Tak jasně je to macek.lefort píše:Copak 340 koní, ale hlavně dvě tuny...
Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké pneu?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Jaké pneu?
Dovolím si jeden historický exkurs. Svého času, když ještě aut s ABS moc nebylo, se uvažovalo o zavedení technické normy pro pneumatiky, která by určovala, zda je guma vhodná pro auto s ABS, nebo ne. V testech se totiž ukázalo, je stejná guma se na voze s ABS chová úplně jinak (ve smyslu mnohem hůře), než bez ABS. Případně tomu bylo u jiné gumy právě naopak. Zákazník se tak mohl dopustit fatální chyby při výběru gum. Jenže pak se dohodlo, že už všechna auta budou muset mít ABS, tedy se tvorba nové technické normy pro gumy pro/bez ABS stala zbytečnou.tonny píše:...v testech pneumatik ... to jako se vypíná ABS při testech?
Docela by mne zajímalo, jak by to vlastně bylo v dnešními gumami, kdyby je člověk obul na auto ještě bez ABS? A naopak jak by se dnešní gumy projevily na autě s deaktivovaným ABS?
Re: Jaké pneu?
Ono ve chvíli kdy se gumy zaseknou a začínají klouzat, se brzdnej účinek snižuje. ABS se snaží tento jev co nejvíce eliminovat. Za sucha to bez ABS s horšíma např eko gumama sice brzdí líp, protože hrubej asfalt se zakousne do gum, ale v ostatních případech jsou zablokovaný kola problém.skodovkar píše:Dnes ti přenesou na suchou vozovku tak půl prdu, protože máš ABS, díky němuž kola nezasekneš, abys brzdil na krev.
Mimochodem s Mazdou uvést na suchu ABS do činnosti to už chce hodně snahy
Dost záleží na nastavení a technologii systému v autě. Třeba v Almeře (výroba 95-2000) je jakási první generace tohoto systému se snímači sice na všech kolech, ale při zaseknutí jednoho z kol, začne jednotka odbžďovat všechny kola i ty co se nezasekly. To je velkej problém u tohoto auta, protože má většinu hmotnosti (těžiště) na čumáku. Díky tomu mně jednou v zimě na sněhu při jízdě z kopce auto přestalo brzdit (odlehčil se zadek a zadní kola se furt chtěly blokovat), začal jsem zrychlovat místo brždění (dost nepříjemnej pocit mimochodem). Dobrzdil jsem to opatrně ruční brzdou se secvaklou prdelí. Pojistku ABS jsem z auta vyhodil a pak už se to dalo sjet - musel jsem ABS jednotku suplovat nohou. Získal jsem tím navíc zkušenost která se hodí.
Nicméně furt říkám že lepší (lepivější) guma není nikdy na škodu a ani zbytečná a když na to dojde, tak se hodí. Mě slušný gumy už několikrát ušetřily starosti a pár lidem i jejich život. Ostatně člověk se snaží zastavit 1-2 tuny hmoty a fyziku člověk neoblbne i když si myslí jak je zkušenej, tak proč si nepomoct lepší funkční gumou (nemusí vždy být ta nejdražší)
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Jaké pneu?
Prakticky nic z toho, co jsi napsal o ABS, neodpovídá skutečnosti.
Re: Jaké pneu?
Hlavní rozdíly ve funkci ABS mezi staršími a novějšími systémy je frekvence uvolňování brzdné síly (tlaku), dříve to bylo tuším 5-10x za sekundu (5-10Hz), dnes je to okolo 16-21Hz, přesně si to teda již nepamatuju, ale melo by to tak +- být. Jinak častou chybou hodně řidičů je, že po aktivaci ABS přestanou tlačit na brzdový pedál v domnění, že to už víc brzdit nebude. Z toho právě vzniká pocit, že člověk stojí na "bubnující" brzdě a auto skoro nezpomaluje. Správně by měl řidič po aktivaci ABS stlačit brzdu ještě víc a snažit se ten odpor pracujícího ABS přetlačit.
