun, coz je fakt nic

Diky vsem za rady
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: JASO norma

Příspěvek od Jerry3 »

xantron píše:do koncaku muzu ten stejny olej?
Tak to silně pochybuji, ovšem tady já bohužel neporadím.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: JASO norma

Příspěvek od Durex »

xantron píše:do koncaku muzu ten stejny olej?
Nene, doporučuji použít hypodní olej 80w90 popřípadě 75w90 GL5.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: JASO norma

Příspěvek od Brembo »

Do koncového ako písal Durex+odporuča sa pridat aditívum-má ho v ponuke i Motul špeciálne pre prevody skutrov.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: JASO norma

Příspěvek od Durex »

V tomto případě bych nic nepřidával. Jednak je tam kolem decky a pak při častější výměně oleje kupříkladu ob výměnu motorového oleje zaručeně přežije motor.

Dneska mě vůbec udivuje,že je něco speciálně pro něco. Ve skutečnosti to nic speciálního není a ten převod zas tak namáhanej taky není. Jsou horší případy,kde to funguje bez přidaných aditiv stovky tisíc km

A třeba v olejích je v jedné viskozitě olej do moto, skůtru a sněžného skůtru. Pokaždé jiný obal a cena. Uvnitř ale stejný olej ....

Ale chápu,že je to pro spoustu lidí lepší. Chci do skůtra,tak se skůtrem. Když do moto,tak s motorkou. Taky sem měl období,že sem do hayabusy dával olej motorex,protože na obalu byla právě ona :twisted: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: JASO norma

Příspěvek od Jerry3 »

Durex píše:Chci do skůtra,tak se skůtrem.
Řekl bych, že olej do skútru by - na rozdíl od autooleje - měl být přinejmenším oxidačně odolnější, neboť takový záhul (jako v mém skútru :twisted: ) dostane jen málokde.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: JASO norma

Příspěvek od Pedro »

Rovnez si myslim a nedelam to,aditivace.
To co tam ma + - byt a driv vymenit. Co vim tak konkretne prevody u mesenzru co jezdi kvuli spolelivosti Pcx Sh Lead...najizdi hafo desitek tkm a koncak ok. V poho Mogul 80-90 gl4.

V olejich se pohybuji cca 1984-... a ustup vylozene spesl oleju po r. zejmena 00 je znatelny.
Skutr oil 10-40 byva i 300kc a auto oil bezne znacky za kilo deset az kilo tricet.
To neplati az tolik u 2T.

J3- kde to jde plny plyn a brzdy. A dlouhodobe. Takovy maziva neexi. :mrgreen:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: JASO norma

Příspěvek od lefort »

Durex píše:Taky sem měl období,že sem do hayabusy dával olej motorex,protože na obalu byla právě ona :twisted: :lol: :lol:
Ale ten pocit, ten pocit! :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: JASO norma

Příspěvek od Jerry3 »

Pedro píše:J3- kde to jde plny plyn a brzdy. A dlouhodobe. Takovy maziva neexi. :mrgreen:
Musejí! Když to jde až k omezovači a/nebo nestíhajícím ventilům... :twisted: Však taky 15W-50 (předpis výrobce). :wink:
Odpovědět