Jaky olej do Toyota ZZ-FE motoru s konstrukcni vadou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
MK

Jaky olej do Toyota ZZ-FE motoru s konstrukcni vadou

Příspěvek od MK »

Benzinove motory Toyota serie ZZ vyrabene do roku 2005 trpi konstrukcni vadou, kde maji pisty nedostatecne mazani a chlazeni olejem s pricinou poddimenzovanych kanalku.
Dusledkem je mimo jine zapeceni stiracich krouzku a nadmerna spotreba oleje.
Predpokladam ze vetsina lidi jezdila v zaruce do autorizovanych servisu, kde pouzivali doporucene oleje uvedene v manualu - tedy napr Avensis "API SH nebo SJ pripadne ILSAC" SAE 5W-30.
Jaky moderni olej pouzit jako prevenci, pripadne zmirneni zapekani krouzku.
Rekneme pro normalni provoz -prevazne mesto - prevazne mimo mesto.
Diky za rady
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Zkoušel jsi se pozeptat i tady?Jsou tam šikovní lidé s dlouholetými zkušenostmi právě s Toyotami.
MK

Příspěvek od MK »

JJ, tam se resilo hlavne jak to u TMCZ vyreklamovat, jelikoz na ty vady motoru prodlouzili zaruku na 7let. Jednalo se totiz o celou skalu - 1.4VVTi (4ZZ-FE), 1.6VVTi (3ZZ-FE), 1.8VVTi (1ZZ-FE) i 2.0VVTi (1ZZ-FED) 2000 - 2005.
http://toyota-club.net/files/07-01-10/eg6020-toy.pdf
Jenze u starsich aut a aut s nedokonalou servisni knizkou je to v cudu.
Oprava spocivala ve vymene polobloku motoru a pistu.

Ubehlo deset let, predpokladam ze vyvoj oleju take pokrocil a tento problem se zapekanim krouzku by se dal castecne/uplne vyresit spravnou volbou moderniho oleje.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

Prevence - často měnit olej, používat oleje 5w-30, protože mají při stejných otáčkách větší průtok oleje motorem a tedy více chladí, olej častěji měnit, než předepisuje výrobce. Nevím proč, ale Toyota oleje 0w-30 do těchto motorů nedoporučovala, někteří lidé je použili a problémy žádné neměli.

Dříve bych doporučil Motul X-MAX 5w-30, jenomže ten se už koupit nedá. Takže zkusit jiný olej s vysokým obsahem esterů, jenomže na našem trhu je snadnější koupit šafrán, než esterový olej, který by nebyl výhradně pro závodní použití.

Uvažoval bych:
Motul X-Lite 0w-30 (ten podle mě má ACEA A3), nebo Gulf Competition 0w-30 nebo 5w-40, případně něco od Millera nebo Red Line. A nebo tradiční kvalitní oleje Mobil 1, Total nebo Shell a měnit častěji.

1ZZ-FE má problém i s ovalitou, takže olej vše nevyřeší. Je potřeba si spotřebu oleje hlídat po ujetí každých pár tisíc km, protože jakmile začne mizet, tak to pak prý může jít velmi rychle. My jsme měnili pístní kroužky, to pomohlo a zatím se zdá, že je to dobrý.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já bych to viděl stejně - letní číslo "DOBRÉHO" oleje 30 nebo 40, zimní 0w nebo 5w, a (byť asi Toyota povoluje A1/B1) s normální HTHS viskozitou A3/B3. A měnit raději dříve, a vždy i s filtrem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modus ponens
Příspěvky: 100
Registrován: pát led 15, 2010 0:44

Příspěvek od modus ponens »

Shi píše:My jsme měnili pístní kroužky, to pomohlo a zatím se zdá, že je to dobrý.
Ako dlho uz jazdis s vymenenymi kruzkami? Kde a na kolko Ta vysla ich vymena?
Ford S-Max II, 1.5 Ecoboost, 2019
Toyota Avensis T25 Wagon, 2.0 D-4D, 2008
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dik za rady.
Co jsem se dival tak mi z toho vychazi jako nejdostupnejsi asi Mobil 1 ESP Formula 5W-30...
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od VencaB »

Jak tady radili raději olej řidší, a vyhni se pokud možno režimu vysokého zatížení.
Raději se vyhni nízkým otáčkám i když ty VVTI motory mají právě zátah od těch nízkých.
Packall

Příspěvek od Packall »

VencaB píše:Jak tady radili raději olej řidší, a vyhni se pokud možno režimu vysokého zatížení.
Raději se vyhni nízkým otáčkám i když ty VVTI motory mají právě zátah od těch nízkých.
a tp jsi vycečtl kde ?:)

vvti žádný zátah "dole" nemá at je to 1,4 až po 2.0 vvti.. je to spíše o tom že ten zátah je v širším spektru otáček ( oproti puvodním "non-vvti" motorum od TOY ale spíše smerem nahoru.
resp. 4afe ( 1,6 16v ) táhne od nižších otáček než 1,6 vvti, stejne tak u 1,8. nevycházím z žádných grafu výkonu ale z reality v rodine a firme máme 9 toyot jak s vvti tak bez tak mohu porovnávat..
MK

Příspěvek od MK »