Naposledy upravil(a) nomacorc dne pát říj 18, 2019 11:48, celkem upraveno 1 x.
Re: Jaké pneu?
Ano, přesně tak!
Re: Jaké pneu?
Kód: Vybrat vše
Z toho právě vzniká pocit, že člověk stojí na "bubnující" brzdě a auto skoro nespomaluje. Správně by měl řidič po aktivaci ABS stlačit brzdu ještě víc a snažit se ten odpor pracujícího ABS přetlačit.
Re: Jaké pneu?
Ženská, proč jste bezdůvodně zastavila v plném provozu na dálnici?
Lekla jsem se.
Čeho?
Auta vedle.
No ale proč jste najednou úplně zastavila?
To ne já, ale brzdový asistent!
Lekla jsem se.
Čeho?
Auta vedle.
No ale proč jste najednou úplně zastavila?
To ne já, ale brzdový asistent!
Re: Jaké pneu?
Snad je normální, že si obejdu auto, které neznám. Kouknu alespoň na hloubku vzorku, ať vím, na čem jsem.Pitris píše:...
Fakt si myslíš že je u něj vše v pořádku
Re: Jaké pneu?
Já bych spíš začal kontrolou tlaku a obhlédnutím stavu pneumatik, přičemž hloubku dezénu, pokud je v legálním limitu, bych považoval za věc podružnou.
Re: Jaké pneu?
v podstate kazdy ma vo vlakne pravdu, zo svojho uhlu pohladu. moj pohlad poukazuje na to co vidim na parkoviskach, alebo z pocutia.
90% ludi funguje sposobom: "ten olej/gumy stali dost, to musi este vydrzat..."
investuju do auta doslova iba ked je "havarijny stav" - ked bez investicie by nebolo mozne ho dalej pouzivat.
to znamena vymena az ked idu pazvuky z motora alebo iny problem s nim; pri pneu len ak je dosiahnuta min zakonna vyska dezenu (ignoruju vek pneu-->h.puky).
holt, dneska som sa v praci dozvedel, ze na novom aute netreba sledovat olej, ci riesit zabeh.... jtm
90% ludi funguje sposobom: "ten olej/gumy stali dost, to musi este vydrzat..."
investuju do auta doslova iba ked je "havarijny stav" - ked bez investicie by nebolo mozne ho dalej pouzivat.
to znamena vymena az ked idu pazvuky z motora alebo iny problem s nim; pri pneu len ak je dosiahnuta min zakonna vyska dezenu (ignoruju vek pneu-->h.puky).
holt, dneska som sa v praci dozvedel, ze na novom aute netreba sledovat olej, ci riesit zabeh.... jtm
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Jaké pneu?
ABS původně mělo zajistit ovladatelnost vozidla při intenzivním brždění, první provedení prodlužovalo brzdnou dráhu snad za všech okolností. Ve Fabii I mě na sněhem poprášených dlažebních kostkách málem za volantem ranila mrtvice, protože se hezky potkala frekvence zásahů ABS s hrbolatostí kostek a ve výsledku to nebrzdilo skoro vůbec.NO HITS píše:Dost záleží na nastavení a technologii systému v autě.
V posledním více než desetiletí se už řídicí jednotky snaží regulovat skluz kola vůči vozovce v závislosti na odhadovaném součiniteli smykového tření vozovky, takže k prodloužení brzdné dráhy díky ABS dochází pouze za určitých nepříznivých okolností (písek, sníh a podobně, kde se díky ABS nemůže vytvořit před kolem klín ze sněhu nebo písku. Proto některá vozidla prý mají či měla extra čudlík "snow/off-road".
Re: Jaké pneu?
Ten čudlík se jmenuje "asistent sjíždění svahu" a jeho funkce není ničím jiným, tedy pokud jde o brzdy, než deaktivací ABS. Bez toho totiž prakticky nelze v prudším kluzkém svahu vůz zastavit.
Re: Jaké pneu?
Pamatuji dobu,kdy se začínalo masivněji rozmáhat ABS,jak jsme zákazníky upozorňovali na to,aby se toho ''kopání'' do pedálu nelekli a ještě víc zatlačili. Ono so tehdy totiž jednak stávalo,že se fakt lekli,uvolnili pedál a někam to narvali. nebo v lepším případě přijeli reklamovat závadu na brzdách.
Jinak staccato od ABS dokáže poměrně účinně odehnat laň,lelkující ve 2 h ráno uprostřed silnice.
Jinak staccato od ABS dokáže poměrně účinně odehnat laň,lelkující ve 2 h ráno uprostřed silnice.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
mam auto aj s ABS aj bez ABS.
nemyslím, že by gumy ako také spôsobili nejaký rozdiel v brzdnej dráhe len z dovodu tohoto systemu. Tie isté som použil aj na aute s aj bez ABS. A inak to su identické podvozky.
Ja chápem ABS ako velmi dobrého pomocníka pri krízovom brzdení ( a nie len na vozovke s nižšou prilnavostou, ale aj na krásnom suchom asfalte - viem porovnat - auto bez ABS pri takej situacii kludne blokne predok a nemusí ist ani o extra vysoku rýchlost). V prípade zníženej prilnavosti je to tiež super v prípadoch ak to clovek neocakáva. napríklad cestou z polska na oravu, klesanie serpentíny lesom a jedna zákruta mokrá - proste voda z lesa, taký ten blatový potôčik.... Nemal som ABS. Dal som to , ale zadkom som vymietol krajnicu jak na drifte.
Hlavný prínos v takej chvíli je, že auto s ABS môžem stále riadiť, bez ABS nie. Vtedy musím byt senzorom ja , povolit natolko aby sa prestali smýkat a potom to viem uriadit. Inak letím presne podla fyziky kam ma to pošle.
A práve to je ten hlavný rozdiel - s ABS ak zacne , nepustat a tlačiť - ono už sa postará aby to nebloklo a brzdilo. Ak niekto hovorí, že má dlhšiu dráhu, bol by prekvapený keby videl tú istú situaciu bez ABS.
Pointa je totiž v tom , že ja ako človek, nech by som bol hacijaký frajer, ak to mám udržať presne na hrane bloknutia , nedám to tak ako ABS. A tým o čo ide je nielen dráha , ale ide aj o reakčný čas cloveka a systému , hlavne teda v krízovom brzdení..
nemyslím, že by gumy ako také spôsobili nejaký rozdiel v brzdnej dráhe len z dovodu tohoto systemu. Tie isté som použil aj na aute s aj bez ABS. A inak to su identické podvozky.
Ja chápem ABS ako velmi dobrého pomocníka pri krízovom brzdení ( a nie len na vozovke s nižšou prilnavostou, ale aj na krásnom suchom asfalte - viem porovnat - auto bez ABS pri takej situacii kludne blokne predok a nemusí ist ani o extra vysoku rýchlost). V prípade zníženej prilnavosti je to tiež super v prípadoch ak to clovek neocakáva. napríklad cestou z polska na oravu, klesanie serpentíny lesom a jedna zákruta mokrá - proste voda z lesa, taký ten blatový potôčik.... Nemal som ABS. Dal som to , ale zadkom som vymietol krajnicu jak na drifte.
Hlavný prínos v takej chvíli je, že auto s ABS môžem stále riadiť, bez ABS nie. Vtedy musím byt senzorom ja , povolit natolko aby sa prestali smýkat a potom to viem uriadit. Inak letím presne podla fyziky kam ma to pošle.
A práve to je ten hlavný rozdiel - s ABS ak zacne , nepustat a tlačiť - ono už sa postará aby to nebloklo a brzdilo. Ak niekto hovorí, že má dlhšiu dráhu, bol by prekvapený keby videl tú istú situaciu bez ABS.
Pointa je totiž v tom , že ja ako človek, nech by som bol hacijaký frajer, ak to mám udržať presne na hrane bloknutia , nedám to tak ako ABS. A tým o čo ide je nielen dráha , ale ide aj o reakčný čas cloveka a systému , hlavne teda v krízovom brzdení..
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey