Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od NOVON »

Nicméně plánovaná životnost VŠECH značek autobaterií je dnes 3-4 roky,čili je jedno jakou značku si koupíte :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pedro »

Ja nikdy tak dlouho auto nemel.
Az v poslední dobe výjimka.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Brembo »

jerome píše:
Brembo píše:Varta mi nevydržala ani 3 roky. A to som ju pravidelne dobíjal,v zime i každý týžden-takuto kratku životnost mala už len Fiamm.
No vidíš a mne vydržala Varta v Honde 10 rokov a ani raz som ju nedobíjal :) Potom som kúpil najlacnejšiu na trhu z Trostu a jediné mínus má, že v mrazoch trochu zakašle, inak bez problémov :wink:
Lenže tu šunku som musel nabíjat,inak mi hrozilo,že nenaštartujem.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od yosemitak »

S Vartou mam love-hate vztah. Nova v Multivanu chcipla po 3 letech. Bohuzel tehdy jeste vybiral a dodaval servis, a dali podle me zbytecne malou na tak velky motor (68 Ah, 680 CCA; podle ruznych konfiguratoru je ideal spise k 100 Ah a pres 700 CCA). Ale mozna tam byl nejaky parazitni odber (dodrbana elektronika, v aute bylo nekolik alarmu, pojistky jsou zpoprehazene, pripadne vubec, pomalu davam dokupy), s autem se moc nejezdilo, ale zase kdyz stalo doma dlouho, tak na nabijecce (chytre, ale tehdy jeste ne CTEK). Mohlo to byt souhrou spatnych okolnosti, ale na Vartu ted koukam neduverive. Koupil jsem za litr pouzitou Exide Premium 100 Ah starou 4 roky, tak jsem zvedavy, jak dlouho vydrzi. Premyslim, jestli ji mam jeste vyndat a projet ji na CTEKu Recond modem?

Naproti tomu tovarni Varta v oktavce (vyroba auta 11/2011, baterka predpokladam tak o mesic starsi) ted zacala 9. rok zivota. Jednu dobu (dva tri roky zpet) byla docela na pokraji konce, stacilo aby jelo radio par minut po vypnuti motoru (docela potichu), a auto uz nenastartovalo. Ale stacilo nakopnout nabijeckou 4 A na par minut, vyskocily volty a auto nastartovalo jakoby se nechumelilo. Tak nejak se s tim dalo jezdit, ale clovek se musel hlidat. Auto potom rok stalo (pripojene na nabijecce), a nejsou zatim problemy (ackoliv radio uz neposloucham s vypnutym motorem). Tak jsem zvedavy, jak to bude vypadat ted v mrazech, no kazdopadne az jednou finalne zdechne, znova uz to Varta nebude.

Mam jinak startovaci powerbanku NOCO GB40, uplne bez problemu nastartuje 1.6 benzin bez baterky (vlastne i 3.8L V6) - ne, ze by se to tak melo pouzivat, ale zkousel jsem to :D 2.5 TDI sama o sobe uz neda, protoze i jako pomocna baterka k polomrtve baterce uz to chtelo pripravu (vytahnout pojistky od denniho sviceni, ktere nabehne hned po otoceni klickem a vycucne dost energie nez dobehne zhaveni), ale i tak je to vyborna vec, muzu doporucit.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od pepoh »

yosemitak píše:
Mam jinak startovaci powerbanku NOCO GB40, uplne bez problemu nastartuje 1.6 benzin bez baterky (vlastne i 3.8L V6) - ne, ze by se to tak melo pouzivat, ale zkousel jsem to :D 2.5 TDI sama o sobe uz neda, protoze i jako pomocna baterka k polomrtve baterce uz to chtelo pripravu (vytahnout pojistky od denniho sviceni, ktere nabehne hned po otoceni klickem a vycucne dost energie nez dobehne zhaveni), ale i tak je to vyborna vec, muzu doporucit.
bez bat... fajn na odpalenie altiku/rj :lol:
co je to za blbost, ze denne sviteni hned po otoceni ,
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od yosemitak »

Tak ona tam je ta powerbanka misto baterky, zkousel jsem vylozene jestli je schopne to nastartovat.

Jinak proste jakmile je klicek v ACC/ON, tak sviti potkavaci svetla (i kdyz jsou vypnute). Je to nejaky ghetto wiring, ale OEM nastaveni v oktavce se myslim chova identicky.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Dnes jsme měli v úrodném Polabí zatím nejmrazivější noc, v půl páté sedm pod nulou a ráno před osmou -6°C. Parkuju na ulici před domem, tož jsem vzal cvičně měřák a k mému překvapení akumulátor (z roku 2014) ukázal přesně 12,60V 8) Je fakt, že v sobotu odpoledne jsem absolvoval cca 80km cestu do Prahy a v neděli ráno (-6°C) zase zpátky dom. A jaké z toho plyne ponaučení...? Akumulátor je důležitý, avšak za ještě důležitější považuju fungování dobíjecí soustavy v autě, zaplaťpánbu za starý dobrý "hloupý" alternátor! :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
rmack