Prave ze Mobil 1 ESP Formula 5W-30 je z A3/B3 pomerne ridkej a ma vysokou HTHS.
Co jsem zatim procet, tak mi prijde ze lehkobezne oleje A1/B1 byly tak akorat dobre pro marketingove eko krasozvasty. Uspori az x.yz% paliva!!! Akorat ze pouziti techto oleju s nizkou viskozitou ma jeden nepatrny vedlejsi efekt. Olejovy film je daleko tenci, takze je nachylnejsi na trhani filmu a take se do nej "schovaji" daleko mensi castecky necistot. Takze zvysuji opotrebovani motoru.
A mam pocit ze prave nizka vysokoteplotni odolnost A1 take napomohla problemum VVTi motoru.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

MK píše:JJ, tam se resilo hlavne jak to u TMCZ vyreklamovat, jelikoz na ty vady motoru prodlouzili zaruku na 7let. Jednalo se totiz o celou skalu - 1.4VVTi (4ZZ-FE), 1.6VVTi (3ZZ-FE), 1.8VVTi (1ZZ-FE) i 2.0VVTi (1ZZ-FED) 2000 - 2005.
http://toyota-club.net/files/07-01-10/eg6020-toy.pdf
Jenze u starsich aut a aut s nedokonalou servisni knizkou je to v cudu.
Oprava spocivala ve vymene polobloku motoru a pistu.

Ubehlo deset let, predpokladam ze vyvoj oleju take pokrocil a tento problem se zapekanim krouzku by se dal castecne/uplne vyresit spravnou volbou moderniho oleje.

Bohužel, problém se ve většoně případů začne projevovat až po ujetí více než 100 000 km, navíc spotřeba oleje musí překročit rozumnou mez, jinak měl člověk se servisní knížkou smůlu a nic mu nevyměnili, což je i náš případ. Bohužel jsme za 7 let najeli pouze cca 110 000 km, problém se začal projevovat až těsně po skončení záruky a nedosáhl takového stupně, aby ještě byl nárok na výměnu v záruce.

Toyota (TMCZ) nedělá se zárukou problémy a vymění cokoliv ochotně, ale pouze za předpokladu, že se závada projeví a že člověk poctivě jezdil na servisní prohlídky. Takže nás mj. nechali jezdit s vadným světlometem a čekalo se, jestli žárovka upadne ještě v záruce, nebo až po ní, přičemž od počátku bylo jisté, že je světlomet vadný. Vracet se v noci domů se světlometem, kde odtéká držák žárovky a světlomet svítí do nebes, je opravdu velmi bezpečné. (Tímto zdravím TMCZ a sděluji, že další auto do rodiny už byla Honda).

Někdy v 80 000 km, když jsem se o vadě dozvěděl, jsem před výměnou oleje použil "Liqui Moly Ölschlammspülung".

Na výměnu kroužků jsme šli v situaci (najeto cca 120 000 km), kdy spotřeba oleje během jednoho roku stoupla na trojnásobek a dosáhla cca 1 litr na 5000 km. Doléval jsem Mobil 1 ESP Formula 5w-30 a také Motul X-MAX 5w-30, motor byl údajně celkem čistý a kanálky prý zanesené nebyly.

Ještě k těm zárukám, prodejci občas mají tendenci klást odpor, ikdyž člověk termín prohlídky přetáhne o 100 km (mezi prohlídkami najeto 15 130 km, namísto 15 000 km), naštěstí jsem měl argument, že když v UK je interval 10 000 mil (16 000 km), tak těch 15 130 km, nemůže být problém. Ale je to pro mě poučení prohlídky nepřetahovat ani o den a a ni o kilometr, protože člověk nikdy neví, kdy to bude použito proti němu.
Naposledy upravil(a) Shi dne ned říj 30, 2011 14:23, celkem upraveno 1 x.
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Příspěvek od Shi »

modus ponens píše:
Shi píše:My jsme měnili pístní kroužky, to pomohlo a zatím se zdá, že je to dobrý.
Ako dlho uz jazdis s vymenenymi kruzkami? Kde a na kolko Ta vysla ich vymena?
Není to moje auto, je to auto "v rodině", takže detaily neznám. Oprava něco kolem 25 000 Kč, tuším že ve Zlíně. Najeto je od té doby zatím jen pár tisíc km, během opravy našli, že je cosi "bezvýznamného" prasknutého (možná souvisí s VVTi mechanismem), po opravě má ale auto lepší zvuk. Víc nevím.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

MK píše:
VencaB píše:
Prave ze Mobil 1 ESP Formula 5W-30 je z A3/B3 pomerne ridkej a ma vysokou HTHS.
Co jsem zatim procet, tak mi prijde ze lehkobezne oleje A1/B1 byly tak akorat dobre pro marketingove eko krasozvasty. Uspori az x.yz% paliva!!! Akorat ze pouziti techto oleju s nizkou viskozitou ma jeden nepatrny vedlejsi efekt. Olejovy film je daleko tenci, takze je nachylnejsi na trhani filmu a take se do nej "schovaji" daleko mensi castecky necistot. Takze zvysuji opotrebovani motoru.
A mam pocit ze prave nizka vysokoteplotni odolnost A1 take napomohla problemum VVTi motoru.


Nevím co řešíš? Máš problémy se špatným mazáním, chlazením a zapékáním pístů a kroužků nebo s opotřebováním?
Odpovědět