Honda City 1.generace - akumulátor 27Ah.Itall píše:Ještě jsem koukal na úplně první fáčka - akumulátor 37Ah.
Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaký nový AKU?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
Takhle jednoduché to bohužel není. Problém je v tom, že akumulátor o vyšší kapacitě (než s jakou počítal konstruktér nabíjecí soustavy) se pomaleji, resp. déle nabíjí, a když nejezdíš delší trasy, tak ho při nepravidelném používání auta prakticky nikdy pořádně nedobiješ. No a to má podobně špatné následky, jako vysoký počet cyklů s hlubším vybíjením.Misojogi píše:...preto cim vacsia kapacita, tym vacsia pravdepodobnost dlhej zivotnosti...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
V podstatě ano. Kamoš-mekánik altík vyndal (něco přes hodinu práce, já mu jen chvílemi dělal "třetí ruku"), odvezli jsme jej ke specialistovi, ten za tři hodiny volal, že si můžeme přijet, altík šup (už necelá hodinka) zpátky a hotové, vyřízené, altík jako nový...Návštěvník píše:Ti to udělali na počkání?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Také si myslím, dokonce neškodí vybití a nabití.Návštěvník píše:Takhle jednoduché to bohužel není. Problém je v tom, že akumulátor o vyšší kapacitě (než s jakou počítal konstruktér nabíjecí soustavy) se pomaleji, resp. déle nabíjí, a když nejezdíš delší trasy, tak ho při nepravidelném používání auta prakticky nikdy pořádně nedobiješ. No a to má podobně špatné následky, jako vysoký počet cyklů s hlubším vybíjením.Misojogi píše:...preto cim vacsia kapacita, tym vacsia pravdepodobnost dlhej zivotnosti...
Re: Jaký nový AKU?
nuz a naco mam nabijacku? (z casu na cas - vzdy v zime - dobijem AKU naplno)tak ho při nepravidelném používání auta prakticky nikdy pořádně nedobiješ.
a to male vybitie a nabitie sa bude realizovat prave pri nabitom AKU a to zivotnost predlzi
skodi !dokonce neškodí vybití a nabití.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Jaký nový AKU?
Zapomněl jsi na samovybíjení! Kromě toho si odměř, jaký náboj spotřebuješ při startování a porovnej to s tím, jaký jsi schopen za jak dlouho dodat do studeného (to zdůrazňuji) akumulátoru o velké a malé kapacitě. Možná budeš překvapen, jak dlouho trvá, než v zimě "rozhýbeš chemii" velkého aku - na rozdíl od malého.Misojogi píše:a to male vybitie a nabitie sa bude realizovat prave pri nabitom AKU a to zivotnost predlzi
Re: Jaký nový AKU?
Mě se zatím podařilo dosáhnout nejvyšší životnosti u Akuma 36Ah z r. 2002, a to asi 10 let. Je to tedy baterie, možná shodou okolností, zrovna s malou kapacitou, asi v polovině životnosti byla zcela vybita - tím míním, že nutáhla žádný spotřebič v autě (světla, stěrače...). Nevím, jak dlouho zůstala v tom stavu, možná se nenabíjela hned, auto bylo nepojízdné a jaksi nepotřebovalo hned baterii. Po nabití fungovala normálně, před smrtí měla nějaké výpadky. Údržba sočívala v roční kontrole, dolití elektrolytu, nabíjena jen jednou, po úplném vybití.
Re: Jaký nový AKU?
za mne Yuasa nabr van.jak moto tak auto.na moto 6let(Yumicron funguje) na předešlém autě 4roky a teď v berle tak uvidíme.
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Yuasa nabr van - to neznám...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
To bude z křížovek, kamarád taky kdysi napsal do políčka kam patřilo - jedna anglicky - wan, měl to ale vyšperkovanější o to dvojitý w Ani bych nereagoval ale právě Yuasa je akumulátor který mám momentálně v autě a doufám že v něm vydrží dýl než zemře celý auto Má necelej rok a auto 9let a kousek, tak snad to klapne
Re: Jaký nový AKU?
Tak a dnes mi auto nenaštartovalo. Včera bez problémov a dnes pri štartovaní klesne napatie na 7V,po odpojení spuštača opat stupne ne 12,3V. Hustota elektrolitu je v rozmedzí 1,16 až 1,23. Je podla Vás na vine spuštač či batéria? Obdobné symptomy som už mal 2 x,zakaždým to bol spuštač. Batéria má 3 roky a v spuštači som tento rok menil uhlíky.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Dle mého soudu bude vina (opět) spíš na straně starteru, napětí 7V při startování je hodně divoké...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
tak som zašiel do garáže,nedalo mi to a skušobne som otočil motorom. Ide zdá sa mi ztuha,takže asi závada bude mimo týchto členov. Včera som menil hadicu mazania vákuovej pumpy a alternátor išiel von. Motor som skušobne naštartoval,no klinový remen som nemal ešte napnutý. Po napnutí som to už neskušal. Zrejme som urobil chybu pri napínaní remena,zajtra zase musím lahnut pod motor,možno som ho príliš napol,alternátor mal ložiská v poriadku. Bol som už unavený,tak som to neskontroloval,ten alternátor i tá hadica nie su na najprístupnejšom mieste.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Jaký nový AKU?
Nabíjecí napětí z altíku musí být v rozmezí 13,8 - 14,4V . ŘJ si sama určí , jaké napětí z altiku vyleze pro dobití baterky. Vše je řízeno ŘJ která dle stavu baterky, teploty pod kapotou určí, jak dobíjet. V případě poruchy regulace ŘJ pro altík, sklouzne vše do záložního napájení, a to je buzení a regulace přimo v alternátoru Grécův můstek a spol.
U baterky je napětí 12,8 V v pořádku, ale jesli klesne na 12,6V, je třeba dobít nabiječkou a zkontrolovat zátěžovým měřákem, jestli nějaký článek není v háji.
V případě startování, kdy klesne napětí pod 10V - baterka v háji, vynulují se všechny spotřebiče, PC - spotřeba , dojezdy, rádio se zakóduje, ručičky otáčkoměru a tachometru při startu lítají v budících jak splašené.
Rada- okamžitá výměna baterky.
V případě i zvyšujícího se napětí pro dobíjení, pálí se zvýšeným napětím žárovky v leflektorech.
Otázkou pak je, seřídit ŘJ na danný typ baterky, nebo dát před žárovky předřadný odpor /200Kč/ks/.
U baterky je napětí 12,8 V v pořádku, ale jesli klesne na 12,6V, je třeba dobít nabiječkou a zkontrolovat zátěžovým měřákem, jestli nějaký článek není v háji.
V případě startování, kdy klesne napětí pod 10V - baterka v háji, vynulují se všechny spotřebiče, PC - spotřeba , dojezdy, rádio se zakóduje, ručičky otáčkoměru a tachometru při startu lítají v budících jak splašené.
Rada- okamžitá výměna baterky.
V případě i zvyšujícího se napětí pro dobíjení, pálí se zvýšeným napětím žárovky v leflektorech.
Otázkou pak je, seřídit ŘJ na danný typ baterky, nebo dát před žárovky předřadný odpor /200Kč/ks/.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50