Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
TECH
Příspěvky: 14
Registrován: pon úno 22, 2021 15:05

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od TECH »

OK, děkuji za info. Dřívější vyměna nevadí, tomu rozumím....ale všeho s mírou.

Doporučujete zde Ravenol RUP 5w40, ale v popisce oleje na netu je psán je vhodný do: BENZÍNOVÝCH motorů....tohle je diesel. Je v tom problém....?

Pro zjednodušení bych navrhnul zde napsat jaký olej :

Krátké trasy - výměna oleje cca 15tkm či rok

Dlouhé i krátké vyváženě cca 50/50 ( dálnice hodně svižně)

Případně další návrhy, může být i více olejů s dovětkém výhod, daného typu na různé situace.....děkuji moc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

TECH píše:Krátké trasy - výměna oleje cca 15tkm či rok
Znovu napíši že nejlepší olej je jeho včasná výměna. Více :arrow: zde, ale máte svůj rozum....

On toto není obyčejný motor, a nebylo by to poprvé kdy by VW 'neuhlídal' jeho teplotu. A pokud-jestli olej dostává na prdel i vysokou teplotou (psal nogis), je to na dřívější výměnu taky, neboť rychleji oxiduje. To zase :arrow: tady.

Takže jestli se fakt ten olej ohřivá víc než je obvyklé šel by dobře ten Ravenol RUP 5w40, nebo Millers oils XF Longlife 5w50. Oba dva plní ACEA C3 a oba jsou vhodné pro motory s DPF. A i pro ty vysoké teploty - ten Ravenol speciální aditivací, Millers zas SAE třídou....
A jestli je v motoru teplota oleje běžná, šel by na spíš kratší jízdy dát i olej 5w30/0w30 s normou VW 507 - tam třeba Mobil1 ESP, Ravenol VMP nebo VSW 0w30, ale já bych klidně vybral i 5w40 s ACEA C3 (když bude i VW 505.00/505.01 bude to lepší). A tady se dá vybrat třeba Millers EE nebo XF, Ravenol VMO, Yacco VX 1000 FAP či Motul X-Clean.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
nogis
Příspěvky: 42
Registrován: čtv úno 03, 2011 8:27

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od nogis »

Koukám, že téma stále žije, tak po necelém roce a cca 30tkm s Ravenol RUP 5w40 ještě jednou díky všem za reakce :wink:

Člověk rozdíl sice nepozná, ale za ten pocit jistoty to určitě stojí. Měním po 12tkm, jak jsem byl vždy zvyklý.

Auto má odbržděných 224kW a teplota oleje se oproti originálu prakticky nezměnila. I v nějakých -20°C se pohybovala v rozmezí 95-110°C dle stylu jízdy.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

nogis píše:Člověk rozdíl sice nepozná....
Člověk rozdíl možná nepozná. Motor určitě ano.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Bramborak3 »

Pokud i v -20st sla teplota oleje na 110st, tak v lete bude klidne 120....Lip nez Rup 5w40 si nemohl vybrat.
TECH
Příspěvky: 14
Registrován: pon úno 22, 2021 15:05

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od TECH »

Teplotu občas sleduji a já to tedy mám kapku jinak než píše Nogis, přijde mne to přehnané a u těch -20 scifi..... VW tepolotu imho ohlídal. Pravda nemám čip....
capo56
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 17, 2021 7:09

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od capo56 »

Mám rok a půl auto s tímto motorem, kupoval jsem ho s nájezdem 110tkm, nyní má 129tkm. Nejezdím do práce, takže nájezd je kombinací drobných přískoků po městečku a delších tras (100+) na hory a jiné rekreace (2x ročně 900+ Chorvatsko...). Auto ale dostává občas víc než běžně, protože sem tam táhne 1,8t obytný přívěs. Zatím stále v režimu LL, já měnil olej jen ve 112t a to Millers XF 5W30. Mám právě po cestě z Chorvatska s karavanem, ideální čas na výměnu. Zřejmě budu přecházet na kratší interval výměny. Auto má náplň asi 5,2L, ale už jsem tak možná 1,5L doléval na těch 19tkm co jsem s ním najel....
Koukám na Mobil ESP Formula 5W-30, ale rád si nechám doporučit.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

V první řadě zkrátit interval výměny na MAX 15 tkm (i míň) / 1 rok. DPF tam bude, takže olej ACEA C3, a úplně klidně 0w nebo 5w40, bo ten motor dostává teplotně "na prdel" :roll:
A třeba Ravenol VMO nebo RUP, Yacco VX 1000 LL FAP, Millers oils EE Performance C3 nebo Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic

Po těch LL intervalech :( bych první výměnu udělal po 5-ti tkm - aby se motor propláchl a vyčistil. A klidně Eneosem Hyper 5w40 C3....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
capo56
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 17, 2021 7:09

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od capo56 »

A tím zkrátit myslíš prostě měnit po 15t a nebo i přepnout nastavení auta z proměnných na pevné? Nevím zda je to jen o tom kdy vyskočí olejová výzva, nebo i něčem jiném...
Tebou doporučené oleje ovšem nemají 507.00 kterou chce výrobce, a kterou chce jak pro režim LL tak pro pevný interval. Nebylo by lepší se ji pro jistotu držet? Nebo opravdu stačí Acea C3? Proč vlastně na přechod ten Eneos a proč jen na 5tkm? Čím je "na čištění" vhodnější než ostatní, nízkým SAPS (když má také C3?)?

Jinak normálně jezdím cca 7,5l/100km,s karavanem klidně 12...
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Bramborak3 »

Pokud tahas karavan, tak bych klidne dal vmo 5w40 a menil po 10 tis km...pokud je v navic v tom motoru chip tak bez milosti rup 5w40.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

LL interval a výměny po 20-ti, 30-ti tkm jsou jen blbej marketing a pro motor je vhodnější olej měnit při delších klidných jízdách do 15-ti a při kratších nebo ostřejších i po 10-ti tkm. Jednoduše proto že víc olej nedává a přestane dělal některé věci které ale dělat má. A je to stejná blbost jako celoživotní náplň v převodovce nebo v okruhu chlazení. O škodlivosti LL výměn už bylo napsáno mraky, a pokud chceš, mrkni do nějakeho Světa motorů do rubriky Bazar. Když tam bude něco od VW, BMW, Fiatu, Opelu nebo Fordu, téměř jistě tam bude aby nový majitel zkrátil interval výměny oleje v motoru....

Co jde o nastavení palubáku, jde jen vyměnu toho oleje přizpůsobit jizdním podmínkám, ale přenastavit počítač půjde. On dělá jen statistiku startů a jízd - není to laboratoř.

Ano - vím že oleje 0w40 nebo 5w40 nejsou VW507, ale (bohužel pro Tvůj motor a Tvé jízdy) jsou 0w30 a 5w30. A osobně si myslím že "čtyřicítka" je pro ty vyšší teploty v motoru vhodnější. Oleje, co jsem uvedl v minulém příspěvku jsou dostatečně kvalitní aby plnily požadavky 507, byť maji "jen" 505.

A tu další výměnu teď po 5-ti tkm jsem doporučil proto, že po LL intervalech je motor uvnitř zanesen úsadami, a olej to za 5 tkm trochu "odčistí". Eneos byl zmíněn jen proto že je levnější, bo a protože většině lidí jde o peníze až v první řadě. Dá se to udělat jakýmkoliv jiným olejem 5w30 s 507 nebo 5w40 C3 a VW 505. A chce to i s filtrem :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
capo56
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 17, 2021 7:09

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od capo56 »

Aha, takže při tom "čištění" jde prostě o to vyměnit olej a filtr takto brzy, ne o jeho čistící schopnosti. A nemělo by spíš smysl nějaký proplachovac který je na to určený? A pak normální (kratší) interval? Jen se ptám, nevím :)

Jednotka motoru je bez úpravy...

Jinak jestli to chápu správně, tak mi doporučujete kvůli teplotnímu namáhání (biturbo, karavan...) 5W40 místo 5W30, a kdyby se tento dělal v 507.00 tak bychom zůstali u toho, ale nedělá, proto přesun na 505.01 s Acea C3...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od Pitris »

Ano jde o (vy)čištění motoru. A dá se použít třeba i https://oleje-pema.cz/zbozi/bg-109-epr- ... 25ml_54345 nebo https://www.millersoils.cz/engine-flush A pak měnit dřív, bo (ne)schopnost oleje čistit a udržovat úsady ve vznosu po nějakých 10-ti, 15-ti tkm (podle typu jízd) rapidně klesá :roll:

A taky ano - kvůli tomu výkonu a teplotnímu zatižení doporučuji "čtyřicítku", bo 507 jsou jen "třicítky". Třeba ten Ravenol RUP je olej, který to dá bez problémů. A dají to i ty ostatní. A snad by to daly i ty 5w30 VW 507, ale předpoklad je včasná výměna toho oleje :!: A víc jak 15 tkm je "pomalá smrt" :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
capo56
Příspěvky: 14
Registrován: sob črc 17, 2021 7:09

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od capo56 »

No a kdybys sis měl vybrat ty, tak radši EPR a pak RUP na 15tkm a nebo nějaký levnější olej na 5tkm a pak zas třeba RUP na 15tkm?

RUP je koukám poměrně dost drahý v 1L a 4L balení. Když bych vzal 10L, které vychází o dost lépe, je pak v pohodě když bych půlku použil až na další výměnu po roce? Nebude náhodou v tom kanystru nějak rychleji degradovat? Nepředpokládám to, ale jen se chci ujistit....
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Jaký olej do VW 2.0TDI 176kW?

Příspěvek od PHiLiPZ »

Pitris by na priskoky po meste nenechal olej ani 10 tisic km. A je jedno aky.

Druha vec - cistenie skorsimi vymenami oleja je setrnejsie k motoru ako snazit sa rozpustit necistoty za 10-15 minut preplachom.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Odpovědět