Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
nogis
Příspěvky: 42
Registrován: čtv úno 03, 2011 8:27

Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od nogis »

Ahoj, mohu poprosit o názory?

Má to za sebou 250tkm na 5w30, výměny po 15tkm, pokaždé s proplachem. Mechanicky výborný stav po rychlých dálničních kilometrech.

Narozdíl od ostatních našich aut to ale víc ohřívá olej, tak přemýšlím, jestli mu ta 5w30 vůbec stačí. Při venkovních 15°C je teplota oleje při nejmenší zátěži kolem 95°C, při nepatrně větším zatížení leze ke 110°C a dostává se až ke 117°C, kde už prakticky zůstává. Jsem zvědavý, jestli v létě poleze ještě nahoru nebo se uchladí.

Auto celoročně v teplé garáži, trasy nejčastěji kolem 40km, s minimálním zatížením při cca 1600 otáčkách. Občas předjetí, kdy DSG točí k omezovači. Dálnice minimálně. Výměny jsem zvyklý po 12tkm, tak to zachovám. Ročně cca 30tkm. Do dalších aut dávám Millers Oils EE 5W40, ale tady trochu váhám kvůli těm teplotám, protože jsou o 10-15°C než jsem roky zvyklý. Jde mi standartně o zachování maximální spolehlivosti a životnosti.

Počítám s úpravou SW někam k 220kW, ale zatěžování zůstane stejné, takže to bych úplně nezohledňoval.
Na závody se to nehodí, je to jen kvůli rezervě pro krizové situace.

Díky všem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

Já osobně bych na při psaných výměnných lhůtách tu 5w40 přešel. A klidně ten Millers EE, nebo Ravenol RUP.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od kornel »

Budem "stručný".. ja by som tam cvrkol Ravenol RUP 5w40 (Spĺňa MID Saps level ACEA C3 + VW505.01 + dalšie výkonnostné moderné normy, zároveň kvalitný čistý základový olej PAO + mnoho Polyolesteru s minimom síry (robustné pokrokové aditivačné prísady: slušné množstvo Molybdén + Bór + dokonca aj Wolfrám, dostatočne ZDDP, aj na "C3" level stále slušné TBN: 8-9mgKOH/g, skutočne špičková volatilita podľa NOACK: 6,0- poukazuje na naozaj kvalitný olej z viacerých hľadísk (zvlášť je to dobré práve ak sa olej v motore hreje častejšie a viac - nepodporuje tvorbu karbónu a zasierania sania).
Po úprave máp v RJ a zvýšení výkonu, odsledovať v lete teploty oleja v rôznych režimoch prevádzky a podľa toho nastaviť/upraviť interval výmen.. za povšimnutia hodné by som bral až dlhotrvajúce píky cez 120°C

Edit.. vidím, že rýchlejší kolega "El maestro" Pitris, to vidí tiež aj na RUP 5w40 :)
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Bramborak3 »

Jj Rup 5w40 ideal olej. Možno tam měl být dáván už dříve. A mimoto, nevytvářet další témata !! Od toho je vlakno wv, seat, audi a spol.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Shi »

nogis píše:Ahoj, mohu poprosit o názory?
Při venkovních 15°C je teplota oleje při nejmenší zátěži kolem 95°C, při nepatrně větším zatížení leze ke 110°C a dostává se až ke 117°C, kde už prakticky zůstává. Jsem zvědavý, jestli v létě poleze ještě nahoru nebo se uchladí.
Tohle nedává smysl. Podle mě nefunguje správně chlazení - zarostlý chladič, vadný termostat, který se pořádně neotvírá, ... Nebo u VW zapomněli namontovat chladič oleje.

Teplota by se při běžném provozu měla stabilizovat někde kolem 90 stupňů, ke 110 stupňům by měl být problém se dostat (pominu-li pomalou jízdu s vozíkem do kopce a jiné exotiky, dálnici na plný plyn atd) a ne že je to celkem běžné.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

Nebyl by to ale jejich první motor, kde by VW "konstrukčně" neuhlídal teplotu oleje. A jestli k tomu navíc i předepíše (firemní normou) nevhodnou SAE, je na problém zaděláno :(
Svého času měl s chlazením potíže i jejich 1.4 TwinCharger, když se už i po 60-ti tkm propalovaly písty a zakarbonovávaly olejové cesty. "Haťapky" uměly olej taky dost ohřát, a tento motor s litrovým výkonem 120 koní ten olej zřejmě taky moc šetřit nebude....:x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od kornel »

z reálneho pozorovania musím podotknúť, že aj 2.0TSi 2 aj 3. gen. dosť topia a hlavne to rýchlo rastie pri zvyšovaní záťaže..( 2.0TSi cez 100°C úplne bez problémov už po pár pridaniach plynu.. pri naložení do kotla aj výrazne viac). Takýto gradient teploty oleja so záťažou napr. u CTR nepozorujem.. Medzi pokojnou normálnou jazdou (aj pri letných teplotách) kedy si olej drží cca 82-85°C vs. vyháňanie pavúkov sú tie teplotné rozdiely značne nižšie; dostať sa cez 100°C chce ozaj už nejaké snaženie a dlhšie tomu stúpať na krk a vyššie tie teploty už nejako príliš nestúpajú (účinne navrhnuté náporové chladenie oleja) .
Nedivil by som sa keby tie BiTDi vo všeobecnosti topili podobne ako uvádza autor vlákna.
nogis
Příspěvky: 42
Registrován: čtv úno 03, 2011 8:27

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od nogis »

Díky moc za názory. Ten Ravenol je hodně dobrý nápad :wink:

Dával bych ho dřív, ale "pane" mi auto říká poslední dva týdny.

Jak funguje chlazení netuším, ale o cca 20°C kolísají všechny naše CR motory od VW (předchozí PD neměly čidlo teploty, takže nevím). Jen o těch 15°C níž. A některé máme od nova. Možná jde jen o nevhodné umístění čidla. Otec jede ve středu pro téměř nového Kodiaqa RS s tímto motorem, tak budu mít možnost srovnání.

A sorry za nové téma. Hledal jsem marně několik měsíců zpět a že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné jsem zjistil při pročítání až dnes...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

nogis píše:že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné....
Motory ani tak ne, spíše nám tu vadí chování některých jejich majitelů, a představitelů VW :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od lefort »

nogis píše:Hledal jsem marně několik měsíců zpět a že jsou zde celkem nepochopitelně koncernové motory až nenáviděné jsem zjistil při pročítání až dnes...
A Ty se divíš? :evil:
Jinak jestli má diesel takovouhle teplotu oleje při běžné jízdě, tak to potěš koště. Další z geniálních výtvorů VAGu...
Jarku, prosímtě přesuň to kam to patří. Nojo, ale ono se to tam nedá najít :mrgreen:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od pepoh »

myslim ze vymenik olej-voda je standard..ak sa to prehrieva, tak potom potes panboh
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Shi »

nogis píše:Díky moc za názory. Ten Ravenol je hodně dobrý nápad :wink:
Jak funguje chlazení netuším, ale o cca 20°C kolísají všechny naše CR motory od VW (předchozí PD neměly čidlo teploty, takže nevím). Jen o těch 15°C níž. A některé máme od nova. Možná jde jen o nevhodné umístění čidla. Otec jede ve středu pro téměř nového Kodiaqa RS s tímto motorem, tak budu mít možnost srovnání.
Že teplota kolísá je normální, je normální, že když se tomu naloží pod kotel (170 kW není málo a množství generovaného tepla tomu odpovídá), tak teplota krátkodobě vylítne nahoru a stabilizuje se někde nad 100 stupňů. Je normální, že teplota občas vylítne i přes 110 stupňů, ale měla by se celkem rychle vrátit někam mezi 100 a 110, ale vůbec není normální, aby se s mírnou zátěží teplota stabilizovala na hodnotách hodně přes 100 stupňů. Respektive pokud by to takto bylo zamýšleno výrobcem, tak by předepisoval oleje xw-50.

Pro srovnání - v kolegově oktávce 2.0 TDI (s blíže neurčeným kódem motoru) při cca 160 km/h na dálnici teplota stabilizuje na cca 105 stupních s občasným krátkodobým výkmitem při zátěži ke 110 stupňům, nad 110 se to při jízdě podzimním Německem nedostalo ani jednou, olej měl 5w30. Při normální jízdě po okresce nebo ve městě to bylo 95 stupňů, s občasnými výkmity přes 100 stupňů.
(Být to moje auto a vidět tyto teploty, tak tam mám 5w40)

Navíc vůbec nedává smysl, že se to projevuje už při teplotách 15 stupňů Celsia. Až bude venku v létě 40 stupňů, tak se to bude držet na 120 stupních? To je tak na 10w60 ...

Co se týče k nelásce k VW Group, tak Arteon se mi líbí zvenčí i zevnitř, Škodovce fandím a jejich konfigurátor výbavy je pecka. Současně mě od VAG dokonale odrazuje to, že snad každý motor má tolik vývojových iterací, že se v tom nedá rozumně vyznat, svědčí to o uspěchaném vývoji metodou dělání pokusů na zákaznících a já netoužím být testovacím králíkem. Celkem odstrašující je i kolegova anabáze s praskající hlavou motoru, kde to mělo šťastný konec v té podobě, že jim nakonec za šílené peníze opravené auto ukradli, což bylo vysvobození. Oprava vadné hlavy byla provedena výměnou za vadnou hlavu (konstrukční vadu VW nikdy neopravilo, takže za 75 000 km by praskla zase), a kolega nebyl svině, aby někomu prodal auto o kterém ví, že se podělá. Krádež byla skvělá tečka a myslím, že VAG jim nesmí přes práh. Na tohle já nemám ani peníze ani nervy, navíc si myslím, že VW group se lobbingem podílelo na tom, že EU přes regulaci emisí poslala evropský autoprůmysl do pekla. Zažili jsme s otcovým autem konstrukční vadu motoru na Toyotě, oprava byla provedena za podobné náklady jako u VW group s tím rozdílem, že se jednalo o opravu a ne výměnu za stejně vadný kus. Ne že bych to Toyotě neměl co vytknout, ale odvahu na nákup motoru od VAG prostě nemám.

Nepovažuji konstruktéry VAG za pitomce, takže RUP pomůže problém s přehříváním zamaskovat, ale hodně bych se divil, kdyby se ukázalo, že přehřívání není chyba, ale vlastnost. Podle mě nový Kodiak nebude trpět podobným problémem.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pedro »

Co je to za extra motor,ze musi mit svoje vlakno. Twe, nemuzete si to dat nahoru NAHORU,nad vsechny ostatni. Dyk je to jen VAGina,jako milion jinych po ulicich, silnicich.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

Sorry, ale TOTO není běžná konfekce....
A tento motor ve VW vláknu ještě není. Myslíš si že když ho tam přesunu, že někdo další bude prohlížet 100 stránek jestli to tam náhodou není? To bych si nové vlákno udělal taky. Buď si jistý, že být to Oktávka 1.9 TDI s 66kW nebo Golf 1.2 TSI, už je to tam....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od PHiLiPZ »

A co tak spravit kompromis a miesto jedneho neprehladneho VAG vlakna im spravit novy “adresar”, kde moze mat kazdy motor vlastne vlakno este aj podla nabehanych kilometrov?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Odpovědět