Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

A teď si představ, že stejná je v Accordu s motorem 2,4l.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

co myslíte odborníci, co by sa stalo , ked sa baterka AGM použije vo vozidle , ktoré je primárne konstruované na klasické baterie?
Vieme, že naopak to nie je dobrý nápad. Ale takto?
Plusy, mínusy...no dajte.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Určitě déle vydrží.
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

je tu hypotetická možnost použiť takuto bateriu ( z búračky pravdepodobne). Samozrejme nie je nova, je to rok 2015 a nikto nevie ako sa používala. Len klasicky otestovaná , vyhovuje. Presné hodnoty neviem. Bola to otázka od niekoho, kto práve rieši výmenu aku a narazil na tuto ponuku.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Je nejaky vzorec na vypocet aky prud je schopny akumulator prijat s dobijacej sustavy? Resp je to niecim obmadzene?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Akumulátor nepřijímá proud, ale přesněji náboj. A omezení tu samozřejmě jsou: "proudový zbytek" nabíjecí soustavy, tedy to, co zbyde na akumulátor po odečtu spotřeby ostatních spotřebičů, a logicky také vnitřní odpor samotného akumulátoru, který je dán jeho hodnotou "céček", kapacitou, aktuálním stavem nabití a samozřejmě kondicí, tj. mírou sulfatizace (jenže tím se vracím zpět k vnitřnímu odporu...).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:A teď si představ, že stejná je v Accordu s motorem 2,4l.
V sedmé generaci je Jardo u dvačtverky 48 AmpérHodin, u 2.0 45, ale třeba Jazz 1.3 z r. 2015 má aku s kapacitou 27 A.h.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:
Jerry3 píše:A teď si představ, že stejná je v Accordu s motorem 2,4l.
V sedmé generaci je Jardo u dvačtverky 48 AmpérHodin...
Tam už je holt dost elektroniky navíc, tudíž i vyšší klidový odběr. Ale stejně je to pořád dost málo oproti srovnatelným konkurentům.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Pitris »

To ano. Táta na SX4 s 1.6 benzinem má (byť je to snad nějaká Arctic výbava) "šedesátku".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Jarda: dakujem za odpoved, samozrejne sulfataciu ani vnutorny odpor odmerat neviem, mozno zbytkovy prud z alternatora by som vedel vypocitat, kazdopadne ako rozmyslam je zbytocne sa mi tym dalej zaoberat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Přesně tak. :wink:
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Shi »

bjukemen píše:Je nejaky vzorec na vypocet aky prud je schopny akumulator prijat s dobijacej sustavy? Resp je to niecim obmadzene?
Pro jednotlivá konstrukční provedení se nabíjecí proudy uvádí jako násobek "kapacity".

Udává se třeba, že maximum je "0,2C" což znamená, že maximální nabíjecí proud nemá překročit hodnotu 0,2 x "kapacita v Ah". Například 0,2C pro 50Ah akumulátor znamená, že dobíjecí proud nemá nikdy překročit 0,2 x 50 = 10A (pro puntičkáře,aby to sedělo i rozměrově by to mělo být (0,2/h x 50 Ah = 10A). Někdy se místo "0,2C" používá tvar "C/5".

Doporučuje se nepřekračovat při nabíjení polovinu předepsaného maximálního dobíjecího proudu, takže výše uvedený 50 Ah akumulátor je v zájmu jeho životnosti dobíjet proudem nepřekračujícím 0,1 x 50Ah tj 5A. V případě hlubokého vybití se napřed oživuje proudem cca 0,01C neboli C/100.

Pokud předimenzovaná nabíjecí soustava zkouší vždy prát do akumulátoru velké proudy, tak není vhodné zkoušet připojovat nevhodně malý akumulátor. Naopak to nevadí, pouze dobíjení bude trvat zbytečně dlouho.

A to zda platí C/4, C/5, C/10 nebo jiná hodnota je dáno konstrukcí akumulátoru, přičemž pro většinu běžných olověných, které nejsou hluboce vybité, člověk může bez obav používat hodnotu někde poblíž C/10. Hodnotu C/5 bych překračoval pouze pokud přesně vím, co dělám.

A inteligentní nabíječka u 12V akumultáru při dosažení nějakého napětí poblíž 12V přechází z dobíjení konstantním proudem do režimu dobíjení konstantním napětím s omezením proudu, trošku oříšek je, že volba ideálního napětí závisí na teplotě a typu akumulátoru.

Celkem slušně je to v AJ ve stručnosti popsáno zde:
https://www.centurybatteries.com.au/con ... arging.pdf
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Tym padom ma zaujima ako riesia tuto problematiku soferi co nastartuju 10x za den a prejdu 5km,predpokladam ze kazdy vecer dobijat akumulator by bola utopia, preto vyssi naboj mi pride ako jedine vychodisko
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Shi
Příspěvky: 1333
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Shi »

Pokud je akumulátor nový a auto startuje dobře a dobíjí dobře, tak stačí jet jen pár minut a energie je zpět. Těch 5 km je při 60 km/h rovných pět minut a to stačí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od skodovkar »

Své udělá i teplota.
Odpovědět