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rmack »

Colommbo píše:Dnes jsme měli v úrodném Polabí zatím nejmrazivější noc, v půl páté sedm pod nulou a ráno před osmou -6°C. Parkuju na ulici před domem, tož jsem vzal cvičně měřák a k mému překvapení akumulátor (z roku 2014) ukázal přesně 12,60V 8) Je fakt, že v sobotu odpoledne jsem absolvoval cca 80km cestu do Prahy a v neděli ráno (-6°C) zase zpátky dom. A jaké z toho plyne ponaučení...? Akumulátor je důležitý, avšak za ještě důležitější považuju fungování dobíjecí soustavy v autě, zaplaťpánbu za starý dobrý "hloupý" alternátor! :wink:
Pěkné, to bylo napětí naprázdno?
Já jsem rád, když mi měřák v zásuvce 12V ukáže 12,2V (před startem), baterie 2 roky stará, Duracell. A také v Polabí.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Ano, zcela naprázdno na svorkách akumulátoru. Dnes odpoledne další "kontrolní" přemeření, tentokrát 12,45V a po nastartování na volnoběh dobíjecí napětí 14,5V. Vím, obecně udávaná optimální hodnota je spíš 14,2V, i tak jsem spokojený. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od BigBang »

Já jsem momentálně na tom tak, že jsem dal baterku z A2 nabít, po vrácení z nějakého důvodu auto nestartovalo. Druhý den v pohodě, po 5 dnech stání v pohodě (středa) a včera baterka zvládla jednu otáčku startérem... Zítra jí vycuknu, zkusím zátěžákem a uvidím. Výroba 2016, Bosch
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

KRAMP (nizozemská firma od r. 1951), vyr. 5/2014, 74Ah, 680A
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od yosemitak »

BigBang píše:Já jsem momentálně na tom tak, že jsem dal baterku z A2 nabít, po vrácení z nějakého důvodu auto nestartovalo. Druhý den v pohodě, po 5 dnech stání v pohodě (středa) a včera baterka zvládla jednu otáčku startérem... Zítra jí vycuknu, zkusím zátěžákem a uvidím. Výroba 2016, Bosch
Jaky mela napeti po tech 5 dnech necinnosti?


Jinak jsem treba tu Vartu kterou jsem zhejtil na tehle strace o par postu vys vyuzil jeste do UPSky. V aute uz neposlouzi (po par dnech stani proste mrtva a pokus o start ji dorazi), ale v UPSce je v podstate konstantne na udrzovacim nabijeni, a pri vypadku proudu potrebuju jen <10 A (par kamer a wifi AP), a na to funguje v pohode. Na vypadky moc netrpim, ale obcas si neco vyhodi pojistky, takze mi bohate staci aby UPS bezela treba 10 minut, ale kdyz jsem to testoval, tak to v pohode jelo hodinu, pak jsem testovani radsi ukoncil protoze predpokladam ze ta UPS na to neni stavena (s normalni 7 Ah baterkou je to dimenzovane asi na 10 minut provozu pod maximalnim zatizenim, coz je tusim nejakych 180 W).
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od BigBang »

To nevím. Zkusil jsem jí znova nabít. Den po odstavení šoupnuta do auta a další den (čtvrtek) jsem vyrazil na „nákup“ do Prahy a po 5min zastávce na parkovišti jsem už nenastartoval... Teď je tam nová baterka, tak snad vyřešeno. Jinak ta stará měla včera 12-13 V. Bohžel přesněji nezměřím, protože tu mám pouze analogový voltmetr s rozsahem buď 10 V nebo pak až 50 V :?

Stará má teď lehce přes 4 roky na hrbu. Když jsem se na auto přijel podívat před koupí, tak byla vytlučená, že neotočila motorem, nicméně jí dokázali oživit tak, že vlastně až do teď normálně fungovala.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9849
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Colommbo »

BigBang píše:...Stará má teď lehce přes 4 roky na hrbu. Když jsem se na auto přijel podívat před koupí, tak byla vytlučená, že neotočila motorem, nicméně jí dokázali oživit tak, že vlastně až do teď normálně fungovala.
Už jsem to tu někde před lety možná zmiňoval, ale už jsem toho tady naplácal hodně a zpětně se mi to nechce hledat, omlouvám se... Když jsem v dubnu 2009 kupoval v pražském autobazáru Omču, měla akumulátor (Varta Blue Dynamic 72Ah) taky na pokraji životnosti, museli ji startovat boosterem a i pak vydržela max. tak dva dny, po vícedenním stání se starter ani nehnul. Koupil jsem novou Vartu a tu starou odvezl kamošovi, co měl tehdy citróna ZXC s hladkým 1.9 dieslem a trochu hlouběji do kapsy. Šoupnul ji do auta a protože s ním prakticky každý den jezdil a motor startoval na brnk (zdravím Jezevčíka!), batérie mu sloužila ještě asi čtyři roky v létě i v zimě... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět