Pedro píše:Navic, malokdo rozdily pozna.
Ony ty rozdíly někdy jsou celkem brutální a navíc zrádné. Třeba Dunlop WS M3 byly celkem super - do okamžiku, než se člověk pokusil rychlostí, která byla dle chování na rovném úseku pokrytím břečkou celkem v pohodě, zatočit. Do zatáčky jsem vjel rychlostí, která se vzhledem k ochotě zrychlovat a brzdit zdála přiměřená, a málem jsem poškrábal svodila. Dunlop to v další iteraci zimních gum odstranil a Dunlop WS 3D tuto nectnost neměly a byly vyváženější - v přímém směru slabší, ale zato mnohem předvídatelnější. Pak jsme tu měli tuším že Goodyear UG6 - ty měly podobný problém se stranovým vedením.
Barum Polaris první generace - to co vyluzovaly nebyl hluk, ale rachot. Kamrád mě ujistil, že auto je v pořádku, že ten rachot dělají zimní gumy. V té době jsem měl na svém (stejném jako měl kamarád) autě Conti TS780, koupil jsem je v akci za cenu "Barumek" a to byly gumy na které vzpomínám dodnes a vždycky při nákupu pneumatik kontroluji, zda Conti nemá zase nějaké zajímavé gumy. A vloni, po několika zimách kdy jsem kupoval Dunlop (M3, 3D, 4D, 5) jsem si pořídil Conti TS 860.
Barum Brilantis první generace - po pár letech ztvrdly natolik, že na mokrém byly na zabití. Nakonec jsem je vyhodil, když měly 3 mm vzorku a radši jsem v létě jezdil na zimních Continentalech.
Po dvou zkušenostech s Barumem jsem si řekl, že mi to stačilo, protože za podobnou cenu lze asi vždy najít gumy, které mi budou vyhovovat líp.
Michelin Pilot Primacy (2003) - asymetrický vzorek, který jsem dodnes nepochopil, skoro se nesjížděly, na mokrém celkem katastrofa. V roce 2008 stejné gumy, stejný vzorek, trochu lepší směs než jaká byla v roce 2003 - po té co jsem je na suchu při nouzovém manévru utrhl, jsem usoudil, že chci na autě pneumatiky, které se utrhnou později a chytí dříve a zbavil jsem se jich, když měly 6mm vzorku. Koupil jsem si letní Goodyear Eagle F1 A2 a byl jsem z nich nadšený - byly přiměřeně komfortní, na mokrém i suchém velmi dobré, takže když mi do cesty vběhl divočák, tak jsem na vlhké vozovce dobrzdil ještě s rezervou a divočáka málem sejmul ten, kdo jel za mnou, protože jeho brzná dráha z 90 km/h byla tak o 10 metrů delší ... Že je to fakt letní směs se ukázalo, když jsem se na nich pokusil vyjet v zimě při teplotě pod nulou - směs ztuhla a začala být hlučná. To jsem do té doby u žádných jiných letních gum nezaznamenal
Další rozdíl - slušné gumy, když se dostávají k limitu, tak řidiče varují. Jak Goodyeary, tak Micheliny napřed šustily, pak pištěly a až pak se začaly postupně trhat, což prý ne každé gumy dělají.
Rozdíly tam jsou.