Oleje.cz

 

Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod jezevec63 » čtv čer 03, 2010 14:17

Prosím o radu a Vaše zkušenosti, jaký tuk používat na mazání úhlového převodu křovinořezu Husqvarna. Pokud možno v tubě pro lepší aplikaci.Děkuji za odpovědi.
jezevec63
 

Příspěvekod modelář » čtv čer 03, 2010 15:02

Tam, kde koupíš křovinořez/kosu, tam obvykle nabízejí i speciální tuk v tubě právě pro daný účel.

Sice jsem ho zakoupil, ale nějak jsem nikdy nepřišel na to, jakým způsobem to bez demontáže soukolí (a odstranění původního tuku) namazat, neboť po vyšroubování šroubu kryjícícho příslušný mazací otvor je vždy celá skříň plná původního mazadla... :?:
modelář
 

Příspěvekod e-panolin.cz » čtv čer 03, 2010 16:24

Toto mazivo http://www.husqvarna.com/cz/homeowner/a ... zivo-eco-/
u všech prodejců Husqvarna.
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
 
Příspěvky: 643
Registrován: ned bře 14, 2010 20:53
Bydliště: !!!

Příspěvekod Pkod » pát čer 04, 2010 8:22

Bezne se pouziva mazivo se sirnikem molybdenicitym ( MoS2). Tedy neco jako Molyka. Duvodem jsou vysoke tlaky a "spatna udrzba" ze strany uzivatelu. Tuhe mazivo tak zajistuje nouzove mazani v extremnich pripadech (malo maziva, vysoke otacky a teploty, velky tlak pri razech...).
Pevna slozka maziva vsak zpusobuje take zvysene opotrebeni prevodu a lozisek. Takze ja u pouzivam plasticke mazivo bez pevnych prsisad, s nizkou konzistenci asi NLGI 1. Mazivo vsak obsakuje vysokotlake aditiva. Ztraty maziva jsou sice vetsi, ale mazani prevodu je kvalitni s minimem opotrebeni. Mazivo je vsak nutne casteji doplnovat. Misto sroubu v plnicim otvoru tak mam v prevodovce koncovku pro pripojeni maznice. Mazivo doplnuji kazdych asi 8 hodin provozu. Pri plneni prebytecne mazivo "odteka" pres loziska do tubusu nahonu (tvori castecne rezervu). V dolni casti prevodovky mam osazene gufero (bylo tam jen lozisko s gumovou prachovkou).
Nemam zadny profi stroj, ale prvni prevodovka mazana mazivem od vyrobce vydrzela jen asi 100 provoznich hodin. Druhou udrzuji podle sveho a zatim vydrzela dele, nez ta prvni a bez znamek nadmerneho opotrebeni.
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Příspěvekod Brembo.SV » sob čer 12, 2010 22:50

Pkod nevie o com hovori. Za prve MOS2 nie je nieco ako Molyka,pretoze je to Molyka. Za 2.mazacie tuky na baze Molyky nie su urcene pre vysokootackove loziska ale naopak,su urcene na mazanie kde nie su vysoke otacky ale zase extremne tlaky,velke razy a extremne zatazenie. Este dodam,ze Molyka sa dodavala i samostatne,teda bez tuku a na rozdiel od tukov a olejov s obsahom MOS2 mala vacsiu zrnitost. Dnes sa uz Molyka pod timto obchodnym oznacenim bezne nedodava
Brembo.SV
 

Příspěvekod Pkod » ned čer 13, 2010 0:17

Brembo.SV píše:Pkod nevie o com hovori. Za prve MOS2 nie je nieco ako Molyka,pretoze je to Molyka. Za 2.mazacie tuky na baze Molyky nie su urcene pre vysokootackove loziska ale naopak,su urcene na mazanie kde nie su vysoke otacky ale zase extremne tlaky,velke razy a extremne zatazenie. Este dodam,ze Molyka sa dodavala i samostatne,teda bez tuku a na rozdiel od tukov a olejov s obsahom MOS2 mala vacsiu zrnitost. Dnes sa uz Molyka pod timto obchodnym oznacenim bezne nedodava


Super. Asi neumite cist ci co...
ad 1) Temer kazdy vyrobce krovinorezu take dodava vlastni mazivo. Bezne vsak k temto mazivum neni dokumentace. Co jsem zjistil, naprosta vetsina maziv obsahuje bud grafit nebo lepsi tuhe mazivo MoS2. Psal jsem tak, ze se pro mazani techto prevodovek pouzivaji maziva s MoS2. Molyka je !obchodni nazev! maziva a je tak jednim z mnoha maziv pouzivajici MoS2. To jsem take napsal.
ad 2) Sam jsem psal, ze pri pravidelne udrzbe je vyhodnejsi pouzivat mazivo bez pevnych slozek.
Ale vyrobci voli maziva s pevnymi casticemi i pres zvysene opotrebeni lozisek zrejme proto, ze nelze zarucit dostatecnou udrzbu ze strany uzivatele. Pevne castice (specialne MoS2) maji dobre vlasnosti pri vysokych tlacich a meznim treni (dano krystalickou strukturou). Pokud se navic v konstrukci pouziji loziska se zvysenou vuli, ani ty tolik netrpi.

Napr.:
http://www.zelenazahrada.eu/index.php?U ... etail=3102

http://www.gardentech.cz/shop/prislusen ... y-jonsered

Mounfield prodava pro tento ucel mazivo od Slovnaftu:
http://www.mountfield.cz/krovinorezy/de ... 25-ml.html

nekteri pouzivaji take Castrol Moly Grease a podobne.

Takze pokud mate pocit, ze nevim o cem pisu, kde pisu ty blbosti?
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Příspěvekod modelář » ned čer 13, 2010 9:53

Ten tuk v tubě, který jsem zakoupil (teď si nevybavuji značku), je bílé či slonovinové barvy. Naopak původní náplň v úhlovém převodu je nejspíše na bázi molyky či grafitu.
modelář
 

Příspěvekod Pkod » ned čer 13, 2010 11:04

modelář píše:Ten tuk v tubě, který jsem zakoupil (teď si nevybavuji značku), je bílé či slonovinové barvy. Naopak původní náplň v úhlovém převodu je nejspíše na bázi molyky či grafitu.


Ano, nektera maziva pouzivaji tzv. bila tuha maziva. V praxi jsou parametry maziva podobne nebo dokonce lepsi.
Vhodnost pro loziska zatizena vysokymi otackami je vsak take sporna.

http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... logii.html
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Příspěvekod Brembo.SV » pát čer 25, 2010 11:40

biele mazacie tuky su prevazne urcene na priemyselne pouzitie.. Je tazke urcit bez popisu,na aky konkretny ucel je. Moze sa jednat o mazivo pre prevody a loziska,najma pre potravinarsky priemysel ale i silikonove maziva su biele. Tie mozu byt pre lodny priemysel na mazanie pre sucasti vystavene morskej vode,mazanie plastovych gumenych a ocelovych suciastok pri vzajomnom treni.
Brembo.SV
 

Příspěvekod Pkod » pát čer 25, 2010 12:28

Brembo.SV píše:biele mazacie tuky su prevazne urcene na priemyselne pouzitie.. Je tazke urcit bez popisu,na aky konkretny ucel je. Moze sa jednat o mazivo pre prevody a loziska,najma pre potravinarsky priemysel ale i silikonove maziva su biele. Tie mozu byt pre lodny priemysel na mazanie pre sucasti vystavene morskej vode,mazanie plastovych gumenych a ocelovych suciastok pri vzajomnom treni.


Jestli reagujete na "bila TUHA maziva", tak to bude chtit lepe cist! Zjevne jste uvedeny odkaz ani neotevrel... :x
Jde o prisady maziva, ne barvu vysledneho maziva.

Barva vysledneho maziva nema podle meho nic spolecneho s jeho urcenim. Ale jejich prisady "svetlych barev" jsou razeny do samostatne "kategorie".
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Re: Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod onegear » pát kvě 24, 2013 5:58

ozivim toto tema dotazem - vidite prosim nejaky problem kdyz puvodni mazivo z vyroby (nevim jake ale dle vzhledu s grafitem) doplnim zakoupenym mazivem doporucenym k mazani prevodu krovinorezu ale evidentne jineho druhu nez original ? dekuji
onegear
 

Re: Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod Pitris » pát kvě 24, 2013 7:32

Než doplňovat něco, co ani přesně nevíš co je, je lepší to staré odstranit, a použít komplet nové....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22338
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod onegear » pát kvě 24, 2013 8:50

diky za radu - ale prevodovka ma jen plnici otvor - tezko budu puvodni napln odstranovat
onegear
 

Re: Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod modelář » pát kvě 24, 2013 9:00

Stejně je potřeba to kompletně rozebrat a vyčistit! Po určitém počtu odpracovaných motohodin je tam obvykle už tolik pilin ze zubů úhlového převodu, že zbytek vazelíny působí, jako by šlo o grafitku, což ve většině případů není.
modelář
 

Re: Jaký tuk na mazání úhloveho převodu křovinořezu.

Příspěvekod Brembo » ned kvě 26, 2013 19:54

niektoré mazacie tuky sa neodporuča vzájomne miešat,pretože namiesto želaného efektu príde k tak rozsiahlej degradácii,že mix mazív može sposobit naopak zvýšené opotrebenie! Najlepšie rozobrat vyčistit a dat novu nápln. Mimochodom,snaha šetrenia výrobcov nepozná hraníc-najoptimálnejšie mazanie by zabezpečil prevodový olej,tej je ale z dovodu šetrenia na uzavretí a utesnení nerealny. Mazací tuk má nežiaducu vlastnost odstredivou silou odletiet z ozubenia a kvoli viskozite už naspat nepritečie v želanom množstve.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1972
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Další

Zpět na Průmyslová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků