Například kompresory pro tetrafluorethan tedy chladivo R134a jsou z výroby plněny olejem s viskozitou VG 10 , což odpovídá motorovým olejů třídy 0W, kdežto VG32 odpovídá motorovým olejům 10W a VG46 je už dokonce 15W. Jinak řečeno jde o méně tekuté oleje.
Nicméně tato viskozita odpovídá použití v uzavřeném chladícím okruhu. Další problém je že v malém je obtížné takto tekuté kompresorové oleje sehnat a je otázkou zda pro použití k stlačování vzduchu, případně při použití jako vývěva není lepší sáhnout po hustším oleji pro pístové kompresory, tedy jak je uvedeno výše nějakém tom VG46 , nebo se držet viskozity a sáhnout po hydraulickém olej , třeba zde dostupném Mol Hydro HME 10 s VG10?
Na rovinu neumím se rozhodnout, hustší olej bude výhodnější z pohledu "hlusání" oleje do vzdfušníku, je ovšem otázka jak dobře nebo špatně dokáže mazat píst, který bude nejspíš tvořem jen kusem hliníku bez pístních kroužků.
Naopak u toho hydraulického oleje je zase otázkou jak mov je vhodný pro písták,který kmitá 50x za sekundu.
Řada předělávačů ledničkových kompresoru na vzduchové to neřeší a lejí do toho nejlevnější pístový olej z Hormbachu což asi bude VG100, řada tam leje co mákí po ruce a vesměs nemají problém, nicméně, co je nejlepší volba je otázka
