Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

Pani, neuveríte ale aj mne náhle odišla baterka.
Žena mi včera len tak medzi rečou oznámila , že cca pred4 dnami , chcela prevetrať Toyotu, ktorá asi mesiac jazdila veľmi sporadicky aj to len do obchodu na druhom konci mesta - a nenastartovala. Tak to chvíľu skúšala kým baterka aspoň trochu reagovala a ....jasné nie?
Škoda , že mi to nepovedala hneď. Však načo.
Tak som si povedal, ok, nejazdila, mala 7 rokov takmer na den, no nič.
Ale len tak zo športu som ju dvihol na nabíjačku a ona mrcha ožila.
Veľa tomu nedávam šancí, už má mierne vypuklé boky - ale však uvidíme.
Každopádne prekvapila ma.n Táto nabíjačka totiž mŕtvoly spoľahlivo vyhodnotí ako " flaut" a proste nenabija.
Tak som zvedavý, či bude ešte aspoň chvíľu držať.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne sob pro 11, 2021 16:49, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Že má tvoja drahá polovička mierne vypuklé boky v jej veku už asi nebude nič neobvyklé. Ale nestrachuj sa, ona ešte určite niečo vydrží... :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

No,ona áno :)
Ona je naopak v poslednom čase nabita až moc. Až mi občas vyhadzuje poistku ...a štartuje sama od seba. Vlastne stačí , že sa ukážem a je "naštartovana" :).
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rousini »

Zajímavé, teda spíš smutné počtení o bateriích.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

To není veselé čtení... :( Obecně a pro majitele moderních vozů pak obzvlášť. Proto buďmež rádi za vozy ještě v nejlepším slova smyslu normální, pracující s dlouhými roky osvědčenými systémy nejen dobíjení. V eMBéčku mám akumulátor (pro mě do té doby neznámé) značky Kramp 74Ah 680A z května 2014 a vypadá to, že jak dobíjecí systém tak i aku samotný zatím (klepu to!) fungují správně, starter točí ochotně a motor chytá na první dobrou. A až jej bude potřeba vyměnit, tož to prostě udělám. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Jen ještě drobnost - píše se o "potřebném akumulátoru 70 Ah 400 A" - takový startovací proud notabéne při zmíněné kapacitě se mi zdá prostě málo. Obzvlášť v souvislostech v článku výše zmiňovaných. :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Proto buďmež rádi za vozy ještě v nejlepším slova smyslu normální, pracující s dlouhými roky osvědčenými systémy nejen dobíjení....
Asi tak nějak :wink:
Colommbo píše:píše se o "potřebném akumulátoru 70 Ah 400 A" - takový startovací proud notabéne při zmíněné kapacitě se mi zdá prostě málo.
Poměrově asi jo.
Já mám Yuassu 50 Ah a 450 A.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Právě... Takovou hodnotu startovacího proudu bych předpokládal u aku někde kolem 50Ah. A když píšou, kolik proudu sežerou systémy auta ("Jen samotná elektronika současného auta při startu vezme klidně 100 ampérů, a když se k tomu rozběhne startér, nezbývá dost proudu pro správný chod řídicích jednotek"), není divu, že nastávají problémy... Šetřit se musí, jde však o to zvolit správné oblasti. Na druhou stranu to stejně zaplatí koncový zákazník, výrobce vozu to nijak extra trápit nemusí. Záruku auto přežije, životnost je dnes plánována na nějakých 150-200tis.km a kruh se uzavírá... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Pravdu máš, ale těch 100 A mimo startér se mi zdá nějak privela. Na co? :shock: 100 A - dyť to je proud jako kjáwa :)

A jen tak mě padlo oko na aku Bosch 70 Ah. Proud 780 A
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
DušanV
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 09, 2020 10:31

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od DušanV »

rousini píše:Zajímavé, teda spíš smutné počtení o bateriích.
Pan Vaculík se v článku trochu mýlí a to v tom, jak tvrdí, že některé baterie, u některých automobilů lze dnes vyměnit jen s diagnostikou, nebo v servisu a že bez tohoto postupu se časem zničí i ta nová baterie, neboť systém dobíjení si zapamatoval tu vadnou a tzv. dosluhující baterii a tak se po výměně bez diagnostiky, má chovat i k té nové a nedokáže se jí přizpůsobit.
Známý výrobce autobaterií Banner, na svých webových stránkách naopak ( i když nepřímo) tvrdí, že systémy aut jsou schopny i bez diagnostiky a bez jakéhokoliv dalšího nakonfigurování té nové, nebo bez zadávání toho BEM kódu, po cca 2 hodinách až 6-ti dnech po napojení nové baterie si nakonfigurovat automaticky novou baterii a taktéž si vyresetovat případná chybová hlášení.
Jedině k čemu výrobce Banner nabádá, tak je to, že klasické zaplavené baterie, baterie EFB a baterie AGM mají být nahrazeny zase jen příslušnými typy baterií. Pokud tedy platí to, co říká Banner (a světový výrobce asi lhát nebude), tak veškeré výměny baterií si můžeme pořád dělat sami doma bez jakékoliv pomoci drahého servisu a bez jakéhokoliv diagnostického přístroje. V odkazu je o tomto text, kde sice Banner vícekrát tvrdí, že je potřeba ta diagnostika aj., ale oklikou po přečtení celého textu se dostaneme k tomu, že to jde i v domácích podmínkách bez ničeho, akorát systém auta si to sám nastaví až za výše zmíněnou dobu.
https://www.bannerbatterien.com/cz/Znal ... start-stop
Škoda Fabia combi 1.0 Mpi 55kW - Morris Multivis CST HP 5W40
Toyota Aygo 1.0 53kW - oil original Toyota 0W-16
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rousini »

No to je sice fajn, ale víc mi vadí, že o dobíjení nerozhoduje ohmův zákon, ale bruselský ko*ot!
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Mámť ve sklépku dva vejražní (záložní) akumulátory, Vartu BlueDynamic 44Ah už asi šest let ještě z tatova Fáčka a Vartu SilverDynamic 74Ah dva roky, předtím jezdila v Omče. Čas od času (když si jednou za uherský rok vzpomenu...) je dobiju nabíječkou CTEK MXS 5.0 jejím programem "recond" a předtím změřím. Což se stalo právě včera, na menší Vartě jsem naměřil 12,1V a na větší 12,3V. Jako laikovi mi to prakticky po roce přijde stále ještě slušné. :)
V eMBéčku aku do té doby mně neznámé zn. Kramp 74Ah 680A z května 2014 a stále kvoká, stále kvoká.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Hombre »

Jaký akumulátor? Ten s potřebnýma parametry, a nejlacinější. Životnost je naprogramovaná přibližně na stejno, omrdaný, již nevydrží tolik, jak před třiceti roky. Je však rozdíl za stejnou cenu mít akumulátor jeden na tři roky, nebo dva na šest let. A to je stejná investice, jen ty roky rozdílné.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Moje zkušenosti jsou odlišné/pozitivn(ějš)í, ale to neva. Myslím, že hodně záleží na stavu dobíjecí soustavy vozu.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
PavelRS
Příspěvky: 655
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od PavelRS »

Co jsem konzultoval s prodejcem baterií na jednom velkém eshopu, a kamenné prodejně, tak doporučení následující.

Podle reklamací, prodejů a zkušeností doporučuje pouze Exide nebo Banner. Naopak řekl abych se vyhnul Vartě, která kvalitou šla rapidně dolů. To mi potvrzují i zkušenosti od známých...

Co se týče dobíjení, když jsem měl na RS denní svícení s LED moduly v nárazníku. Jednalo se o Philips Daylight 9, jedny z nej modulů, přitom kompaktní.

U nich vše fungovalo přes modul, který ovládal jejich svícení. Po nastartování je zapnul když napětí na baterce překročilo 13.2V. Po zapnutí parkovaček zhasly.

Nicméně jsem si všiml, že mi někdy při stání v koloně zhasínají, a to jsem měl jen klimu. Když mě na to upozornil i bratranec, tak jsme měřili, zapnul jsem světla, klimu a na volnoběh už jen 12.8V....

Čili následovala demontáž alternátoru, jedná se o Bosch 90A. Vezl jsem to u nás na jihu do ČB, k člověku který dělá repase. Stálo to 1800 Kč, hotové to bylo cca za 5 dní.

A změna? Alternátor dává bez zátěže 14.4 až 14.6V... Když zapnu víceméně vše. Výhřev zadního okna, světla, klima, výhřev sedaček, tak pod 14.2V mi baterie nejde, to samé napětí na výstupu z Alternátoru.

Čili určitě po letech provozu zkontrolovat altík.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Odpovědět