Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Ked ste uz pri tom akumulatore v alfe mam 72ah aku v nedelu dobita lidl nabijackou po odpojeni drzala 12,9V, jazdia sa trasy denne 2x15 km, teraz som meral po odomknuti vozidla klesne napatie na svorkach na 12,2V,pri zapnuti zapalovania a zhaveni je 11V a pri startovani 9,6V, starter toci dost z tazka. Otazka znie aka je spodna hranica napatia pri startovani
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

Hranica je 12. Od 12V nižšie je len jedna odpoved:
"Netrapte seba ani auto. Vymente akumulator" :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Bjuk se ptal na hranici napětí při startování, takže 12V je jako odpověď dost mimo. Ostatně mimo je i položená otázka, neboť mnohem víc záleží na ampéráži než na voltáži. :idea:
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Iste, kazdopadne nemam doma zatazovy merak preto som meral voltmetrom inu moznost momentalne nemam
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

ano, to je pravda...uznávam, je to naozaj maximalne zovseobecnena odpoved. Ovšem, jemu už pri zapnutom zapalovaní spadne na 11 a to je málo. V tejto fáze by mal mat aspon 12 a viac.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to zjednodušíme: když už špatně točí, je buď příliš "měkká", nebo je problém ve startéru.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

jarson1 píše:...Ovšem, jemu už pri zapnutom zapalovaní spadne na 11 a to je málo. V tejto fáze by mal mat aspon 12 a viac.
Není to pravda. Mně se tak děje už dva roky a stále startuji v pohodě.
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Napatie na 11V klesalo od nova
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Napětí klesnout může, důležité je zachování "tvrdosti".
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od bjukemen »

Ten aku bol maksi od nova ako si tak spominam teraz ma 3 roky, objednavam novu pre istotu
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Tak to pak jo.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od rousini »

Napětí po dobití by se mělo měřit s odstupem, třeba druhý den. Hodně může napovědět samovybíjení, ale to bys nesměl jezdit...
Při dobíjení je třeba sledovat, jak rychle v závislosti na dodávaném proudu roste napětí (z toho se dá usoudit kapacita). Baterka bez schopnosti správné kapacity je plně nabitá za půl hodiny proudem 1A...
Po zapnutí zapalování se současným žhavením může být větší pokles, třeba pod 12V, ale jde o to, jak zmínil J3, jak je to snížené napětí tvrdé.
Zjednodušeně a hrubým odhadem zimní start studeného nafťáku může znamenat pokles pod 10V. Důležitý je projev startéru a ochota naskočit, což asi není, protože jinak tyhle měření člověk obvykle nedělá.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

tak som nasiel toto - je to z EN normy pre hodnotenie startovacieho prudu:
"ŠTARTOVACÍ PRÚD
U väčšiny akumulátorov sa udáva štartovací prúd za studena(-18°C) podľa EN.

Metodika skúšania podľa normy EN - akumulátor sa vychladí na -18 stupňov a potom sa zaťaží stanoveným (menovitým) prúdom v A po dobu 10 s. Pri tomto zaťažení musí byť minimálne svorkové napätie 7,5V . Akumulátor je ponechaný 10 s v kľude a následne je zaťažený 60 % prúdu pôvodného zaťaženia po dobu 73 s. Napätie nesmie klesnúť pod 6 V.


Plne nabitý akumulátor pri zaťažení

+25 °C ------------------------ udržuje ------------------------ 100 % štartovacieho výkonu
O °C ------------------------ udržuje ------------------------ 65 % štartovacieho výkonu
-18 °C ------------------------ udržuje ------------------------ 40 % štartovacieho výkonu"

...teda fakt pocas fázy startovania to klesá aj o dost viac než bjukových 9,6V. Ale to je teoria viacmenej. Totiž nemyslím si , že bjuk startoval s akumulátorom vychladeným na minus 18 a bohvie co by nameral za takých okolností.
Každopadne podla tohoto myslím, že odpoved na bjukovu otázku je, že spodná hranica napätia pri startovaní je 6V.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od Jerry3 »

Klíčová je hodnota C (náboj), od které se odvíjí schopnost akumulátoru dodat proud bez fatálního poklesu napětí pod hranici, na které přestává pracovat řídící elektronika. V zásadě platí, že čím modernější technologie, tím více "céček". "Céčka" se však v případě startovacích akumulátorů příliš neujala, poněvadž málokomu tahle charakteristika akumulátoru něco říká a jde se spíše po kapacitě, která v absolutním vyjádření sice bezprostředně souvisí s absolutní hodnotou startovacího proudu, ale zároveň na rozdíl od "céček" nevyjadřuje "tvrdost" zdroje, tj. zde akumulátoru. Do hry navíc vstupuje ještě i "studený startovací proud", který je důvodem, proč se ty nejmodernější akumulátorové technologie uplatňují ve startovacích akumulátorech zatím pouze pro motocykly, s nimiž se v zimě obvykle nejezdí.

A aby to bylo ještě složitější, některé vozy jsou osazeny startéry s planetovou převodovkou, což výrazně snižuje jejich proudové nároky při startování. No a tím se oklikou dostávám k tomu, proč si některé japonské vozy s "velkými" motory vystačí s "malými" akumulátory - ve srovnání s jejich evropskými konkurenty. Mnozí považují použití tak "malých" akumulátorů za chybu či omyl, ale to jen proto, že věci dostatečně nerozumí.
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvek od jarson1 »

na tom nieco bude- Asi preto mam v civicu len 36AH baterku. :roll:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět