Treba im dať takých 2000km nech si "sadnú". Dunlop SportBlu response som kupoval na predchádzajúce auto a rozumiem, že prechod na Hankook nebude s wow efektom, tie Dunlopy boli v čase uvedenia dosť fajn.
Čo sa týka vyvažovania, osobná skúsenosť s Nokianmi je opačná, musel som cez dva pneuservisy s dvomi rôznymi typmi vyvažovačiek, aby 2 zo 4 pneu vôbec 'vyvážili' (resp. dostali do tolerancie)
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW MR2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30
Shell FuelSave+Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2 ex OctaviaII 1.9TDI 77KW MR2005,ARAL Hightronic 5W40
jarson1 píše:...trochu menej sa to "gúľa" dolu kopcom. To sa mi velmi nepaci...Vyzute dunlopy Krasne ovladatelne... vyborne sa s tym brzdilo a po vyradeni plachtili myslim lepsie nez tieto...
Dunlopy Sport BluResponse jezdím už třetí a velmi spokojeně. A plachtím dobře, plachtím rád...
sosko píše:Čo sa týka vyvažovania, osobná skúsenosť s Nokianmi je opačná, musel som cez dva pneuservisy s dvomi rôznymi typmi vyvažovačiek, aby 2 zo 4 pneu vôbec 'vyvážili' (resp. dostali do tolerancie)
Asi jo. Vzpomínám si že když jsem na Civica někdy v roce 2011 koupil zimní Nokiany (mám pocit že WR D3), tak sice špatný co do jízdy nebyly - ba naopak (byly made in Russia), ale vyvážit je byl problém. A diskama to nebylo bo po předchozích Blizzakách LM20 tam bylo minimum závaží. Až se servisák divil - jak počtem těch olůvek co sundával, tak i tím kolik jich musel dát na Nokiany. A to si s tím i hrál a snažil se pootáčením gumy na disku najít optimum.
Tak ja naopak.
Jedny ruske som kedysi mal...nepamätam si, ze by bol akykolvek problem s vyvazenim.
Na poslednu zimu som obuval nove zimne nokiany na civica a detto - ziadny problem, minimum zavazi.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
"Pneumatiky UltraGrip Performance 3 jsou vhodné pro nejnovější a nejoblíbenější vozidla na trhu, jako jsou modely Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW řady 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid nebo Smart #1, Toyota Aygo X nebo Volvo C40/XC40..."
...aneb jak pravil Jirka Paroubek "Kdo z vás to má...?"
Ano. 2 drážky a "véčko". A nějak tak vypadá hodně zimáků a zřejmě to i funguje byť samozřejmě jde i o směs a lamely. Osobně jich mám v merku několik (Fulda Kristall Control HP2, Uniroyal Winter Expert FR, Vredestein Wintrac Pro, Firestone Winterhawk 4, Yokohama V906, Bridgestone LM005, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear Ultra Grip Performance+) jako příští pneu, byť s Hankookem W330 Winter i*cept evo 3 jsem spokojen a věřím že dvě zimy ještě dají. Ovšem rád zkusím i další. Ale docela by mě zajímalo jak by se chovaly tyto asymetrické Falkeny....?
Falken Eurowinter HS02 PRO
*************************************
A co jde o letní, preferuji 4 drážky a mezi nimi sem tam i příčnou hranu. Po Vredesteinech Ultrac Satin budu po příští sezóně vybírat mezi jim podobnými Pirelli P-Zero Sports Car, Hankook Ventus S1 Evo 3, Toyo Proxes Sport A, Falken Azenis FK520, Fulda Sport Control 2, BFGoodrich Advantage, Kumho Ecsta HS52, Dunlop SportMaxx RT 2 nebo Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 či 6)....
Pitris píše: ↑úte zář 26, 2023 15:58
Ano. 2 drážky a "véčko". A nějak tak vypadá hodně zimáků a zřejmě to i funguje byť samozřejmě jde i o směs a lamely. Osobně jich mám v merku několik (Fulda Kristall Control HP2, Uniroyal Winter Expert FR, Vredestein Wintrac Pro, Firestone Winterhawk 4, Yokohama V906, Bridgestone LM005, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear Ultra Grip Performance+) jako příští pneu, byť s Hankookem W330 Winter i*cept evo 3 jsem spokojen a věřím že dvě zimy ještě dají. Ovšem rád zkusím i další. Ale docela by mě zajímalo jak by se chovaly tyto asymetrické Falkeny....?
A co jde o letní, preferuji 4 drážky a mezi nimi sem tam i příčnou hranu. Po Vredesteinech Ultrac Satin budu po příští sezóně vybírat mezi jim podobnými Pirelli P-Zero Sports Car, Hankook Ventus S1 Evo 3, Toyo Proxes Sport A, Falken Azenis FK520, Fulda Sport Control 2, BFGoodrich Advantage, Kumho Ecsta HS52, Dunlop SportMaxx RT 2 nebo Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 či 6)....
Podobný výběr, aktuálně zima Pirelli Cinturato Winter a budu hledat náhradu, asi jako ty ... U mě teda užší výběr Bridgestone LM005, Yokohama V906 a nebo pravděpodobně vede novinka roku Goodyear Ultragrip Performance 3
Na léto právě po 3 letech dojezdím poslední měsíc Goodyear Asymmetric 5 a ty gumy jsou skvělý, určitě mám v hledáčku na léto Asymmetric 6, ale jelikož mám rád změny tak ještě rozhoduju nad Bridgestone Turanza 6
Ta Turanza (a třeba Hankook Ventus Prime 4 K135) mě z výběru vypadly protože v mém rozměru jsou ve třídě valivého odporu B a to nechci. Já hledám C (nebo D). U vody pak A či B.
Já na tohle dřív taky koukal, ALE..
Vím, že testy ADAC a AUTOBILD nejsou nějak směrodatné, ale něco přeci jen říct můžou.
Pneu s EU štítkem D porazí pneu se štítkem C. Nemyslím si, že např Goodyear s C bude mít větší pozorovatelně větší valivý odpor než Bridgestone s B.
Něco jiného by pak bylo srovnávat např valivý odpor D u ´´ČÍNY´´ vs C u prémiovky.
Já to taky neberu jako bernou minci a vybírám i podle jiných kritérií, leč určitou vypovídací hodnotu asi ten eurošťítek má, neboť pořád platí že něco za něco. A nižší valivý odpor = nižší přilnavost. Ono to nějak velký rozdíl nebude, ale někdy stačí i půl metru zda to ubrzdíš nebo si drcneš.
Pitris píše: ↑stř zář 27, 2023 13:34
Já to taky neberu jako bernou minci a vybírám i podle jiných kritérií, leč určitou vypovídací hodnotu asi ten eurošťítek má, neboť pořád platí že něco za něco. A nižší valivý odpor = nižší přilnavost. Ono to nějak velký rozdíl nebude, ale někdy stačí i půl metru zda to ubrzdíš nebo si drcneš.
To rozhodně, furt si ale myslím, že u prémiových pneumatik ( Michelin,Bridgestone,Goodyear,Pirelli a Continental ) ten půl metrový rozdíl bude na jiné vinně než to, že jsem měl koupit pneumatiku B a ne C.
-Furt se tu bavím o srovnání v prémiovém segmentu, nehodnotím SAVA B vs Michelin B - ikdyž tu ten rozdíl bude taky, ale opak než myslím